Українська мова 8 клас
Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Тести, завдання
І варіант
1. Укажіть рядок, у якому всі сполучення слів належать до словосполучень.
А Дзвін шабель, моя Україна, сонцем осяяна;
Б пісня солов’їна, синь гаїв, шепіт і зітхання;
В міниться і лине, снишся мені, на воді;
Г у радості, голубе небо, хмари пливуть.
2. Укажіть правильне твердження.
До словосполучень завжди входять:
А додаток і обставина;
Б головне й залежне слова;
В підмет і присудок;
Г однорідні члени речення.
3. Укажіть синтаксичні словосполучення
А дитяча мрія, схожий на брата, дехто з них;
Б зарубати на носі, пасти задніх, побити горшки;
В чорне золото, червоний півень, неозначена форма;
Г сізіфова праця, дамоклів меч, батьків ноутбук
4. Назвіть речення за емоційним забарвленням
А односкладні, двоскладні;
Б прості, складні;
В розповідні, питальні, спонукальні;
Г окличні та неокличні.
5. Складним є речення в рядку:
А Хліб і рушник — одвічні людські символи. (В. Скуратівський)
Б Благословенна в болях ран степів широчина бездонна. (М. Рильський)
В Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй. (Л. Костенко)
Г Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі. (В. Сосюра)
6. Укажіть речення, ускладнене однорідними членами .
А Густо-пречисто висипали зорі на небі. (І. Нечуй-Левицький)
Б Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки. (О. Гончар)
В Осінь на землю тихенько спускається. (М. Рильський)
Г Відшуміло вже літо, і осінь прийшла. (Г. Хорташко)
7. Установіть відповідність між словосполученнями і їх видами за способом вираження головного слова.
1 дієслівні 2 іменні 3 прислівникові |
А Працювати з батьком, радіти за неї, тричі повторити. Б Дуже голосно, недалеко від школи, угорі над головою. В Хтось із учнів, сумлінно працювати, здатний працювати. Г Затишна галявина, посивілий степ, життєрадісна молодь. |
8. Установіть відповідність між другорядним членом і реченням із ним.
1 додаток 2 означення 3 обставина |
А А дитя осталось, плаче бідне… (Т. Шевченко) Б Пілікає нудно десь гармошка. (А. Головко) В Так, ти богиня! (І. Франко) Г Праця чоловіка годує, а лінь марнує. (Нар. творч.) |
9. Виконайте синтаксичний розбір речень.
А Тарас Григорович Шевченко - геніальний син України.
Б Мати з Нимидорою поралась у хаті.
10. Дайте визначення речення, укажіть їх види.
Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Тести, завдання
ІІ варіант
1. Укажіть рядок, у якому всі сполучення слів не належать до словосполучень.
А Світлі ріки, менш уважний, ліс зустрів;
Б воркування горлиць, дуби кристалі, прилітає осінь;
В цикання дроздів, буду малювати, бережи природу;
Г до школи, вечір і ранок, молодь відпочиває.
2. Укажіть рядок, у якому фразеологічні сполучення
А буйний вітер, схожий на брата, вивчити вірш;
Б байдики бити, накивати п’ятами, приїхати ввечері;
В червоний півень, неозначена форма, чорне золото;
Г пташине молоко, зуб за зуб, народитися в сорочці.
3.Укажіть односкладне речення
А Ідуть теплі дощі.
Б Ідуть дощі, плаче осінь.
В І сонце яре з глибини небес сипнуло світанкову позолоту!
Г Надворі було так гарно.
4. Укажіть розповідне речення.
А Хто ж од нас у світі дужчий? (П. Тичина)
Б Зоре моя вечірняя, зійди над горою. (Т. Шевченко)
В Чи совам зборкати орла? (М. Рильський)
Г Ставні берези вздовж дороги обабіч стали в два ряди. (М. Рильський)
5.Укажіть спонукальне речення
А Ліси мої, хто вас убереже?
Б Золоте свічадо розливає теплі ноти дня.
В Хай доля матері всміхнеться і рушником застеле слід.
Г Хіба є хто на Землі крилатіший за людину?
6. У якому рядку вжито односкладне речення?
А Чому не спить верба в прозору осінь?
Б А грім по вулицях ходив і цьвохкав батогом сліпучим.
В Серед неба горить білолиций.
Г Нема у світі правди.
7. Установіть відповідність між словосполученнями і їх видами за способом вираження головного слова.
1 дієслівні 2 іменні 3 прислівникові |
А Бажання працювати, любов до батьківщини, ковдра з вовни. Б Трохи повільно, надзвичайно сумлінно, внизу під мостом. В Прочитати братові, плакати тихо, співати з усіма. Г Комусь із нас, зупинитися під Харковом, керувати фірмою. |
8. Установіть відповідність між другорядним членом і реченням із ним.
1 додаток 2 означення 3 обставина |
А Нещастя об’єднує людей. (В. Гжицький) Б Дорога й праця — сестри рідні і благовісниці живі. (М. Рильський) В Починалось літо. Г Надворі почало свіжішати. (І. Нечуй-Левицький) |
9. Виконайте синтаксичний розбір речень.
А Мати з Нимидорою порались у хаті.
Б Посеред неба гнеться на південь Чумацький Шлях.
10. Дайте визначення словосполучення. Укажіть їх групи