1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Україна на початку Другої світової війни 1939-1941рр.

Про матеріал
Розвиток спеціальних компетентностей. Самостійно здобувати інформацію, аналізувати нестандартні джерела історичної інформації.
Перегляд файлу

Тема : Україна на початку Другої світової війни 1939-1941рр.

Мета уроку: охарактеризувати перебіг подій 1939 – 1940рр., розкрити процес формування антигітлерівської коаліції Другої світової війни; проаналізувати етапи  приєднання до УРСР західноукраїнських земель та їх радянізацію; продовжити формування уміння здобувачів освіти  логічно висловлювати свої думки, зіставляти різні погляди та робити висновки, давати оцінки історичним подіям; розвивати уміння та  навички роботи з історичними джерелами( плакатами , листівками та карикатурами ), визначати їх надійність, критично аналізувати, розпізнавати мовні засоби впливу;  виховання інформаційної культури.

Основні поняття і терміни : пакт Ріббентропа-Молотова,  «визвольний похід», Договір про дружбу і державний кордон, радянізація

Основні дати і події:   23серпня 1939р-пакт Ріббентропа –Молотова;

1 вересня 1939 р. -початок Другої світової війни;

17 вересня 1939 р. -початок “визвольного походу” Червоної армії;

28 вересня 1939 р. - Договір про дружбу і кордон між СРСР і Німеччиною;

Особистості в історії:

Обладнання: Підручник Історія України Н.М. Сорочинська, О.О. Гісем  ,мультимедійний проектор та презентація «Україна на початку Другої світової війни 1939–1941 рр» ,  стінна карта «Україна в роки Другої світової війни.», атласи , плакати ,карикатури,шаблон « Рюкзак вражень»

 Тип уроку: урок вивчення нових знань.

Міжпредметні зв’язки :географія,мистецтво.

Методична мета: Розвиток спеціальних компетентностей. Самостійно здобувати інформацію, аналізувати нестандартні джерела історичної інформації.

 

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Метод «Мозаїка» на дошці  демонструється  фотоколаж  з відомих фотографій, карикатур.

«Як   Ви вважаєте чи   можуть карикатури та плакати бути історичними джерелом?» .

Проблемне питання: Радянсько-німецьке співробітництво Гітлер дуже влучно назвав «шлюбом за розрахунком». Чи погоджуєтеся ви з цим висловлюванням? Чому?

 ІV Оголошення теми мети та завдань уроку.

Сьогодні ми з вами,  будемо працювати з історичними джерелами часу Другої Світової Війни, а саме  з інформаційними джерелами.

- Що ми сьогодні можемо віднести до інформаційних джерел ?

 -   Скажіть, чи вся інформація, яку надають нам медіа джерела є достовірною та правдивою ? Чому ?

               Дійсно, медіа ресурси , це дуже сильний інструмент впливу на думку тих, хто користується інформацією, яку вони надають. Навіть доба, в яку ми з вами живемо,  називається – інформаційна. Сучасна людина повинна вміти користуватися інформацією, а саме знаходити потрібну і переконуватися в її вірогідності, фільтрувати  інформацію відділяючи факти від пропаганди та вигадок, розпізнавати маніпуляцію. Для цього ми повинні критично мислити..

«Критичне мислення – це комплекс усвідомлених дій та навичок, які ми застосовуємо, коли оцінюємо інформацію, достовірна вона чи маніпулятивна.»

              Сьогодні ми попрацюємо з різними  інформаційними джерелами, але не сучасними, а тими, які існували під час Другої  Світової війни.  Визначимо на кого спрямовані були їх повідомлення, з якою метою, а також ефект впливу цих повідомлень на людей.

V.Вивчення нового матеріалу

 

C:\Users\555\Desktop\загружено (3).jpg           C:\Users\555\Desktop\6365195-comment-0db1y7c4bucz7eyqla8amrfbt5za7cu8,wat.jpg

Карикатура з британської газети "Дейлі мейл", 1940 р.               Карикатура з журналу "Punch" 1939 року.

Демонстрація карикатур  та обговорення іх

  1. «Українське питання»

Напередодні Другої світової війни роз’єднаність українських земель, їх перебування у складі чотирьох держав, що мали різний соціально-політичний устрій, були важливим дестабілізаційним чинником політичного життя Європи. Це робило «українське питання» клубком серйозних суперечностей, а «українську карту» — козирем у великій дипломатичній грі. Робота з термінами ст.192

Напередодні Другої світової війни чітко визначилося три групи країн, зацікавлених у вирішенні «українського питання»:

Перша група — СРСР, Польща, Румунія, Чехословаччина — країни, у складі яких були українські землі. їхня основна мета — утримати підвладні землі й приєднати нові.

Друга група — Англія, Франція і частково США (тобто країни — творці Версальсько-Вашингтонської системи), які своїм втручанням у розв’язання українського питання або, навпаки, дипломатичним нейтралітетом задовольняли свої геополітичні інтереси.

Третя група — Німеччина, яка виборювала для себе «життєвий простір», претендуючи, серед іншого, на українські землі, і Угорщина, яка прагнула скасувати умови Тріанонського мирного договору 1920 р. і знову підпорядкувати собі Закарпатську Україну.

C:\Users\555\Desktop\_113475777_pjimage.jpg

Українська карикатура - з підпільного журналу

 "Український перець"

Розглянувши зображення,як Ви думаєте про що  ми поговоримо далі?

2.Пакт Ріббентропа – Молотова»

Опрацювати  текст підручника ст.192-193

За результатами роботи з джерелами інформації скласти узагальнювальну таблицю «Пакт Молотова-Ріббентропа 23 серпня 1939 р.».

Орієнтовний вигляд таблиці ( третя колонка заповнюється  після розгляду 3 – 4 пункту)

Зміст договору

Зміст таємного протоколу

Значення

Утримання від агресивних дій щодо один одного.

У разі нападу третьої держави на СРСР або Німеччину не підтримувати агресора ні в якій формі.

Строк дії угоди — 10 років

-Розмежування сфер інтересів обох держав у Східній Європі по лінії річок Нарев, Вісла, Сян. Радянська сторона наголошує на своїй зацікавленості у Бесарабії, щодо якої Німеччина не мала претензій

1 вересня 1939 р. після нападу Німеччини на Польщу розпочинається Друга світова війна.

17 вересня 1939 р. Червона армія перетнула кордон Польщі і зайняла територію Західної України

28.09.1939р « Договір про дружбу і державні кордони»

 

1вересня 1939 року Німеччина  напала  на Польщу . Та вимагала від СРСР розпочати бойові дії проти Польщі . Радянський союз зволікав з нападом  чекаючи падіння Польської держави. Гітлер розв’язує «польське питання» без участі СРСР. Розглядається питання створення в Галичині Української держави, спираючись на сили ОУН . Українськими націоналістами організовано антипольські повстання у Дрогобичі, Стирю ,Бориславі( безуспішні). На 18 вересня готувалося повстання в Галичині,але вступ Червоної армії зірвав плани

3 вступ Червоної армії на територію Західної України

C:\Users\555\Desktop\76affb483d55cd5762336d84c0bd8d31.jpg C:\Users\555\Desktop\94655rm_43_2629.jpg

  Худ. В. Иванов. 1939 г                              Плакати СССР (1917-1941)

Робота з джерелами ст. 195

Приводом введення  радянських військ  на територію Західної України стало  пригнічене становище українців і білорусів у Польщі та їхнє беззахисне становище після розпаду Польської держави .17 вересня 1939р розпочався « визвольний похід». Основним об’єктом стає м. Львів. Німецькі та радянські війська вступили в бій біля с. Винники 22вересня 1939 р. ,після переговорів німецька армія відступила.

Відбулися спільні паради Німеччини та СРСР  в Бресті,Гродно,Пінську,Перемишлі на честь перемого над Польщею.

Досить сприятливі умови для розв’язання «бессарабського питання» на користь СРСР .

26 червня 1940р послу румунському послу вручено ноту  ультиматуму передати СРСР Бессарабію та Північну Буковину ,28 червня  встановили контроль над цими територіями . Ці події прискорили  наближення війни Німеччини та СРСР. Німеччина почала розробляти план « Барбароса» 

4 Радянізація нових земель.

Опрацювати матеріал підручника ст.196-197,та розглянувши плакати,дайте відповідь про які події йде мова

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Тести з кодом

VІ. Підсумок уроку.

Метод «Мікрофон»

• Радянсько-німецьке співробітництво Гітлер дуже влучно назвав «шлюбом за розрахунком». Чи погоджуєтеся ви з цим висловлюванням? Чому?

VІІ. Рефлексія

Рюкзак вражень

C:\Users\555\Desktop\0100gnmd-af46.png

VIII. Домашнє завдання

параграф 32-33   ст. 191-200

 

Тести з кодом

  1. Початок Другої світової війни

М) 1 вересня 1939р

Т) 2 вересня 1939 р

Ф) 23 вересня 1939 р

2.   23 серпня 1939 р. було підписано

Е) Договір з Польщею

И) Пакт про не напад

Ї) Договір про дружбу

3.Депортація це…

С) комплекс проблем міжнародних відносин

П) один з терористичних методів

Р) примусове ,насильницьке переселення людей за межі місць їх постійного проживання

4.До якої держави    Гітлер  висунув територіальні претензії?

З)Чехословаччини

С) України

Г) Монголії

5. Захоплення якої території СРСР прискорило наближення  війни з Радянським Союзом

А) Бессарабії 

Б) Буковини

В) Галичини

6.На ново приєднаних землях розгорнулися заходи з

А) пацифікації

Б) асиміляції

В)Радянізації

7.На честь кого було перейменовано Львівський університет

Д) Б.Хмельницького

Ж) І.Франка

З) Т.Шевченка

8.Коли розпочався « визвольний  похід»

В) 28 червня 1940 р.

Д) 17 вересня 1939 р .

Ж) 28 вересня 1939 р .

9.Скільки утворилося областей  на території  Західної України  після входження до складу УРСР

Е) 4

Ї) 5

И) 6

 

Мир завжди

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Мозаїка» Фотоколаж

https://cf.ppt-online.org/files/slide/x/xsvMwSdacpILjPTeGh7k3qDoBANruK0FH5mbW9/slide-49.jpgВідповіді на тест ЗНО з всесвітньої історії 2014 р. | Освітній ...Наслідком події, відображеної на карикатурі.. | УНІВЕРСИТЕТ ЗНО ...

https://i.pinimg.com/originals/2a/fb/75/2afb75ea306835b7341319b74b3a765e.jpgНОВІТНЯ ІСТОРІЯ. СВІТ У ДРУГІЙ СВІТОВІЙ ВІЙНІ.: Тема 34. НОВІТНЯ ...

 

docx
Додано
8 листопада 2020
Переглядів
384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку