Використання лексичного багатства української мови у мовленні. Фразеологізми.

Про матеріал
Знайомимося зі стійкими словосполученнями, збагачуємо словниковий запас, розвиваємо мовне чуття та любов до рідної мови. Повторюємо поняття «діалог». На прикладі вірша Грицька Бойка «Отакий у мене ніс» знайомимося з поняттям «Фразеологізми». Робота з підручником на с. 113-114. Вправа 1 (усно), заучування правила, вправи 2 - письмово. Домашнє завдання : С.113, вивчити правило. С.114, вправа 3.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання лексичного багатства української мови. Фразеологізми Урок 1

Номер слайду 2

Повторення правила. З чого складається діалог? Як записуємо репліки?

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань. Складання діалогів за вказаною ознакою(усно)- Уявіть собі, що у вашого друга/подруги день народження і він/вона запрошує вас у гості. Яка розмова може відбутися між вами?- Уявіть собі, що у Миколки з’явився новий футбольний м’яч. Складіть діалог, який може відбутися між Миколкою та його другом.- Уявіть собі, що Даринка прочитала книжку, а її подруга Соломійка хоче довідатися про враження від прочитаної книжки. Складіть діалог з 3–4 реплік, який може відбутися між дівчатками.

Номер слайду 4

Каліграфічна хвилинка20 листопада. Класна робота Вв Зз Ее Єє

Номер слайду 5

Слухання уривка вірша Грицька Бойка «Отакий у мене ніс». Я звичайний маю ніс,Так мені він так багато Неприємностей приніс. Де я тільки не буваю, Що я тільки не роблю, –– Через ніс отой страждаю, Різні прикрощі терплю. Отакий у мене ніс: Через нього — все навскіс!По сніжку біжать санчата: Будем з гірки ми з’їжджати. От і гірка, ми рядком. На санчатах із Рябком Полетіли, покотились І… в заметі опинились. А дружків аж сміх бере:— Гляньте! Носом він оре!Дав я Петрикові м’яч,А тепер мені хоч плач — Він м’яча не повертаєІ щодня мене питає:— Хочеш завтра поверну? — І отак усю весну…Мама каже: — То, виходить, Він тебе за носа водить?Утекли в сусіда з клітки Із кролем вухаті дітки. Я погнався, а вони. Через просо — в бур’яни. Я за ними у бур’ян, Кроленята — під паркан… А сусід гукає з проса:— Що ж ти випустив з-під носа?..

Номер слайду 6

Ось дідусь струга кілок, — Робить вулик для бджілок. Я підказую йому: Що, до чого, як, чому… А дідусь мені ласкаво:— Йди до саду, погуляй… Як не знаєш добре справи, Свого носа не встромляй!Я образився до сліз:— Ну і дався вам мій ніс! Не ступив ніде ні кроку, Щоб із ним не мав мороки. Я терплю від нього й досі… А дідусь: — Не треба сліз! Зарубай собі на носі,Що не винен в цьому ніс!- Які почуття охоплювали вас, слухаючи вірш? Що незвичного ви помітили у змісті? Чим незадоволений був хлопчик? Як ви розумієте такі вислови: носом орати, водити за носа, випустити з-під носа, не встромляти носа, зарубати на носі? - Чи можуть доповнити такі вислови, як крутити носом, (не) дерти вгору носа, опустити носа, клювати носом попередні? Поясніть, як ви розумієте їх значення.

Номер слайду 7

- Розгляньте малюнки. Чи впізнаєте ви героїв, зображених на них? Як ви думаєте, художник хотів вам показати пригоди, що трапилися з носом? Доберіть до малюнків вислови, які проілюстрував художник.

Номер слайду 8

Виконання вправи 1 (с. 113)- Діти, знайдіть  у цьому діалозі діда та онука такі фрази, які можна за значенням замінити одним словом :не по кишені – дорого.

Номер слайду 9

Осмислення змісту правила (с. 113).

Номер слайду 10

С.113. Робота з підручником. Колективна робота над змістом вправи 2; самостійний запис завдань. Вправа 2 Як кіт наплакав – мало. Бити байдики – лінуватися. Викинути з голови – забути. Умиватися слізьми – плакати. Накивати п’ятами – тікати.

Номер слайду 11

- Прочитайте вислови. Поміркуйте і доберіть потрібний вислів (фразеологізм) до його пояснення: Не знаходити собі місця. Рукою подати. Як сир у маслі. Шукати вітра в полі. Немов у рот води набрати. Як кіт наплакав. З мухи слона зробити. Гризти граніт науки. Хвилюватися, дуже близько, жити в достатку, розшукувати безрезультатно; мовчати, дуже мало, перебільшити, старанно навчатися.

Номер слайду 12

Домашнє завдання: С.113, вивчити правило. С.114, вправа 3 Вправа 3 Зразок. Людина, яка говорить пишномовно, красиво. – Заливається соловейком.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
12 серпня
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку