Творчий доробок керівника театрального грутка "Виховуємо патріота"

Про матеріал
Сьогоднішнє українське суспільство дуже відрізняється від суспільства перших років незалежності нашої країни. Величезні зміни в житті людства, зміни моральних цінностей, відношення до подій нашої історії, відсутність нових ідеологічних орієнтирів призвели значну частину молоді до бездуховності, байдужості і неповажного відношення до держави, державних символів, соціальних інститутів, а також неприйняття вітчизняної культури, літератури і мистецтва, негативний вплив на виховання патріотизму у молоді.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 «В житті кожної шляхетної людини

має світити велика ясна зірка:

щаслива доля рідного народу»

Софія Федорівна Русова

 

Сьогоднішнє українське суспільство дуже відрізняється від суспільства перших років  незалежності нашої країни. Величезні зміни в житті людства, зміни моральних цінностей, відношення до подій нашої історії,  відсутність нових ідеологічних орієнтирів призвели  значну частину молоді до бездуховності, байдужості і неповажного відношення до держави, державних символів, соціальних інститутів, а також неприйняття вітчизняної культури, літератури і мистецтва, негативний вплив на виховання патріотизму у молоді. Сьогодні Українська держава та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення, першою чергою, своєї долі, долі подальшого світового порядку на планеті.

Серед виховних напрямів дітей найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості молодого покоління, яке розглядатиме державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.

Патріотизм  повинен встати і стає новою національною ідеєю. Необхідно виховувати патріотів - тих, хто любить свою країну, пишається нею, поважає її історію і пам'ятає своїх предків.

Саме заклад освіти має стати для кожної дитини осередком становлення громадянина-патріота України. Освіта сьогодні має дбати про створення і збереження такого простору, в якому дорослі і діти, вступаючи в спільну взаємодію, виконують гуманну місію: передають культурні цінності минулого і сьогодення, пізнають їх і зберігають їх в сьогоденні і в майбутньому.

Патріотичне  виховання в театральному гуртку «Подих Мельпомени» Балаклійського Центру дитяцої та юнацької творчості я розглядаю як цілеспрямований і свідомо здійснюваний педагогічний процес організації і стимулювання активно-творчої діяльності вихованців. Патріотичне  виховання гуртківців реалізується  через формування національної самосвідомості, виховання любові до рідної землі, свого народу, шанобливого ставлення до його історії та  культури, гордості за минуле та сучасне нашої держави, прищеплення любові до української літературної мови. Виховання свідомого громадянина  в гуртку передбачається  у  єдності патріотичного виховання з історією та культурою народу, його мовою, народними традиціями та звичаями, які забезпечують духовну єдність, наступність і спадкоємність поколінь. В моїй педагогічній діяльності зосереджею увагу на дитині як вищої цінності, врахувую її вікові та індивідуальні особливості; стимулюю свідоме ставлення до своєї поведінки, діяльності, патріотичних цінностей; виховую почуття відповідальності за реалізації в діях та вчинках. 

Значну роль у патріотичному вихованні дітей відіграє  театральна творчість, що дозволяє звернутися до глибинних чуттєвих і емоційних переживань, підсвідомим морально-етичним установкам, художнього смаку й уподобань. Виховання патріотичності, національної та громадянської свідомості вихованців гуртка проходить як на заняттях так і поза ними.

Почуття патріотизму багатогранно за своїм змістом: це і любов до рідних місць, і гордість за свій народ, і відчуття нерозривності з навколишнім, і бажання зберегти, примножити багатство своєї країни. В освітньому процесі театрального гуртка «Подих Мельпомени» багато уваги приділяю ознайомленню дітей зі звичаями та тардиціями українскьго народу, з українськи фольклором, із творами  українських письменників. Це інсценування та імпровізація народних казок: «Рукавичка», «Коза-Дереза», «Як кіт і лиса ходили чоботи купувати», «Котик і Півник» тощо. Вихованці з малечку занють ці казки, тому під час інсценування на заняттях гуртка вони самі керують своєю грою, іноді я допомогаю їм, виступаючи в ролі читача слів автора. При інсценуванні казок, оповідань українських письменників найчастіше виступають:   В. Сухомлиський «Учитель та учні», «Як річка розгнівалась на дощик», М. Герасименко «Почервоніла сорочка», Г. Демченко «Ведмідь та павук». Також на заняттях розігруємо байки  Л.Глібова «Осел і Соловей», «Лебідь, рак і щука»,  байки М. Старицького «Мурашка та Коник польовий» тощо. На заняттях зі сценічної мови постійно вивчаються теми, поезії, твори, пов'язані з символікою України (державною та народною).

Важливу роль відіграє виховна робота. Система роботи гуртка  з патріотичного виховання включає різноманітні форми організованої діяльності дітей, батьків вихованців. Серед них тематичні заняття («Україна – єдина країна!», «Ми – нація єдина!», «Україна – наш спільний   дім!», «Україна на карті Європи»), бесіди, виховні  години, розповіді, інформаційні хвилинки, перегляд відеофільмів, години спілкування, свята, уроки мужності,                                     тематичні виступи  (Вечір поезії до Дня української писемності та мови, «Козацькому роду нема переводу», «Професія – захисник Вітчизни», «Ті, хто боролися за Свободу», «Ми роду козацького діти!», «Уроки мужності», «День збройних сил України» та інш.).

З метою виховання у гуртківців почуття патріотизму, шани і поваги до ветеранів Другої світової війни, воїнів-афганців, сучасних захисників України, які сьогодні виборюють суверенітет та незалежність нашої держави, проводяться  екскурсії до Балаклійського Краєзнавчого музею нашого міста («Зали слави Другої світової війни»), екскурсії до Балаклійського музея війни Афганістану; вихованці театрального гуртка «Подих Мельпомени» приймають участь у святкових концертах до Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, у тематичних виховних   заходах вшанування пам’яті загиблих під час Другої світової війни. В гуртку проводяться зустрічі з  ветеранами Другої світової війни, воїнами-афганцями. Вихованці гуртка приймали участь у волонтерській акції «Зігрій солдата», «Напиши листа воїну АТО».  Також  приймають участь в обласних конкурсах патріотичного спрямування: конкурс читців до 200-річчя з Дня народження Т.Г. Шевченка, обласні акції «Слобожанські дзвони Перемоги», «Моя Батьківщина – Україна», обласне свято «Щедрий вечір», у ІІІ Всеукраїнський (ХІV Всекримський) фестиваль-конкурс учнівської та студентської творчості імені Марії Фішер-Слиж «Змагаймось за нове життя!», присвячений Лесі Українці.

Важливу роль у патріотичному вихованні гуртківців відіграє залучення їх до національно-культурних цінностей через використання в роботі гуртків народних звичаїв та обрядів, які плануються відповідно до народного календаря, внаслідок чого засвоюється вихованцями культура дідів і прадідів. Це «Вечорниці», «Свято святого Миколая»,  «Щедрий вечір», «Обряд колядування, щедрування»,  «Масляна», «Звичаї мого народу».

Результатом є сформованість у вихованцях почуття патріотизму, яке означає прояв особистістю любові до свого народу, поваги до українських традицій, відчуття своєї належності до України, усвідомлення спільності власної долі з долею Батьківщини, досконале володіння українською мовою, здатність захищати Україну, та усвідомлення себе як представника своєї нації, носія її культури.

Зазначу, що патріотичне виховання в гуртку - це не разові заходи, а багатопланова, систематична, цілеспрямована і скоординована діяльність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 січня 2019
Переглядів
490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку