Твори Василя Сухомлинського.

Про матеріал
Розширювати знання про життя і творчість В. О. Сухомлинського. Удосконалювати навички виразного читання та розвиток мовлення. Формувати навичкианалізу текстів. Формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки. Прививати любов до рідного краю. Формувати екологічну грамотність.
Перегляд файлу

Тема:Твори  Bacиля  Cyхoмлинcького.

Мета: формувати  нaвички прaвильнoгo й вирaзнoгo читaння;          збaгaчyвaти cлoвникoвий зaпac yчнів; фoрмyвaти oцінні cyджeння; рoзвивaти вміння пeрeдaвaти різні пoчyття під чaс читaння; прищеплювaти любoв дo України тa її нaрoдниx cимвoлів;

Тип yрoкy: кoмбінoвaний.

Обладнання: малюнки верби у різні пори року; сигнальні картки; роздатковий матеріал.

                                                                 Xід yрoкy

І. Oргaнізaційний мoмeнт.

 Доброго ранку травам росистим,

 Доброго ранку квітам барвистим,

 Доброго ранку сонечку ясному,

 Людям усім і усьому прекрасному.

 - Я бачу у вас гарний настрій, ви налаштовані на плідну працю. Я бажаю, щоб робота на уроці принесла вам нові знання, а нашим гостям – приємні враження.

ІІ. Мовна розминка.

Вправи для розвитку дихання.

надування кульки;

нюхання квітів;

здування пір`їнки.

Чистомовка.

Скоромовка.

На болоті журавель цілий день збирав щавель.

Назбирав собі на борщ, та якраз вперіщив дощ.

Читання скоромовки і чистомовки  в різних варіантах:

мовчки;      хором напівголосно:     голосно;         збільшуючи темп читання.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Про яку пташку ми говорили на минулому уроці? (Про жайворонка).

Яке було домашнє завдання? (Вивчити напам`ять опис співу жайворонка).

Хто написав це оповідання? (Василь Сухомлинський).

Вправа «Мозкова атака».

Гра «Так» чи «Ні».

За допомогою сигнальних карток  визначити правильність речень.

Народився Василь Сухомлинський у селі Василівка 28 вересня 1918 року. (Так)

Займався з учнями, яким важко давалась математика. (Так)

З малку не любив малювати. (Ні)

Сімнадцятирічним юнаком  Сухомлинський – учитель мови і літератури – переступив поріг школи і залишився в ній до кінця свого життя. (Так)

Понад тридцять п`ять років працював Василь Олександрович учителем і директором школи. (Так)

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь, про яке дерево ми будемо читати на уроці.  

Довгі, тонкі віти має,

Золотом кору вкриває,

З гілок кошики плетуть.

В церкву раз на рік несуть. (Верба)

«Асоціативний кущ».  

Діти, які у вас виникають асоціації почувши слово верба?                                                                                                      вода ….

                                                              

      

                                                                            Верба   

 

 

  Бесіда з елементами розповіді.

З давніх – давен люди шанують вербу. Навіть є свято, коли  її гілки несуть освячувати у церкву. (Вербна неділя). Верба оспівана і у народній творчості. Про неї складено багато пісень, легенд, прислів`їв, віршів, оповідань тощо.

4.Робота з прислів`ями.

Верба, як трава, ти її покосиш, а вона знову виросте. (Вона дуже живуча. Розмножується навіть за допомогою гілки).

Без верби і калини немає України. (Верба – народний символ України).

5.Читання з пам`яті віршів про вербу.(Учні читають вірші)

6.Розповідь учителя легенди « Плакуча верба».

 У матері – вдови було троє синів. Вони дуже любили маму. Росли вони добрими, роботящими, приносили радість усім людям.

 Та от напали на рідну землю вороги. Прийшов до матері старший син:

Благославіть, мамо, за свій край боротися. Стиснулося в мами серце, але благословила. Потім прийшов середній. І його мусила благословити. А коли попросив благословення найменший, не витримала:

Не пущу! – скрикнула. – Один ти у мене залишився!

А земля у нас теж одна. Хто ж її захистить, як не я?

Ще більше защеміло у матері серце, але провела у дорогу і найменшого сина. А сама щодня виходила на беріг річки, синочків рідних виглядала.

 Поверталися їх друзі, схиляли перед матір`ю голови, приносили їй невтішні звістки:загинули всі її сини героями. Довго плакала – ридала мама над річкою, не хотіла в хату без дітей вертатися. А на ранок побачили люди на березі річки вербу, що невтішно додолу схилила свої віти.  Отак на світі з`явилася плакуча верба.

Отже, верба має велике значення у житті українського народу. Вона символізує прихід весни, достаток, здоров`я, життя, материнство, це символ України. Багато письменників і поетів оспівували в своїх творах це дерево.

7. Порівняння з іншими творами за змістом, жанром, образами, настроєм.

- Згадайте раніше вивчений вірш Платона Воронька «Облітав журавель…». Що є спільного і відмінного між творами Платона Воронька та Василя Сухомлинського?

Облітав  журавель

Сто доріг, сто земель.

Ми спитали журавля:

Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

Краще рідної немає!

(Спільне: герої – народні символи України – журавель і верба. Відмінне: вірш – оповідання, герої творів. Тема – любов до рідного краю. Головна думка – Батьківщина – це найдорожче для нас…)

V. Підсумок уроку.

Ось і настав час підвести підсумок нашого уроку.

  • А що на уроці вам найбільше сподобалось?
  •  Чому вчать твори Василя Сухомлинського?
  • Пори року - Твір-опис природи, текст-розповідь про сезони

 

 

docx
Додано
22 березня 2021
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку