Українська мова 2 клас Урок розвитку зв’язного мовлення Тема . Робота з деформованим текстом: перестановка окремих речень; вилучення речення, що не відповідає темі. Записування по

Про матеріал
Вчити учнів відновлювати текст з деформованих складових частин; повторити структурні одиниці тексту, удосконалювати вміння працювати з деформованим текстом; закріплювати вміння працювати з деформованим словом ,реченням; розвивати пам'ять, образне мислення, уміння послідовно викладати думки і зв’язно поєднувати їх; виховувати любов до природи, заохочення до ігор на свіжому повітрі, до заняття спортом, вміння бачити красиве в звичайному, турботливе ставлення до живого, любов до рідного краю та його краси.
Перегляд файлу

Українська мова 2 клас

Урок розвитку зв’язного мовлення

 

Тема . Робота з деформованим текстом: перестановка окремих речень; вилучення речення, що не відповідає темі. Записування поновленого тексту

 

Мета:  Вчити учнів відновлювати текст з деформованих складових частин; повторити структурні одиниці тексту, удосконалювати вміння працювати з деформованим текстом;

 закріплювати вміння працювати з деформованим словом ,реченням;

          розвивати пам'ять, образне мислення, уміння послідовно  викладати  думки і зв’язно поєднувати їх;                 

          виховувати любов до природи, заохочення до ігор на свіжому повітрі, до заняття спортом, вміння бачити красиве в звичайному, турботливе ставлення до живого, любов до рідного краю та його краси.

 

Обладнання та наочність:  картки з деформованими реченнями ;

мультимедійна презентація, макет ялинки, малюнок зайчика, роздаткові картки зі словами і реченнями.

 

Хід уроку

  1. Перевірка готовності учнів.

1. Привітання

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він веселий і цікавий.

Тож гостей зібрав чимало.

Повернемось до гостей

І привітаємося: «Добрий день!»

2.  Створення емоційного настрою.

 Міцно потисніть один одному руки, посміхніться. Нехай надійна рука друга завжди буде поряд, допоможе у складній ситуації, підтримає.

- Діти, я записала на дошці вірш, але деякі слова пропали. Хто зможе мені їх прочитати.

(Слайд)

Ми всі прийшли сюди….. (учитись)

Не лінуватись, а …………(трудитись)

Той лиш, хто багато …….(знає)

В житті перемагає.

 

  • Ви згодні із цим висловлюванням?
  • Усі готові до уроку?
  • Тоді починаємо урок. Побажаємо один одному успішної роботи.

 

 

 

 

  1. Актуалізація опорних знан
    1. Повторення правил

- На уроці дотримуємось п’яти правил:

(Слайд)

  1.          Правило піднятої руки
  2.          Співпраця в парі
  3.          Уміння слухати
  4.          Працювати творчо
  5.          Працювати активно

Відгадайте загадку:

  1. Каліграфічна хвилинка

-Для початку напишемо число, класна робота,

 каліграфічна хвилинка

(Слайд)

А які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово зима?

( відповіді дітей)

  1. А ось налетів вітер і переплутав всі букви в словах. Прочитайте анограми:

Зима, мороз, сніг, лід, лижі, ковзани, санки, каток, гірка, снігова баба, сніжки, ковзанка, фортеця,ялинка.

Прикрасити ялинку гірляндами із цих слів, скласти їх по алфавіту.

 

4. Відновлення деформованих слів.

 

Я падаю на ваші хати,

Я білий, білий і пухнастий.

Я прилипаю вам до ніг.

І називаюсь просто…..(сніг)

(Слайд №4)

Кружляє ніжно білий пух,

Міняє зайчик свій кожух,

Вдягає лиска рукавички,

Співають весело синички.

Ведмідь в барлозі вже дріма

Яка пора, скажіть…..(зима)

(Слайд №5)

Що то, що то за маляр

Неабиякий штукатур?

Попід вікнами мандрує,

Сріблом шибки малює…(Мороз)

(Слайд №6)

Кручу, гуркочу, знати нікого не хочу. (Хурделиця)

(Слайд №7)

У зимову веселу пору

Ми кращі друзі дітвори.

Вивозять діти нас на гору,

А ми веземо їх з гори. (Санки)

(Слайд №8)

Кришать лід, ріжуть лід

Залишають дивний слід,

Ох, які ж прудкі вони!

Це звичайно…..(ковзани)

(Слайд №9)

Прив’яжемо – підуть, відв’яжемо-стануть. (Лижі)

Улітку відпочивають, взимку дітей катають (Санки, лижі, ковзани).

(Слайд №10)

Молодці! Добре справились із завданням. Отже, про що ми будемо писати сьогодні на уроці. Правильно «Про зимові розваги дітей».

(Слайд №11)

 

 

III. Повідомлення теми та мети уроку

А тепер, діти, послухайте казку. Вона допоможе вам зрозуміти над чим ми будемо сьогодні з вами працювати.

Жив-був Текст. Усі речення в ньому строго знали своє місце. Але одного разу речення розвеселилися і почали грати в квача. Так і розсипалися. А повернутися на свої місця не змогли. Коли гра завершилася, Текст виявився незрозумілим.

- Як ви вважаєте, чому?

(Речення змішалися, втратили свої місця).

- Як же «оживити» текст. Зробити його знову гарним і зрозумілим?

(Розташувати речення в потрібному порядку).

Повторення правил про текст

Повторення знань про текст та речення.

Давайте згадаємо з вами що таке текст.

Гронування.

 Текст

- Текст – це …

- На які частини ділиться текст?

- Назвати види текстів.

(Прикрашаємо ялинку щишками, щоб пташкам було чим поживитися)

 

- Отже, ми сьогодні будемо працювати над деформованим текстом.

. Мотивація.

Мені дуже приємно, що цей урок ми будемо працювати разом, адже ви такі розумні, допитливі та старанні. Я надіюсь, що ви будете активні, уважні, допомагати один одному та мені.

- Отже, у нас урок розвитку зв’язного мовлення. Тема уроку «Зимові розваги». Урок незвичайний, я хочу запропонувати вам відчути себе у ролі письменників.

 

 

IV.  Сприймання й усвідомлення навчального матеріалу

  1. Вправа «Дружнє коло».

Міцно потисніть один одному руки, посміхніться. Нехай надійна рука друга завжди буде поряд, допоможе у складній ситуації, підтримає.

Асоціації на тему зими.

Фізкультхвилинка

Гра на розвиток макрорухів «Зима»

- Ми на прогулянці. Підемо слід у слід засніженою стежкою.

- Вийшли на галявину. Яке чисте повітря! Дихайте глибоко носом.

- З неба повільно падають сніжинки. Повіяв вітер. Сніжинки закружляли.

- Захиталися маленькі ялиночки. Праворуч, ліворуч, уперед, назад.

- Снігу накачаємо купу на галявині,

Бабу здоровенну зробимо гуртом.

- Тепер підемо назад стежкою. Відхиляємо гілки, пригинаємося, проходячи під ними.

- Ось і подвір’я нашої школи.

 

2.Чарівна шкатулка ( заховані рукавички)

 Танок під пісеньку «Морозець»

 

3.Мішок з сюрпризом. Діти дістають картинки із сюжетними малюнками про дитячі розваги.

4.Об’єднуються в групи.

 

5. Підготовча вправи. Бесіда на основі власних спостережень.

- Яка зараз пора року?

- Чи любите ви зиму?

- А чи можна її не любити?

- Як ви розважаєтесь взимку?

(Слайд )

 

V. Робота з деформованим текстом.

1. Повторення правил роботи в групі

  1.     Дітям весело.

Вихором клубочиться

З – під санчаток сніг.

Стелиться веселий

Над рікою сміх.

Полозками весело

Креслиться гора.

З морозенком дружить

Жвава дітвора.

 

Робота в групах.

Відновлення деформованих текстів, вилучення зайвих речень.

 

Руханка «Хто що любить?»

 

 

V. Підсумок уроку

- Над яким текстом ви працювали на уроці ?

( Над деформованим текстом.)

- Чого навчилися під час уроку?

(- Будувати правильний текст.)

 Я пропоную вам влаштувати снігопад із сніжинок.  Якщо урок вам сподобався, то намалюйте усмішку і прикріпіть до дощки.

VI. Домашнє завдання.

 

 

https://fc.naurok.com.ua/000m6q-3f0e/005.jpghttps://3.bp.blogspot.com/-6lH1IJAEg7g/Vs8GYnBTpBI/AAAAAAAAApk/3hi0x0ENp7g/s1600/YAk-lipiti-snigovika.jpeg

 


 

 

 

Бурулька, гірка, зима, ковзани, мороз, лижі, лід, сніг, ялинка.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Діденко Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 січня 2019
Переглядів
5149
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку