У мовному кафе. Вправи на використання займенників для зв`язку речень у текстах

Про матеріал
Поданий урок дасть можливість вчителю провести його в нетрадиційній формі. На ньому учні зможуть закріпити знання про займенник, дослідити та з'ясувати роль займенника для зв'язку речень у тексті під час виконання різноманітних вправ; розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, критичне мислення, зв'язне усне та писемне мовлення, формувати навички каліграфічного письма, культурного спілкування на уроці; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови, довкілля, радість від пізнання нового, згуртованість, взаємодопомогу у співпраці.
Перегляд файлу

Мета: закріпити знання учнів  про займенник, дослідити та  з'ясувати роль займенника для зв'язку речень у тексті під час виконання різноманітних вправ;

 розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, критичне мислення, зв'язне усне та писемне мовлення, 

формувати навички каліграфічного письма, культурного спілкування на уроці;

виховувати шанобливе ставлення до рідної мови, довкілля,  радість від пізнання нового, згуртованість, взаємодопомогу у співпраці. 

Хід уроку

І. Організаційна частина.                                                        (Слайд № 1)

Пролунав уже дзвінок.

Час почати нам урок.                                                     

В гості до української мови завітаємо.

Секрети творчості пізнаємо. 

1.Інтерактивна вправа « Очікування»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?                                                           *Я очікую…………….

* На уроці мене чекає…………                                            (Слайд № 2)

* Я сподіваюся ………………..

                                                                                                                                                                           

ІІ. Повторення вивченого матеріалу. Перевірка домашнього завдання.

– Запрошую вас до культурного закладу відпочивати, одночасно дещо пригадати. Потрібно дозвіл від батьків на відпочинок отримати та тести виконати.

– Якщо дасте правильну відповідь, відгадаєте місце нашого класного відпочинку.   

Мозковий штурм 

                                                                                                       (Слайд № 3)

              Частина мови, яка вказує на предмети, їх ознаки , кількість, але не      називає їх. (Займенник)   

              Частина мови, яку замінює займенник, вказуючи на предмет      (Іменник)

            Частина мови, яку замінює займенник, вказуючи на ознаку предмета  . (Прикметник)

               Частина мови, яку замінює займенник, вказуючи на кількість  предметів.    (Числівник)

  • Щоб до кафе змогли завітати, треба ЛЕГО- тести виконати.

ЛЕГО-тести за цеглинками.                                                           (Слайд № 4)

МИ

1ос., мн.

Я

1 ос., одн

ВИ

2 ос., множ.

ТИ

2 ос., одн.

ВОНИ

3 ос., мн.

ВІН, ВОНА, ВОНО

 

3 ос., одн.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

– До мовного кафе «Займенники» хочу запросити, 

В якому вас можуть смачними стравами пригостити,

Про всі свої ознаки знання  узагальнити,

Вміле використання займенників у реченнях  досліджувати,

Грамотно писати, грати, мовлення розвивати, 

Словниковий запас збагатити й таємниці мови відкрити.

– У кафе страви подає офіціант (вчитель).

Він хоче вас з меню закладу ознайомити, 

Й пропонує за цікавою програмою відпочити.                

– Ваші гроші за страви:

      - увага,

      - правильність,

      - взаємодопомога,

      - згуртованість,

      - дисципліна,

      - швидкість.

ІV. Актуалізація та систематизація знань учнів.

– Першим пропонується страва для гурманів. 

1.Робота з індивідуальними картками.

2.Хвилинка каліграфії.                                                                (Слайд № 5)

– А зараз правила поведінки треба пригадати, за поставою весь час слідкувати та правильно букви  Пп, з'єднання під хвилинки каліграфії написати.

 Пп па про пі ід дс сн ні іж жн ни ик            підсніжник

- Пропоную загадку відгадати та відгадку за будовою розібрати, а деформоване речення перебудувати.

Перша квіточка весняна
Тихо під сніжком куняла.
Вітерець дмухнув тепленький,                                                        (Слайд № 6)
І з’явився цвіт біленький.    (Підсніжник)   

  -    Бажаю, щоб у  кожній групі підсніжники могли розквітати й високий рівень знань демонструвати. (Доповнення аплікації квітами- балами)

3. Робота з деформованим реченням.                                         (Слайд № 7)

Підсніжники – перші провісники весни.

4. Складання есе «Підсніжники – перші провісники весни» (Усно) 

- Щоб холодну страву скоштувати , треба есе за реченням- думкою складати.

V. Вивчення нового матеріалу. Реклама нової страви. 

1.Мовне дослідження: вправа «Оживи фото!»      (Слайд №8)                                                

    - А зараз  пропоную рекламну кампанію нової страви!

- Спробуйте фото рядками вірша Лесі Українки оживити  та мовне дослідження здійснити.       

       Була весна весела, щедра, мила,

     промінням грала, сипала квітки,                                                (Слайд № 9)

     вона летіла хутко, мов стокрила.                                

     За нею вслід співучії пташки!

Вмсновок: Використання займенників для зв'язку речень, уникаючи повторів.

2. Дегустація «У колі друзів»                                                    (Слайд № 10)     

- Дозвольте  дегустацію блюда « У колі друзів» запропонувати: 

речення займенниками пов'язати, щоб повторів уникати й у зошит записати.

Визначте особу й число вставленого займенника. (Робота на картках)

 

І група Підсніжники пробивають собі дорогу до сонця крізь шар снігу. Підсніжники тягнуть свої білі голівки до сонця. (Вони – 3 ос., мн.) 

ІІ група  Проліски були зовсім маленькі й тендітні. Від блакиті пролісків в лісі було затишно і тепло. (3 ос., мн.)

ІІІ група Жовтий килим кульбабок встеляє луки. Кульбабки нагадують сонечка, що закривають свої голівки на ніч. (3 ос., мн.)

ІVгрупа  Конвалія – цінна окраса наших лісів і дібров. Ніжні пахучі дзвіночки конвалії втілюють в собі радощі весни. (3 ос., одн.)       

- Запишемо речення про улюблену весняну квіточку Лесі Українки.

VІ. Закріплення вивченого у виконанні вправ.

1.Вправа «Обід на двох»                                                        (Слайд № 11)

- Необхідно текст  перебудувати , у парі поміркувати,  щоб від 3-ої особи однини текст розповідати й у зошиті записати.

- Здогадалися про що мова?                                   

     Я народилася в небесній високості. Мене вітер опустив на землю. Весело мені було кружляти в танку. Зі мною гралися вітер і мороз. На мене дивилися пташки і люди.                                                                            (Слайд № 12)  

VІІ. Динамічна фізкультхвилинка «Мамбо».                           (Слайд № 13)

– Ми в кафе чудово відпочиваємо,

Смачні страви коштуємо.

Подивимося вправо, вліво.

Тут і там – знання на диво!

Треба їх усі придбати. 

Щоб розумними і надалі зростати.

А зараз пропоную потанцювати 

Й «Мамбу» виконати!

2. Фірмова страва від шеф-кухаря «Цвіт калини».                   (Слайд № 14)

 Самостійна творча робота.

- Надійшов час особисто посмакувати й самостійно творчо попрацювати.

Скласти текст (розповідь про калину - народний символ України).  На місці пропусків    вставити потрібні займенники.  

          Калина-це народний символ України.

Гарна… кожної пори року.    

 … кущ завжди прикрашав подвір’я.   

Про … складено багато легенд.   

… від ста хвороб лікує                                       

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

1.Десерт  «Асорті».                                 

– Солодощі діти завжди найбільше будуть полюбляти.

Отже, настав час десертом «Асорті»  ласувати та прислів'я утворювати  й оплесками займенники визначати.

2.Робота за листом – віршем дівчини Весни.

Дівчина Весна лист – вірш надіслала, 

В якому за квіти  щиро попрохала.                                             (Слайд № 15)

А я весна! Іду  вже в Україну,
Несу проміння сонечка у світ.
Теплом і квітами я радую людину,
Несу й дарую щедро — первоцвіт.
У квітах є і загадка, і диво.
Цілющі ліки, і легенди є.
Вивчайте квіти і живіть щасливо,
Любіть довкілля і життя своє.
Зі мною тут є найдивніші квіти,
Які прийшли після зими у світ,
Щоб ви їх вчились берегти й любити,
Вивчати й розуміти з ранніх літ.

- З яким проханням звернулася дівчина Весна?

3.Виконання інтерактивної вправи сайту learning apps.   

А) Утворення прислів'їв.                                                          (Слайд № 16)

Хто чинить добро,                    той має його.

Як ми до людей,                        так і люди до нас.

Не дивись на чоловіка,              а на його діло.

Б) Визначення займенників оплесками.

ІX. Покупка додому. Домашнє завдання.                              (Слайд № 17)

Скласти і записати есе « … - провісник весни.»

    - Щоб успіх у навчанні могли ви мати, сподіваюся й надалі секрети української мови будете пізнавати!!!

 

                 

 

                                         

Мета: закріпити знання учнів вивченого про займенник, дослідити та  з'ясувати роль займенника для зв'язку речень у тексті під час виконання різноманітних вправ;

 розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, критичне мислення, зв'язне усне та писемне мовлення, 

формувати навички каліграфічного письма, культурного спілкування на уроці;

виховувати шанобливе ставлення до рідної мови, довкілля,  радість від пізнання нового, згуртованість, взаємодопомогу у співпраці. 








 




 

 

 

                                                      

                                             

 

Завантаження...
docx
Додано
15 червня 2021
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку