Урок літературного читання у 3 класі «П"єса – казка.Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер»

Про матеріал

Розробка уроку літературного читання у 3 класі на тему «П"єса – казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер». З використанням методів ліберального мислення: «Методика шести капелюшків», «Кубик Блума».

Перегляд файлу

 

Тема : « Пєса – казка.Н. Осипчук « Стрімкий, як вітер» (скорочено).

Дія четверта.

Підручник  Савченко. Ч. 2. Ст.. 114 – 115.

 

Мета: формувати навички свідомого сприймання тексту на слух; розвивати мовлення та критичне мислення учнів, їхні індивідуальні здібності та навички; навчити визначати власне ставлення до казкових героїв, робити висновки, узагальнювати і доводити свою думку; збагатити словниковий запас; поповнити їхні знання; прищепити почуття поваги один до одного; формувати вміння робити добрі вчинки, заохотити до навчання.

Методи і прийоми: ліберальне мислення «Методика шести капелюшків», «Кубик Блума».

Обладнання: капелюхи (білий, червоний, чорний, жовтий, зелений, синій), підручник, набір 6 цеглинок Lego, предметні малюнки дельфіна, завдань  уроку, моря, презентація до уроку.

 

Хід уроку

I . Організація класу

1. Я всміхаюсь сонечку!

     Здрастуй золоте!

 Я всміхаюсь квіточці!

 Хай собі росте!

Я всміхаюсь дощику!

Лийся мов з відра!

Друзям усміхаюся!

Зичу їм добра!

 2. Любі діти! У наш клас завітали гості нині. Привітайте в добрий час гостей посмішкою щиро

3.  Ми вам раді, люди добрі,

 Та  вітаєм щиро Вас,

 І запрошуєм ласкаво

 На урок у третій клас.

 

Клас готовий працювати? (Так)

Гарні відповіді давати? (Так)

Вчасно руку підіймати? (Так)

Вміло в групах працювати? (Так)

То ж за парти всі сідаємо і працювати  починаємо!

II. Мотивація до навчання 

C:\Users\Alla\Desktop\chtenie_rebenkom6.jpg

Діти, як ви думаєте, скільки слів за хвилину може прочитати п’ятирічний хлопчик?

Знайомтесь! Це п’ятирічний Льова Бондаренко. Він встановив рекорд з швидкості читання . 141 слово за хвилину з повним розумінням прочитаного.

  • А, що потрібно робити, щоб гарно читати?
  • А що ви полюбляєте читати найбільше ?

ІІІ. Мовленнєва розминка

 А щоб ми гарно читали нам допомагають наші оченятка. Давайте підготуємо їх за допомогою гри «Блискавка».

Веселі читайлики.

1. Гра «Блискавка»

 

2.Робота над скоромовкою

 

IV. Оголошення теми  уроку

Сьогодні на уроці ми продовжуємо досліджувати п’єсу-казку Наталії Осипчук «Стрімкий, як вітер».

Вправа «Очікування»

Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Напишіть свої очікування на дельфінчиках та розмістіть їх на нашому імпровізованому морі.

 

 

V. Оголошення мети  та завдань уроку

Дізнаємось, як далі розвивались події, будемо вчитись складати план, визначати частини тексту. Проінсценізуємо  четверту дію. Та з’ясуємо, який урок маємо винести з цієї   історії.

Але, щоб продовжити роботу над четвертою дією п’єси - казки, давайте пригадаємо події третьої дії.

          VІ. Актуалізація опорних знань.

3.Вправа «Кубик Блума» 

Запитання:

1. Назви.

2. Придумай.

3. Поділись.

4. Поясни.

5. Чому.

6. Запропонуй.

 

4. Словникова робота 

Для того щоб весь зміст нам був зрозумілим і ви правильно читали та наголошували  усі слова, ми познайомимося з окремими словами, які будуть зустрічатися у тексті. Знайдіть серед слів дієслово.

дивовижну

люблячим

несамовито

бризки

розлітаються

світанок

стрімкий

Фізкультхвилинка/відеозапис

5. Первинне сприймання казки. Методика ліберального мислення

Над казкою ми будемо працювати за допомогою шести капелюхів. Давайте пригадаємо і скажемо, як ми повинні мислити одягаючи капелюх певного кольору.

 

Картинки по запросу 6 капелюхів мислення 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підготовка учнів до сприймання змісту
  •         Беремось всі за капелюшок, заплющуємо очі й уявляємо.
  1. Читання казки вголос вчителем
  • Які відчуття? Хто ж дійові особи ?
  1. Читання казки «бджілками»

 

VІІ. Робота над змістом  п’єси - казки.

Метод «Шість капелюшків мислення»

  •         В кого білий капелюшок?
  •         За допомогою лічилки оберіть того, хто відповідатиме першим.
  •         За допомогою білого капелюшка ми дізнаємось які факти та події були в казці. Перший одягає капелюшок і розповідає «що було спочатку?».
  •         Наступний, за годинниковою стрілкою, «що було потім?».
  •         Наступний – «що сталось на кінець?».

 

  •         В кого чорний капелюшок?
  •         За допомогою лічилки оберіть того, хто відповідатиме першим.
  •         За допомогою чорного капелюшка дізнаємось що поганого було в казці.
  •         Тепер на тобі -  чорний капелюх. Будь-ласка, розкажи, що для тебе найнеприємніше в цій ситуації.
  •         Наступний. Спробуй подивитись в майбутнє і сказати, які негативні наслідки тебе можуть після цього очікувати.
  •         Останній в команді чорних капелюшків. Що найстрашніше може відбутися?

 

  •         В кого жовтий капелюшок?
  •         За допомогою лічилки оберіть того, хто відповідатиме першим.
  •         Але у будь-якої події  завжди є позитивні сторони. Тепер на вас жовтий капелюх, він допоможе тобі подивитись на цю ситуацію з позитивного боку. Отже, що хорошого в тому, що відбулося?
  •         Наступний. Що гарного має дельфін?
  •         Передай капелюшок далі. А чи має щось позитивне, добре Ромчик? Що саме?

 

  •         Червоні капелюшки, відгукніться!
  •         У червоних капелюшків інша робота. Ми разом обговорили вже погане, позитивне і факти, ще прочитали казку. Ми даємо вам одну хвилинку, а ви обговоріть, які почуття та емоції у вас були, під час прослуховування казки.
  •         Хвилину вичерпано. Хто в вас відповідає?
  •         То які почуття були?

 

  •         Залишились не менш легкі завдання. Зелені капелюшки, даємо вам дві хвилини. Подумайте, обговоріть яку кінціку можна вигадати до нашої п’єси - казки.
  •         І так, представте нам вашу кінцівку.
  •         Всі великі молодці, але в нас без роботи були команда синіх капелюшків. Поки ми приміряли всі капелюшки і ваш, і мій стан змінилися. Ми розглянули ситуацію з різних боків, побачили в ній і погані, і хороші миті. Чи знаєте  ви, що мудрі люди називають складні ситуації життєвими уроками? Так-так, кожна ситуація нас чомусь навчає.
  •         Тепер ви одягнете  синій капелюх і він допоможе нам дізнатися який життєвий урок подала вам ця ситуація і чому для вашого життя буде важливий цей досвід. Хвилинку вам на обговорення і слухаємо.
  •         Час вичерпано. І так – ваш результат.
  •         А зараз попрацюємо над складанням   плану.

 

Робота в групах.

                                                        «Стрімкий, як вітер»

                                                                   План

  • Роздуми хлопчика про мрію.
  • Знайомство у дельфінарії.
  • Щасливий політ з Дельфіном.
  • Мрії Дельфіна.
  • Дивовижна історія.
  • Незабутня зустріч Романа з Дельфіном.

Тепер дослідимо  будову текст. Шукаємо частини тексту - зачин, основну частину і кінцівку.

. Які пункти плану підійдуть до кожної частини

Робота в групах.

(Три групи за кольором цеглинок обʼєдналися)

Зачин

1. Роздуми хлопчика про мрію.

2. Знайомство у дельфінарії.

 

Основна частина

3. Щасливий політ з Дельфіном.

4. Мрії Дельфіна.

5. Дивовижна історія.

 

Кінцівка

  1. Незабутня зустріч Романа з Дельфіном

 

Молодці.

А тепер давайте почитаємо п’єсу – казку  за ролями.

 

Читання за ролями 4 дії .

(Роман і дельфін)

 

VІІІ. Підсумок уроку

Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон».

  •         Чи справдилися ваші очікування?

 

  • Було цікаво …
  • Було складно…
  • Я зрозумів(ла), що…
  • Тепер я зможу…
  • Я навчився(лася)…
  • У мене вийшло…
  • Я зміг (змогла)…

 

  • Оцінювання. (Самооцінювання)
  • Давайте оцінимо, як ви сьогодні працювали на уроці. Для цього вам допоможуть цеглинки.
  • Дякую Вам діти за вашу роботу! Ви молодці!

Домашнє завдання

Підручник с.114-115.

Прочитайте четверту дію п'єси. Перекажіть стисло її за планом. Придумайте запитання за змістом четвертої дії п'єси. 

Робота в групах.

 

«Білий капелюшок.»

  • Які  факти нам стали відомі у п’єсі - казці у четвертій дії?
  • Що було спочатку?
  • Що було потім?
  • Що сталось на кінець?

 

 «Чорний капелюшок.»

  • Розкажи, що для тебе найнеприємніше в цій ситуації.
  • Спробуй подивитись в майбутнє і сказати, які негативні наслідки  можуть після цього очікувати наших героїв?
  • Що найстрашніше може відбутися?

 

 «Жовтий капелюшок».

  • Подивіться  на  ситуацію в четвертій дії з позитивного боку.
  • Що хорошого в тому, що відбулося?
  • Що гарного має дельфін?
  • А чи має щось позитивне, добре Ромчик? Що саме?
  •  

 

  •  «Чевоний капелюшок.»
  • Які  почуття у вас виникли на початку казки ?
  • В середині казки ?
  • В кінці казки?

 

 «Зелений капелюшок»

  • Пофантазуйте  і придумайте  свій кінець казки. Як по іншому могла закінчитися п’єса - казка ?

 

 

«Синій капелюшок»

  • Який життєвий урок подала вам ця ситуація?
  •  І чому для вашого життя буде важливий цей досвід?

 

 

  • Презинтація груп.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Білий капелюшок.»

  • Які  факти нам стали відомі у п’єсі - казці у четвертій дії?
  • Що було спочатку?
  • Що було потім?
  • Що сталось на кінець?

 

 

 «Чорний капелюшок.»

  • Розкажи, що для тебе найнеприємніше в цій ситуації.
  • Спробуй подивитись в майбутнє і сказати, які негативні наслідки  можуть після цього очікувати наших героїв?
  • Що найстрашніше може відбутися?

 

 

«Синій капелюшок»

  • Який життєвий урок подала вам ця ситуація?
  •  І чому для вашого життя буде важливий цей досвід?

 

 «Жовтий капелюшок».

  • Подивіться  на  ситуацію в четвертій дії з позитивного боку.
  • Що хорошого в тому, що відбулося?
  • Що гарного має дельфін?
  • А чи має щось позитивне, добре Ромчик? Що саме?

 

 

 

  •  «Чевоний капелюшок.»
  • Які  почуття у вас виникли на початку казки ?
  • В середині казки ?
  • В кінці казки?

 

 

 

 «Зелений капелюшок»

  • Пофантазуйте  і придумайте  свій кінець казки. Як по іншому могла закінчитися п’єса - казка ?

 

 

docx
Додано
24 березня 2021
Переглядів
5014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку