Найдовші вуса ( с. 103 – 105 )
1.Встав пропущені слова.
Н...сподівано, оп...н...вся, л...щатах, зат...сли, бл...скав...чно, пр...клав, п...р...вірив, прав...лами, в...рд...кт, с...р...дніми, пр...т...ндувати, відв...рто, ро...мірковував, ро...чарування, змаган...я, тр...вають, ...д...вовані, пр...д...влятися, ім...я, п...р...можця, с...р...д, т...рпін...я, т...тулу, ...дає...ь...я, в...голос...в, мілім...тр, в...кл...кало, в...бух, н...вдовол...н...я, пр...куси, ро...тягну, зав...яжу, пот...л...ці, пот...нційн...ми, п...р...віримо, пом...шкан...і, кр...чать, ст...лі, пляш...чку, вал...р...янки, ...л...ктр...чн...й, ш...рсть, д...бки, в...д...рся, п...р...стр...бнув, ро...х...туюч...сь, н...самов...то, п...р...л...тів, зач...п...вся, г...пнувся, ро...пал, гарм...д...ру, в...пуст...ла, ...пант...л...ч...н...й, заб...райт...ся, завм...рли, заход...л...сь, пр...глад...увати, зал...зувати.
2. Склади три питання до тексту.
1. Чим ______________________________________________________________________ ?
2. Кого ______________________________________________________________________ ?
3. Чому ______________________________________________________________________ ?
3. Випиши в алфавітному порядку всі власні імена, які трапилися в прочитаному уривку.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Поміркуй у команді. Яка частина тексту відповідає даному малюнку. Запиши.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Коти досить часто фігурують в українській народній
творчості. І у фразеологізмах теж. Поясни значення наведених фразеологізмів.
Не все коту масниця - ____________________________________________________________
Знає кіт, чиє сало з’їв - ___________________________________________________________
Чорна кішка пробігла (між ними) - _________________________________________________
Згадає кішка мишачі слізки - ______________________________________________________
Тягнути кота за хвоста -___________________________________________________________
Як кіт наплакав - ________________________________________________________________
Як кіт з собакою (живуть) -________________________________________________________
Кішки на душі шкребуть - ________________________________________
6. Скористайся мережею Інтернет. Поясни значення слова.
Вердикт - ______________________________________________________________________
7. Склади речення зі слів кожного рядка та віднови послідовність.
Тим, тривають, змагання, а, часом.
_______________________________________________________________________________
Виглядав, плечей, її, Шпондермен, з – за, спантеличений.
_______________________________________________________________________________
Помешканні, галас, який, в, здійнявся.
_______________________________________________________________________________
Опинився, несподівано, у, Коментатор, лещатах.
_______________________________________________________________________________
Голотою, не, першості, поділили, з, Кутузов.
_______________________________________________________________________________
Бандо, геть, котяча, звідси.
_______________________________________________________________________________
Жодного, на, не, у, ані, довші, міліметр.
_______________________________________________________________________________
8. Утвори різні форми слів.
Н.в. |
Є хто ? |
пані Крепова |
Р.в. |
Бачу кого ? |
|
Д.в. |
Радію кому ? |
|
З.в. |
Знайшов кого ? |
|
О.в. |
Захоплююся ким ? |
|
М.в. |
Сиджу на кому ? |
|
К.в. |
Гукаю |
|
9. Попрацюй у команді. Досліди кожне речення. Знайди та підкресли числівники.
У мене їх чотирнадцять! Хто другий?.. Хто ж третій?.. Отже — у Рудого теж довгі вуса, і у фіналі троє. Альбінос щойно виголосив, що в усіх трьох котів вуса однакової довжини! Зараз ці два учасники будуть дискваліфіко́вані, зараз їх знімуть зі змагань.
10. Поміркуй у команді. Запиши подані іменники в давальному відмінку.
Радію кому ? |
|
Радію чому ? |
|
Альбінос |
|
оцінка |
|
Маріетта |
|
вуса |
|
Голота |
|
фінал |
|
коти |
|
дружба |
|
господиня |
|
перемога |
|
11. Попрацюй у команді. Повтори правило правопису
префіксів –з,-с.
...дивовані, ...тають, ...найшов, ...порожнив, ...талося,
...палахнула, ...коїлося, ...далося.
12. Оціни на шкалі свою роботу на уроці та роботу свого
сусіда.