Навчальні матеріали з української мови під час карантину. Любі учні! Не забувайте виконувати завдання та надсилати мені на поштову скриньку julia@belovodsk.info або на Viber (0507017215).
13.04.2020
Тема: Написання сполучників. Розбір сполучника як частини мови.
Завдання: Повторити параграф 33, С. 135(опрацювати табличку)
Виконайте вправу 388, 394.
С.137, розбір сполучника як частини мови.
Зразок усного розбору
Навчання повне гіркоти, зате солодкі його плоди (Нар. творчість).
Зате — службова частина мови, сполучник; складний, сурядний, протиставний; пишеться разом.
Зразок письмового розбору
Зате — служб. ч. м., спол., склади., сурядн., протист.; разом.
Спишіть текст. Зробіть розбір сполучників як частини мови.
Юрко радів, що сьогодні прокинувся вчасно, що не очікував ні на батька, ні на матір, а подався сам до річки, щоб порибалити. Вудочка, як великий промінь, лежала на його плечі, вудочка обіцяла йому радощі та пригоди, тому Юркові хотілося не йти, а бігти, не мовчати, а співати (За Є. Гуцалом).
11. У вірші В. Симоненка «Лебеді материнства» лебеді символізують:
А гордість, гідність; Б політ фантазії; В материнської любові, відданості; Г красу, недоторканість.
12. Заклик відкривати «духовні острови» звучить у вірші В. Симоненка:
А «Лебеді материнства»; Б «Гей, нові Колумби й Магеллани»;
В «Перехожий»; Г «Ти знаєш, що ти — людина?».
13.Як полонені німці ставилися до зведення будинків? («Гер переможений»).
А. Абияк. Б. З любов’ю і розпачем; В. З великою відповідальністю. Г. байдуже
14. У кого Гордій Кулаківський видурив маєтності кількох родів?
А. Міщенка. Б. Жуковського. В. Старосвітського Г. Мічурина.
15. У голодні роки прадідусь Софійки Павло мусив продати
А. корівку Б. шафу В. Коралі Г. Обручку.
16.Як викуплені коралі допомагали Софійці в її подорожах в минуле?
А. виконували різні її прохання Б. робили її невидимою.
В. робили її одяг відповідним певному історичному часу. Г. давали змогу читати думки інших.