Розробка уроку літературного читання у 3 класі на тему «П"єса – казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер». З використанням методів ліберального мислення: «Методика шести капелюшків», «Кубик Блума».
Тема : « Пєса – казка.Н. Осипчук « Стрімкий, як вітер» (скорочено).
Дія четверта.
Підручник Савченко. Ч. 2. Ст.. 114 – 115.
Мета: формувати навички свідомого сприймання тексту на слух; розвивати мовлення та критичне мислення учнів, їхні індивідуальні здібності та навички; навчити визначати власне ставлення до казкових героїв, робити висновки, узагальнювати і доводити свою думку; збагатити словниковий запас; поповнити їхні знання; прищепити почуття поваги один до одного; формувати вміння робити добрі вчинки, заохотити до навчання.
Методи і прийоми: ліберальне мислення «Методика шести капелюшків», «Кубик Блума».
Обладнання: капелюхи (білий, червоний, чорний, жовтий, зелений, синій), підручник, набір 6 цеглинок Lego, предметні малюнки дельфіна, завдань уроку, моря, презентація до уроку.
Хід уроку
I . Організація класу
1. Я всміхаюсь сонечку!
Здрастуй золоте!
Я всміхаюсь квіточці!
Хай собі росте!
Я всміхаюсь дощику!
Лийся мов з відра!
Друзям усміхаюся!
Зичу їм добра!
2. Любі діти! У наш клас завітали гості нині. Привітайте в добрий час гостей посмішкою щиро
3. Ми вам раді, люди добрі,
Та вітаєм щиро Вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.
Клас готовий працювати? (Так)
Гарні відповіді давати? (Так)
Вчасно руку підіймати? (Так)
Вміло в групах працювати? (Так)
То ж за парти всі сідаємо і працювати починаємо!
II. Мотивація до навчання
Діти, як ви думаєте, скільки слів за хвилину може прочитати п’ятирічний хлопчик?
Знайомтесь! Це п’ятирічний Льова Бондаренко. Він встановив рекорд з швидкості читання . 141 слово за хвилину з повним розумінням прочитаного.
ІІІ. Мовленнєва розминка
А щоб ми гарно читали нам допомагають наші оченятка. Давайте підготуємо їх за допомогою гри «Блискавка».
Веселі читайлики.
1. Гра «Блискавка»
2.Робота над скоромовкою
IV. Оголошення теми уроку
Сьогодні на уроці ми продовжуємо досліджувати п’єсу-казку Наталії Осипчук «Стрімкий, як вітер».
Вправа «Очікування»
Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Напишіть свої очікування на дельфінчиках та розмістіть їх на нашому імпровізованому морі.
V. Оголошення мети та завдань уроку
Дізнаємось, як далі розвивались події, будемо вчитись складати план, визначати частини тексту. Проінсценізуємо четверту дію. Та з’ясуємо, який урок маємо винести з цієї історії.
Але, щоб продовжити роботу над четвертою дією п’єси - казки, давайте пригадаємо події третьої дії.
VІ. Актуалізація опорних знань.
3.Вправа «Кубик Блума»
Запитання:
1. Назви.
2. Придумай.
3. Поділись.
4. Поясни.
5. Чому.
6. Запропонуй.
4. Словникова робота
Для того щоб весь зміст нам був зрозумілим і ви правильно читали та наголошували усі слова, ми познайомимося з окремими словами, які будуть зустрічатися у тексті. Знайдіть серед слів дієслово.
дивовижну
люблячим
несамовито
бризки
розлітаються
світанок
стрімкий
Фізкультхвилинка/відеозапис
5. Первинне сприймання казки. Методика ліберального мислення
Над казкою ми будемо працювати за допомогою шести капелюхів. Давайте пригадаємо і скажемо, як ми повинні мислити одягаючи капелюх певного кольору.
VІІ. Робота над змістом п’єси - казки.
Метод «Шість капелюшків мислення»
Робота в групах.
«Стрімкий, як вітер»
План
Тепер дослідимо будову текст. Шукаємо частини тексту - зачин, основну частину і кінцівку.
. Які пункти плану підійдуть до кожної частини
Робота в групах.
(Три групи за кольором цеглинок обʼєдналися)
Зачин
1. Роздуми хлопчика про мрію.
2. Знайомство у дельфінарії.
Основна частина
3. Щасливий політ з Дельфіном.
4. Мрії Дельфіна.
5. Дивовижна історія.
Кінцівка
Молодці.
А тепер давайте почитаємо п’єсу – казку за ролями.
Читання за ролями 4 дії .
(Роман і дельфін)
VІІІ. Підсумок уроку
Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон».
Домашнє завдання
Підручник с.114-115.
Прочитайте четверту дію п'єси. Перекажіть стисло її за планом. Придумайте запитання за змістом четвертої дії п'єси.
Робота в групах.
«Білий капелюшок.»
«Чорний капелюшок.»
«Жовтий капелюшок».
«Зелений капелюшок»
«Синій капелюшок»
«Білий капелюшок.»
«Чорний капелюшок.»
«Синій капелюшок»
«Жовтий капелюшок».
«Зелений капелюшок»