Українська мова. Тести та завдання з теми" Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація"

Про матеріал
Контрольна робота містить тести з вибором правильного варіанту та практичні завдання. Максимальна кількість балів - 12.
Перегляд файлу

Українська мова  8 клас

Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Тести, завдання

І варіант

1.   Укажіть рядок, у якому всі сполучення слів належать до словосполучень.

А   Дзвін шабель, моя Україна, сонцем осяяна;

Б   пісня солов’їна, синь гаїв, шепіт і зітхання;

В   міниться і лине, снишся мені, на воді;

Г   у радості, голубе небо, хмари пливуть.

2.   Укажіть правильне твердження.

До словосполучень завжди входять:

А   додаток і обставина;

Б   головне й залежне слова;

В   підмет і присудок;

Г   однорідні члени речення.

3.   Укажіть синтаксичні словосполучення

А дитяча мрія, схожий на брата, дехто з них;

Б зарубати на носі, пасти задніх, побити горшки;

В чорне золото, червоний півень, неозначена форма;

Г сізіфова праця, дамоклів меч, батьків ноутбук

4. Назвіть речення за емоційним забарвленням

А односкладні, двоскладні;

Б прості, складні;

В розповідні, питальні, спонукальні;

Г окличні та неокличні.

5.   Складним є речення в рядку:

А   Хліб і рушник — одвічні людські символи. (В. Скуратівський)

Б   Благословенна в болях ран степів широчина бездонна. (М. Рильський)

В   Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй. (Л. Костенко)

Г   Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі. (В. Сосюра)

6.   Укажіть речення, ускладнене  однорідними членами .

А   Густо-пречисто висипали зорі на небі. (І. Нечуй-Левицький)

Б   Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки. (О. Гончар)

В   Осінь на землю тихенько спускається. (М. Рильський)

Г   Відшуміло вже літо, і осінь прийшла. (Г. Хорташко)

7.   Установіть відповідність між словосполученнями і їх видами за способом вираження голов­ного слова.

1    дієслівні

2    іменні

3    прислівникові

А   Працювати з батьком, радіти за неї, тричі повторити.

Б    Дуже голосно, недалеко від школи, угорі над головою.

В   Хтось із учнів, сумлінно працювати, здатний працювати.

Г    Затишна галявина, посивілий степ, життєрадісна молодь.

 

8. Установіть відповідність між другорядним членом і реченням із ним.

1    додаток

2    означення

3    обставина

         А   А дитя осталось, плаче бідне… (Т. Шевченко)

         Б    Пілікає нудно десь гармошка. (А. Головко)

         В   Так, ти богиня! (І. Франко)

         Г    Праця чоловіка годує, а лінь марнує. (Нар. творч.)

 

9. Виконайте синтаксичний розбір речень.

А  Тарас Григорович Шевченко - геніальний син України.

Б  Мати з Нимидорою поралась у хаті.

10. Дайте визначення речення, укажіть їх види.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Тести, завдання

  ІІ варіант

1.   Укажіть рядок, у якому всі сполучення слів не належать до словосполучень.

А   Світлі ріки, менш уважний, ліс зустрів;

Б   воркування горлиць, дуби кристалі, прилітає осінь;

В   цикання дроздів, буду малювати, бережи природу;

Г   до школи, вечір і ранок, молодь відпочиває.

2.   Укажіть рядок, у якому фразеологічні сполучення

А   буйний вітер, схожий на брата, вивчити вірш;

Б   байдики бити, накивати п’ятами, приїхати ввечері;

В   червоний півень, неозначена форма, чорне золото;

Г   пташине молоко, зуб за зуб, народитися в сорочці.

3.Укажіть односкладне речення

А Ідуть теплі дощі.  

Б Ідуть дощі, плаче осінь.

В І сонце яре з глибини небес сипнуло світанкову позолоту!

Г Надворі було так гарно.

4. Укажіть розповідне речення.

А   Хто ж од нас у світі дужчий? (П. Тичина)

Б   Зоре моя вечірняя, зійди над горою. (Т. Шевченко)

В   Чи совам зборкати орла? (М. Рильський)

Г   Ставні берези вздовж дороги обабіч стали в два ряди. (М. Рильський)

5.Укажіть спонукальне речення

А  Ліси мої, хто вас убереже?

Б  Золоте свічадо розливає теплі ноти дня.

В Хай доля матері всміхнеться і рушником застеле слід. 

Г Хіба є хто на Землі крилатіший за людину? 

6. У якому рядку вжито односкладне речення?

А Чому не спить верба в прозору осінь?

Б  А грім по вулицях ходив і цьвохкав батогом сліпучим.

В Серед неба горить білолиций.

Г Нема у світі правди. 

7.   Установіть відповідність між словосполученнями і їх видами за способом вираження го­ловного слова.

1    дієслівні

2    іменні

3    прислівникові

А   Бажання працювати, любов до батьківщини, ковдра з вовни.

Б    Трохи повільно, надзвичайно сумлінно, внизу під мостом.

В   Прочитати братові, плакати тихо, співати з усіма.

Г    Комусь із нас, зупинитися під Харковом, керувати фірмою.

 

8.   Установіть відповідність між другорядним членом і реченням із ним.

1    додаток

2    означення

3    обставина                                            

 А   Нещастя об’єднує людей. (В. Гжицький)

 Б    Дорога й праця — сестри рідні і благовісниці живі. (М. Рильський)

В   Починалось літо.

Г    Надворі почало свіжішати. (І. Нечуй-Левицький)

 

9.   Виконайте синтаксичний розбір речень.

А  Мати з Нимидорою порались у хаті.

Б  Посеред неба гнеться на південь Чумацький Шлях.

10. Дайте визначення словосполучення. Укажіть їх групи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
1641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку