У музичному театрі: Опера

Про матеріал
Мета: Навчальна: розкрити значення та роль літератури в оперному жанрі, привернути увагу учнів до їх нерозривного зв’язку; ознайомити учнів із поняттями «арія», «лібрето», «опера»; розкрити учням найхарактерніші риси мистецтва писанки, особливості його проникнення в музичне мистецтво; Розвивальна: розвивати вокально – хорові навички, образно – асоціативне мислення учнів, здатність до інтерпретації мистецьких творів через їх порівняння; Виховна: прищеплювати учням зацікавленість народним мистецтвом.
Перегляд файлу

Урок 27

Тема: Перевіряємо  свої  досягнення

Мета:

Навчальна: узагальнити  знання  учнями  матеріалу теми «Професійна  музика»; перевірити  рівень  знань  і  вмінь  учнів, знання  основних  понять;

Розвивальна: розвивати розуміння  учнями  музичної  мови, співацькі  та  слухацькі  навички;

Виховна: продовжувати  прищеплювати  любов  до  музичного  мистецтва.

Музичний  матеріал: твори, що вивчали  та  виконували  впродовж  чверті.

Наочні  посібники: тестові  завдання; нотна  хрестоматія

Обладнання: ТЗН; фонохрестоматія.

Тип  уроку: урок  узагальнення  знань, умінь  і  навичок

Хід  уроку

 Учні  входять  до  класу  під  музичний  супровід  українська  народна пісня  в  обробці  А.Кос – Анатольського  «Ой  ти, дівчино, з горіха  зерня».

  1. Організаційний  момент

Перевірка  готовності  класу  до  уроку. Музичне  вітання

  1. Мотивація  навчальної  діяльності

Сьогодні  в  нас  заключний  урок чверті, під  час  якого  ви  відповідатимете на  запитання  тестів. Ви  також  продемонструєте  свої  знання, уміння  та  навички  в  музичній  галузі, що  сформувалися  у  вас  упродовж  цієї  чверті.

  1. Узагальнення  знань  учнів  за  темою  «Професійна  музика»

Варіант №1

Початковий  рівень(кожна  правильна  відповідь – 1бал)

1.Зєднайте  лініями  відповідні  твори  та  їх  авторів.

Р.Глієр     Вокаліз

С.Рахманінов         Симфонія  № 40

             А.Ведель                  Концерт  для      колоратурного  сопрано з оркестром

В.А,Моцарт  «Херувимська»

Середній  рівень (кожна  правильна  відповідь – 2 бали)

2.Дайте визначення  понять.

  • Симфонія – це…
  • Діапазон – це…

Достатній і високий рівень (правильна  відповідь – 1 бал)

3.Дайте  змістовну  відповідь за  одним  із  пунктів  на  вибір.

  • Розкажіть  усе, що  вам  відомо  про  хорову  музику.
  • Розкажіть усе, що  вам  відомо  про  інструментальну  музику

Варіант №2

Початковий рівень (кожна  правильна  відповідь – 1 бал)

1.Зєднайте  лініями  відповідні  твори та їх авторів

О.Бородін                               «Ave Maria»

В.Барвінський                        «Clap your hands»

Дж.Гершвін                      Симфонія №2 «Богатирська»

Ф.Шуберт         Квартет для двох скрипок,альта і віолончелі

Середній  рівень (кожна  правильна відповідь – 2 бали)

2.Дайте  визначення  понять.

  • Концерт – це…
  • Квартет – це…

Достатній і високий  рівні (правильна  відповідь – 4 бали)

3.Дайте  змістовну  відповідь  за  одним  із  пунктів  на  вибір.

  • Розкажіть  усе, що  вам відомо  про  симфонічний  оркестр
  • Розкажіть  усе, що  вам  відомо  про  вокальну  музику.

Вокально – хорова  робота

Розспівування

Продовження  розучування  «Пісеньки  Джури» О.Жилінського

Повторення  вивчених  упродовж  чверті  пісень

  1. Підбиття підсумків  уроку
  2. Домашнє  завдання  (випереджальне)

Пригадайте вивчене з курсу музичного  мистецтва  попередніх  років  та  розв’язати  кросворд.

  1. Колектив  співаків, які  разом  виконують  вокальний  твір  з  інструментальним  супроводом  чи  без  нього. (Хор)
  2. Колектив  музикантів – інструменталістів, об’єднаних  для  спільного  виконання  різних  за  характером  музичних  творів. (Оркестр)
  3. Відомий  німецький  композитор, автор  опери «Чарівна флейта». (Моцарт)
  4. Відомий  український  композитор, автор  опери «Тарас  Бульба» (Лисенко)
  5. Оркестровий  вступ  до  опери, балету, кантати чи кінофільму. (Увертюра)
  6. Ми в театрі  на  виставі,

Закінчився  перший  акт.

Глядачів  все  менше  в  залі,

Починається…(антракт).

  1. Установа, що  здійснює  сценічні  вистави  певним  колективом  артистів, і приміщення, у якому  відбуваються  вистави. (Театр)
  2. Людина, яка  керує  виконанням  твору  оркестром, хором, ансамблем, зокрема  оперної чи  балетної  трупи. (Диригент)
  3. Літературна  основа  опери. (Лібрето)

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні  виходять із класу під музичний супровід О.Жилінський «Пісенька Джури»

 

doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку