Творчий проект "Рідної мови чиста криниця"

Про матеріал

Слово не тільки переносить знання, передає їх наступним поколінням. У ньому – гострий розум народу, його мрії, прагнення. Саме із слова починається і ним закінчується духовне життя кожної людини.

Тому пропоную до Вашої уваги творчий проект "Рідної мови чиста криниця"

Мета проекту

  • збагачувати мовлення дітей і батьків, сприяти формуванню їх національної самосвідомості;
  • формувати комунікативну компетенцію;
  • розвивати творчі здібності всіх учасників проекту.
  • Перегляд файлу

    Міністерство освіти  і науки України

    Середня загальноосвітня школа I-III ступенів №1

     

    I Обґрунтування  актуальності проекту

               У наш час особливо гостро відчувається потреба у відродженні культури українського народу, відновленні духовності для виховання кожної дитини високоморальною ОСОСБИСТІСТЮ. Тому перед вчителями і вихователями стоїть задача оберігати дитину від злого, цинічного, руйнівного впливу, вирощувати в його душі паростки справжніх моральних цінностей, приохочувати до джерел народної культури.

               А починати , на мій погляд, потрібно із мови і мовлення. Бо, як говорить Біблія, «Спочатку було слово». Недарма ж мова дана тільки людині, що створена за образом і подобієм Бога.

                 Слово не тільки переносить знання, передає їх наступним поколінням. У  ньому – гострий розум народу, його мрії, прагнення. Саме із слова починається і ним закінчується духовне життя кожної людини.

    Рідна мово, росту я крізь тебе,

    Крізь родовища дум і краси.

     Я курганом стою серед степу

    На кордоні сльози і роси.

     

    Я прошитий травою густою,

     Я промитий Дніпром до кісток.

     Рідна мово, без тебе ніхто я,

     Мов відірваний вітром листок.

     

                  На жаль, соціологічні дослідження показують, що близько половини громадян нашої країни не використовують українську мову у повсякденному житті або говорять на суржику. Ті ж, хто говорить рідною мовою, не завжди можуть похвалитися красою і багатством.  Навпаки, філологи відмічають велику кількість запозичених слів, що замінюють рідні, використання простонародних зворотів, сленгу, жаргонізмів. Особливу увагу слід звернути на використання ненормативної лексики (чим, на жаль, хизуються окремі діти з дитсадочку.

                   Інколи слухаєш на вулиці розмови людей і не впізнаєш «солов’їну, барвінкову», українську мову.  Але ж мова – душа народу, наша з вами душа. Хіба ж ми такі? Ми ж всім серцем прагнемо гарного життя і кращого майбутнього для себе і своїх дітей!

                   Тому потрібно вже сьогодні плекати і розвивати мовлення кожної дитини змалечку, що сприятиме її духовному, національному, громадянському вихованню. Лише тоді ми зможемо виростити ОСОБИСТІСТЬ, виховати ГРОМАДЯНИНА України, справжнього  ПАТРІОТА, що всім серцем буде прагнути благополуччя своїй країні. Саме таку високу мету ставить перед собою проект «РІДНОЇ МОВИ ЧИСТА КРИНИЦЯ», який прагне об’єднати школярів, педагогів і батьків. Щоб кожного дня діти і дорослі краще пізнавали секрети рідної мови, оволодівали її незліченними скарбами, вчили і вчилися одне в одного. Я вважаю дуже важливою участь у цьому проекті і родин школярів. По-перше, дорослим вчитися не пізно, а працювати над власним мовленням дуже важливо. По-друге, це сприяє взаємо порозумінню батьків і дітей, підвищенню авторитету дорослих, допоможе їм у вихованні сина чи доньки. Бо ще А.С. Макаренко писав: «Не думайте, що ви виховуєте дитину тільки тоді, коли з нею розмовляєте чи повчаєте її. Ви виховуєте в кожний момент вашого життя…»

     

     

    II Мета і завдання проекту

    Мета:

    • збагачувати мовлення дітей і батьків, сприяти формуванню їх національної самосвідомості;
    • формувати комунікативну компетенцію;
    • розвивати творчі здібності всіх учасників проекту.

     

    Завдання:

    • організувати освоєння, розширення і закріплення теоретичних знань про мову, історію її розвитку, культуру мовлення;
    • створити у межах дії проекту (в школі, гуртках, родині) «оазу», де панує «солов’їна, українська мова», вільна від сленгу, жаргонізмів, ненормативної лексики;
    • виховувати культуру мовлення і спілкування у всіх учасників проекту на засадах цілющих джерел народної культури;
    • формувати систему духовних і культурних цінностей, яка буде об’єднувати всіх учасників проекту;
    • активізувати пізнавальну діяльність учнів, батьків, педагогів;
    •  об’єднати зусилля учасників проекту з розповсюдження інформації про важливість боротьби за культуру мовлення серед близьких, знайомих , друзів, сусідів;
    • формувати почуття відповідальності за подальший розвиток нашої мови, бо вона віддзеркалює нашу народну душу і разом з тим сприяє її формуванню;
    • сформувати загальноосвітні компетентності, розвивати вміння самостійно шукати нову інформацію в різних джерелах;
    • формувати навички самооцінки, самоконтролю і саморегуляції;
    • реалізувати виховні функції, що сприятиме соціалізації дитини, виявленню та розкриттю її здібностей та можливостей;
    • зміцнювати родинні зв’язки, сприяти взаєморозумінню батьків і дітей.

     

         Новизна цього проекту:  створення поля соціально-культурної проектної діяльності, що об’єднує педагогів, учнів, їх батьків і спільноту заради формування комунікативної культури дітей і дорослих ц досягнення взаємопорозуміння між ними.

     

     

    III Термін дії проекту  Проект «Рідної мови чиста криниця» розрахований на  навчальний рік.

     

    IV Учасники проекту  Педагогічний колектив:  класні керівники, вчителі української мови, керівники гуртка «Культура нашого мовлення», «Акторської майстерності», бібліотекар. Учні 1-4 класів. Батьки учнів, старші брати і сестри.

     

    V Виконавці проекту

    Координатор проекту: заступник директора з НВР.

    Координаційна рада у складі:

    • керівник методичного об’єднання вчителів початкових класів;
    • керівник методичного об’єднання вчителів гуманітарних наук;
    • педагог-організатор.

     

    Можливі партнери:

    • адміністрація навчального закладу;
    • шкільний батьківський комітет;
    • Центр дитячої і юнацької творчості;
    • Міський Палац Культури;
    • бібліотеки міста;
    • міське телебачення;
    • редакція міської газети;
    • міське творче об’єднання поетів;
    • міська типографія.

     

    VI Шляхи реалізації проекту

    Вид проекту:

    • груповий;
    • міжпредметний;
    • інформаційний, практичний.

     

    Етапи проекту:

    • допроектна підготовка;
    • дослідницько-захисний етап;
    • презентація отриманих результатів.

     

    I етап – допроектна підготовка

    1. формування проектних груп;
    2. формування теми проекту  «Рідної мови чиста криниця».
    3. визначення проблемного завдання:
    • зібрати інформацію:

    -    про історію розвитку мови і мовлення;

    •       про культуру мовлення;
    •       про вплив нашого мовлення на наше здоров’я і духовну атмосферу, у якій

          ми живемо;

    •       соціологічні дослідження про рівень культури мовлення дорослих і дітей на

         сьогодні;

    • підготувати програми роботи гуртків, тренінгів, дискусійного клубу, творчих об’єднань, бібліотеки;
    • навчитися аналізувати власне мовлення і мовлення оточуючих на предмет правильності, багатства мовних засобів і рівня культури;
    • підготувати матеріальну базу.
    1. вибір методів дослідження:
    • робота з книгою;
    • екскурсія до бібліотеки
    • екскурсія  міського театру;
    • усні журнали;
    • робота творчої майстерні;
    • консультативна робота.
    1. Розробка плану дослідження:
    • збір даних з використанням науково-популярної літератури і соціологічних досліджень;
    • аналіз та обробка отриманих даних;
    • консультації з представниками Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
    • проведення творчих нарад і педагогічних рад;
    • консультації з психологами, соціологами, письменниками, поетами, акторами, режисерами;
    • підготовка презентації результатів творчої роботи..

     

    II етап – дослідницько – захисний

    1. Збір даних із використанням науково-популярної літератури.
    2. Аналіз та обробка отриманих даних.
    3. Налагодження партнерських стосунків із спонсорами.
    4. Проведення диспутів, виховних заходів, що розкривають роль мови і мовлення у житті кожної людини.
    5. Створення музею мови «Альфа і Омега»
    6. Робота редакції шкільної газети «Наша мова барвінкова»
    7. Робота шкільного радіо «Зорепад».
    8. Робота шкільного видавництва «Плеяди»
    9. Робота шкільної театральної студії.
    10. Робота гуртка «Скарби української мови»
    11. Робота круглого столу «У нас в гостях…»
    12. Діяльність дискусійного клубу «Діалог».
    13. Проведення тренінгів з культури мовлення для дорослих і дітей.
    14. Дослідницько-пошукова робота під час мовознавчих експедицій.
    15. Лекції з історії і культури мовлення для батьків «Основи взаємопорозуміння»

     

    III презентація отриманих результатів.

    Цей етап  проводиться у вигляді:

    1. Радіолінійки «Солов’їна, барвінкова, українська рідна мова!»
    2. Демонстрації презентацій учнівських проектів.
    3. Прем’єра театральної вистави.
    4. Презентація новинок шкільного видавництва «Плеяди»
    5. Відкрите засідання дискусійного клубу «Діалог»
    6. Свято  рідної мови «Пізнаємо світ у слові»
    7. Презентація роботи мовознавчої експедиції.

     

    Реалізація цього проекту базується на принципах:

    • принцип гуманістичного виховання;
    • принцип екологічної відповідальності кожної людини;
    • принцип особистісно-орієнтованого виховання: кожна особистість самоцінна, потрібно допомогти їй розвинути кращі свої якості і знайти своє місце у суспільстві;
    • принцип відповідності природі дитини: вихователь повинен враховувати вікові і соціальні особливості дитини, її характер і темперамент;
    • принцип здоров`язберігаючого підходу.

     

    Реалізація цього проекту відбувається згідно з принципами:

     

     

    Приоритетними напрямами виховної роботи при реалізації цього проекту є:

          Успішність кожної дитини, її реалізація в житті залежать від того хто і як впливає на його розвиток, навчання і виховання. У молодшому шкільному віці найбільший вплив на дитину мають родина і школа. Тому дуже важливо, щоб вплив батьків і вчителів йшов не врозріз, а доповнював одне одного, сприяв різнобічному позитивному розвитку дитини.

    Тому приоритетними напрямами виховної роботи при реалізації цього проекту є:

     

     

    •            формувати кращі моральні якості кожної дитини;
    •            формування національної свідомості кожного учасника проекту;
    •            укріплювати систему моральних цінностей, як фундамент розвитку

               світогляду;

    •       збереження морального здоров’я дітей і дорослих.
    •       реалізація особистісно-орієнтовного підходу;

     

     

    • сприяти вихованню майбутнього громадянина України;
    • зацікавити вивченням історії нашої мови, виховувати шанобливе ставлення

           до подій минулого і сьогодення;

    • формувати активну життєву позицію;
    • виховання патріотичних почуттів;
    • забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів;
    • щира співпраця учнів, вчителів та батьків для досягнення поставленої мети.

     

     

     

     

    •             виховувати працьовитість, розуміння того, що отримані навички не раз

               стануть в пригоді в житті;

    •             пояснити, що дитина повинна допомагати батькам, бо її невеличкий внесок

               у справи родини таж вагомий.

     

     

    •             сприяти зміцненню стосунків у родинах школярів;
    •             виховувати шанобливе ставлення дітей до  мови батьків;
    •             створювати умови для взаємо порозуміння батьків і дітей.

     

     

    •             розвивати вміння бачити прекрасне в кожній людині, оточуючому

               сьогоденні, мистецтві;

    •             знайомити зі світовими шедеврами літератури, музики, живопису,  кіно;
    •             розширювати кругозір;
    •             створити умови для самостійної творчості кожної дитини;
    •             розвиток творчих здібностей дітей і дорослих з урахуванням їх інтересів і нахилів.

     

     Виховний план реалізується за допомогою засобів:

     

    В основу реалізації проекту  покладені такі виховні методи:

              Реалізація проекту можлива при злагодженій роботі нижченаведених підрозділів.

    • Редакція шкільної газети «Наша мова  барвінкова» об’єднує вчителя української мови, учнів різного віку, їх батьків (серед яких професійний журналіст). Вони збирають матеріал про цікаві факти з історії розвитку мовлення, про мовні загадки ( шаради, ребуси), про участь школярів у конкурсах та фестивалях. Раз на місяць випускається настінна газета та її друкований варіант, що розповсюджується серед усіх бажаючих. І снує скринька для листів, до якої кожен школяр чи дорослий може вкинути листа із цікавим запитанням з мови, історією з життя, власним твором і своїм відгуком про оформлення та зміст газети.
    • Творче об’єднання «Шкільне радіо «Зорепад»» готує матеріал на тему «Чому ми так говоримо, у якому роз’яснюється яких мовленнєвих помилок припускаються і діти, і дорослі  і як зробити наше мовлення чистим, милозвучним і правильним. Раз на місяць радіопередача «Чому ми так говоримо виходить у шкільний ефір. Щотижня школярі можуть прослухати «Веселі перерви», де у гумористичній формі розповідається про найпоширеніші мовленнєві помилки, курйозні випадки. До визначних подій творче об’єднання готує радіо лінійки, які розширюють кругозір і акцентують увагу на важливій інформації. Невід’ємною частиною роботи шкільного радіо є поздоровлення з перемогою у конкурсі, з виходом у світ у шкільному видавництві нової збірки оповідань (віршів), з ювілеєм.
    • Дуже насиченою є і робота шкільного видавництва «Плеяди» під керівництвом педагога-організатор. Це і випуск буклетів до визначних дат, і створення збірочок творчих робіт (як від класного колективу, так і від окремого учня), і реклама новинок шкільного видавництва, і підготовка дитячих робіт для відсилки на конкурси.
    •  Важливою для досягнення мети проекту є робота по створенню мовознавчого музею «Альфа і омега», девізом якого є: «Із слова починається і ним же закінчується духовне життя людини. Ставтеся бережливо до кожного слова, і вона буде вам вірним помічником!» Тому учасники цього творчого об’єднання під керівництвом вчителя початкових класів збирають факти про тернистий шлях розвитку української мови, про людей, які зробили значний вклад у розвиток української мови, про діалекти нашої місцевості, про архаїзми і неологізми, про притаманні для нашої місцевості фразеологізми. Відвідування музею мови дорослими і дітьми дозволяє їм розширити свій кругозір, під іншим кутом подивитися на значення мови і мовлення, яким вони користуються щодня, вчитися бережно і відповідально ставитися до кожного слова.
    • Відвідування шкільної театральної студії дає можливість і дорослим, і дітям краще познайомитися з правилами культури мовлення, формує чітку дикцію, виховує відповідальне ставлення до мовлення, розвиває акторські здібності і сферу почуттів. Чотири рази на рік учні нашої школи їх батьки і педагоги мають можливість подивитися прем’єрні покази. Репертуар добирається так, щоб глядачі проникли ся любов’ю до рідної мови.
    •  Важливу роль у вихованні бережливого відношення до слова відіграють бібліотечні уроки, під час яких учні дізнаються багато нового про історію походження слів, їх таємниці. І найголовніше, вони вчаться самостійно шукати інформацію, яка їх цікавить. Це сприяє розвитку їх пізнавальної активності, самостійності, підвищує їх самооцінку.
    •  Тренінги з культури мовлення «Мова нашої душі», які проводить вчитель української мови і літератури, об’єднує і дітей, і батьків. Вони разом вчаться вести бесіду, поважати думку співрозмовника, відстоювати свою точку зору, добираючи гідну аргументацію. Це сприяє взаємопорозумінню різних поколінь і досягненню того, щоби культура мовлення стала нормою життя.
    • Спілка письменників різного віку «Чумацький шлях» - це творче об’єднання обдарованих дітей і дорослих. Вони збираються, щоб познайомити присутніх із своїми новими творами, розглянути їх вдалі моменти і недоліки. Це дозволяє не тільки знайти дружню підтримку, але й відшукати нову ідею. Разом вони вирішують, що можна віддати до друку у шкільне видавництво, які твори ще потрібно допрацювати.
    • Дослідницько-пошукова робота під час мовознавчих експедицій рідним краєм дозволяє не тільки краще пізнати культуру свого народу, а й ближче познайомитися з її джерелом.
    • Активізувати логічне мислення і пізнавальний інтерес допомагає діяльність дискусійного лубу «Діалог». Саме тут можна розглянути і обговорити проблеми сучасного мовлення, висунути власні пропозиції щодо їх подолання. Тут можна почути думку інших і бути почутим.
    • Дуже важливо щоби діти зрозуміли, що захищати рідне слово можна і потрібно своєю активною діяльністю. Цьому сприяють відкриті заходи, що розповідають про красу нашої мови і необхідність бережного до неї відношення, розповсюдження буклетів, робота над власним мовлення і заохочення до цього інших власним прикладом, а також мовознавчі проекти, які діти створюють разом з батьками і педагогами.
    • Екскурсії до редакції місцевої газети, студії місцевого телебачення, відвідування театральних постановок як міського театру так і гостей із різних регіонів України дають можливість побачити як чисте багате культурне мовлення допомагає людям у професійній діяльності, сприяє профорієнтаційній роботі і художньо-естетичному вихованню, розширює горизонти життя і допомагає оцінити власне мовлення заново ( у порівнянні з професійним).
    • Фестиваль «Ми запалюємо зірки» дає широкий спектр можливостей кожному учаснику проекту для того, щоб продемонструвати свої здібності і таланти, показати свої досягнення широкій аудиторії, подивитися на тих, хто поряд новим поглядом, і відкрити нові грані їх особистості.
    •  До зустрічей з місцевими поетами, письменниками, мовознавцями, журналістами запрошує круглий стіл «У нас в гостях …»  У всіх бажаючих є можливість задати питання, які їх цікавлять,  дізнатися багато нового про використання мови в професійному і повсякденному житті, спробувати «приміряти « на себе нову професію.
    • Лекції з історії культури мови і мовлення для батьків носять назву «Основи взаємопорозуміння». Дуже часто буває так, що різні покоління, говорячи однією мовою не можуть «достукатися» один до одного. Вони не розуміють співбесідника, бо використання сленгових, жаргонних слів, робить їх мовлення геть іншим (схожим на іноземне). Про те, як зрозуміти власну дитину, як краще донести до неї свою думку зможуть почути батьки на лекціях «Основи взаємопорозуміння».
    • Про історію розвитку нашої мови, походження тих чи інших слів, зміст сталих виразів дізнаються учні, що відвідують гурток «Скарби української мови» Практичні заняття сприяють підвищенню культури мовлення, збагаченню словникового запасу, активізації пізнавального інтересу до рідної мови.
    • Найулюбленішими мовознавчими заходами дітей і дорослих є свята, вікторини, інформаційно-пізнавальні і розважальні програми. Наприклад, «Загадка – до мудрості кладка», «пізнаємо світ у слові», «Рідним краєм тихо йде поетична осінь», «Як загадка за відгадку боролася».
    • Слідуючим етапом застосування набутих знань, умінь і навичок є участь у міських і обласних мовознавчих конкурсах і фестивалях.

    Для забезпечення якості реалізації проекту необхідно:

    • донести ідею необхідності збереження і розповсюдження культурного мовлення до свідомості кожного учасника проекту;
    •  мотивувати педагогів на реалізацію ідеї про те, що кожен з них виступає як особистість, що прикладом бережливого ставлення до мови і мовлення, що бачить перспективи розвитку мови, що може проектувати майбутнє і за допомогою нових педагогічних технологій зможе реалізувати його;
    •  Забезпечити проект інформаційно-комп’ютерними засобами.

          Додаткові можливості реалізації цього проекту:

    • підвищення рівня якості освіти учнів;
    • підвищення кваліфікації педагогів;
    •  позитивний вплив на соціальне середовище, у якому живуть і діють учасники проекту.

    Робочий план

    Дата

    з/п

    Назва заходу  в приміщенні                      

    Відповідальні

    Вересень

    1

    Радіо лінійка «Солов’їна, барвінкова, українська рідна мова»

    Педагог-організатор

    2

    Лекції для батьків «Основи взаємопорозуміння»

    Керівник лекторію

    3

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    4

    Шкільний рейд «Словам нецензурним у школі не місце!»

    Вчителі української мови, початкових класів.

    5

    Засідання дискусійного клубу «Діалог»

    Керівник клубу

    Вересень

    6

    Радіопередача шкільної студії «Зорепад» «Чому ми так говоримо?»

    Творче об’єднання шкільне радіо «Зорепад»

    7

    Майстер-клас з акторської майстерності.

    Керівник театральної студії

    8

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    9

    Вечір у шкільному Музеї слова.

    Творче музейне об’єднання.

    10

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Вересень

    11

    Робота  спілки письменників різного віку «Чумацький шлях»

    Голова спілки письменників

    12

    Екскурсія до театру. Перегляд  театральної вистави.

    Обговорення вистави.

    Керівник театральної студії

    13

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    14

    Інформаційно-пізнавальна програма «Загадка – до мудрості кладка»

    Вчитель початкових класів, творча група учнів і батьків

    15

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Вересень

    16

    Презентація учнівського проекту «Мовний етикет. Слова ввічливості»

    Керівник творчої групи

    17

    Майстер-клас з акторської майстерності.

    Керівник театральної студії

    18

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    19

    Шкільний фестиваль дитячої творчості «Ми запалюємо зірки» (початкова ланка)

    Педагог-організатор, творча група учнів і батьків.

    20

    Випуск шкільної газети «Наша мова барвінкова»

    Редакція шкільної газети

    Жовтень

    21

    Круглий стіл «У нас в гостях…

    Вчитель української мови

    22

    Лекції для батьків «Основи взаємопорозуміння»

    Керівник лекторію

    23

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    24

    Бібліотечний урок «Про що говорять слова»

    Бібліотекар

    25

    Засідання дискусійного клубу «Діалог»

    Керівник клубу

    Жовтень

    26

    Радіопередача «Чому ми так говоримо?»

    Творче об’єднання шкільне радіо «Зорепад»

    27

    Майстер-клас з акторської майстерності.

    Керівник театральної студії

    28

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    29

    Вечір у шкільному Музеї слова.

    Творче музейне об’єднання

    30

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Жовтень

    31

    Робота спілки письменників різного віку «Чумацький шлях»

    Голова спілки, письменники

    32

    Презентація новинок шкільного видавництва «Плеяди»

    Директор шкільного видавництва

    33

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    34

    Участь у міському поетичному конкурсі «Джерельце»

    Голова Спілки письменників різного віку

    35

     Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Жовтень

    36

    Мовознавча експедиція «Загадки наших дідусів і бабусь»

    Вчитель української мови

    37

    Прем’єра театральної вистави.

    Керівник театральної студії

    38

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    39

    Шкільний фестиваль «Ми запалюємо зірки»

    Педагог-організатор, творча група учнів і батьків.

    40

    Випуск шкільної газети «Наша мова барвінкова»

    Редакція шкільної газети

    Листопад

    41

    Круглий стіл «У нас в гостях…»

    Вчитель української мови

    42

    Лекції для батьків «Основи взаємопорозуміння»

    Керівник лекторію

    43

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    44

    Міський етап конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика.

    Керівник гуртка «Скарби української мови»

    45

    Засідання дискусійного клубу «Діалог»

    Керівник клубу

    Листопад

    46

    Радіопередача «Чому ми так говоримо?»

    Творче об’єднання шкільне радіо «Зорепад»

    47

    Майстер-клас з акторської - майстерності.

    Керівник театральної студії

    48

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    49

    Свято рідної мови «Пізнаємо світ у слові»

    Керівник гуртка «Скарби української мови»

    50

     Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Листопад

    51

    Робота спілки письменників різного віку «Чумацький шлях»

    Голова Спілки, письменники

    52

    Екскурсія до редакції міської газети.

    Директор шкільного видавництва

    53

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    54

    Міський конкурс юних казкарів «Чудова неосяжність»

    Голова Спілки письменників

    55

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Листопад

    56

    Презентація учнівського проекту «З біографії слова…»

    Керівник творчої групи

    57

    Майстер-клас з акторської майстерності.

    Керівник театральної студії

    58

    Робота гуртка «Скарби української мови»

     Керівник гуртка

    59

     Свято рідної мови «Пізнаємо віт у слові»

    Керівник гуртка «Скарби української мови», педагог-організатор

    60

    Випуск шкільної газети «Наша мова барвінкова»

    Редакція шкільної газети

    Грудень

    61

    Круглий стіл «У нас в гостях»

    Вчитель української мови

    62

    Лекції для батьків «Основи взаємопорозуміння»

    Керівник лекторію

    63

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    64

    Бібліотечний урок «Як у нас з’явилися іншомовні слова?»

    Бібліотекар

    65

    Засідання дискусійного клубу «Діалог»

    Керівник клубу

    Грудень

    66

    Радіопередача «Чому ми так говоримо?»

    Творче об’єднання шкільне радіо «Зорепад»

    67

    Майстер-клас з акторської майстерності

    Керівник театральної студії

    68

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    69

    Вечір у шкільному Музеї слова.

    Творче музейне об’єднання

    70

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Грудень

    71

    Робота спілки письменників різного віку «Чумацький шлях»

    Голова Спілки, письменники

    72

    Презентація новинок шкільного видавництва «Плеяди»

    Директор шкільного видавництва

    73

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    74

    Літературно музична композиція «Рідним краєм тихо йде поетична осінь…»

    Керівник гуртка «Скарби української мови», вчитель музики

    75

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Грудень

    76

    Презентація учнівського проекту «Слова лікують, слова ранять…»

    Керівник творчої групи

    77

    Мовна вікторина «Слово до слова складається мова»

    Вчитель початкових класів, керівник гуртка «Скарби української мови»

    78

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    79

    Прем’єра театральної вистави.

    Керівник театральної студії

    80

    Випуск шкільної газети «Наша мова барвінкова»

    Редакція шкільної газети

    Січень

    81

    Радіопередача «Чому ми так говоримо?»

    Творче об’єднання шкільне радо «Зорепад»

    82

    Майстер-клас з акторської майстерності

    Керівник театральної студії

    83

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    84

    Усний журнал  «Про що говорить наше ім’я?»

    Керівник гуртка «Скарби української мови»

    85

    Засідання дискусійного клубу «Діалог»

    Керівник клубу

    Січень

    86

    Шкільний рейд «Сленг не красить нашу мову!»

    Вчителі української мови, початкових класів

    87

    Екскурсія до міської Спілки поетів.

    Голова Спілки письменників різного віку

    88

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    89

    Свято «Як загадка за відгадку боролася»

    Керівник театральної студії

    90

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Січень

    91

    Робота спілки письменників різного віку «Чумацький шлях»

    Голова Спілки письменників різного віку.

    92

    Екскурсія до театру. Перегляд театральної вистави.

    Керівник театральної студії

    93

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    94

    Усний журнал «Слідами старовинних легенд»

    Вчитель української мови

    95

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Січень

    96

    Презентація учнівського проекту «Хто вигадав мовний етикет?»

    Керівник творчої групи

    97

    Майстер-клас з акторської майстерності

    Керівник театральної студії

    98

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник грутка

    99

    Шкільний фестиваль «Ми запалюємо зірки» (старша ланка)

    Педагог-організатор, вчителі, творча група учнів і батьків

    100

    Випуск шкільної газети «Наша мова барвінкова»

    Редакція шкільної газети

    Лютий

    101

    Круглий стіл «У нас в гостях…»

    Вчитель української мови

    101

    Лекції для батьків «Основи взаємопорозуміння»

    Керівник лекторію

    102

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    103

    Бібліотечний урок «Архаїзми. Де їх знайти?»

    Бібліотекар

    104

    Засідання дискусійного клубу «Діалог»

    Керівник клубу

    Лютий

    105

    Радіопередача «Чому ми так говоримо?»

    Творче об’єднання шкільне радіо «Зорепад»

    106

    Майстер-клас з акторської майстерності

    Керівник театральної студії

    107

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    108

    Вечір у шкільному Музеї слова.

    Творче музейне об’єднання

    109

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Лютий

    110

    Робота спілки письменників різного віку «Чумацький шлях»

    Голова Спілки, письменники

    111

    Екскурсія до студії місцевого телебачення.

    Творче об’єднання шкільне радіо «Зорепад»

    112

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    113

    Міський конкурс авторської і бардівської пісні

    Вчитель музики, Голова Спілки письменників

    114

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі».

    Керівник тренінгу

    Лютий

    115

    Презентація учнівського проекту «Про що говорять географічні назви?»

    Керівник творчої групи

    116

    Майстер-клас з акторської майстерності

    Керівник театральної студії

    117

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    118

    Міський етап фестивалю «Діти – майбутнє України»

    Вчитель музики, Голова Спілки письменників

    119

    Випуск шкільної газети «Наша мова барвінкова»

    Редакція шкільної газети

    Березень

    120

    Круглий стіл «У нас в гостях…»

    Вчитель української мови

    121

    Лекції для батьків «Основи взаємопорозуміння»

    Керівник лекторію

    122

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    123

    Літературно-музична композиція «Слово про маму»

    Керівник гуртка «Скарби української мови», вчитель музики

    124

    Засідання дискусійного клубу «Діалог»

    Керівник клубу

    Березень

    125

    Радіопередача «Чому ми так говоримо?»

    Творче шкільне об’єднання шкільне радіо «Зорепад»

    126

    Майстер-клас з акторської майстерності

    Керівник театральної студії

    127

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    128

    Літературно-музична композиція «Слово Великого Кобзаря»

    Керівник гуртка «Скарби української мови», вчитель української мови

    129

    Конкурс декламаторів «Слово Шевченкове в серці моєму»

    Керівник тренінгу, класні керівники

    Березень

    130

    Робота спілки письменників різного віку «Чумацький шлях»

    Голова Спілки, письменники

    131

    Презентація новинок шкільного видавництва «Плеяди»

    Директор шкільного видавництва

    132

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    133

    Міський конкурс театралів «Театральний проспект

    Керівник театральної студії, вчитель музики

    134

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Березень

    135

    Мовознавча експедиція «Про що говорить наше ім’я. Імена нашої місцевості»

    Вчитель української мови

    136

    Прем’єра театральної вистави.

    Керівник театральної студії

    137

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    138

    Шкільний фестиваль «Ми запалюємо зірки»

    Педагог-організатор, вчителі, творча група учнів і батьків

    139

    Випуск шкільної газети «Наша мова барвінкова»

    Редакція шкільної газети

    Квітень

    140

    Круглий стіл «У нас в гостях…»

    Вчитель української мови

    141

    Лекції для батьків «Основи взаємопорозуміння»

    Керівник лекторію

    142

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    143

    Мовознавчий КВК «Гостре слово»

    Керівник тренінгу, вчитель української мови

    144

    Засідання дискусійного клубу «Діалог»

    Керівник клубу

    Квітень

    145

    Радіопередача «Чому ми так говоримо?»

    Творче об’єднання шкільне радіо «Зорепад»

    146

    Майстер-клас з акторської майстерності.

    Керівник театральної студії

    147

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    148

    Вечір у шкільному Музеї слова.

    Творче музейне об’єднання

    149

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Квітень

    150

    Робота спілки письменників різного віку «Чумацький шлях»

    Голова Спілка, письменники

    151

    Екскурсія до театру. Перегляд театральної вистави. Обговорення вистави.

    Керівник театральної студії

    152

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    153

    Святковий вечір «Дошкульний сміх гуморески»

    Керівник гуртка «Скарби української мови

    154

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Квітень

    155

     Презентація учнівського проекту «Що в імені тобі моєму?»

    Керівник творчої групи

    156

    Майстер-клас з акторської майстерності.

    Керівник театральної студії

    157

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    158

    Шкільний фестиваль «Ми запалюємо зірки»

    Педагог-організатор, вчителі, творча шурпа учнів і батьків

    159

    Випуск шкільної газети «Наша мова барвінкова»

    Редакція шкільної газети

    Травень

    160

    Круглий стіл «У нас в гостях…»

    Вчитель української мови

    16

    Лекції для батьків «Основи взаємопорозуміння»

    Керівник лекторію

    162

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    163

    Бібліотечна година «Таємниці енциклопедій»

    Бібліотека

    164

    Засідання дискусійного клубу «Діалог»

    Керівник клубу

    Травень

    165

    Радіопередача «Чому ми так говоримо?»

    Творче об’єднання шкільне радіо «Зорепад»

    166

    Майстер-клас з акторської майстерності.

    Керівник театральної студії

    167

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    168

    Вечір у шкільному Музеї слова.

    Творче музейне об’єднання

    169

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Травень

    170

    Робота спілки письменників різного віку «Чумацький шлях»

    Голова Спілки, письменники

    171

    Презентація новинок шкільного видавництва «Плеяди»

    Директор шкільного видавництва

    172

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка

    173

    Мовознавче свято «Мандрівка у країну слів»

    Керівник гуртка «Скарби української мови»

    174

    Тренінг з культури мовлення «Мова нашої душі»

    Керівник тренінгу

    Травень

    175

    Презентація учительського проекту «Сузір’я українських поетів»

    Вчителі української мови, початкових класів

    176

    Усний журнал «Історія слов’янської писемності»

    Керівник гуртка «Скарби української мови»

    177

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка «Скарби української мови»

    178

    Прем’єра театральної вистави.

    Керівник театральної студії

    179

    Випуск шкільної газети «Наша мова барвінкова»

    Редакція шкільної газети

    Червень

    180

    Мовознавча експедиція «Географічні назви нашої місцевості»

    Вчитель української мови

    181

    Лекції для батьків «Основи взаємопорозуміння»

    Керівник лекторію

    182

    Робота гуртка «Скарби української мови»

    Керівник гуртка «Скарби української мови»

    183

    «Мовознавча естафета»

    Керівник гуртка «Скарби української мови»

    184

    Екскурсія до театру. Перегляд вистави. Обговорення вистави.

    Керівник театральної студії

     

    VII Очікувані результати проекту

    • підвищення культури мовлення всіх учасників проекту;
    • досягнення такого рівня культури спілкування, що правила етикету стануть нормою, а не поодиноким виключенням;
    • формування відношення до культурного чіткого мовлення як до фундаменту успішного спілкування;
    • формування комунікативної компетентності;
    • активізація пізнавальних процесів всіх учасників проекту;
    • розвиток патріотичних почуттів, національної самосвідомості кожного учасника проекту;
    • вироблення ефективних способів співробітництва педагогів – вихованців – батьків;
    • розвиток навичок колективної творчості;
    • створення умов для успішної соціалізації дітей;
    • мобілізація соціокультурного потенціалу кожної дитини, її родини для створення спільних проектів;
    • заохочення батьків до активної творчої, виховної практики;
    • організація сумісного корисного для усіх дозвілля.

     

    VIII Перспективи подальшого розвитку проекту

    • участь у конкурсі «Парк педагогічної майстерності»;
    • участь в освітньому форумі;
    • публікація в засобах масової інформації;
    • міський семінар для заступників директорів з НВР.

     

    IX Література

    1. Вартаньян Э. А Путешествий в слово. – 2-е изд., испр. – М.: Просвещение, 1979
    2. Вашуленко О.В. Довідник молодшого школяра з читання: навч. посібник/ О.В. Вашуленко. – К: Література ЛТД, 2010
    3. Вихованець  І. Р. У світі граматики. – К: Рад. Шк.., 1987
    4. Глинський І. Твоє ім’я – твій друг. – 3-тє вид. – Київ: Веселка, 1985
    5. Закон України „Про позашкільну освіту” // Урядовий кур’єр. 2000, № 25.
    6. Коваль А.П. Пригоди слова. –Київ: Рад. Шк.., 1985
    7. Передрій Г.Р. Позакласна робота з української мови в 4-8 класах. – Київ: Рад. шк.., 1979
    8. Потапенко О.І. Гурткова робота з української мови в 4-8 класах: Посібник для вчителя. – К: Рад. Шк.., 1980
    9.  Чак. Є. Д. Мандрівка в Країну слова. – К: Веселка, 1986

     

    doc
    Додано
    18 липня 2018
    Переглядів
    4372
    Оцінка розробки
    Відгуки відсутні
    Безкоштовний сертифікат
    про публікацію авторської розробки
    Щоб отримати, додайте розробку

    Додати розробку