Українська мова 7 клас Тема: Форми дієслова

Про матеріал
Українська мова 7 клас Тема: Форми дієслова Мета:ознайомити учнів з особливими формами дієслова, формувати вміння вирізняти особливі форми дієслова у реченні, вчити доречно використовувати їх у власному мовленні; збагачувати словниковий запас; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення; розвивати вміння аналізувати, порівнювати; виховувати бажання пізнавати нове.
Перегляд файлу

Українська мова 7 клас

Тема: Форми дієслова

Мета:ознайомити учнів з особливими формами дієслова, формувати вміння вирізняти особливі форми дієслова у реченні, вчити доречно використовувати їх у власному мовленні; збагачувати словниковий запас; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення;  розвивати вміння аналізувати, порівнювати; виховувати бажання пізнавати нове.

Обладнання: дидактичний матеріал, картки, презентація, підручники, зошити, дошка.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань.

1.Перевірка виконання домашнього завдання.

2.Міні-інтерв’ю.
— Яка частина мови називається дієсловом?
— Назвіть граматичні категорії дієслова.
— У чому полягає синтаксична роль дієслів?
Які морфологічні ознаки має дієслово ?

II. Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності.

Очікування від уроку( ціннісно - смислова компетентність)
Вправа «Незакінчене речення» , «Мікрофон».
Доповніть цілі уроку , продовжуючи висловлення.
- На уроці ми будемо…( уважні , активні , старанні , творчі).
- Урок буде…( цікавий , продуктивний , творчий).
- Мені цікаво було б з’ясувати…
- Хочу поглибити знання з…
- Хочу навчитися правильно визначати…
- Сподіваюся відкрити для себе щось нове про…
- Маю наміри поліпшити знання , досягнути успіхів у…

III. Сприймання і засвоєння нових знань.

1.Пояснення вчителем нового матеріалу, використовуючи презентацію.

2.Опрацювання таблиці «Форми дієслова».

3.Робота з підручником. Виконання вправ

4.Словниковий диктант.
Створити, плекати, допомагати, вивчити, схвилювати, розказати
 

5.Робота біля дошки : утворити з записаних слів усі можливі форми дієслова (інфінітив, дієприкметник, дієприслівник, на –но,-то, одну з особових)

Фізкультхвилинка
 


Нумо дружно підведіться.
Один одному всміхніться.
Землі нашій поклоніться,
До сонечка потягніться.
Покрутіться-покрутіться
І до роботи поверніться.


6. Розподільний диктант: записати форми дієслів у колонки

   Замело, доїхавши, спітнів, світає, пожовклий, вчити, вивчено, придбавши, виконаний, спожито, перемагати.

7. Гра «Знайди зайве слово»
1.Співати, читати, говорить.
2. Зробивши, намалювавши, писати.
3. Збитий, виготовлений, визволяти.
4. Мовчить, пройдуть, журитися.
 

8. Хвилинка ерудита
Переписати фразеологізми, на місці крапок вставити дієслова, які б підходили за змістом.
Черв’ячка... (заморити). І кури не... (клюють). Хоч греблю... (гати). Як кіт... (наплакав). Ніде голці... (впасти). Кирпу... (гнути). Байдики... (бити). Мало каші... (їв). Як у рот води... (набрав). Крізь пальці... (дивиться). (Пропускати) ...мимо вух. (Потрапляти) ... під удар. (Лізти) ... поперед батька в пекло. І за холодну воду не... (береться).

 9. Практична робота.
Визначити, до яких форм дієслова належать виділені в прислів’ях і загадках слова.
Не можна ледарювати, коли всі працюють. Ніколи не треба нехтувати товариською допомогою. Що написано пером, того не виволочиш волом. Є крила — не літаю, ніг не маю, а гуляю. (Вітер.) Дарованому коню в зуби не дивляться. Згаяного часу і конем не доженеш. Хто боком спить, а лежачи їсть. (Свиня.)
ІV. Підсумки. Рефлексія. Оцінювання.

Вправа «Незакінчене речення».
Найбільші труднощі в мене були…
Я зрозумів ( - ла)…
Тепер я вмію …
Тепер я знаю …
Прийом « Сходинки»
3.Дізналися. 2.Бажаємо дізнатися. 1.Знаємо.
 

VI. Підведення підсумку уроку.

VIІ. Домашнє завдання

Вивчити теоретичний матеріал у підручнику, виконати вправу

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
26 січня 2023
Переглядів
466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку