Українська мова та література Мовознавча ГРА

Про матеріал

Мовознавча гра притаманна як учням 5 го так 6 го і 8 го класу! Буде цікава і пізнавальна, цікава і розвиваюча! Удачі всім і успіхів учням і вчителям.

Перегляд файлу

Мовознавча гра

1.Знайомство з командами, привітання

2. Гра «Правда - неправда». Завдання: командам дається твердження, команда відповідає «правда» або «неправда»

1) односкладні речення мають один головний член − підмет або присудок +

2) двоскладні речення завжди мають другорядні члени речення +

3) поширені речення не мають другорядних членів речення -

4) розповідні речення містять повідомлення про факт, явище, подію +

5) окличні речення містять наказ, прохання, побажання +

6) питальні речення містять питання +

7) двоскладні речення мають і підмет, і присудок +

8) неокличні речення передають сильні емоції (почуття й переживання) -

9) поширені речення мають головні і другорядні члени речення +

10) непоширені речення бувають тільки односкладними -

11) у кінці спонукальних речень ставимо крапку або знак питання -

12) додаток, означення, обставина – це головні члени речення -.

3. Завдання на картках. Укажіть спонукальні речення.

а) Хто може сонце погасить і землю вибити з орбіти? (В.Сосюра).

б) Лютує Дніпр (П.Грабовський).

в) Людське море, ти, сило народная, з чого ж ти собі зброю скуєш? (Леся Українка).

г) Розвивайся, лозо, борзо…(І.Франко).

ґ) Місяцю мій ясний, з високого неба сховайся за гору…(Т.Шевченко).

д) Рости, рости, мій синочку, великий, хороший (Народна творчість).

д) Праця на ноги ставить, а лінь із ніг валить (Народна творчість).

(відповіді г, ґ, д)

 

 

 

Хто може сонце погасить і землю вибити з орбіти? (В.Сосюра).

 

Лютує Дніпр (П.Грабовський).

 

Людське море, ти, сило народная, з чого ж ти собі зброю скуєш? (Леся Українка).

Місяцю мій ясний, з високого неба сховайся за гору…(Т.Шевченко).

Рости, рости, мій синочку, великий, хороший (Народна творчість).

 

Праця на ноги ставить, а лінь із ніг валить (Народна творчість).

 

4. Поміркуйте, що означає поданий фразеологізм

Кричати не своїм голосом - дуже голосно, несамовито, істерично

знає, як свої п’ять пальців – знає дуже добре

серед зими снігу не випроси – про жадібну людину

ламати голову – багато думати

гнатися за двома зайцями – братися одночасно за кілька справ

у кишені вітер гуляє – безгрошів’я

водою не розіллєш – нерозлучні

висіти на телефоні – багато говорити телефоном

5.«Незакінчені речення»

 

  1. Двоскладним називається речення, у якому наявні… (підмет і присудок)
  2. За метою висловлювання речення розподіляють на розповідні… (питальні і спонукальні)
  3. За кількістю граматичних основ розрізняють… (прості і складні речення)
  4. Якщо у реченні наявні, крім головних, другорядні члени, то воно називається… (поширеним)
  5. Граматичну основу речення становлять… (підмет і присудок)
  6. До другорядних членів речення відносять додаток … (означення і обставину)

6.Дізнайтесь про які фразеологізми хотів сказати художник.

1. розставити всі крапки над І

2. тягнути за язик

3. як з гуся вода

4. як на долоні

5. лити як з відра

7. Скласти речення: щоб були наявні підмет, присудок, другорядні члени речення

 

 

 

 

 

Кричати не своїм голосом

знає, як свої п’ять пальців

серед зими снігу не випроси

ламати голову

гнатися за двома зайцями

у кишені вітер гуляє

водою не розіллєш

 

висіти на телефоні

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку