2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Українська література (5-В - 1.04)(5-А - 3.04)

Про матеріал
Навчальні матеріали з української літератури під час карантину. Любі учні! Не забувайте виконувати завдання та надсилати мені на поштову скриньку [email protected] або Viber (0507017215).
Перегляд файлу

01.04.2020 (5-В), 03.04.2020(5-А)

Тема: Максим Рильський. Основні відомості про поета. «Дощ». Краса рідної природи й відтворення її засобами поетичної мови.

Мабуть, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. У творчості багатьох українських поетів значне місце посідає тема оспівування природи. Вона завжди гармонує або контрастує з настроями, почуттями людини.

Найвизначнішим поетом у змалюванні природи в нашій літературі вважається Максим Рильський. У ліричних поезіях він тонко відчуває красу рідної природи, художнім словом уміє намалювати яскраву пейзажну картину.

rilskij.jpg

Завдання: С.212 прочитати біографію письменника.

https://www.youtube.com/watch?v=UOiI_uqZSPQперегляньте невеличкий але цікавий документальний фільм про життя Максима Рильского

С.213  прочитайте  поезію «Дощ» та «Осінь-маляр із палутрою пишною…» С.214 питання 1,2,3 (письмово), 4,5(усно)

Аналіз поезії «Дощ»

Тема твору: зображення значення благодатного дощу для природи, як винагорода людям за працю. 

Ідея твору:  оспівування краси та гармонії в природі.

Основна думка: любування красою та гармонією у природі; барви, свіжість та врожай несе благодатний дощ. 

Рід літератури: лірика.

Жанр: вірш

Тематика: пейзажна лірика.

 

Художні засоби:

Епітети: «благодатний, довгожданий, сяйвом осіянний, золотий гість», «впав бадьоро, свіжо», «закурені будинки», «зголоднілих передмість», «гарячі груди», «буйним посівом», «білі села». 

Метафора: «відкривай гарячі груди».

Персоніфікація:  «дощ оживить і запліднить,… села звеселить».

Оклики: Мати земле!

Перелічення:  «впав бадьоро, свіжо, дзвінко», «дощ остудить, оживить і запліднить».

Аналіз поезії  "Осінь-маляр із палутрою пишною..."

Тема твору: зображення осінніх перетворень у природі.

Ідея твору:  оспівування краси осінніх перетворень.

Основна думка: кожна пора по-своєму чарівна. 

Рід літератури: лірика.

Жанр: вірш

Тематика: пейзажна лірика.

 

Художні засоби.

Епітети: «палітрою пишною», «красою розкішною», «роси сріблисті», «шати барвисті», «ніжно сміється», «цілунками переливними», «срібно-блакитне повітря», «ніжні пісні тиходзвонні». 

Метафора: «грає цілунками», «розсипа вона роси сріблисті».

Персоніфікація:  «осінь … кружляє, тумани розливає, ліс одягає, обливає, сміється».

Оклики: «Ніжні осінні пісні тиходзвонні!»

Перелічення:  «Фарби рожеві, злотисті, червоні».

Порівняння: осінь-маляр із палітрою пишною.

 

Будь уважним до слова!

 

Палітра — прямокутна або овальна пластина, призначена для змішування

олійних фарб.

Шати — одяг, вбрання.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня
Переглядів
580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку