Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 3 клас
Тема місяця.
Тема дня. Прикрашаю своє мовлення прикметниками.
Мета: продовжувати ознайомлювати учнів з прикметниками. Формувати вміння
ставити питання до поданих слів, вчити описувати предмети; розширювати лексичний запас учнів словами, що називають ознаки предметів за рахунок навчального діалогу; розвивати увагу, спостережливість, образне, творче мислення, уміння описувати предмети, творчі здібності, навички каліграфічного письма, культуру мовлення, вміння давати правильні відповіді на поставлені запитання.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української
літературної мови та мовленнєвого етикету.
-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними
джерелами інформації;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь
Сприймає монологічне висловлення та аудіоматеріали
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання в усній та письмовій формі
Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Продовжує текст письмово (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями
Читає вголос тексти, складені з 8-10 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)
Відтворює графічні знаки за зразком
Записує словникові слова
Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням
Записує текст з 6-8 поширених речень, який створює на основі поданих непоширених речень
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)
Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)
Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів)
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Психолого-емоційне налаштування
Перегляд відео фрагменту
https://www.youtube.com/watch?v=mBdSZYViWDk
Вправа «Настрій кораблика»
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Сторітеллінг»
Сьогодні наш урок ми проведемо у арт галереї, де вашій увазі буде запропоновано виставку картин відомого художника Івана Айвазовського.
Чи здогадались ви, про що сьогодні на уроці ми говоритимемо, що буде об’єктом нашого спостереження? Море. Хто був на морі, розкажіть про свої враження від зустрічі з цим природнім дивом.
Ця стихія завжди приваблювала до себе погляд митців: художники використовують для його зображення всю гаму кольорів; композитори відтворюють море в музичних звуках, поети та письменники – словом.
Як ви думаєте, чому митці звертаються до образу моря, а дехто них навіть неодноразово?
Море, як і природа в цілому, дуже мінливе - воно може бути спокійним, лагідним,і раптом водночас стати бурхливим та грізним. Митців приваблює така його мінливість, тому що кожен намагається віднайти найбільш точні засоби виразності, щоб “оживити” його на полотні, в звуках чи слові.
Що таке море? Це тільки водна гладь?Ні, море – це гра хвиль, великих чи малих, які легенько набігають на берег або б’ються з силою об скелі; це крик чайок над морською широчінню, це гудок далекого корабля і свист вітру, завивання бурі,блакить неба і схід золотого сонця над обрієм рано - вранці та срібна місячна доріжка вночі.
До образу моря найчастіше звертаються художники, і ми можемо розглянути багато зразків морських пейзажів - марин, як їх називають самі художники.
Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні ми з вами навчимося добирати прикметники до слів, щоб вміти гарно та вміло описувати світ навколо нас.
ІІІ. Етап цілереалізації
В класі організовано 5 окремих зупинок виставки, біля кожної з них учні будуть працювати протягом уроку.
1 – мовна
2 – мистецька
3 – практична
4 – творча
5 – підсумкова
Кожна зупинка галереї має матеріали для роботи, назву і картину Айвазовського.
ВЗАЄМОДІЄМО УСНО
1 – мовна прикрашена правилом про прикметник, фото Лесі Українки і кілька речень про неї,
Повторення мовного матеріалу з лего тестуванням
Вірш Лесі Українки «Далі, далі від душного міста». Робота в парах
Прочитайте вірш знайдіть прикмтеники
Далі, далі від душного міста!
Серце прагне буять на просторі!
Бачу здалека, – хвиля іскриста
Грає вільно по синьому морі.
А у тую неділеньку рано
Сине море чудово так грає,
Його сонечко пестить кохано,
Красним-ясним промінням вітає.
Що біліє отам на роздоллі?
Чи хмариночка легкая, біла
Геть по небі гуляє по волі?
Чи на човні то білі вітрила?
В морі хвиля за хвилею рине,
Море наче здіймається вгору,
А склепіння небеснеє синє
Край свій ясний купає у морю.
Світло там простяглося від сходу, –
Очі вабить стяга та іскриста;
Корабель наш розрізує воду –
І дорога блакитно-перлиста
Зостається широка за нами,
Геть далеко розкочує хвилі,
Що сердито трясуть гребенями,
Наче гривами огирі білі.
А здалека, отам на заході,
Срібнокудрії хвилі кивають, –
Нереїди при сонячнім сході
Промінь ранній таночком стрівають,
І танцюють химерно та легко, –
Ось близенько вже видно ту зграю,
Аж і знов одкотилась далеко,
Геть біліє в туманному краю…
Море, море! Без краю просторе,
Руху повне і разом спокою!
Забуваю і щастя, і горе –
Все наземне, – з’єднатись з тобою
Я жадаю на час, на годину,
Щоб не бачить нічого на світі,
Тільки бачить осяйну долину
І губитись в прозорій блакиті!..
Гра «Де чий корабель»
Робота з картками
ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО
2 – мистецька зображення Айвазовського, вислови про море
Каліграфічна хвилинка
Ми від дал відвідали галерею
Робота з підручником. Завдання 1-3
Творче завдання.
Склади пазли і прочитай біографію І. Айвазовського
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=61dP4_KAu6Q
ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ
3 – практична слова марина, пейзаж, фото підводного світу з уламками кораблів
Поповнюємо свій словник
Мари́на (Мариністика, Маринізм; фр. merine; італ. marina від лат. marina — «морська») — різновид образотворчого мистецтва, що спеціалізується на зображенні подій на морі — баталій, спортивних змагань, природних явищ тощо. Предметом зображення мариністики є морська стихія, її стан. Інакше — морський пейзаж. Марина — це різновид пейзажу. Як самостійний жанр стала відома в Голландії 17 століття, хоча поодинокі зразки марин створювали і раніше (Пітер Брейгель старший «Вигляд затоки Неаполя», Рим, галерея Доріа-Памфілі).
Відповідно, мариніст (фр. mariniste) — художник, що створює марини. Яскраві представники цього жанру англієць Вільям Тернер і вірменин Іван Айвазовський, який написав близько 6000 картин на морську тему. Сам термін мариністика походить від живопису, хоча образ моря в літературі з'явився раніше ніж у малярстві.
Робота з підручником. Вправа 4-6
Гра «Морський скарб»
Зі скриньки вчитель дістає картки для роботи ось такого формату
ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА
4 – творча на цій зупинці творчий хаос. Фарби, альбоми ножиці, роздруковані картини Айвазовського для учнів та шаблони програмок
Робота в парах. Опис картини І. Айвазовського
Створення програмки виставки
Діти отримують шаблони і за ними мають виготовити програмку для відвідування виставки картин Айвазовського
ТЕАТРАЛІЗУЄМО
Діти за бажанням виконують роль екскурсовода по галереї.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
5 – підсумкова на дошці або на ватмані бухта з кораблями
Робота з підручником. Вправа 7
Діти по черзі підходять до дошки обирають кораблик певного кольору і роблять висновок.
1