Українська мова (9 клас із поглибленим вивченням) Контрольна робота №10 з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія». Тестування

Про матеріал
Українська мова (9 клас із поглибленим вивченням) Контрольна робота №10 з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія». Тестування три варіанти
Перегляд файлу

Українська мова (9 клас із поглибленим вивченням)

Контрольна робота №10 з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія». Тестування

Варіант 1

  1. У яких рядках порушено правило чергування у-в, і-й?

А Сергій і Олег збирали в лісі гриби.

Б Оленка відпочивала цього року у Львові.

В Вчителька увійшла в свій кабінет.

Г Марина і Оля вчать французьку мову.

  1. Позначте рядок, у якому всі приголосні звуки глухі:

А храм, цвях, чайка, свято;                           Б хащі, чашка, степ, кіт, флот;

В шафа, траса, схід, школа;                          Г день, тінь, досвід, список;

  1. Позначте рядок, у якому всі приголосні звуки дзвінкі:

А рядно, луг, будівля, рада;

Б рядок, собор, людина, учитель;

В виноград, верба, туман, сосна;

Г родина, сад, дім, радість.

  1. Позначте рядок, у якому всі приголосні звуки тверді:

А дорога, здоров'я, щоденник, молодь;

Б двері, бджоли, вулик, узгір'я;

В книга, школа, щороку, зошит, син;

Г метро, вагон, батько, місце.

  1. Позначте рядок, у якому в усіх словах ставимо знак м’якшення:

А піс..ня, рибал..чин, т..мяний, Гал..ці;

Б мен..ший, нен..чин, уман..с..кий, гал..ці;

В біл..ший, сіл..с..кий, різ..бяр, чотир..ох;

Г куз..ня, надаєт..ся, ковз..кий, заєц..

  1. Позначте рядок, у якому в усіх словах не ставимо знак м’якшеня:

А барабан..щик, Хар..ків, піч.., обруч..;

Б насип..те, Гор..кий, смієт..ся, нен..ка;

В гір..кий, граєш..ся, міл..ярд, дон..ка;

Г сьогодні, яблун..ка, вір..те, морс..кий.

  1. У якому рядку в усіх словах однакова кількість звуків і букв?

А Яблунька, спрощення, свято, мати;

Б щічка, питають, вітальня, добродій;

В життя, сядьте, явір, очищення;

Г осінь, синиця, Марися, місяць.

  1. У якому рядку в усіх словах звуків більше, ніж букв?

А Ящик, виїзд, м'яч, б'є;                                     Б сьогодні, солов'ї, вісь, своєю;

В щасливий, якість, в'юн, одяг;                      Г думає птиця, зоря, ясочка.

  1. У якому рядку в правописі слова допущено помилку?

А Роз'яснити, підв'язати, Лук'ян, Мар'яна;

Б рум'яна, обов'язок, пам'ять, обсяг;

В прим'єра, об'єм, обїзд, біль’ярд;

Г зап'ястний, здоров'я, з'явитися, кур'єр.

  1. У якому рядку в усіх словах ставимо апостроф?

А П..ять, цв..ях, горохв..яний, сім..я;

Б об..їзд, мавп..ячий, пів..Європи, пів..ями;

В пів..яблука, торф..яний, дит..ясла, риб..ячий;

Г гриф..ячий, м..який, р..ядно, пів..Азії.

  1. У якому рядку в усіх словах не ставимо апостроф?

А бур..як, духм..яний, моркв..яний, св..ятковий:

Б зв..язок, порт..єра, жираф..ячий, р..ясний;

В черв..як, реп..ях, Солов..йов, міл..ярд;

Г св..ященик, двох..ярусний, б..юро, верф..ю.

  1. Запишіть фонетичною транскрипцією.

А час не зупиняється,  а молодість біжить, і миті жодної не можна повернути, щоб заново по-іншому прожить (В. Симоненко).

Українська мова (9 клас із поглибленим вивченням)

Контрольна робота №10 з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія». Тестування

Варіант 2

  1.     Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні звуки тільки глухі:

А тактика, пощастити, сестриця, цяточка;            

Б сипучість, частка, пакуночок, точиться;

В фікус, папуга, цукати, тьохкати;

Г ситечко, тапочки, пайок, часопис;

Ґ капуста, пакетик, сахатися, ціпочок.


  1.     Знайдіть рядок, у якому в кожному слові однакова кількість звуків і букв:

А виявлення, відзвітувати, мелодія, їдаль­ня;

Б євробачення, воїнський, італієць, роз­жувати;

В боєць, вищість, зраджений, відсіювання;

Г гущавінь, озброєння, лоджія, осяяння;

Ґ подвоєння, лояльний, надзвуковий, ви­мріяний.


  1.     Виділіть рядок, у якому в усіх словах фонетична транскрипція відображає нор­мативну вимову:

А промінчик [пром’íн’чиек]; земля [зеимл’á];

Б кишеня [киешéн’а]; зозуля [зозýл’а];

В кожух [коужýх]; левада [левáда];

Г голубка [гоулýбка]; сніг [с'н'іг];

Ґ приносить [приенóсиет']; походжає [походжáйе].


  1.     Укажіть рядок, у якому в усіх словах при вимові відбувається уподібнення при­голосних звуків:

А якби, зшити, навесні, ягідки;

Б освітній, зарядка, молотьба, розжувати;

В легкий, екзамен, ліжко, безсердечний;

Г зсипати, дужка, розпач, жінці;

Ґ зжовкнути, ніжність, квітчання, усмішці.


  1.     Визначте рядок, у якому всі слова за­писано за абеткою:

А легко, легкоатлет, лідерство, лицемірство;

Б лотерея, лоцман, лупнути, лупа;

В лижник, лимонка, листоноша, ліворуч;

Г лісовий, лимонний, листування, лісник;

Ґ ліцей, лічба, ліхтар, ліщина.


  1.     Позначте рядок, у якому всі слова пи­шуться з літерою ґ.

А (г/ґ)ероїчний, (г/ґ)удзик, (г/ґ)остинець, (г/ґ)воздика;

Б (г/ґ)рунтець, (г/ґ)лей, (г/ґ)уля, (г/ґ)ончар;

В (г/ґ)анок, (г/ ґ)валт, (г/ґ)отовий, (г/ґ)араж;

Г (г/ґ)азета, (г/ґ)ерб, (г/ґ)ектар, (г/ґ)уцул;

Ґ (г/ґ)атунок, (г/ґ)речний, (г/ґ)едзь, (г/ґ)азда.

  1.     Апостроф на місці пропуску ставить­ся в усіх словах рядка:

А м..ясо, дев..ять, бур..ян, св..ято;

Б перед..ювілейний, кур..єрський, дит..ясла, без..ядерний;

В кур..йозний, різьб..ярство, об..єкт, міжгір..я;

Г розм..якнути, від..єднати, торф..яний, п..юпітр;

Ґ інтерв..ю, медв..яний, безправ..я, ін..єкція.

  1.     Спрощення у групах приголосних по­значається на письмі в усіх словах рядка:

А шелес..нути, невіс..ці, влас..ний, безжаліс..но;

Б мес..ник, безпристрас..но, безвиїз..но, чес..ний;

В ціліс..ний, безкорис..ливий, хворос..няк, беззахис..но;

Г наміс..ник, совіс..ливий, піс..ний, інтеліген..ський;

Ґ благовіс..ний, мас..ниця, зап'яс..ний, наперс..ний.

  1.     Подвоєння літер у всіх словах не від­бувається в рядку:

А ван..а, шос..е, ем..іграція;

Б брюс..ельський, програм..а, ал..ея;

В Гол..андія, антен..а, сум..а;

Г шас..і, іл..юзія, хоб..і;

Ґ міс..ія, тон..а, мас..а.


  1. Позначте рядок, у якому в усіх сло­вах іншомовного походження пишеться бу­ква и:

А д..спетчер, ват..канський, сент..менталь­ний, с..мпатія;

Б ш..лінг, конс..стенція, Д..дро, ш..ллерівський;

В кар..катура, брав..симо, маркет..нг, серт..фікат;

Г пер..ферія, д..вертисмент, пр..оритет, дискр..мінація;

Ґ парт..тура, д..летант, С..дней, реж..сер.

  1. Оберіть рядок, у якому допущено помилку при написанні префіксів:

А безцільний, скалічений, розрівняти;

Б схибити, безсторонній, розмноження;

В безцензурний, безуспішний, зжувати;

Г зкопаний, безладний, роскроїти;

Ґ схований, розшити, безхвостий.


  1. Запишіть фонетичною транскрипцією.

У кожного з нас є той найдорожчий у світі берег, від якого починається наша дорога в життя, куди ми не завжди повертаємося.

Українська мова (9 клас із поглибленим вивченням)

Контрольна робота №10 з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія»

Тестування

Варіант 3

  1. У якому рядку в усіх словах приголосні тверді?

а) Лютий, сніжний, дощовий, самонадіяний, натхненний;

б) морозний, зорепад, пурпуровий, туман;

в) сонце, мріяти, море, розмова, береза.

  1. У якому рядку в усіх словах кількість звуків і букв однакова?

а) Папір, кав'ярня, щітка, розвеселений;

б) пів'яблука, сподівання, пан'європейський, студіювати;

в) струмок, дітлашня, рясно, дев'ять, екс-президент.

  1. У якому рядку літери я, ю, є, ї позначають два звуки?

а) П'ятірня, ялинковий, під'язиковий, страусеня;

б) пів'яблука, праслов'янський, виїжджати, юнга;

в) глянути, святковий, стяг, стаття, дзвякнути.

  1. У якому рядку в усіх словах приголосні дзвінкі?

а) Розрада, волошка, старанний, перстень, словник, шифер;

б) бароко, бджілонька, реаліст, мистецький, візник;

в) більярд, жаданий, гордий, Голландія, віроломний.

  1. Позначте рядок, у якому всі слова містять звук [л']:

а) політика, земельний, шабля, ілюмінація, голова;

б) любов, сільничка, коліно, легкий, постіль;

в) залізо, льон, полювання, пектораль, Італія.

  1. Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається уподібнен­ня приголосних звуків:

а) безшумний, (у) сорочці, кузня, сонце;

б) вокзал, указка, радістю, весна;

в) (у) книжці, молотьба, нігті, легкий.

7. Позначте рядок, у якому в усіх словах при зміні можливі чергу­вання голосних звуків:

а) береза, розпис, сім, небо;

б) робота, село, віз, шостий;

в) сон, вода, брови, сила.

8. У якому рядку всі слова пишуться зі знаком м'якшення?

а) Н..ютон, п..юре, кап..юшон, близ..ко;

б) т..мяний, різ..бяр, радіст.., с..міх, корис..тю;

в) снит..ся, косит..ся, лял..ці, виховател..ці, дівчинон..ці.

  1. У якому рядку всі слова слід писати з апострофом?

а) П..єдестал, миш..як, верхів..я, дзв..якнути, п..юре;

б) рутв..яний, В..ячеслав, Монтеск..є, торф..яний;

в) голуб..я, подвір..я, бур..ян, довір..я, інтер..єр.

  1. Позначте рядок, у якому в усіх словах на місці крапок пишеть­ся літера і:

а) реч..татив, Мекс..ка, сем..нар, абор..ген;

б) соц..ологія, Д..дро, конст..туція, г..пербола;

в) рад..ус, тр..умф, пр..оритет, в..зит.

  1. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних?

а) Рідкісний, ненависний, комендантський, якісний, захисний;

б) форпостний, пісний, кількісний, баластний, обласний;

в) улесливий, цілісний, серце, шелеснути, власний.

  1. У якому рядку на місці пропущеної літери слід написати и?

а) З..гзаг, с..лует, ц..клон, к..лограм, д..алог;

б) д..зель, к..ргиз, ж..лет, ж..раф, т..тан;

в) в..траж, к..парис, ф..ніш, б..лет, Ч..каго.

 

 

 

 

 

 

Українська мова (9 клас із поглибленим вивченням)

Контрольна робота №10 з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія». Тестування

Варіант 1

  1. У яких рядках порушено правило чергування у-в, і-й?

А Сергій і Олег збирали в лісі гриби.

Б Оленка відпочивала цього року у Львові.

В Вчителька увійшла в свій кабінет.

Г Марина і Оля вчать французьку мову.

  1. Позначте рядок, у якому всі приголосні звуки глухі:

А храм, цвях, чайка, свято;                           Б хащі, чашка, степ, кіт, флот;

В шафа, траса, схід, школа;                          Г день, тінь, досвід, список;

  1. Позначте рядок, у якому всі приголосні звуки дзвінкі:

А рядно, луг, будівля, рада;

Б рядок, собор, людина, учитель;

В виноград, верба, туман, сосна;

Г родина, сад, дім, радість.

  1. Позначте рядок, у якому всі приголосні звуки тверді:

А дорога, здоров'я, щоденник, молодь;

Б двері, бджоли, вулик, узгір'я;

В книга, школа, щороку, зошит, син;

Г метро, вагон, батько, місце.

  1. Позначте рядок, у якому в усіх словах ставимо знак м’якшення:

А піс..ня, рибал..чин, т..мяний, Гал..ці;

Б мен..ший, нен..чин, уман..с..кий, гал..ці;

В біл..ший, сіл..с..кий, різ..бяр, чотир..ох;

Г куз..ня, надаєт..ся, ковз..кий, заєц..

  1. Позначте рядок, у якому в усіх словах не ставимо знак м’якшеня:

А барабан..щик, Хар..ків, піч.., обруч..;

Б насип..те, Гор..кий, смієт..ся, нен..ка;

В гір..кий, граєш..ся, міл..ярд, дон..ка;

Г сьогодні, яблун..ка, вір..те, морс..кий.

  1. У якому рядку в усіх словах однакова кількість звуків і букв?

А Яблунька, спрощення, свято, мати;

Б щічка, питають, вітальня, добродій;

В життя, сядьте, явір, очищення;

Г осінь, синиця, Марися, місяць.

  1. У якому рядку в усіх словах звуків більше, ніж букв?

А Ящик, виїзд, м'яч, б'є;                                     Б сьогодні, солов'ї, вісь, своєю;

В щасливий, якість, в'юн, одяг;                      Г думає птиця, зоря, ясочка.

  1. У якому рядку в правописі слова допущено помилку?

А Роз'яснити, підв'язати, Лук'ян, Мар'яна;

Б рум'яна, обов'язок, пам'ять, обсяг;

В прим'єра, об'єм, обїзд, біль’ярд;

Г зап'ястний, здоров'я, з'явитися, кур'єр.

  1. У якому рядку в усіх словах ставимо апостроф?

А П..ять, цв..ях, горохв..яний, сім..я;

Б об..їзд, мавп..ячий, пів..Європи, пів..ями;

В пів..яблука, торф..яний, дит..ясла, риб..ячий;

Г гриф..ячий, м..який, р..ядно, пів..Азії.

  1. У якому рядку в усіх словах не ставимо апостроф?

А бур..як, духм..яний, моркв..яний, св..ятковий:

Б зв..язок, порт..єра, жираф..ячий, р..ясний;

В черв..як, реп..ях, Солов..йов, міл..ярд;

Г св..ященик, двох..ярусний, б..юро, верф..ю.

  1. Запишіть фонетичною транскрипцією.

А час не зупиняється,  а молодість біжить, і миті жодної не можна повернути, щоб заново по-іншому прожить (В. Симоненко).

Українська мова (9 клас із поглибленим вивченням)

Контрольна робота №10 з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія». Тестування

Варіант 2

  1.      Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні звуки тільки глухі:

А тактика, пощастити, сестриця, цяточка;            

Б сипучість, частка, пакуночок, точиться;

В фікус, папуга, цукати, тьохкати;

Г ситечко, тапочки, пайок, часопис;

Ґ капуста, пакетик, сахатися, ціпочок.


  1.     Знайдіть рядок, у якому в кожному слові однакова кількість звуків і букв:

А виявлення, відзвітувати, мелодія, їдаль­ня;

Б євробачення, воїнський, італієць, роз­жувати;

В боєць, вищість, зраджений, відсіювання;

Г гущавінь, озброєння, лоджія, осяяння;

Ґ подвоєння, лояльний, надзвуковий, ви­мріяний.


  1.     Виділіть рядок, у якому в усіх словах фонетична транскрипція відображає нор­мативну вимову:

А промінчик [пром’íн’чиек]; земля [зеимл’á];

Б кишеня [киешéн’а]; зозуля [зозýл’а];

В кожух [коужýх]; левада [левáда];

Г голубка [гоулýбка]; сніг [с'н'іг];

Ґ приносить [приенóсиет']; походжає [походжáйе].


  1.     Укажіть рядок, у якому в усіх словах при вимові відбувається уподібнення при­голосних звуків:

А якби, зшити, навесні, ягідки;

Б освітній, зарядка, молотьба, розжувати;

В легкий, екзамен, ліжко, безсердечний;

Г зсипати, дужка, розпач, жінці;

Ґ зжовкнути, ніжність, квітчання, усмішці.


  1.     Визначте рядок, у якому всі слова за­писано за абеткою:

А легко, легкоатлет, лідерство, лицемірство;

Б лотерея, лоцман, лупнути, лупа;

В лижник, лимонка, листоноша, ліворуч;

Г лісовий, лимонний, листування, лісник;

Ґ ліцей, лічба, ліхтар, ліщина.


  1.     Позначте рядок, у якому всі слова пи­шуться з літерою ґ.

А (г/ґ)ероїчний, (г/ґ)удзик, (г/ґ)остинець, (г/ґ)воздика;

Б (г/ґ)рунтець, (г/ґ)лей, (г/ґ)уля, (г/ґ)ончар;

В (г/ґ)анок, (г/ ґ)валт, (г/ґ)отовий, (г/ґ)араж;

Г (г/ґ)азета, (г/ґ)ерб, (г/ґ)ектар, (г/ґ)уцул;

Ґ (г/ґ)атунок, (г/ґ)речний, (г/ґ)едзь, (г/ґ)азда.

  1.     Апостроф на місці пропуску ставить­ся в усіх словах рядка:

А м..ясо, дев..ять, бур..ян, св..ято;

Б перед..ювілейний, кур..єрський, дит..ясла, без..ядерний;

В кур..йозний, різьб..ярство, об..єкт, міжгір..я;

Г розм..якнути, від..єднати, торф..яний, п..юпітр;

Ґ інтерв..ю, медв..яний, безправ..я, ін..єкція.

  1.     Спрощення у групах приголосних по­значається на письмі в усіх словах рядка:

А шелес..нути, невіс..ці, влас..ний, безжаліс..но;

Б мес..ник, безпристрас..но, безвиїз..но, чес..ний;

В ціліс..ний, безкорис..ливий, хворос..няк, беззахис..но;

Г наміс..ник, совіс..ливий, піс..ний, інтеліген..ський;

Ґ благовіс..ний, мас..ниця, зап'яс..ний, наперс..ний.

  1.     Подвоєння літер у всіх словах не від­бувається в рядку:

А ван..а, шос..е, ем..іграція;

Б брюс..ельський, програм..а, ал..ея;

В Гол..андія, антен..а, сум..а;

Г шас..і, іл..юзія, хоб..і;

Ґ міс..ія, тон..а, мас..а.


  1. Позначте рядок, у якому в усіх сло­вах іншомовного походження пишеться бу­ква и:

А д..спетчер, ват..канський, сент..менталь­ний, с..мпатія;

Б ш..лінг, конс..стенція, Д..дро, ш..ллерівський;

В кар..катура, брав..симо, маркет..нг, серт..фікат;

Г пер..ферія, д..вертисмент, пр..оритет, дискр..мінація;

Ґ парт..тура, д..летант, С..дней, реж..сер.

  1. Оберіть рядок, у якому допущено помилку при написанні префіксів:

А безцільний, скалічений, розрівняти;

Б схибити, безсторонній, розмноження;

В безцензурний, безуспішний, зжувати;

Г зкопаний, безладний, роскроїти;

Ґ схований, розшити, безхвостий.


  1. Запишіть фонетичною транскрипцією.

У кожного з нас є той найдорожчий у світі берег, від якого починається наша дорога в життя, куди ми не завжди повертаємося.

Українська мова (9 клас із поглибленим вивченням)

Контрольна робота №10 з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія»

Тестування

Варіант 3

  1. У якому рядку в усіх словах приголосні тверді?

а) Лютий, сніжний, дощовий, самонадіяний, натхненний;

б) морозний, зорепад, пурпуровий, туман;

в) сонце, мріяти, море, розмова, береза.

  1. У якому рядку в усіх словах кількість звуків і букв однакова?

а) Папір, кав'ярня, щітка, розвеселений;

б) пів'яблука, сподівання, пан'європейський, студіювати;

в) струмок, дітлашня, рясно, дев'ять, екс-президент.

  1. У якому рядку літери я, ю, є, ї позначають два звуки?

а) П'ятірня, ялинковий, під'язиковий, страусеня;

б) пів'яблука, праслов'янський, виїжджати, юнга;

в) глянути, святковий, стяг, стаття, дзвякнути.

  1. У якому рядку в усіх словах приголосні дзвінкі?

а) Розрада, волошка, старанний, перстень, словник, шифер;

б) бароко, бджілонька, реаліст, мистецький, візник;

в) більярд, жаданий, гордий, Голландія, віроломний.

  1. Позначте рядок, у якому всі слова містять звук [л']:

а) політика, земельний, шабля, ілюмінація, голова;

б) любов, сільничка, коліно, легкий, постіль;

в) залізо, льон, полювання, пектораль, Італія.

  1. Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається уподібнен­ня приголосних звуків:

а) безшумний, (у) сорочці, кузня, сонце;

б) вокзал, указка, радістю, весна;

в) (у) книжці, молотьба, нігті, легкий.

7. Позначте рядок, у якому в усіх словах при зміні можливі чергу­вання голосних звуків:

а) береза, розпис, сім, небо;

б) робота, село, віз, шостий;

в) сон, вода, брови, сила.

8. У якому рядку всі слова пишуться зі знаком м'якшення?

а) Н..ютон, п..юре, кап..юшон, близ..ко;

б) т..мяний, різ..бяр, радіст.., с..міх, корис..тю;

в) снит..ся, косит..ся, лял..ці, виховател..ці, дівчинон..ці.

  1. У якому рядку всі слова слід писати з апострофом?

а) П..єдестал, миш..як, верхів..я, дзв..якнути, п..юре;

б) рутв..яний, В..ячеслав, Монтеск..є, торф..яний;

в) голуб..я, подвір..я, бур..ян, довір..я, інтер..єр.

  1. Позначте рядок, у якому в усіх словах на місці крапок пишеть­ся літера і:

а) реч..татив, Мекс..ка, сем..нар, абор..ген;

б) соц..ологія, Д..дро, конст..туція, г..пербола;

в) рад..ус, тр..умф, пр..оритет, в..зит.

  1. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних?

а) Рідкісний, ненависний, комендантський, якісний, захисний;

б) форпостний, пісний, кількісний, баластний, обласний;

в) улесливий, цілісний, серце, шелеснути, власний.

  1. У якому рядку на місці пропущеної літери слід написати и?

а) З..гзаг, с..лует, ц..клон, к..лограм, д..алог;

б) д..зель, к..ргиз, ж..лет, ж..раф, т..тан;

в) в..траж, к..парис, ф..ніш, б..лет, Ч..каго.

 

docx
До підручника
Українська мова для ЗНЗ з поглибленим вивченням філології 9 клас (Караман С. О., Горошкіна О. М., Караман О. В., Попова Л. О.)
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
5647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку