Українська мова, 5 клас. Урок на тему: "РМ № 23. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення"

Про матеріал
Урок на тему: "РМ № 23. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення". Матеріал стане в нагоді під час проведення уроків в режимі дистанційного навчання з української мови за підручником «Українська мова» для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / О. Авраменко. — Київ : Грамота, 2022р.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

06.05.2024. Українська мова. 5 клас Тема уроку: РМ № 23. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення ПРЕЗЕНТАЦІЮ ДО УРОКУ ПІДГОТУВАЛА: вчитель початкових класів Красноградського ліцею № 4 Красноградської міської ради Харківської області ПАЮНОВА ЛЮДМИЛА ВОЛОДИМИРІВНА

Номер слайду 2

§ 61. РМ № 23. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення Що таке текст? (група речень, об’єднаних спільним змістом (темою), головною думкою та граматичними засобами). Які ознаки тексту? (тема, основна думка ,змістовий зв’язок, завершеність). Які ви знаєте стилі мовлення? (розмовний, офіційно- діловий, науковий, публіцистичний, художній). Які ви знаєте типи мовлення? (розповідь, опис, роздум). Про що йдеться в роздумі? (про причини ознак, дій, подій). Які питання можна поставити до роздуму? ( чому саме таким є предмет, особа чи дія). З яких частин сладається роздум? (теза, докази, висновок).

Номер слайду 3

§ 81. ПИСЬМОВИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ РОЗПОВІДНОГОХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ РОЗДУМУ, ЩО МІСТИТЬОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ1861. Ознайомтеся з матеріалом про докладний переказ. Докладний переказ — це повне, послідовне й близьке до тексту передавання змісту почутого або прочитаного. У докладному переказі треба зберегти всю важливу інформацію, опускати можна лише другорядні деталі. Необов’язково передавати текст дослівно: ви можете замінювати окремі слова синонімами, спрощувати речення.

Номер слайду 4

§ 81. ПИСЬМОВИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ РОЗПОВІДНОГОХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ РОЗДУМУ, ЩО МІСТИТЬОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ1862. Виконайте завдання в тестовій формі. НЕПРАВИЛЬНИМ є твердження про роздум: А у роздумі є теза й доказ. Б доказ здебільшого вводять за допомогою слів тому що, адже, бо. В у роздумі детально описують форму предмета чи тварини, колір та ін. Г теза — положення, яке треба довести

Номер слайду 5

1863. Прочитайте текст і виконайте завдання. ГУСЕНИЦЯ Прилипнувши до листка, гусениця зацікавлено спостерігала, як комахи стрибали, бігали наввипередки, літали, співали. Усе довкола перебувало в повсякчасному русі. І лише їй, нещасній, не перепало ані голосу, ані вміння літати й бігати. Незграбно пересуваючись з одного листка на інший, їй здавалося, що вона здійснює кругосвітню подорож. І все ж вона не нарікала на долю й нікому не заздрила, адже розуміла, що кожний має дбати про своє. Їй належало навчитися ткати тонкі шовкові нитки, щоб звити собі з них міцну хатку-кокон. — А далі що? — спитала вона. — На все свій час! Озбройся терпінням, а потім побачиш, - почула відповідь. Коли настала пора й вона очуняла, то вже не була колишньою незграбною гусеницею. Спритно вивільнившись із кокона, з подивом помітила, що в неї виросли легкі крильця, щедро розфарбовані яскравими барвами. Весело змахнувши ними, вона спурхнула з листка й полетіла, розчинившись у блакитному мареві. На все свій час, його не варто підганяти, тому що час треба використовувати мудро. (Притча).

Номер слайду 6

1863. Прочитайте текст і виконайте завдання. Гусениця Прилипнувши до листка, гусениця зацікавлено спостерігала, як комахи стрибали, бігали наввипередки, літали, співали. Усе довкола перебувало в повсякчасному русі. І лише їй, нещасній, не перепало ані голосу, ані вміння літати й бігати. Незграбно пересуваючись з одного листка на інший, їй здавалося, що вона здійснює кругосвітню подорож. І все ж вона не нарікала на долю й нікому не заздрила, адже розуміла, що кожний має дбати про своє. Їй належало навчитися ткати тонкі шовкові нитки, щоб звити собі з них міцну хатку-кокон. — А далі що? — спитала вона. — На все свій час! Озбройся терпінням, а потім побачиш, - почула відповідь. Коли настала пора й вона очуняла, то вже не була колишньою незграбною гусеницею. Спритно вивільнившись із кокона, з подивом помітила, що в неї виросли легкі крильця, щедро розфарбовані яскравими барвами. Весело змахнувши ними, вона спурхнула з листка й полетіла, розчинившись у блакитному мареві. На все свій час, його не варто підганяти, тому що час треба використовувати мудро. А. Знайдіть у тексті однорідні члени речення, діалог і прочитайте їх. Б. Визначте елементи роздуму (орієнтуйтеся на тезу й докази, що починаються словами адже, тому що, бо). В. Складіть і запишіть план тексту. Г. Повторно прочитайте текст і напишіть докладний переказ за складеним планом. Використайте однорідні члени речення та діалог.3. Прочитайте текст і виконайте завдання. Гусениця Прилипнувши до листка, гусениця зацікавлено спостерігала, як комахи стрибали, бігали наввипередки, літали, співали. Усе довкола перебувало в повсякчасному русі. І лише їй, нещасній, не перепало ані голосу, ані вміння літати й бігати. Незграбно пересуваючись з одного листка на інший, їй здавалося, що вона здійснює кругосвітню подорож. І все ж вона не нарікала на долю й нікому не заздрила, адже розуміла, що кожний має дбати про своє. Їй належало навчитися ткати тонкі шовкові нитки, щоб звити собі з них міцну хатку-кокон. — А далі що? — спитала вона. — На все свій час! Озбройся терпінням, а потім побачиш, - почула відповідь. Коли настала пора й вона очуняла, то вже не була колишньою незграбною гусеницею. Спритно вивільнившись із кокона, з подивом помітила, що в неї виросли легкі крильця, щедро розфарбовані яскравими барвами. Весело змахнувши ними, вона спурхнула з листка й полетіла, розчинившись у блакитному мареві. На все свій час, його не варто підганяти, тому що час треба використовувати мудро.

Номер слайду 7

Шосте травня Класна робота Переказ Гусениця План. Нещастя гусениці. 2. Кожний має дбати про своє. 3. Незнання майбутнього. 4. Перетворення гусениці в метелика.

Номер слайду 8

1863. Прочитайте текст і виконайте завдання. Гусениця Прилипнувши до листка, гусениця зацікавлено спостерігала, як комахи стрибали, бігали наввипередки, літали, співали. Усе довкола перебувало в повсякчасному русі. І лише їй, нещасній, не перепало ані голосу, ані вміння літати й бігати. Незграбно пересуваючись з одного листка на інший, їй здавалося, що вона здійснює кругосвітню подорож. І все ж вона не нарікала на долю й нікому не заздрила, адже розуміла, що кожний має дбати про своє. Їй належало навчитися ткати тонкі шовкові нитки, щоб звити собі з них міцну хатку-кокон. — А далі що? — спитала вона. — На все свій час! Озбройся терпінням, а потім побачиш, - почула відповідь. Коли настала пора й вона очуняла, то вже не була колишньою незграбною гусеницею. Спритно вивільнившись із кокона, з подивом помітила, що в неї виросли легкі крильця, щедро розфарбовані яскравими барвами. Весело змахнувши ними, вона спурхнула з листка й полетіла, розчинившись у блакитному мареві. На все свій час, його не варто підганяти, тому що час треба використовувати мудро. А. Знайдіть у тексті однорідні члени речення, діалог і прочитайте їх. Б. Визначте елементи роздуму (орієнтуйтеся на тезу й докази, що починаються словами адже, тому що, бо). В. Складіть і запишіть план тексту. Г. Повторно прочитайте текст і напишіть докладний переказ за складеним планом. Використайте однорідні члени речення та діалог.3. Прочитайте текст і виконайте завдання. Гусениця Прилипнувши, спостерігала, стрибали, бігали наввипередки, літали, співали, ані голосу, ані вміння літати й бігати, не нарікала на, не заздрила, розуміла, навчитися ткати, нитки, звити, хатку-кокон. — А далі що? — спитала вона. — На все свій час! Озбройся терпінням, а потім побачиш, - почула відповідь. вивільнившись помітила, спурхнула, полетіла, не варто підганяти, використовувати мудро.

Номер слайду 9

187 ПОДУМАЙТЕ ТА РОЗКАЖІТЬ• Що найлегше, а що найважче вам розпізнавати: однорідні члени речення, вставні слова чи звертання?• З якою темою вам ще треба попрацювати?• Про що ви хотіли б дізнатися більше?

Номер слайду 10

ВДОМА:закінчити написання переказу. Фотозвіт надіслати вчителю СЬОГОДНІ до 19.00.140

Номер слайду 11

Перевір себе сама: ВДОМА: дописати переказ(Авраменко) Шосте травня Класна робота Переказ Гусениця План1. Нещастя гусениці. 2. Кожний має дбати про своє. 3. Незнання майбутнього. 4. Перетворення гусениці в метелика. Гусениця спостерігала, як комахи стрибали, бігали, літали, співали. І лише вона, нещасна, не могла ні літати, ні бігати, ні співати. Їй здавалося, що вона здійснює кругосвітню подорож, пересуваючись з одного листка на інший. Проте гусениця розуміла, що кожен має виконувати свою працю. Їй належало навчитися ткати тонкі шовкові нитки, щоб звити собі з них міцну хатку-кокон. — А далі що? — спитала вона. — Будь терпеливою! — почула відповідь. Через деякий час вона помітила, що перетворилася в гарного метелика з яскравими та легкими крильцями.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 5 клас, Презентації
Інкл
Додано
6 травня
Переглядів
1947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку