Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.
Вчитель : ГрондаВ. С.
2020 н. р.
Українська мова. Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.
Природознавство. Вода.
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
- дотримується режиму розумової праці під час виконання навчальних
завдань;
загально мовленнєві вміння і навички:
- виділяє під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове,
незрозуміле;
контрольно-оцінні вміння:
- оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;
інформаційно-комунікативна:
- знаходить у тексті конкретні відомості;
загальнокультурна:
- дотримується правил поведінки на уроці;
здоров’язбережувальна:
- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна:
- співпрацює в команді.
Предметні компетентності ( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)
Початковий рівень:
- впізнає в тексті власні і загальні іменники;
- визначає власні і загальні іменники;
- називає стан води, але не наводить приклади;
- працює з атласом і контурною картою під керівництвом вчителя.
Середній рівень:
- розрізнює власні і загальні іменники;
- розпізнає у тексті власні і загальні іменники;
- наводить приклади власних і загальних іменників;
- знає і розрізняє властивості води, наводить приклади;
- працює з атласом і контурною картою частково під керівництвом вчителя.
Достатній рівень:
- будує «Асоціативний кущ» - « Велика буква»;
- добирає до загальних назв власні назви;
- добирає до власних назв загальні назви;
- самостійно працює з атласом і контурною картою.
Високий рівень:
- встановлює відповідність між власними і загальними іменниками;
- вживає в письмових текстах власні іменники з великою буквою;
- самостійно працює з атласом і контурною картою.
Обладнання. Малюнки: Землі - планети, землі - ґрунту, землі - країни, глобус, презентація, роздатковий матеріал для учнів: таблиці Шульте, ялинкові прикраси, контурна карта, атлас, завдання на картках для груп, QR-коди; ялинка, проектор, ноутбук, мультимедійна дошка, смартфон.
Тип урок : інтегрований урок.
Хід уроку
I. Організація класу
1. Привітання.
Всі почули ви дзвінок
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Тож і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Психологічний тренінг
Ви-найкращі! Ми-найкращі!
Ви-активні! Ми-активні !
Ви-розумні! Ми-розумні!
II. Актуалізація опорних знань.
Україна - це велика незалежна держава в Європі.
Своїми розмірами Україна більша за такі держави, як Англія, Австрія, Бельгія, Данія, Португалія і Швейцарія разом узяті.
За чисельністю населення вона посідає п’яте місце в Європі після Німеччини, Італії, Великобританії,Франції.
В Україні є гори Карпати і Кримські, є й моря - Чорне й Азовське.
Київ - столиця України. Він розташований на берегах найбільшої в Україні річки - Дніпро. Це одне з найдавніших і найкрасивіших міст Європи.
Україна - твій рідний край, твоя земля, де ти народився і зростаєш.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання. ( Слайд )
1. Робота з загадкою. (Слайд )
-Сьогодні до нас завітали прибульці допитливі з космосу, які для нас підготували цікаву дуже загадку. І просять, щоб ви пояснили їм значення слова - відгадки.
-Порахуйте прибульців! (Одинадцять- наголос на А.)
Загадка ( наголос на який склад? )
Планета є, що в космосі літає
І між Венерою та Марсом місце має,
А також верхній шар її кори,
Й речовина, яку весняної пори
Орач руками пробує, щоб знати
Чи вже пора настала обробляти,
І ґрунт, який дає свої плоди,
І суша, на відміну від води,
А ще країну означає теж,
Державу, край в якому ти живеш.
(Земля).
- Скільки ж значень має слово - відгадка ?
- Які ж значення має іменник земля? (Показати малюнки). (Слайд)
2. Робота в зошитах
- Скласти два речення в яких слово земля буде писатися з великої букви і з маленької.
Ми живемо на планеті Земля.
Ми любимо свою рідну землю.
- В яких випадках слово земля пишеться з великої букви, а коли з малої?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1 .Слово вчителя (Слайд )
-Іменники, що є назвами міст, сіл, вулиць, річок, гір, морів, прізвища, імена, по – батькові, клички тварин- це власні іменники. Власні іменники пишуться з великої букви. Наприклад.
- Загальні іменники - це назви, що даються багатьом предметам. Загальні іменники пишуться з малої букви. Наприклад
- Як пишуться власні іменники?
- Як пишуться загальні іменники?
2. Творча робота „ Секрет свого імені".
- Знайомство з інопланетянами! Скоро чарівне свято Валентина, який відмічають усі люди планети Земля. Запишіть свої імена на сердечках і зробимо колаж.
День народження дитини
Називаємо - іменини !
І тому не дивина,
Що даємо їм імена.
Про ім'я свого секрет
Розкажуть діти.
Тож - вперед!
Діти розповідають про те, що означає ім'я. (Творчі роботи).
Значення імен
У кожної людини є ім'я, дане йому при народженні. Кожне ім'я несе в собі певний сенс і, так чи інакше, впливає на характер людини. За ім'ям можна визначити, які здібності або недоліки має людина. Наші предки вважали, що від імені людини залежить вся його доля, і навіть у наші часи батьки, перш ніж дати ім'я дитині, намагаються ретельно вивчити його значення.
Будь-яке ім'я зберігає в собі багато таємниць і виникло, як правило, через якусь подію в історії. Дітей часто називають на честь родичів, великих людей і навіть на честь богів. Про що ж говорять наші імена?
- Чому ми пишемо імена з великої букви? ( Це власні іменники)
- Як вас можна разом назвами, коли ви перебуваєте в школі? (Учні, однокласники, діти).
- З якої букви пишуться загальні іменники?
3. Робота з інтерактивною вправою « Власні і загальні іменники»
V.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. Закріплення вивченого матеріалу
1 пара. На карті знайти океани і відмітити їх на контурній карті.
2 пара. Робота з текстом. Виписати власні іменники.
Україна - це велика незалежна держава в Європі.
Своїми розмірами Україна більша за такі держави, як Англія, Австрія, Бельгія, Данія, Португалія і Швейцарія разом узяті.
За чисельністю населення вона посідає п’яте місце в Європі після Німеччини, Італії, Великобританії,Франції.
В Україні є гори Карпати і Кримські, є й моря - Чорне й Азовське.
Київ - столиця України. Він розташований на берегах найбільшої в Україні річки - Дніпро. Це одне з найдавніших і найкрасивіших міст Європи.
Україна - твій рідний край, твоя земля, де ти народився і зростаєш.
3 пара. Добір загальних назв.
Доберіть з довідки загальну назву для кожної групи власних назв і запиши.
Київ, Луганськ, Херсон, Мирноград
Шевченко, Франко, Тичина
Сергій, Василь, Олена
Рябуха, Чорнушка, Димок
Слова для довідки: клички тварин, прізвища, імена, міста.
4 пара. Підписати імена, імена по батькові і і прізвища письменників. с.104-105, впр. 253-255
3.Перевірка групової роботи.
- Про нашу планету багато дізнались прибульці допитливі з космосу. Про наше життя буде що розказати, мандрівку оцю будуть вони пам'ятати. Давайте прощатись, бо скоро вже час назад їм у край свій летіти. Дороги щасливої їм побажаємо і, може, колись ми до них завітаємо. Та зараз уже добігає кінця урок наш.
IX. Підсумок уроку
Гра з Lego «Сигналики» Червона цеглинка – власні іменники, жовта – загальні ( Дніпро, музей, річка, Київ, село, Україна, Тарас…)
Гра з Lego 3 цеглинки. Червона – прізвище, жовта – ім’я, зелена- по батькові.
(Костенко, Ліна, Вікторівна, Сергіївна, Наталя, Яковенко, Григорович..)
1. Бліц-опитування ( програма тестування)
- З якими іменниками ми познайомились на уроці? (Власні і загальні).
- Які іменники називаються власними…
- Як вони пишуться?
- Які іменники називаються загальними…
- Як вони пишуться?
- Що цікавого ви дізналися на уроці?
2.Закінчи речення ( Слайд)
3. Самооцінка за урок за допомогою 3 цеглинок (зелена – я все зрозумів (-ла), жовта – мав (-ла) труднощі, червона – дуже було складно, треба ще працювати)
4. Домашнє завдання