Українська мова. Окличні та неокличні речення.

Про матеріал
Формуємо уміння використовувати в мовленні речення, різні за метою висловлювання і за інтонацією, розставляти знаки пунктуації наприкінці речення у писемному мовленні. Повторення вивчених правил з використанням опорної схеми-таблиці «Речення». Осмислення нових знань. Опрацювання змісту правила, с.103. Колективна робота над завданнями вправи 3 (с.103). Списування з наступною перевіркою та частковим поясненням (вправа 2 (с.103). Тренувальні вправи. Виконання завдань до вправ 4, 5 з розгорнутим поясненням. Робота над вимовою на написанням слова «шофер». Домашнє завдання. Вивчити правило на с.103. Вправа 1, с.103.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Окличні та неокличні речення

Номер слайду 2

Повторення вивчених правил з використанням опорної схеми-таблиці«Речення». Діти, ви вже знаєте, що таке речення. Скористайтеся опорною схемою- таблицею і розкажіть все, що ви знаєте про речення. Речення. Одне або декілька слів, які об’єднані єдиним змістом і висловлюють закінчену думку. Типи реченьза метою висловлювання{96 DFD5 FA-F9 C6-4 A54-AD29-AA1 C8 A849 FD6}розповіднірозповідь,повідомлення. !{96 DFD5 FA-F9 C6-4 A54-AD29-AA1 C8 A849 FD6}питальнізапитання? !{96 DFD5 FA-F9 C6-4 A54-AD29-AA1 C8 A849 FD6}спонукальніспонукання до дії. !- Що таке речення? Які бувають речення за метою висловлювання? Яке речення називається розповідним? Яке питальним? Які речення називають спонукальними? Що нового з’явилося у змісті схеми? Які знаки пунктуації можуть стояти наприкінці розповідних, питальних, спонукальних речень?

Номер слайду 3

Речення, у якому про щось розповідається, називається розповідним. Речення, в якому про щось запитується, називається питальним. Речення, яке виражає спонукання до дії, називається спонукальним.. !?. !

Номер слайду 4

Цікавинки для дітей. Знак оклику (!), виявляється, у повсякденному житті є багатозначним: для школяра – це знак оклику, для шахіста – сильний хід, для водія – знак «Обережно!»…

Номер слайду 5

Повідомлення теми уроку і мотивація навчальної діяльності. Підготовка до засвоєння нових знань.- Діти, подивіться на схему. Вона є продовженням вже вам відомої схеми- таблиці «Речення». Ви вже знаєте, що таке речення, які розрізняють речення за метою висловлювання. А за інтонацією речення якими бувають?За інтонацієюокличнінеокличніВесна прийшла! Яка краса довкола!Діти ідуть до школи. Зацвіли в саду яблуні. Наведіть приклади окличних (неокличних) речень.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Осмислення нових знань учнями. Хліб – батько, а мати – вода. Хліб – усьому голова. Бережіть хліб! Шануйте працю хлібороби! Що у світі наймудріше? (Правда). - Послухайте речення. Укажіть, які розділові знаки ви поставите наприкінці кожного речення. Які ці речення за інтонацією? Наведіть приклади окличних речень.

Номер слайду 8

Опрацювання змісту правила, с.103

Номер слайду 9

Систематизація знань учнів про речення. Колективна робота над завданнями вправи 3 (с.103).

Номер слайду 10

Списування з наступною перевіркою та частковим поясненням (вправа 2 (с.103).

Номер слайду 11

Тренувальні вправи. Виконання завдань до вправ 4, 5 з розгорнутим поясненням.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Робота над вимовою на написанням слова «шофер». Добір до слова«шофер» близького за значенням слова.

Номер слайду 14

Підсумки уроку. Які бувають речення за інтонацією? Що стоїть наприкінці окличних/неокличних речень? Наведіть приклади розповідних окличних речень. Наведіть приклади спонукальних окличних речень. Речення «Сад вкрився рясним цвітом» перетворіть в окличне. Укажіть, яке за метою висловлювання речення: «Книжку читай – розуму набирай»? А за інтонацією?

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Вивчити правило на с.103. Вправа 1, с.103.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку