Творчі завдання до тексту Лариси Денисенко "Як диварлики віднайшли у собі гідність" частина 1 хрестоматія 3, 4 клас

Про матеріал
Пропоную творчі завдання до сучасної української дитячої літератури ( хрестоматія в 3, 4 класах) Лексико – орфографічні вправи Творчі завдання Мовні ігри Розвиток мовлення Словникові слова
Перегляд файлу

Як диварлики                       ( с. 119 – 121 )

віднайшли у собі гідність.

1. Передбачення змісту твору. Поміркуй та пофантазуй з друзями у команді !

 

2. Встав пропущені букви.

Жод...н,    л...ж...ть,    л...ш...нь,    шв...дкісні,    гл...б...н,    шп...гунські,    тр...мають,    та...мн...ці,    т...мчасом,    ж...ве,   н...зв...чайн...х,    д...вов...жне,    пл...м...я,    д...варл...ки,    ...відки,    в...гадали,    р...са,    с...мпат...чні,    страш...н...о,    в...р...дл...в...й,    ж...в...т...ся,    ...початку,    хал...пу,   м...шканці,    ро...повіла,    цін...ість,    ж...т...я,    зал...ш...лася,    в...з...рнуло,    нар...шті,    з...яв...лося,    щод...н...ику,    кап...люсі,    в...слови,    кр...вою,    в...лов...ла,    в...с...ла,    вс...р...д...ні,    кр...ш...чку,    в...тягла,    ро...прав...ла,    бр...хл...ві,    ...хоже,    н...доп...ч...н...й,    мл...н...ць,    обур...н...я,    дов...лося,    м...тляючи,    ...кор...сталась,    тр...мала,    м...р...жану,    с...рітки,    пот...рмос...ти,    в...снянкуват...х,    с...діла,    пл...ла,    с...рпні,    пр...пл...вло,    обур...на,    п...р...творююся.

 

3. Склади три питання до тексту.

1. Які _______________________________________________________________________ ?

2. Де  _______________________________________________________________________ ?

3. Про що  ___________________________________________________________________ ?

 

4. Попрацюй у команді. Викресли, кого не було серед героїв твору.

Диварлики, вуж Онисько, дівчинка Леся, Велетенський птах, Шепотінник, дівчина Марина, жуки сонечка, Велика Мо, Сирітки, Мережана Жанна, Хамелеося, Шпондермен.

 

5. Досліди речення. Підкресли головні слова. Зроби зв'язок слів.

Леся простягнула Мережаній Жанні папірець.

_____________________________ ( що зробила ? ) _______________________________

_____________________________ ( що ?) _______________________________________

_____________________________ ( кому ? ) _____________________________________

_____________________________ ( якій ? ) ______________________________________

Мережана Жанна прочитала листа вголос.

______________________________ ( що зробила ? ) ______________________________

______________________________ ( яка ? ) ______________________________________

______________________________ ( що ? ) ______________________________________

______________________________ ( як ? ) _______________________________________

 

6. Поміркуй у команді та запиши.  Яке речення відповідає даному малюнку ?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Поміркуй у команді. До даного слова підбери інші префікси.

Утвори та запиши нові слова.

Намалювали - ____________________________________________________

________________________________________________________________

Відкрутила - ______________________________________________________

________________________________________________________________

 

8. Віднови послідовність подій.

____ Леся пішла шукати Мережану Жанну.

____ Нарешті Леся виловила пластикову пляшку.

____ Леся з допомогою диварликів порозумілася з Велетенським Птахом.

____ Леся відкрутила кришечку, витягла папірець і прочитала.

____ Леся познайомилася з мешканцями острівця.

____ Леся простягнула Мережаній Жанні папірець.

____ Леся простягнула руку по квітку.

____ Привіт! – гукнула Леся.

____ Леся побачила всередині якийсь папірець.

____ Леся аж підстрибнула від обурення.

 

9. Попрацюй із текстом у команді. Знайди та запиши речення, які відповідають малюнкам.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

10. Поміркуй у команді. Знайди та закресли зайве слово.

Сміття, сміх, смітник, сміттєвий, смітити, сміттєзвалище, сміттєвоз.

Червоний, почервонів, черв'як, червонуватий.

Сонячний, сонечко, соняшник, сон - трава.

Літати,  перелітні,  літак,  літера,  політ.

Хмара, хмарочос, захмарилося, Хмельницький, хмарний.

Липень, листуватися, лист, листяний, листати.

 

11. Повтори у команді :

Слова, які утворилися від одного кореня називаються ________________________________

Познач корінь у споріднених словах в попередній вправі.

 

12. Поміркуй у команді. Мовні ігри. Слова – анаграми.

рїукан –  _________________      леахпу – _________________      каляшп – _________________

овнич –  _________________       ятижт –  _________________      абокас –  _________________

тосіти –  _________________       твірос –  _________________      ипзаис –  _________________

 

13. Уяви та намалюй свою незвичайну істоту.            14. Рефлексія. Самооцінювання.

                                                                                                                 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Матеріали для друку
НУШ
Інкл
Додано
2 серпня 2023
Переглядів
263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку