Українська мова. Спонукальні речення.

Про матеріал
Формуємо вміння використовувати в мовленні речення, різні за метою висловлювання і за інтонацією, збагачуємо словниковий запас, спонукаємо дотримувати правил дорожнього руху. Хвилинка каліграфії . Словникова робота. Гра «Знайди "зайве" речення». Повідомлення теми уроку і мотивація навчальної діяльності. Сприймання й первинне осмислення матеріалу. Знайомство з терміном «спонукальне речення». Читання визначення за підручником 1 (с.101). З’ясування суттєвих ознак граматичного явища. Виконання вправи 1 (с.101). Утворення спонукальних слів-дій від запропонованих. Списування. Вправа 2, с.101.Робота над вимовою і написанням слова «черговий». Роботаз підручником. Вибіркове письмо. Вправа 4, с102. Робота з опорною схемою-таблицею «Речення». Домашнє завдання. Вивчити правило на с.101. Вправа 6, с.102.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Спонукальні речення

Номер слайду 2

  Хвилинка каліграфії— Запишіть прислів'я. Як ви розумієте його зміст? У д__тини заболить пальчик, а в матері — серце.— Уставте пропущену букву. Поставте наголос.

Номер слайду 3

Словникова робота. Знайдіть і запишіть слова, споріднені до слова дитина. Виділіть у цих словах корінь. Дитячийюнакдитинстводівчадитинкамаля

Номер слайду 4

- Назвіть розділовий знак, який ви поставите наприкінці речень. Чому пахнуть квіти?.. З чого раді діти?.. Бо їм сонце світить… Бо ростуть, як квіти… М. Познанська- Поясніть, чому саме такий розділовий знак ви пропонуєте? Як називається речення, наприкінці якого стоїть крапка? Як називається речення, наприкінці якого стоїть знак питання? Який знак ви поставите наприкінці речення, якщо в ньому висловлюються почуття радості, захоплення?

Номер слайду 5

- Послухайте речення. Укажіть розділовий знак у кінці кожного речення. Хто придумав дивосвіт?.. Землю красну отаку у зеленому вінку? Всі ці квіти, і ліси, і пташині голоси? Ліс, і річка, і поля – це ж усе моя земля! (Л. Забашта).

Номер слайду 6

Гра «Знайди "зайве" речення»Кожна тваринка ховається від своїх ворогів. Білка на дереві легко втече від ворога. Зайцю допоможуть швидкі ноги. Діти читали цікаву книгу. У їжака свій захист — колючки.— Яке речення "зайве"?— Запишіть його.

Номер слайду 7

Діти читали цікаву книгу.— Про що в ньому розповідається? (Про книгу)— Яке це речення за метою висловлювання? (Розповідне)—  Перебудуйте речення так, щоб воно стало питальним. (Що читали діти?)— Запишіть це речення. Який розділовий знак поставили в кінці речення?

Номер слайду 8

Ми часто користуємось реченнями, у яких висловлюються різні : Такі речення називаються спонукальними. Вони спонукають до дії. Прохання Доню, принеси ,будь ласка, мені води. Запрошення: Дорогі друзі, будь ласка, приходьте на наше свято. Заклик: Прийди, прийди, сонечко,Під моє віконечко,Будемо ся гріти,Як маленькі діти. Заборону: Не сиди довго біля телевізора. Порада: Частіше відпочивай на свіжому повітрі. Застереження: Будь обрежним біля річки. Наказ: Негайно подай мені книгу!

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Повідомлення теми уроку і мотивація навчальної діяльності. Сприймання й первинне осмислення матеріалу. Знайомство з терміном «спонукальне речення». Читання визначення за підручником (с.101).

Номер слайду 11

З’ясування суттєвих ознак граматичного явища. Виконання вправи 1 (с.101).

Номер слайду 12

Утворення спонукальних слів-дій від запропонованих. Утворіть від слів нові слова, які спонукали би до виконання якихось дій. Читати (читай, читайте), писати (пиши, пишіть), малювати (малюй, намалюйте), шанувати (шануй, шануймо), берегти (бережіть, оберігайте), дарувати (даруй, подаруйте…)

Номер слайду 13

Списування. Вправа 2, с.101.

Номер слайду 14

Поділіть слово на склади. Які склади містять по три звуки? У якому складі два звуки? На який склад падає наголос? Якою буквою на письмі позначається перший голосний звук? Запам’ятайте вимову і написання цього слова. Від якого слова утворено слово «черговий»? Утворіть від цього слова дієслово. Від дієслова утворіть форму слова, яка спонукає до виконання дії (чергуйте). Робота над вимовою і написанням слова «черговий».

Номер слайду 15

Робота з підручником. Вибіркове письмо. Вправа 4, с102.

Номер слайду 16

Підсумки уроку. Робота з опорною схемою-таблицею «Речення». Реченняслово або група слів, які об’єднані за змістом і висловлюють закінчену думкурозповідніЗа метою висловлювання буваютьзапитанняпитальнірозповідь, повідомленняспонукання до діїспонукальніВесна принесла красу Де заховалась веселка? Заспіваймо пісню. Весна іде! Красу несе! Коли нам весело буває? Прочитай книжку. Розкажіть усе, що ви знаєте про речення. Наведіть приклади розповідних, питальних, спонукальних речень.

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Вивчити правило на с.101. Вправа 6, с.102.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку