Українська мова. Постановка запитань до дієслів.

Про матеріал
Готуємося до засвоєння категорії часу дієслів, навчаємося розпізнавати дієслова за питаннями, збагачуємо словниковий запас учнів, розвиваємо мовне чуття, виховуємо естетичний смак. Відтворення змісту правила. Гра «Перетвори слово». Робота з наочністю. Складання «асоціативного куща». Каліграфічна хвилинка: Ввв, ес, на весна, співає, весела. Робота із загадками. Вибірковий коментований диктант. Робота з підручником.С.48-49. Колективна робота (вправа 2, с.48). Робота в парах (вправа 1, 3; с.48). Перевірка виконаних завдань. Самостійна робота : вправи 4,5. Робота над вимовою і написанням слова «читання» (с.49). Домашнє завдання.С.49, виконати вправу 6.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Постановка запитань до дієслів

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Відтворення змісту правила На що вказують дієслова? На які запитання відповідають дієслова? Наведіть приклади дієслів, які відповідають на запитання що робить?, що робив?, що зробить?, що буде робити?

Номер слайду 4

Гра «Перетвори слово». Перетворіть іменники в дієслова. Малювання – …, читання – …, письмо – …, праця – …, мрія – …, спів – …, стрибок – … .- На які запитання відповідають дієслова?

Номер слайду 5

Робота з наочністю.- Розгляньте малюнок. Яку пору року зображено? Що приваблює вас на малюнку? Доберіть до слова «весна» слова-ознаки. (Рання, гомінка, чарівна, співуча, дзвінкоголоса, усміхнена, синьоока…) На яке запитання відповідають дібрані вами прикметники?

Номер слайду 6

Складання «асоціативного куща».{216 A765 E-F5 E2-4 AEE-A2 F1-D712 E8 A8618 B}Ранняспівучадзвінкоголосаусміхненагомінкавеселасиньоокавесна{216 A765 E-F5 E2-4 AEE-A2 F1-D712 E8 A8618 B}ідеприйшлаприлетілапоспішаєприлинулапочаласяступає

Номер слайду 7

Доберіть до слова «весна» слова-дії (дієслова). (Іде, прийшла, прилетіла, прилинула, поспішає, наступила, почалася, ступає…) До дієслів поставте запитання, обираючи на картках потрібне. (Що робить?, Що зробила?)На які ще запитання відповідають дієслова? Наведіть приклади дієслів, які відповідають на запитання що зробить?, що буде робити?- Усно складіть речення, в якому до слова «весна» вказані її ознаки та дії. (Прийшла синьоока весна. Іде весна дзвінкоголоса. Поспішає гомінка весна. Співуча весна прилетіла…)Узагальнення. На які запитання відповідають іменники; прикметники; дієслова? Наведіть приклади.

Номер слайду 8

Каліграфічна хвилинка:13 лютого. Класна робота. Ввв ес на весна співає весела

Номер слайду 9

Робота із загадками.- Відгадайте загадки. До кожної відгадки доберіть дієслова. Поставте до них запитання (усно). На капусті я вродився, На капусті я умер,Та ізнов ожив тепер. Тільки вже не той я став, Що в капусті плазував: Не плазую, а літаю,Бо прегарні крильця маю. (Метелик) Що за дивні рибалки: Ставлять сіті на гілки. В травах сіті розставляють, Нишком здобичі чекають. (Павуки)Я дуже працю поважаю, Всю весну й літо літаю У поле, до гаю,Медок збираюІз різних квіток. Кого не злюблю,Того жалом колю. (Бджола)

Номер слайду 10

Вибірковий коментований диктант. Виписати дієслова разом з іменниками. Ставте запитання до дієслів.І заквітне наше поле, І зазеленіє, –Знов його весна прекрасна Квіточками вкриє. Леся Українка. Завітала синьоока весна в наш край. Голуба хустинка майнула над сонною землею. Земля прокинулася і причепурилася.

Номер слайду 11

Робота з підручником. Колективна робота (вправа 2, с.48). - Змініть дієслова так, щоб вони відповідали на запитання що робити?, що робить?, що робив?, що зробив?, що зробить?, що буде робити?(Завдання виконати усно). Зразок: Годує – годувати – годує – годував – нагодував – нагодує – годуватиме.

Номер слайду 12

Робота в парах (вправа 1, 3; с.48). Перевірка виконаних завдань.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Вправа 5, с.49

Номер слайду 16

Робота над вимовою і написанням слова «читання» (с.49). Прочитайте правильно слово. На який склад падає наголос? Скільки у слові букв? А звуків? Який приголосний м’який? [н´]. Скількома буквами передається подовжений приголосний на письмі? Це слово «заховало» три імені дівчаток. Їх так вдома називають рідні. Прочитайте імена дівчаток (Таня, Аня, Яна). Як звучать повні імена? (Тетяна, Анна (Ганна), Яна). З якої букви пишуть імена? У якому імені букв більше, ніж звуків? Який звук подовжений при вимові? [н]. Він твердий чи м’який приголосний? У якому імені звуків більше, ніж букв? Чому? Назвіть ланцюжок букв і звуків у цьому слові.

Номер слайду 17

Підсумки уроку.- На які запитання відповідають дієслова? Наведіть приклади дієслів, які відповідають на запитання що робити? що зробити? що робить? що зробив? що зробила?.. До іменників доберіть дієслова. Весна…, граки…, струмки…, діти…

Номер слайду 18

Домашнє завдання.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку