Творчі завдання до тексту Тетяни Стус "Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні" частина 2 хрестоматія 3, 4 клас

Про матеріал
Пропоную творчі завдання до сучасної української дитячої літератури ( хрестоматія в 3, 4 класах) Лексико – орфографічні вправи Творчі завдання Мовні ігри Розвиток мовлення Словникові слова
Перегляд файлу

      Як пасує краватка,

      або Чому не всі поросята брудні

    с. 35 – 39                  від слів «Однак другого дня ...»

 до слів  «у дрібних цятках багна та в «панчішках»

1.Встав пропущені букви.

П...р...могти,    с...стр...чки,    р...чі,    т...мчасом,    в...сіл...я,    пр...вітати,    в...ріш...ла,    в...прав...ти,    пом...лку,    бл...ж...ою,    сіл...с...кому,    ж...т...і,    м...т...єво,    з...яв...лася,    н...в...л...чка,    тон...н...к...ми,    пр...вч...ти,    в...гуляти,    в...ховувати ,    п...с...ка,   в...глядало,    н...шком,    в...тягла,     н...поко...в,    тр...мали,    куп...лі,    м...л...ній,    в...сл...зало,    п...р...в...рталося,    бр...зки,    в...р...щати,    вл...т...ся,    ж...т...я,    зач...кай,    зав...рш...лося,    пр...пасовувати,    зн...с...л...не,    боро...ьбою,    пох...туюч...сь,    з...л...ну,    зав...язала,    л...ч...в,    ч...мдуж,    вул...ц...ю,    в...яв...лося,    п...р...віряла,    м...нулого,    вгр...зл...ся,    пос...р...д...ні,    зв...ртаюся,    в...н...су,    пр...їхав,    в...лос...п...ді,      р...гіт.

 

2. Склади три питання до тексту.

1. Як  _________________________________________________________________________ ?

2. Про що _____________________________________________________________________ ?

3. Звідки  ______________________________________________________________________ ?

 

3. Попрацюй у команді. Викресли, кого не було серед героїв твору.

Микита, однокласники, сестрички, Жужа, сусіди, спортсмен, бабуся, дідусь, Дарця, Жека, Дора.

 

4. Попрацюй у команді. Повтори правило правопису префіксів  –з,-с.

...робити, ...кромні, ...рештою, ...питала,  ...тати, ...верне,

...ходити, ...далеку, ...тримував, ...купати, ...хоже,  ...несилене,

...тояло, ...вертаюся, ...тримував.

 

5. Попрацюй у команді. Згадай префікси і прийменники.

Запиши розкриваючи дужки.

(До)бігла, (до)мети, (до)крамниць, (з)батьками, (з)рештою,

(при)вітати, (під)сумнів, (на)вантажувати, (на)долоні, (на)вколо,

(без)хутра, (за)бігло, (за)двір, (за)милувалася, (за)кочувати, (роз)гублено.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Утвори споріднені слова. Познач корінь.

 

іменник

прикметник

дієслово

прислівник

голос

 

 

 

 

 

перемогти

 

 

шкідлива

 

 

 

 

 

поважно

 

зелену

 

 

 

 

 

розгублено

7. Поміркуй, яке речення відповідає даному малюнку. Запиши.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

8. Роз'єднай рискою ( І ) слова.

Ітобуланепростокалюжаамаленькеболітцезбагнюкою.

 

9. Зроби зв'язок слів у реченнях. Підкресли головні слова.

У дівчинки миттєво народився чудовий план.

_______________________________ ( що зробив ?) _________________________________

_______________________________ ( який? ) ______________________________________

_______________________________ ( як ? ) ________________________________________

_______________________________ ( у кого ? ) _____________________________________

 

Дарця нишком витягла із шафи барвисту дідусеву краватку.

______________________________ ( що зробила ? ) ___________________________________

______________________________ ( що ? ) __________________________________________

______________________________ ( яку ? ) __________________________________________

______________________________ ( чию ? ) _________________________________________

______________________________ ( як ? ) ___________________________________________

______________________________ ( звідки ? ) ________________________________________

 

10. Визнач, які речення істинні, а які – хибні.

  • Микиту забрали допомагати копати цибулю.                                  ТАК    НІ
  • Тимчасом від сусідів із самого ранку лунала музика.                     ТАК    НІ
  • Отже, на сьогодні плани були скромні.                                              ТАК    НІ
  • Дарця вирішила відразу привчити Жеку до себе.                            ТАК    НІ
  • Адже купати Жеку було легше, ніж вона собі думала.                    ТАК    НІ
  • Воно покірно стояло, ледь похитуючись на тоненьких ніжках.    ТАК    НІ
  • Зрештою дивна парочка добігла до жаданої калюжі.                     ТАК    НІ
  • Микита ж ледве стримував регіт, взявшись руками за живіт.       ТАК    НІ

 

11. Поясни значення виділених слів.

Поросятко затято стало посередині калюжі, як укопане.

__________________________________________________________________________________

 

12. Скористайся мережею Інтернет Поясни значення слова.

Краватка - ________________________________________________________________________

 

13. Розфарбуй, якою ти уявляєш барвисту дідусеву краватку.

 

14. Підбери антоніми.

По – справжньому - __________________

Інтелігентно - _______________________

 

15. Рефлексія. Самооцінювання.

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Матеріали для друку
НУШ
Інкл
Додано
2 серпня 2023
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку