Українська мова, 5 клас. Тема уроку: ЗВЕРТАННЯ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ДЛЯ ВІДОКРЕМЛЕННЯ ЗВЕРТАНЬ

Про матеріал
Матеріал стане в нагоді під час проведення уроків в режимі дистанційного навчання з української мови за підручником «Українська мова» для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / О. Авраменко. — Київ : Грамота,2022 р.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

08.04.2024. Українська мова. 5 клас Тема уроку: ЗВЕРТАННЯ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ДЛЯ ВІДОКРЕМЛЕННЯ ЗВЕРТАНЬПРЕЗЕНТАЦІЮ ДО УРОКУ ПІДГОТУВАЛА: вчитель початкових класів Красноградського ліцею № 4 Красноградської міської ради Харківської області ПАЮНОВА ЛЮДМИЛА ВОЛОДИМИРІВНА https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6753547

Номер слайду 2

Перевір себе сама: (по Авраменко) Перше квітня Домашня робота Вправа с. 167 (1) 1. Надвечірнє сонце визирнуло крізь порвані хмари й зробило з тих крапель дороге намисто. О і О. 2. Воно іскрилося, тремтіло, грало веселковими кольорами, милувало й не відпускало мого зору. О, О, О, О й О. 3. Усе іде, але не все минає над берегами вічної ріки. О, але О. 4. Часом присниться синій барвінок, сивий полин і сум чебрецевий. О, О і О. 5. У лісі, полях і луках ще лежить сніг. О, О і О. А. 08.04.2024. Тема уроку: ЗВЕРТАННЯ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ДЛЯ ВІДОКРЕМЛЕННЯ ЗВЕРТАНЬ

Номер слайду 3

Прочитайте народні вислови та виконайте завдання. А. У якому реченні легше визначити, до кого звертаються? Завдяки чому? Б. Яке слово треба відокремити комами в реченні, що ліворуч?§ 74. ЗВЕРТАННЯ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ДЛЯ ВІДОКРЕМЛЕННЯ ЗВЕРТАНЬ{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}На тобі небоже що мені негоже. Заплач, Матвійку, дам копійку.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

1722. Прочитайте речення та виконайте завдання. 1. Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко). 2. Добре, учителю, що ти небокраї підняв нам людського стремління (М. Вінграновський). 3. Говори, говори, моя мила, твоя мова — співучий струмок (П. Тичина). 4. Видиш, брате мій, товаришу мій, відлітають сірим шнуром журавлі у вирій (Б. Лепкий). 5. Гей ви, далі ясні, безкінечні й сині, як чудесно в світі молодому жить! (В. Сосюра). А. Знайдіть звертання та прокоментуйте розділові знаки. Б. Прочитайте речення повторно, інтонаційно виділяючи звертання.2. Прочитайте речення та виконайте завдання. 1. Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко). 2. Добре, учителю, що ти небокраї підняв нам людського стремління (М. Вінграновський). 3. Говори, говори, моя мила, твоя мова — співучий струмок (П. Тичина). 4. Видиш, брате мій, товаришу мій, відлітають сірим шнуром журавлі у вирій (Б. Лепкий). 5. Гей ви, далі ясні, безкінечні й сині, як чудесно в світі молодому жить! (В. Сосюра). А. Знайдіть звертання та прокоментуйте розділові знаки. Б. Прочитайте речення повторно, інтонаційно виділяючи звертання.2. Прочитайте речення та виконайте завдання. 1. Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко). 2. Добре, учителю, що ти небокраї підняв нам людського стремління (М. Вінграновський). 3. Говори, говори, моя мила, твоя мова — співучий струмок (П. Тичина). 4. Видиш, брате мій, товаришу мій, відлітають сірим шнуром журавлі у вирій (Б. Лепкий). 5. Гей ви, далі ясні, безкінечні й сині, як чудесно в світі молодому жить! (В. Сосюра). А. Знайдіть звертання та прокоментуйте розділові знаки. Б. Прочитайте речення повторно, інтонаційно виділяючи звертання.2. Прочитайте речення та виконайте завдання. 1. Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко). 2. Добре, учителю, що ти небокраї підняв нам людського стремління (М. Вінграновський). 3. Говори, говори, моя мила, твоя мова — співучий струмок (П. Тичина). 4. Видиш, брате мій, товаришу мій, відлітають сірим шнуром журавлі у вирій (Б. Лепкий). 5. Гей ви, далі ясні, безкінечні й сині, як чудесно в світі молодому жить! (В. Сосюра). А. Знайдіть звертання та прокоментуйте розділові знаки. Б. Прочитайте речення повторно, інтонаційно виділяючи звертання.2. Прочитайте речення та виконайте завдання. 1. Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко). 2. Добре, учителю, що ти небокраї підняв нам людського стремління (М. Вінграновський). 3. Говори, говори, моя мила, твоя мова — співучий струмок (П. Тичина). 4. Видиш, брате мій, товаришу мій, відлітають сірим шнуром журавлі у вирій (Б. Лепкий). 5. Гей ви, далі ясні, безкінечні й сині, як чудесно в світі молодому жить! (В. Сосюра). А. Знайдіть звертання та прокоментуйте розділові знаки. Б. Прочитайте речення повторно, інтонаційно виділяючи звертання.2. Прочитайте речення та виконайте завдання. 1. Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко). 2. Добре, учителю, що ти небокраї підняв нам людського стремління (М. Вінграновський). 3. Говори, говори, моя мила, твоя мова — співучий струмок (П. Тичина). 4. Видиш, брате мій, товаришу мій, відлітають сірим шнуром журавлі у вирій (Б. Лепкий). 5. Гей ви, далі ясні, безкінечні й сині, як чудесно в світі молодому жить! (В. Сосюра). А. Знайдіть звертання та прокоментуйте розділові знаки. Б. Прочитайте речення повторно, інтонаційно виділяючи звертання.

Номер слайду 6

Вправа 3 с.172 3. Прочитайте речення та виконайте завдання. 1. Як тебе не любити Києве мій! (Д. Луценко). 2. Дай доле нам високої води щоб не кортіло тихий брід шукати (І. Римарук). 3. Широкий Дніпре мій з тобою ми в розлуці тож бур твоїх не чуть у горобину ніч (А. Малишко). 4. Прийми мене весно рожева слугою твоєї краси. 5. Візьміть мене братом дерева візьміть мене в прийми ліси (Олександр Олесь). А. Перепишіть речення, розставляючи розділові знаки. Б. Підкресліть крапками поширені звертання.1721. Як тебе не любити Києве мій! 2. Дай доле нам високої води щоб не кортіло тихий брід шукати. 3. Широкий Дніпре мій з тобою ми в розлуці тож бур твоїх не чуть у горобину ніч. 4. Прийми мене весно рожева слугою твоєї краси. 5. Візьміть мене братом дерева візьміть мене в прийми ліси.1. Як тебе не любити, Києве мій! 1. Як тебе не любити, Києве мій! 2. Дай, доле, нам високої води, щоб не кортіло тихий брід шукати. Широкий Дніпре мій, з тобою ми в розлуці, тож бур твоїх не чуть у горобину ніч. твоїх не чуть у горобину ніч. 4. Прийми мене, весно рожева, слугою твоєї краси. рожева, слугою твоєї краси. 5. Візьміть мене братом, дерева, візьміть мене в прийми, ліси.

Номер слайду 7

Вправа 4. Виконайте завдання в тестовій формі. 1. Звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено) А Чому ж стоїш без руху ти коли ввесь світ співає? Б Ти не дивись що буде там чи забуття чи зрада… В Гетьте думи ви хмари осінні! Г Ви знаєте як сплять старі гаї? 2. Поширеним звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено) А Стелися доле рушниками у цей святковий гарний час. Б Нікому солодкі мої не дано пізнати до кінця істину. В На жаль доню ти тут не можеш командувати. Г Нехай гнеться лоза а ти дубе кріпись… 3. Двома звертаннями ускладнено речення (розділові знаки пропущено) А Я люблю тебе поле простір твій широчінь твої пахощі й цвіт. Б Через тумани лихі через великеє горе ти світиш мені моя зоре. В Рідна мати моя ти ночей не доспала і водила мене у поля край села. Г Припливайте до колиски лебеді як мрії опустіться тихі зорі синові під вії.173

Номер слайду 8

1735. Складіть і запишіть п’ять речень, використавши в кожному з них по одному звертанню до свого вчителя/учительки або однокласника/однокласниці. Звертання мають бути як поширені, так і непоширені. Висловте в складених реченнях побажання або прохання (за зразком).. Зразок. Дорога Ольго Сергіївно, бажаю Вам міцного здоров’я! Андрію, ходімо на футбол. Вправа 5 с.173 Шановна наша Тетяно Миколаївно, дякуємо вам за те, що ви нас навчали пекти пиріг. Людмило Володимирівно, відпустіть мене, будь ласка, додому. Люба бабуся, вітаю Вас з Великоднем! Лєро, ходімо на вулицю. Софійко, ти підеш на виставу?

Номер слайду 9

173

Номер слайду 10

ВДОМА:1) впр. на с.173; 2)Вчити правило с. 171. Фотозвіт надіслати вчителю.173https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6753547

Номер слайду 11

Перевір себе сама: (по Авраменко) Восьме квітня Домашня робота Вправа с. 173 1. Шуми, вітре, шуми, буйний, на ліси, на гори! 2. І ти, людино, в себе у ногах побачиш постать гордої природи. 3. Скажи, Україно, скажи, моя мила, звідки могутність незламна твоя. 4. Зашуми весною, зелен луже, теплий вітре, шелести в гіллі. 5. Пусти мене, мій батеньку, на гори, де ряст весняний золотом жаріє.

Номер слайду 12

08.04.2024 СьогодніЯ з усім справився. Мене урок засмутив. Все було легко та просто. Було складно та нічого не зрозуміло. Чекаю наступний урок. Свій настрій залишу в секретіРефлексія «Мій настрій». Обери емотикон, який відповідає твоєму настрою в кінці уроку

Номер слайду 13

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 5 клас, Презентації
Інкл
Додано
1 травня
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку