Українська мова. Розповідні речення.

Про матеріал
Закріплюємо поняття про речення як функціональну одиницю мовлення, розширюємо уявлення про розділові знаки наприкінці розповідних речень, навчаємося правильно інтонувати речення. Гра «Так чи ні». Каліграфічна хвилинка. Виконання вправи 1 (с.97) та завдань до неї. Визначення ознак поняття «розповідне речення». Дослідження назви «розповідне речення». Робота з підручником. Ознайомлення з правилом, с.97; аналіз його змісту. Виконання вправ 2, 3; с.97. Самостійне опрацювання правила на с.98. Коментоване письмо (вправа 4, с.98). Пояснювальний слуховий диктант. Тест. Домашнє завдання . Вивчити правила, с.97-98. Виконати вправу 5 (с.98). Поміркувати, що об’єднує вірші А. Костецького «Весна» та С. Дерманського «Чудо із чудес».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розповідні речення

Номер слайду 2

Гра «Так чи ні».- Дайте відповідь одним словом: «так» чи «ні». Речення може складатися з одного слова, яке виражає закінчену думку. (Так)У реченні слова пов’язані між собою за змістом. (Так)Речення – це слово або група слів, які не пов’язані між собою, і не виражають закінченої думки. (Ні)Речення – це слово або група слів, пов’язаних між собою, що виражають закінчену думку. (Так)

Номер слайду 3

- Послухайте текст. Визначіть кількість речень у тексті. Красень Ужгород щороку вабить до себе туристів. Сьогодні це одне з наймальовничіших міст України. В Ужгороді багато історичних пам’яток. У тексті 5 речень? (ні) А скільки? (3).

Номер слайду 4

Пам’ятай!Обов’язково став у кінці кожного речення розділовий знак (крапку, знак питання, знак оклику).

Номер слайду 5

Каліграфічна хвилинка. (продовжте речення)

Номер слайду 6

Повідомлення теми уроку і мотивація навчальної діяльності. Підготовка до засвоєння нового матеріалу. Робота в парах. Виконання вправи (с.97) та завдань до неї.

Номер слайду 7

Визначення ознак поняття «розповідне речення». Послухайте текст і визначіть скільки речень у ньому. У Карпати прийшла весна. У гірських краях весна прекрасна. Гори кличуть до себе мандрівників. (3 речення).- Про що розповів вам текст? Куди завітала весна? Якою є весна у гірських краях? Кого до себе кличуть гори?

Номер слайду 8

Дослідження назви «розповідне речення».- Поміркуйте, від якого слова пішла назва «розповідне речення».

Номер слайду 9

Осмислення нових знань. Робота з підручником. Ознайомлення з правилом, с.97; аналіз його змісту. Речення, у якому про щось або про когось розповідається, повідомляється, називають розповідним. У кінці розповідного речення ставлять крапку ( . )Запам’ятай!

Номер слайду 10

Виконання вправ 2, 3; с.97.

Номер слайду 11

Самостійне опрацювання правила на с.98. Коментоване письмо (вправа 4, с.98).

Номер слайду 12

Наприкінці якого розповідного речення потрібно поставити знак оклику? Від чого це залежить?Сьогодні мій день народження. Настала весна. В акваріумі плаває золота рибка. У тераріумі живе ящірка!!..

Номер слайду 13

Пояснювальний слуховий диктант.- Діти, наприкінці кожного речення, ви вже про це знаєте, ставлять відповідний розділовий знак. Карткою покажете, який розділовий знак ви поставите наприкінці кожного речення. Поясніть чому. Як чудово в лісі! Дятел бадьоро стукотить по дереву. Він не вміє співати. Замість пісні птах вистукує дзьобом.

Номер слайду 14

Речення, у яких про щось розповідається, повідомляється, називаються …- розповіддю;- розповідними;- повідомленням. Тест

Номер слайду 15

Розповідні речення, які вимовляються з особливою інтонацією, називаються… - розповідними; - розповідними окличними. Тест

Номер слайду 16

Речення виражає...- завершену думку;- завершене слово;- завершений текст. Тест

Номер слайду 17

Тест Інтонація в кінці розповідного речення ...- підсилюється;- знижується;- підвищується на тому слові, на яке треба дати відповідь.

Номер слайду 18

Тест Яке речення є розповідним?- А в кишені Тараса - новина!- Хто знайшов цукерку?- Тітонька Леся почастувала Тараса жменькою цукерок.

Номер слайду 19

Тест У кінці розповідного речення ставиться....- знак оклику;- дві крапки;- знак питання;- крапка.

Номер слайду 20

Підсумки уроку. З якими реченнями ви ознайомилися на уроці? Чому вони мають таку назву? Які розділові знаки можуть стояти наприкінці розповідних речень? Коли наприкінці розповідних речень треба ставити знак оклику? Наведіть приклади таких речень.

Номер слайду 21

Домашнє завдання.- Виконати вправу 5 (с.98). Поміркувати, що об’єднує вірші А. Костецького«Весна» та С. Дерманського «Чудо із чудес».

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку