УЧАСТЬ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА У МОНІТОРІНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ ЯКОСТ ОСВІТИ ЗА РІЗНИМИ НАПРЯМКАМИ ДІЯЛЬНОСТІ НаВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ:

Про матеріал
Дослiджено " УЧАСТЬ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА У МОНІТОРІНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ ЯКОСТ ОСВІТИ ЗА РІЗНИМИ НАПРЯМКАМИ ДІЯЛЬНОСТІ НаВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ" ФУНКЦІЇ: 1.-ГНОСТИЧНА- (дослідити специфічні особливості діяльності педагогів,учнів школи ;дослідити як шкільне середовище детермінірує іх психіку .Дослідити психофізіологічні,індивідуально-психологічні особливості педагогів,учнів,батьків;іх статус ,особливості спілкування).Створити повну психологічну характеристику особистості-учасника НВП,скласти психологічні паспорти;спланувати і проводити психотерапевтичні заходи. КОНСТРУКТИВНО-ОСВІТЯНСЬКА РОБОТА:(робота з профілактики і попередженню конфліктів,що мають психологічні причини;планування профілактичних видів роботи;моделювання індівідуальних програм розвитку). 2.КОНСУЛЬТАЦІЙНА,ВИХОВНА,ПСИХОПРОФІЛАКТИЧНА,ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНА,МЕТОДИЧНА ФУНКЦІЇ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА –це ДІАГНОСТИЧНА,КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЮЧА,КОНСУЛЬТАЦІЙНО-ПРОСВІТИТЕЛЬСЬКА робота практичного психолога.
Перегляд файлу

УЧАСТЬ  ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА У МОНІТОРІНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ ЯКОСТ ОСВІТИ ЗА РІЗНИМИ
НАПРЯМКАМИ ДІЯЛЬНОСТІ НаВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ:

 

 

ФУНКЦІЇ:

 

1.-ГНОСТИЧНА- (дослідити специфічні особливості діяльності педагогів,учнів школи  ;дослідити як шкільне середовище детермінірує іх психіку .Дослідити  психофізіологічні,індивідуально-психологічні  особливості педагогів,учнів,батьків;іх статус ,особливості спілкування).Створити повну психологічну характеристику особистості-учасника  НВП,скласти психологічні паспорти;спланувати і проводити  психотерапевтичні заходи.

КОНСТРУКТИВНО-ОСВІТЯНСЬКА РОБОТА:(робота  з профілактики і попередженню конфліктів,що  мають психологічні причини;планування профілактичних  видів роботи;моделювання індівідуальних програм розвитку).

 

2.КОНСУЛЬТАЦІЙНА,ВИХОВНА,ПСИХОПРОФІЛАКТИЧНА,ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНА,МЕТОДИЧНА ФУНКЦІЇ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА –це ДІАГНОСТИЧНА,КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЮЧА,КОНСУЛЬТАЦІЙНО-ПРОСВІТИТЕЛЬСЬКА  робота практичного психолога.

 

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЙ ПРОЦЕС:

 

 

УЧНІ                              ПЕДАГОГИ                    БАТЬКИ     

 

 

НІЗЬКИЙ РІВЕНЬ  УЧБОВИХ ДОСЯГНЕНЬ-якщо результати  підтверджені  діагностикою: разробити стратегію роботи  з ціми дітьми,створити рекомендації для вчителів щодо включення дітей з низьким рівнем учбових досягнень ,які спрогнозовані та підтверджені діагностикою,в психологічно комфортну і посильну для них діяльність.

 

1.Скласти програму корекційної роботи.

2.Створити  карту індивідуальних досягнень.

 

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ  УЧБОВИХ ДОСЯГНЕНЬ-дослідити   чинники  високих результатів.

                                                                   

1.Створити   атмосферу для розвитку обдарованих дітей.

2.Діагностика і допомога у розвитку талановитих дітей.

 

СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ УЧБОВИХ ДОСЯГНЕЬ.

ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ УЧБОВИХ ДОСЯГНЕЬ.

 

1.Расходження прогнозу і результатів-пошуки  причин расходження, діагностика  учнів,робота з педагогами,батьками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОГРАМА ДІАГНОСТИЧНИХ ДОСЛіДЖЕНЬ  ОСОБЛИВОСТЕЙ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ КОЖНОЇ ДИТИНИ

 

МЕТА-дослідити вплив на успішність (неуспішність) у навчанні:

                                -типу темпераменту;

                                -акцентуації характеру;

                                -пізнавальної активності,

                                -мотивацї навчання;

                                -социометричного  статусу;

                                -локус-контролю;

                                -сімейного статусу.

 

Психодіагностичний комплекс методикдля диференційної  діагностики причин   неуспішності  молодших школярів(7-10 років) (Мастюкова,Чупров).

1.Методика дослідження особливостей прогностичної діяльності(«Вгадай-ка!» Подобеда);

2.Кольорові прогресивні матриці Равена у модифікації Т.В.Розанової.

3.Методика діагностики  словесно-логічного міслення(методика Замбацявічене).

 

Діагностика пізнавальної сфери та  обучаємості.

 

Мета: дати оцінку   ефективності   шкільного навчання,різних систем і методів викладання;відібрати учнів з високим рівнем

          розумового розвитку;дослідити  причини неуспішності(успішності).

1.Методика визначення рівня розумового розвитку молодших підлітків(методика ГІТ10-12років).

2.Діагностика математичних і лінгвістичних здібностей підлітків:

- числовий субтест  теста Айзенка;

- лнгвістичний субтест для підлітків.

3.Діагностика рівня інтелекту(шкільний тест розумового розвитку ШТРР),

4.Діагностика здібностей до навчання(методика»Інтелектуальна лабільність»10-12 років модифікації С.М.Костроміної.

5.Діагностика пам яті.Методика «Завчити 10  слів»).

6.Вивчення вибірковості уяви.(Методика Мюнстерберга).

 

 

Діагностика індивідуальних особливостей  дитини:

 

1.Діагностика темпераменту за допомогою опитувальника Русолова(ОСТ-дитячий варіант).

2.Діагностика ємоційної сфери учня(методика»Бісова дюжина»-тест акцентуації характеру).

3.Методика «Неіснуюча тварина»

4.Вивчення спрямованості особистості(методика В,Смєкала і М.Кучера).

5.Опитувальник Айзенка.

6.Тест шкільної тривожності Філліпса.

 

Діагностика сфери спілкування і міжособистістих відносин.

 

1.Методика «Малюнок сім ї».

2. «Социометрія».

3.Кольоровий тест відносин (модифікований тест Люшера).

Моніторинг ефективності психологічного супроводу НВП( 1,5,8,10 класи

Діагностика рівня адаптації учнів 1-х класів:

  • методика «Домік» Гудкіна;

методика Лусканової «Визначення мотивації

 

  • Собчик «Тест кольорових виборів»;
  • методика дослідження молодшого школяра до навчання у школі»;
  • тест Керна-Йірасека»;
  • методика «Графічний диктант» Ельконін Д.Б.;
  • методика мотивації у першокласників;
  • анкета для батьків учнів 1-х класів;
  • мотодика «Вивчення 10 слів» Лурія;

методика «Прогресивні матриці Равена-дитячий варіант»

 

Діагностика рівня адаптації учнів 5-х класів у середній ланці. Виявлення дезадаптованих учнів:

  • тест «Визначення рівня шкільної тривожності» Філіпса;
  • «методика незакінчених речень» Пономаренко;
  • методика «Знайди і викресли»;
  • методика «Оперативна пам'ять»;
  • методика дослідження інтелекту Векслера;
  • методика тлумачення прислів’я
  • методика Е.Замбацявічене;

методика «Прогресивні матриці Равена»

 Проведення діагностики учнів, які мають нестандартну поведінку, які стоять на ВШК з написанням характеристик

  •                Д.Ж. Морено «Соціометрія»;
  •                Опитувальник Д.Ж.Тейлора «Рівень тривожності»;
  •                Личко «Акцентуація характера»;

Матриці Равена.

  •                методика «Інтелектуальний портрет»;

Тест П. Торентса

Оцінка психологічної готовності 4-х класів до навчання у середній ланці

  •                Матриця Равена
  •                Методика Філіпа

Д.Ж. Морено «Діагностика обдарованих учнів:

  •                Матриця Равена;
  •                А.Медник «Віддалені асоціації»;
  •                А.Ю.Полуянов «Оцінка розвитку комбінаторних здібностей»;

А. Мехрабін «Т-

  •                інтегравна тестова методика «Духовний потенціал особистості»; опитувальник мотивації досягнень»;
  •                Соціометрія»
  •                Айзенк «Темперамент»
  • Н.Г. Лусканова анкета «Рівень шкільної мотивації

Профорієнтаційна діагностика

  • Д.Голланд «Типологія особистості та привабливе професійне середовище»

М.Пряжніков «Активізуючи профорієнтаційна методика

Моніторинг психічних досліджень щодо прогнозування учбових досягнень учнів 1-х,4-х,5-х,9-х, 10-х класів

Діагностика учнів, що готуються до ЗНО:

  • методика емоціонально кольорової діагностики нервово;
  • методика «Оцінка -психічного напруження підлітка;

тест «Самооцінка стресостійкості

 

 

Корекційна робота:

 

- прицип єдності діагностики і корекціі:

- принцип нормативності розвитку дитини;

- принцип корекціі «зверху донизу»(створення зони найближчого  розвитку);

- принцип корекціі «з низу до  гори»(тренування та закріплення психологічних особливостей, що вже є у дитини;

- принцип розвитку психологічної діяльності;

                               

Мета корекційної роботи:1.Оптимізація соціального  стану розвитку.

                                            2.Розвиток видів діяльності дитини.

                                            3.Формування вікових психологічних новоутворень.

 

КОРЕКЦІЙНА РОБОТА З МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ

 

1.РОЗВИТОК  МОТИВАЦІЙНОЇ СФЕРИ ДИТИНИ:

 

Пізнавально-навчальні  вправи: «Сіль та перець», «Приховані чорнила», «Погнуті кісточки».

Організація ігрової діяльності: «Чарівна поляна».

 

2.КОРЕКЦІЯ,РОЗВИТОК ТА ФОРМУВАННЯ УЧБОВИХ НАВИЧОК.

 

Форми роботи: -учбово-ігрові  заняття( індивідуальна робота з дитиною),

обучаючі заняття з врахуванням  психологічноїї інформаціі    про дитину(індивідуальна робота),

тренінгові заняття,що включають  двигательні вправи (інд.,груп. Робота)

 

Учбово-ігрові заняття.

Мета: розвиток  учбової мотиваціїї, до якої приходимо через ігрову мотивацію.

 

Вправи для розвитку навичок читання і правопису: -гра «Країна слов».

Навчальні заняття з  урахуванням психологічної інформації (вивчення якості читання, рівня сформованості якості читання):

Методики: «Мозаїка», «Телевізор», «Читання тексту з кольорових  строчок», «Тренування  запам ятовування змісту прочитаного».

Тренінгові заняття: «Крашенка», «Тонель», «Кулак,ребро,долоня», «Ім я», «Лезгінка».

Когнитивні вправи: «Послухати тишу», «Організація свого місця», комунікативна вправа «Казка»

 

РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ

 

Курс  інтелектуально-розвиваючих занять:

1.Розвиток   здібностей аналізувати.

2.Розвиток здібностей комбінувати.

3.Розвиток здібностей  розсуждати.

4.Розвиток здібностей планувати.

 

ВПРАВИ ,ЩО РОЗВИВАЮТЬ ПАМ ЯТЬ: «Вірш», «Повтори за мною»(розвиток моторно-слухової пам яті), «Запам’ятай свою позу»(розвиток моторно-слухової пам яті), «Слухай та виконуй»(розвиток уважності і пам яті),

«Зіпсований телефон»(розвиток сприйняття та пам яті), «Запам ятай чергу» (розвиток зорової пам яті), «Хто що зробив»(розвиток сприйняття та пам яті),

 «Художник»(розвиток спостерегливості,сприйняття та пам яті)

 

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ  УВАГИ:     

 «Послухаємо»(розвиток уваги і утримання його  на одному предметі),

 «Будь уважний!»(стимулювання уваги,обучення швидкому та читкому реагуванню на звукові сигнали), «Слухай звуки» (розвиток активної уваги), «Канон», «Букви алфавіту», «Зеваки», «Чотири стихії».

 

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ  МИШЛЕННЯ ТА  МОВНИХ НАВИЧОК:

«Відгадай», «Малюнки-загадки», «Парні малюнки», «Знайдемо іграшку», «Зайва іграшка», «Придумай речення», «Протилежність», «Вигадай загадку», «Прислів я», «Мистецтво вигадувати історії».

 

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ  УЯВИ: «УЯВА», «Малюнок у маштабі», «Заборона на слово».

 

ТРЕНІНГОВІ ЗАНЯТТЯ ,ЩО РОЗВИВАЮТЬ ЕМОЦІЙНУ СФЕРУ УЧНІВ МОЛОДШИХ ТА П ЯТИХ КЛАСІВ:

«Шалтай-Болтай»,»Гарний настрій», «Посварились два півники», «Дракон кусає свій хвіст», «Лісонька,де ти?», «Я  не знав».  Гра  «Будуємо місто», «Малюємо настрій»

 

КОРЕКЦІЯ  ПІЗНАВАЛЬНИХ ПРОЦЕСІВ  І  РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ.

ВПРАВИ,ЩО РОЗВИВАЮТЬ МІСЛЕННЯ,ПАМ ЯТЬ,УВАГУ  УЧНІВ СЕРЕДНІХ ТА СТАРШИХ КЛАСІВ:

 

«Найголовніше», «Опорні сигнали», «Питання-відповідь», «Пантоміма», «Конспект», «Момент фото», «Краще питання», «Переказ по  колу», «Казка», «Дерево мудрощів», «Зроби  ,щоб було видно», «Нотатки на полях», «Частини тексту», «Дотошний учень», «Емоційна пам ять», «Зорова пам ять».

 

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ ТРЕНІНГ: вправи «Три слова», «Пошук колективного», «Виключення зайвого слова», «Пошук взаємовиключних предметів», «Як використати предмет», «Вираз думок іншими словами», «Назва».

Тренінги: «Знатоки почуттів», «Пояснюю-розумій», «Емоційні  загадки», «Почуття тварин», «Ситуація з емоціями», «Іспит».

Тренінг роста особистості:вправи»Знайомство», «Я тебе пам ятаю», «Світ мій,дзеркальце,скажи», «Ласкаве ім  я», «Я тебе пам ятаю», «Скажи мені,хто твій друг», «Мої сильні риси», «Інтерв ю».

 

Корекція сфери міжособистістих відносин:гра» Зачароване серце», гра «Колейдоскоп»

 

КОРЕКЦІЙНО-ПРОФІЛАКТИЧНА РОБОТА З  ПЕДАГОГАМИ:

Вправи для зняття напруги: «Внутрішній промень», «Прес», «Дерево», «Голова», «Руки», «Настрій».

Ілюстративне пояснення «Проблемне  навчання». Тренінг професійно-педагогічного спілкування: вправи «Техніка інтонування», «Педагогічне  доцільне  спілкування», «Жести в ситуаціях спілкування з дитиною», «Я спостерігаю за собою та колегами», «Як  побачити і вирішити педагогічні задачі»

 

КОРЕКЦІЙНО-ПРОФІЛАКТИЧНА РОБОТА З БАТЬКАМИ:

Практикум «Формування конгруентної комунікації»(колективна робота), «Сімейне фото», «Сімейний ритуал», «Створення аналогічноїї ситуаціїї».

 

 

 

  

РОБОТА З БАТЬКАМИ: 1.Методика діагностики  рівня  емпатичних  здібностей.

                                            2.Психологічний лекторій для батків(по запиту).

 

Робота з вчителями.

        Мета:попередити емоційне вигорання та запобігти професійну диструкцію;допомогти педагогамоволодіти  методами.                  Корекційної роботи з учнями для підвищення рівня  шкільної успішності.

                  1.Методика вивчення фрустраційних реакцій Розенцвейга.

2.Методика диагностики  типу емоційних реакцій на стимули навколишнього середовища(Бойко).

                  3.Методика діагностики рівня професійного  вигорання(Бойко).

                  4.Психологічні практикуми: «Психологічні аспекти уроку», «Психологічні  аспекти спілкування», «Мотиви та мотиви та мотивація», «Рольові ігри у спілкуванні», «Шляхи ефективного подалання конфлікту».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку