Творчий проєкт виготовлення соняшника технікою канзаші

Про матеріал
Творчий проєкт виготовлення соняшника технікою канзаші має на меті ознайомити з історією виникнення виробів із стрічок на Україні; формування трудових умінь роботи зі стрічками; оволодіння прийомами техніки виконання модулів з використанням стрічки; розвивати наочно - образне мислення та творчу уяву учнів
Перегляд файлу

Тема.  Творчий проєкт виготовлення соняшника технікою канзаші.

Мета:

- ознайомлення з історією виникнення виробів із стрічок на Україні;

- формування трудових умінь роботи зі стрічками;

- оволодіння прийомами техніки виконання модулів з використанням стрічки;

- розвивати наочно - образне мислення та творчу уяву учнів;

навчити доглядати за виготовленими виробами;

виховувати інтерес до декоративно – прикладного мистецтва, любов до Батьківщини.

Наочність: зразки та ілюстрації робіт, виготовлених у техніці «плетіння                тасьмою», «вишивка стрічкою», «вироби із стрічки» ТЗН, технологічні карти виготовлення виробів.

Інструменти і матеріали: голки, ножиці, стрічки, нитки

Міжпредметні зв’язки: історія, образотворче мистецтво.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Перевірка присутності учнів, готовності їх до уроку, наявності робочого одягу.

(на картках відмітьте свій настрій (табл. 1)

Таблиця 1.

Радісний!

Я хочу все зрозуміти

Спокійний!

Якщо захочу все зрозумію

Байдужий!

Мені не цікаво. Робити нічого не буду!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

  1.               Які види декоративно – прикладного мистецтва ви знаєте?
  2.               Які види орнаментів є найбільш характерними для українського народу?
  3.               В яких техніках використовують стрічки?
  4.               Які види стрічок вам відомі?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Наш сьогоднішній урок я хочу розпочати із стародавньої легенди.

 Якось Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи одержали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, німці – дисципліну й порядок, поляки – здатність до торгівлі, італійські діти – хист до музики… Обдарувавши всіх, Бог раптом побачив у куточку дівчину. Вона була одягнена у вишиту сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок із червоної калини. І запитав її Бог:

  •                   Хто ти? І чому така сумна?
  •                   Я – Україна, а плачу, бо стогне моя земля… Сини мої на чужині, на чужій роботі, а в своїй хаті немає ні правди, ні волі.
  •                   Чого ж ти не підійшла раніше? Я всі таланти роздав. Не знаю, чим можу зарадити твоєму горю?

Дівчина хотіла йти, але Бог зупинив її.

  •                   Зачекай. Є в мене неоцінений дар, який прославить твій народ на цілий світ. Відсьогодні все горітиме у твоїх руках. Візьмеш ти шаблю – і буде нескорений твій народ. Візьмеш плуг – і заколоситься на ваших полях жито - пшениця. У хаті  твоїй буде панувати краса й затишок, а пісня твоя звучатиме у віках. Усе це стане можливим, дякуючи вірі твого народу у власні сили й бажанню працювати заради власного добробуту.

Прийняла з вдячністю дівчина божий дарунок і відтоді славиться Україна своїми майстрами, а серед них ті, котрі присвятили себе мистецтву народної вишивки, художнього в’язання, плетіння бісером, вишивання стрічкою та інше.

Складання інтелект - карти за темою «Декоративно – прикладне мистецтво».

IV. Повідомлення теми і мети уроку

На уроці ви навчитеся виготовляти квітку соняшника із атласної стрічки

V. Вивчення нового матеріалу

Українці  здавна використовували стрічки для оздоблення свого вбрання. Стрічка була елементом українського традиційного костюма, використовувалася для зав'язування сорочки. Така стрічка могла бути шовковою чи вовняною, або також з бавовняної стрічки чи крайки. Молоді парубки носили блакитні та червоні стрічки, а старші чоловіки зеленої або й чорної барви.

     Образ української дівчини неможливий без гарно увінчаної квітами голови. Віночок, сплетений з квіточок і трав, оздоблений яскравими стрічками, - один з найдавніших українських символів. Усього у вінку могло бути до 12 різних квіток, кожна з яких мала свій символ. Не менше значення приділялося стрічкам (лєнтам, биндам): їх кольору, довжині, підбору. Дванадцять кольорів, кожен з яких був оберегом, і лікарем, захищаючи волосся від чужого ока.

Стрічки вимірювали по довжині коси, розрізали нижче коси, щоб її сховати. Найпершою по центру в’язали світло-коричневу — символ землі–годувальниці, пообіч якої жовті — символ сонця; за ними — світло-зелені й темно-зелені — краса та молодість; голубі й сині — небо і вода, що надають силу й здоров’я. Далі йшли жовтогаряча — символ хліба, фіолетова — мудрість, малинова — душевність і щирість, рожева — достаток. Білу вплітали лише тоді, коли кінці її були розшиті сріблом і золотом (на лівому — сонце, на правому — місяць). Не вишита стрічка не пов’язувалася, це був символ пам’яті про померлих. Дівчата, що вплітали у віночок мак, підв’язували до нього червону стрічку — символ печалі й магічності.

 І в наш час вінок та його елементи збереглися у сучасному весільному обряді, особливо в сільській місцевості, як прикраса весільного кортежу, приміщень, домівок молодих, одягу. Це свідчить про невмирущість народних традицій, та їх активне повернення у весільний обряд сучасних українців.

 У виконанні нашої практичної роботи ми будемо дотримуватись одного із головних принципів естетики на думку В.О.Сухомлинського – до прекрасного через прекрасне. «В світі є не тільки потрібне, корисне, але і красиве. З того часу, як людина стала людиною, з тієї миті, коли вона задивилась на пелюстки квітки і вечірню зорю, вона стала вдивлятися в самого себе. Людина спіткала красу… Краса існує незалежно від нашої свідомості і волі, але вона відкривається людиною,  живе в її душі…»

VІ. Практична робота    

      Неймовірно яскраві і посправжньому сонячні квіти соняшника - справжній символ літа. Не дивно, що майстрині хочуть втілити його в своїх роботах, соняшник канзаші - універсальний, його можна закріпити на резиночки для волосся або зробити у вигляді брошки.                                    

Вашою практичною роботою на уроці буде виготовлення декоративних квітів з атласних стрічок.  Всі квіти ми будемо робити зі стрічок шириною 2,5 см.                                                                                                                                    

1. Планування послідовності виготовлення виробу (інструкційні картки.                             

2. Інструктаж з безпечних прийомів праці (правила  безпеки праці при користуванні ножицями та клеєм).                                                                 

Щоб повторити правила безпечної роботи з ножицями та клеєм, пограємо у гру "Світлофор". Я буду зачитувати правила безпечної праці, а ви за допомогою зеленого, жовтого або червоного кольору будете давати мені відповідь. Зелений колір означає згоду з твердженням, червоний – заперечення твердження, жовтий колір – незнання відповіді.

Чи вірите ви в те, що:

  • Безпечніше користуватися ножицями із заокругленими кінцями. (+)
  • Класти ножиці слід так, щоб вони виступали за край робочого місця.(-)
  • Треба працювати тупими ножицями, а також ножицями із слабким кріпленням. (-)
  • Не можна розмахувати ножицями. (+)
  • Потрібно залишай ножиці після роботи розкритими. (-)
  • Під час роботи ножиці треба класти з правого боку кільцями вперед із зімкнутими лезами. (+)
  • Передавай ножиці тільки кільцями вперед. (+)
  • Працюй клеєм акуратно. (+)
  • Під час наклеювання не потрібно використовувати  підкладний аркуш
  • паперу. (-)
  • Під час роботи з клеєм  використовуй серветку. (+)
  • Після закінчення роботи клей не потрібно щільно закривати. (-)

3.Самостійна практична робота за технологічною картою. Вступний інструктаж.

4. Поточний інструктаж.

VІІ. Рефлексія

Закінчити речення, приклеюючи квітку до букету.

  • Було цікаво …
  • Було важко…
  • Тепер я можу…
  • Мене здивувало…
  • Мені захотілось…

Учитель дякує учням за плідну роботу на занятті; повідомляє оцінки результатів їх праці, виставляє їх в класний журнал та щоденники учнів.

VІІ. Домашнє завдання

 

Інструкційна карта «Виготовлення соняшника із стрічок»

№ з/п

Фото зразок

Технологічна послідовність виготовлення  виробу

1

1

 Наріжемо стрічку на відрізки 2,5х7 см, мені треба було 27 пелюсток.

 

 

2

2

 

 Кожен відрізок складемо спочатку під кутом 90 градусів, потім звернемо так, щоб вийшов рівний гострий кут.

 

3

3

 

Стежимо щоб нижні краї стрічок збігалися.

 

4

4

Зробимо на пелюстці дві складки, обпаливши край вогнем.

 

5

5

 Починаємо приклеювати їх до фетрові кружечку діаметром 4 см.

6

6

В першому ряду 9 пелюсток. Зробимо на пелюстці дві складки, Заплава край вогнем.

 

7

7

 

 Другий ряд приклеюємо зверху, між пелюсточками першого ряду, також 9 штук.

 

 

8

8

 

Третій рівень приклеїмо під низ соняшнику, 9 штук, між пелюстками першого ряду.

 

 

9

9

 

З атласної шнура зробимо серединку і приклеїмо її на квітку.

 

 

10

10

 

Склеїмо 10 листочків в 2 рівня по 5 штук в кожному. На них приклеїмо соняшник.

 

 

11

 

Можна декорувати наш соняшник з стрічок, бджілкою в техніці канзаші

 

docx
Додано
30 листопада 2019
Переглядів
1979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку