Творчі завдання до уроків математики в початковій школі

Про матеріал
Творчі завдання до уроків математики. Для учнів початкової школи. Математичні розвиваючі ігри, ребуси, логічні завдання дають можливість розвивати пізнавальні здібності, мислення, просторову уяву, фантазію, пам’ять, увагу дітей, допомагають дитині оволодіти вмінням аналізувати, порівнювати, узагальнювати, проявляти кмітливість і винахідливість.
Перегляд файлу

Набір незвичайних творчих  завдань  до уроків  математики у початкових класах

В. Сухомлинський так визначав мету шкільного навчання: «Розумові сили і здібності дитини мають постійно збагачуватися і розвиватись, а міцні знання вона матиме лише тоді, коли не залишатиметься на одному й тому ж рівні розумових сил і здібностей».

 Поступово та систематично залучаю учнів до самостійної пізнавальної діяльності. Щоб забезпечити співпрацю між учнями та учителем, традиційного уроку недостатньо. Тому у своїй роботі поряд із традиційними методами навчання  використовую незвичайні творчі завдання

Використання таких нетрадиційних методів навчання  пробуджує у школярів бажання вчитися, проявляти і реалізовувати пізнавальну активність у процесі розкриття і засвоєння шкільного матеріалу. Математичні розвиваючі ігри, ребуси, логічні завдання дають можливість розвивати пізнавальні здібності,  мислення, просторову уяву, фантазію, пам’ять, увагу дітей, допомагає дитині оволодіти вмінням аналізувати, порівнювати, узагальнювати, проявляти кмітливість і винахідливість.

 

Набір незвичайних творчих  завдань  до уроків математики

1. Невеликі “математичні” твори. Написати казку, вірш, байку, сценку на математичну тему. Наприклад, "Математика в житті моїх батьків", "Де я бачу геометричні фігури" та інші. Написані твори діти з задоволенням читають один одному. Такі завдання виховують навички дослідницької діяльності, дають високий ефект практичної спрямованості ма­теріалу, що, зрештою, приводить до глибокого розуміння предмета, зацікавленості ним

2. Математичні диктанти складає найчастіше вчитель, але можна попросити скласти їх учнів. Це творча робота. Можна поєднувати новий і вивчений матеріал, але ускладнений. Такий вид роботи розвиває увагу, кмітливість, прекрасне знання навчального матеріалу, швидкість реакції.

3. Залік за домашнім завданням. Учням пропонується стільки задач чи прикладів, скільки учнів у класі (за змістом є задачі легкі, середньої складності, складні). Термін виконання завдання: від одногодо двох тижнів . Цінується творчий підхід до розв’язання, кількість способів розв’язання однієї задачі і т.д. Поступово, від уроку до уроку, в дітей з'являється бажанняне просто розв’язати задачу, а розв’язати її найкрасивішим

способом, успіх же в пошуку такого розв’язку дає їм можливість робити маленькі відкриття.

4. Проблемні (нестандартні) задачі - це такі задачі, для яких в курсі математики немає загальних правил і положень, що визначають точний план їх розв’язування.

5. Елементи змагання.Для підвищення активності учнів під час занять іноді використовуються елементи змагання, підбираються спеціальні вправи, які своїм зовнішнім виглядом "провокують" їх на репродуктивну діяльність.

6..Самостійне вивчення нової теми. Учням заздалегідь дається завдання: самостійно опрацювати нову тему. Після цього на уроці проводиться аукціон «Вчитель і учні».  Завдяки таким завданням учні вчаться самостійно працювати з додатковою літературою. Потім слід разом підсумувати всі ті нові факти, яких немає в підручнику, і осмислити їх.

7. Гра "Так-Ні". Вона здатна зацікавити дітей, ставить учнів в активну позицію. Ця гра вчить пов'язувати розрізнені факти в єдину картину, систематизувати вже наявну інформацію, слухати і чути однокласників. Цю гру я використовую для створення на уроці ситуації, що інтригує, для організації відпочинку. Правила гри: учитель ставить запитання, а учні намагаються знайти відповідь, задаючи питання. На ці питання учитель відповідає тільки словами "так", "ні", . Після гри обов'язково проводиться коротке обговорення.  Я намагаюся навчити дітей виробляти стратегію пошуку, а не зводжу гру до простого перебору питань.

8. "Інтерв’ю". Обирається учень на роль журналіста і декілька учнів на роль людей, у яких буде братися інтерв’ю. Цей прийом можна використати, як на етапі закріплення і повторення матеріалу, так і на етапі "відкриття" дітьми нових знань (в цьому разі учні, які дають інтерв’ю, заздалегідь готуються до нього).

9.Загадки –головоломки. Друдли. У вільний час займаюсь  пошуком  цікавих математичних загадок і логічних задач. Спочатку я сама  готую найбільш цікаві для даної вікової групи задачі, загадки та інше. Потім до роботи залучаю дітей і на наступних уроках  діти пропонують вже свої загадки  один одному, Найцікавіші беруть участь у конкурсі загадок.

(ДРУДЛ Винахідник друдлів Роджер Прайс, комедійний письменник. Droodle - це загадка-головоломка.)

 

docx
Додано
30 липня
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку