Контрольна робота
Творчість Тараса Шевченка
ВАРІАНТ ІІ
І рівень (3 б.)
1.Образ Прометея символізує силу й нескореність народу у творі Т. Шевченка
А) «Сон» («У всякого своя доля...»)
Б )«Кавказ»
В) «До Основ'яненка»
Г) «Великий льох»
2. Слова «Він був сином мужика — і став володарем в царстві духа. Він був кріпаком — і став велетнем у царстві культури. Він був самоуком — і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим» сказав про Т. Шевченка
А) Є. Маланюк Б) П. Куліш В) І. Франко Г) Є. Сверстюк
3. Рядки «Мов кошеня, такий чудний. Я аж засміявся» взято з поезії
А) «Сон» («У всякого своя доля...»)
Б) «Чигрине, Чигрине...»
В) «Причинна»
Г) «До Основ’яненка»
4. Використання художнього прийому сну в однойменній поемі Т. Шевченка дало авторові змогу:
А) уникнути розкриття гостро-соціальних проблем:
Б) звільнити себе від потреби розкриття реальної дійсності;
В) показати всю панораму суспільного життя Російської імперії XIX ст. та перейти від конкретики до найвищого узагальнення;
Г) передати настрій і почуття героя, свій внутрішній психологічний стан, а також висловити власні думки щодо існуючої соціальної несправедливості
5. Укажіть, у чому виявляється гуманістичне звучання поеми Т.Шевченка "Наймичка":
А) у зображенні жінки, яка, попри всі конфлікти суспільства, змогла достойно прожити життя у родині, виховуючи дитину;
Б) у глибокому розкритті складного образу жінки-матері - міри трагізму її долі та духовної величі та натури;
В) у чуйному ставленні до людей та детальному описі сільського родинного життя;
Г) у пафосному звеличенні подвигу жінки-матері.
6. Установіть відповідність між датами й подіями в житті Т.Г. Шевченка.
1. 1838 2. 1840 3. 1847 4. 1857 |
А) повернення із заслання Б) арешт і заслання В) викуп із кріпацтва Г) перше видання "Кобзаря" |
II рівень (3 б.)
ІІІ рівень (2 б.)
1.Яка тема, проблеми, що порушуються, є спільними у посланні «І мертвим, і живим …» і поемі «Сон»
ІУрівень (4 б.)
Виконайте одне із завдань.