Українська мова . Питальні речення.

Про матеріал
Ознайомлюємося з реченнями, різними за метою висловлю ваннями та інтонацією, навчаємося правильно інтонувати питальні речення, збагачуємо словниковий запас дітей, виховуємо бережне ставлення до природних багатств. Словниковий диктант. Актуалізація опорних знань. Мовна цікавинка. Робота з віршем. Сприймання й первинне усвідомлення нового матеріалу. Виконання вправи (усно, с.99). Опрацювання змісту правила, с.99. Визначення питальних речень .Робота з підручником. Інтонування речень. Виконання вправи 2, с.99. Узагальнення й систематизація знань учнів. Робота в парах. Виконання завдань до вправи 3 (с.100) та їх перевірка. Самостійна робота (Вправа 4, с.100). Робота із словниковим словом червоний. «Перетворіть» розповідні речення на питальні.Підсумок. Домашнє завдання. Вивчити правило на с.99. Вправа 6, с.100.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Питальні речення

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Мовна цікавинка. Знак питання (?) з’явився у XVIII столітті. Вигадали його в Стародавньому Римі. А трапилося це ось як. Наприкінці питального речення римляни просто почали писати слово «запитання». Але щоб якось заощаджувати дорогоцінний папір, писали тільки першу літеру, а нижче, під нею – останню (у них це літера «о»), яка стала звичайною крапкою.

Номер слайду 8

Читання вірша вчителем. Намалюю пісню. А покажеш як?Бачиш, радіо навкруг, а у центрі – пісня. Так. Намалюю тата. А покажеш як?Ось газета величезна, А під нею тато. Так.

Номер слайду 9

Читання вірша вчителем. Намалюю маму. А покажеш як?Дуже холодно навкруг,А у центрі – сонце. Так. Намалюю щастя. Як?Всі здорові. Хліба вдосталь – кожному. Ось так. Яніс Петерс

Номер слайду 10

Що хотіла намалювати дитина? Кого хотіла намалювати дитина? На яке запитання давала відповідь дитина? А як би ви намалювати пісню, щастя, маму, тата?

Номер слайду 11

Сприймання й первинне усвідомлення нового матеріалу. Коли?Хто?Де?Куди?Які?Чим?Скільки?Звідки?Що трапилося?Чи?Що?Куди?Чому?Котрий?Як, Яку?Звідки?Скільки?- Коли вживаються такі слова? Виберіть одне з питальних слів і складіть з ним речення, у якому ви про щось/когось хочете запитати. Який знак ставиться наприкінці таких речень?

Номер слайду 12

Виконання вправи (усно, с.99).

Номер слайду 13

Опрацювання змісту правила, с.99. Як називаються речення, в яких про щось або когось запитують? Який знак ставлять наприкінці питальних речень? На якому слові в питальних реченнях треба підвищувати голос?

Номер слайду 14

Визначення питальних речень. Про що ти дзюркочеш, річечко?Про світанок, який розбудив мене. Що тобі треба, річечко?Я хворію від бруду. Почисти мене.

Номер слайду 15

Робота з підручником.Інтонування речень. Виконання вправи 2, с.99.

Номер слайду 16

Узагальнення й систематизація знань учнів. Робота в парах. Виконання завдань до вправи 3 (с.100) та їх перевірка.

Номер слайду 17

Самостійна робота. (Вправа 4, с.100).

Номер слайду 18

Складання розповідного й питального речення зі словом «червоний». Прочитайте слово. Назвіть букви, що позначають приголосні звуки. Зверніть увагу, яка буква пишеться після букви «ч» у слові червоний. Запам’ятайте написання цього слова. Складіть розповідне (питальне) речення з цим словом.

Номер слайду 19

Трансформативна вправа (усно).- «Перетворіть» розповідні речення на питальні. Ліс – багатство народу. Він дає людині цінну деревину. Ліс називають фабрикою кисню. Він є зеленою аптекою для людини.

Номер слайду 20

Вимовляються із питальною інтонацією. Вживаються для того, щоб щось запитати. В кінці питального речення ставиться знак питання. Питальні речення

Номер слайду 21

Підсумки уроку. Яке речення називають питальним? Який знак ставлять наприкінці питальних речень? На якому слові треба говорити гучніше в питальному реченні? Відгадайте загадки (запис на дошці). Правильно проінтонуйте питальне речення. Хто носить шапочку на ніжці? (Гриб)Що за квіточка пахуча, хоч червона, та колюча? (Троянда)Кому голки потрібні не для шиття, а для життя? (Їжачкові)

Номер слайду 22

Домашнє завдання. Вивчити правило на с.99. Вправа 6, с.100.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку