Як диварлики ( с. 119 – 121 )
віднайшли у собі гідність.
1. Передбачення змісту твору. Поміркуй та пофантазуй з друзями у команді !
2. Встав пропущені букви.
Жод...н, л...ж...ть, л...ш...нь, шв...дкісні, гл...б...н, шп...гунські, тр...мають, та...мн...ці, т...мчасом, ж...ве, н...зв...чайн...х, д...вов...жне, пл...м...я, д...варл...ки, ...відки, в...гадали, р...са, с...мпат...чні, страш...н...о, в...р...дл...в...й, ж...в...т...ся, ...початку, хал...пу, м...шканці, ро...повіла, цін...ість, ж...т...я, зал...ш...лася, в...з...рнуло, нар...шті, з...яв...лося, щод...н...ику, кап...люсі, в...слови, кр...вою, в...лов...ла, в...с...ла, вс...р...д...ні, кр...ш...чку, в...тягла, ро...прав...ла, бр...хл...ві, ...хоже, н...доп...ч...н...й, мл...н...ць, обур...н...я, дов...лося, м...тляючи, ...кор...сталась, тр...мала, м...р...жану, с...рітки, пот...рмос...ти, в...снянкуват...х, с...діла, пл...ла, с...рпні, пр...пл...вло, обур...на, п...р...творююся.
3. Склади три питання до тексту.
1. Які _______________________________________________________________________ ?
2. Де _______________________________________________________________________ ?
3. Про що ___________________________________________________________________ ?
4. Попрацюй у команді. Викресли, кого не було серед героїв твору.
Диварлики, вуж Онисько, дівчинка Леся, Велетенський птах, Шепотінник, дівчина Марина, жуки сонечка, Велика Мо, Сирітки, Мережана Жанна, Хамелеося, Шпондермен.
5. Досліди речення. Підкресли головні слова. Зроби зв'язок слів.
Леся простягнула Мережаній Жанні папірець.
_____________________________ ( що зробила ? ) _______________________________
_____________________________ ( що ?) _______________________________________
_____________________________ ( кому ? ) _____________________________________
_____________________________ ( якій ? ) ______________________________________
Мережана Жанна прочитала листа вголос.
______________________________ ( що зробила ? ) ______________________________
______________________________ ( яка ? ) ______________________________________
______________________________ ( що ? ) ______________________________________
______________________________ ( як ? ) _______________________________________
6. Поміркуй у команді та запиши. Яке речення відповідає даному малюнку ?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Поміркуй у команді. До даного слова підбери інші префікси.
Утвори та запиши нові слова.
Намалювали - ____________________________________________________
________________________________________________________________
Відкрутила - ______________________________________________________
________________________________________________________________
8. Віднови послідовність подій.
____ Леся пішла шукати Мережану Жанну.
____ Нарешті Леся виловила пластикову пляшку.
____ Леся з допомогою диварликів порозумілася з Велетенським Птахом.
____ Леся відкрутила кришечку, витягла папірець і прочитала.
____ Леся познайомилася з мешканцями острівця.
____ Леся простягнула Мережаній Жанні папірець.
____ Леся простягнула руку по квітку.
____ Привіт! – гукнула Леся.
____ Леся побачила всередині якийсь папірець.
____ Леся аж підстрибнула від обурення.
9. Попрацюй із текстом у команді. Знайди та запиши речення, які відповідають малюнкам.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Поміркуй у команді. Знайди та закресли зайве слово.
Сміття, сміх, смітник, сміттєвий, смітити, сміттєзвалище, сміттєвоз.
Червоний, почервонів, черв'як, червонуватий.
Сонячний, сонечко, соняшник, сон - трава.
Літати, перелітні, літак, літера, політ.
Хмара, хмарочос, захмарилося, Хмельницький, хмарний.
Липень, листуватися, лист, листяний, листати.
11. Повтори у команді :
Слова, які утворилися від одного кореня називаються ________________________________
Познач корінь у споріднених словах в попередній вправі.
12. Поміркуй у команді. Мовні ігри. Слова – анаграми.
рїукан – _________________ леахпу – _________________ каляшп – _________________
овнич – _________________ ятижт – _________________ абокас – _________________
тосіти – _________________ твірос – _________________ ипзаис – _________________
13. Уяви та намалюй свою незвичайну істоту. 14. Рефлексія. Самооцінювання.