Українці, що підкорили світ. Петро Осадчук «Попід гору в’ється річка».

Про матеріал
Урок літературного читання. 3 клас Українці, що підкорили світ. Петро Осадчук «Попід гору в’ється річка».
Перегляд файлу

Українці, що підкорили світ. Петро Осадчук «Попід гору в’ється річка».

Мета. Ознайомити учнів з особистістю Петра Осадчука та його віршем «Попід гору в’ється річка»; вчити виділяти головне, удосконалювати навички свідомого, виразного читання поетичних творів; вчити добирати рими, збагачувати словниковий запас учнів; навчати уявляти описані картини, розмірковувати  над текстом. Розвивати критичне мислення, вміння зосереджуватися на виконанні завдань, спостережливість, творчу уяву, чуття    поетичного слова, мовлення. Виховувати бажання вчитися, уважність, любов до рідного краю.

Обладнання. Картки для читання, підручник, гаджет для використання інтернет – ресурсів.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Вправа «Очікування».

2. Мотивація навчальної діяльності.

Емоційне налаштування.

— Тож починаємо працювати у гарному настрої. Будемо: уважні, розумні, кмітливі, творчі, організовані.

3. Дихальна гімнастика.

— Глибоко вдихніть носом повітря, а на видиху проспівуйте:

АО

ИЕ

УОА

АУИ

ЕАУ

ИЕО

II. Основна частина уроку.

  1. Підготовка до сприймання нового матеріалу.
  2. Повідомлення теми та завдань уроку.

   Чи знаємо ми, як людина підкорила космос?

   Чи є серед підкорювачів космосу українці?

• Гра «Слово називай — риму добирай».

Учитель записує на дошці, або проєктує на екран слова, учні швидко прочитують їх, називають слова-рими.

річка      сокіл     гора

крила      край     небо

• Робота в групах.

Складання «хмари» слів на тему «Космос».

— Як ви вважаєте, якими рисами характеру має бути наділена людина, щоб вирушити в космічну подорож?

— Чому, на вашу думку, люди літають у космос?

3. Робота над віршем Петра Осадчука «Попід гору в’ється річка» на с. 30.

• «Щоденні 5». Слухаю і розумію.

Учитель виразно читає вірш.

— Що ви відчуваєте після слухання вірша?

Учні сигналізують цеглинками LEGO: жовта – гордість, блакитна – смуток, червона – радість, зелена – захоплення, синя – здивування, помаранчева – жаль.

• Самостійне читання вірша.

— Прочитайте вірш упівголоса. Визначте, у якому темпі, з якою інтонацією треба читати вірш.

— Який загальний настрій вірша? (Бадьорий, позитивний, оптимістичний...)

                    Скільки строф у вірші? З якою інтонацією потрібно читати кожну строфу?

   Чому «тьохнуло серце» хлопчика?

   Ким мріяв стати хлопчик?

   Чи здійснилася мрія хлопчика?

• Виконання завдань, поданих після вірша на с. 30.

• Вибіркове читання.

— Прочитайте, де відбувалися події.

— Прочитайте, про що думав хлопчик, коли побачив сокола.

— Прочитайте, про що не здогадується (не знає) хлопчик.

• Вправа «Трибуна думок»

Обговоріть, що потрібно робити, щоб досягнути мети і стати тим, ким мрієш.

4. Робота з таблицею.

— Чи відомо вам про космонавтів України? Що саме? Заповніть таблицю за зразком, поданим у підручнику.

III. Заключна частина.

  1. Рефлексія.

   Прочитай слова від найменшої літери до найбільшої.

КОСІЛ

ЧИЛОХПК

ЧІМЕСРКА

ЧАКІР

ИКЛРА

СОКВТНОМА

— Чи справдилися ваші очікування від уроку?

2. Домашнє завдання.

Дібрати вірш чи загадку про космос.

Навчитися виразно читати вірш «Попід гору в’ється річка».

docx
Додав(-ла)
Мазурик Галина
Додано
27 жовтня 2023
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку