Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 3 клас
Тема місяця.
Тема тижня.
Тема дня. Узагальнення і систематизація знань. Підсумковий урок з теми "Дізнаюся
більше про іменник"
Мета: узагальнити знання учнів з теми «Іменник», вміння правильно застосовувати
велику букву в іменах людей, кличках тварин, географічних назвах; розвивати увагу, мислення, пам’ять, уяву; збагачувати активний словник учнів багатозначними словами; виховувати вміння відчувати красу рідного слова.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української
літературної мови та мовленнєвого етикету.
-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними
джерелами інформації;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання
Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Продовжує текст (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями
Читає слова із вивченими буквами
Читає вголос тексти, складені з 5-6 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)
Розгадує ребуси
Відтворює графічні знаки за зразком
Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються
Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням
Записує тексти з 5 – 6 коротких речень
Записує текст з 3 – 4 поширених речень, який створює на основі поданих непоширених речень
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)
Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)
Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів)
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
- Добрий день! Сьогодні наш урок розпочнемо з радісної святкової пісні.
Психолого-емоційне налаштування
Прослуховування пісні до 0.38
https://www.youtube.com/watch?v=aIUtQ1uSbcg
Вправа «Новорічний настрій»
Намалюй свій настрій на новорічній іграшці.
А тепер повішайте іграшку зі своїм настроєм на нашу імпровізовану ялинку.
Ялинку можна намалювати на ватмані або принести штучну.
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Сторітеллінг»
Для мене особисто новий рік – це сімейне свято, коли підводиш підсумки року який мину і планує своє життя на новий рік. Але я думаю, що кожен зі мною погодиться, що Новий рік це аромат хвої та мандаринок. Чи варто купувати або зрубувати ялинку у лісі, щоб відсвяткувати із нею кілька днів свят?
Оголошення теми та мети уроку
Ми сьогодні з вами дізнаємося яка може бути альтернатива живій ялинці, також ми з вами прикрасимо нашу ялинку гірляндою, а ще узагальнимо та систематизуємо свої знання з теми: «Іменник»
ІІІ. Етап цілереалізації
За кожне виконане завдання ми будемо на нашу ялинку кріпити частинку святкової гірлянди, якщо зуміємо зібрати всі частинки, то в кінці уроку наша ялинка засяє різнокольоровими вогнями.
Можна відразу вчепити новорічні електричну гірлянду і зверху закрити її 12 шматками паперу. По ходу уроку папір знімати, а в кінці ввімкнути.також учням, які впоралися швидше чи виконали все правильно додатково можна дарувати новорічні прикраси, які вони будуть чіпляти до ялинки.
Завдання 1
Щоб слова і букви правильно писати,
Хвилинку каліграфії треба починати.
Каліграфічна хвилинка
Зи мА но вий рік новорічні свята
Учні записують каліграфічну хвилинку. (Демонстрація на дошці, повторюють з’єднання букв, записують слово). Повторення правил сидіння під час письма.
Завдання 2
Випиши іменники визнач їх рід.
Була холодна зима, місяць - січень. До вікна прилетіла синичка. Біля вікна стояли діти і їх батько. Вони відкрили кватирку. Пташка залетів до кімнати. Школярі нагодували її зерном та крихтами хліба.
Завдання 3
Гра «Хто? Що?» (почергово біля дошки).
У нас є два кошики і клубки з нитками. Читаєте на клубочку слово і кидаєте до відповідного кошика.
Хто? Істоти Що? Неістоти
(Пенал, зошит, вчитель, діти, мороз, земля, клас, мисливець, ворона, чоботи, лисиця, школа, мама, Андрійко).
Завдання 4
Спиши. Утвори пари слів за зразком (робота в парах).
Лікар – лікарі
олівець - …
хмара - …
дерево - …
брат - … .
Завдання 5
Зараз дізнаємося таємницю вишивання українського рушника
Метод «Навчання в русі»
Можна поділити текст на частини і проставити номери. Діти шукають по класі ялинки з шматочками тексту по всьому класі, а потім по нумерації читають його в голос.
У давнину в багатьох народів рік починався з березня, коли пригрівало весняне сонечко на березу і вони наливалися солодким соком. Пізніше у період християнства Новий рік починався 1 вересня. Головну роль на святі відігравав сніп із колосів жита - „ дідух", прикрашений сухими і штучними квітами.
Цар Петро І Указом „Про святкування Нового року" повелів роки обчислювати з 1 січня, і прикрашати домівки сосновими і ялиновими гілками. Ці зелені в будь - яку пору року гілки символізували безсмертя , вічну молодість.
З давніх - давен оспівують в легендах, піснях, казках красу ялинки. Найбільш поширена на Україні, у Карпатах, де висота ялинки сягає до 50 метрів. Хвойні ростуть і на півночі, і в південних степах, де їх посадили українські лісівники.
Але ялинка не втратила своєї привабливості і краси.
Давньослав’янська назва ялинки означає – колюча. Її листки – хвоїнки живуть
на дереві 5-7 років, а самій ялинці, щоб вирости потрібно не менше 12 років. На Україні є ялинки довгожителі, їх вік -500 років.
А ось цікавий факт. Найстарше дерево – рекордсмен, яке живе на нашій планеті 9 950 років. Це ялинка, яка росте в горах Швеції. Там знайшли ще групу ялин (20 дерев) віком більше 8000 років.
Хвойні ліси – легені планети. 1га ялинового лісу забезпечує річну потребу людини в кисні і понад 2500 тонн вологи. А скільки користі від хвойного повітря, яке не дає змогу поширюватися хвороботворним мікробам.
Хвоя, гілки і шишки ялинки мають певну кормову цінність.
З ялини бджоли збирають пилок. Хвоя виділяє медяну росу, з якої бджолина сім’я за 1 день може зібрати до 4 кг меду.
Ялинка підгодовує і звірів, і пташок.
З деревини ялини виготовляють човни, музичні інструменти, меблі, папір, шовк,фанеру для літакобудування і інше.
А з хвої, крім того, виготовляють вітамін С.
Завдання 6
Словниковий диктант (діти виписують тільки імена дітей).
Діти гралися. Миколка сів на коня. Марічка й Оксанка одягали ляльку. Катя, Олег і Тетянка майстрували з кубиків будинок.
Завдання 7
Із-за парт тихенько встаньте,
Фізкультхвилинку починайте.
Сірі зайчики маленькі
Вушка є у них довгенькі.
В лісі грались, веселились,
І від того вже стомились.
А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім’ялись
Й до роботи знову взялись.
Завдання 8
Напиши до кожного малюнка назву тварини та її кличку.
(Малюнок: корова, котик, собачка, поросятко, зайчик).
Завдання 9
Гра «Зі слова по букві»
1) Липа, сіно, вітер, сито (літо).
2) Місто, поле, ґава, коса (мова).
3) Сіно, сніп, кріт, борг (сніг).
4) Лід, мир, сом, насос, бідон (лимон).
Завдання 10
Ребуси, відповідями є імена. Виконаємо за варіантами.
Вадим Віталій Павло
Наташа Оксана Надюша
Завдання 11
LEGO завдання. Один багато
Визначте число іменника
Завдання 12
LEGO завдання. Близькі і протилежні
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Вчителька вивішує на дошці різнокольорові новорічні іграшки з фразами на них. Діти по черзі підходять до дошки обирають новорічні іграшку і роблять висновок.
Ну що ж наш урок добіг свого кінця перевіримо чи з усім ми впоралися.
Давайте всі разом раз, два, три ялиночка гори!
Молодці! Дякую за урок.
Список використаних джерел
1