Українська революція (1917-1921рр..)

Про матеріал
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань. Вид уроку: урок-квест. Тип квесту: лінійний.
Перегляд файлу

План-конспект уроку

з предмету: «Історія України»

до теми: « Українська революція (1917-1921рр..)».

 

КВЕСТ. «Ми є. Були. І будем ми. Й Вітчизна наша з нами».

Мета:

       систематизувати і узагальнити знання учнів з  теми «Українська революція

     1917-1921 рр.;

       розвивати навички командної гри, вміння хронологічної послідовності, уміння працювати з історичними джерелами, аргументовано висловлювати власну думку, використовувати здобуті знання в практичній діяльності;

       виховувати в учнів почуття патріотизму, інтересу і поваги до історичного 

минулого своєї держави, національну свідомість та гідність.

Тип уроку: урок  узагальнення і систематизації  знань.

Вид уроку: урок-квест.

Тип квесту: лінійний.

Форма організації навчальної роботи: робота в малих групах, індивідуальна, фронтальна.

Методи і методичні прийоми:

1.Інформаційно-рецептивний

- словесні (розповідь-пояснення,опис,бесіда,повідомлення учнів);

- наочний: ілюстрація, демонстрація, робота з картою.

Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та іллюстрації нових знань, робота з історичними документами.

  1. Репродуктивний.

Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

  1. Проблемно-пошуковий: постановка проблемного питання.

Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

  1. Інтерактивні: «фішбоун», «прогнозування за ілюстрацією»,«піраміда», робота в малих групах.
  2. Сугестивний: застосування різних видів мистецтв - музика, кіно.

Матеріально технічне обладнання: комп’ютер, екран, проектор.

Дидактичне забезпечення:  карта, історичні документи,опорні конспекти, презентації,фотоматеріали,відеоматеріали.

Міжпредметні зв’язки: географія,українська література.

Опорні поняття та терміни:

  • Українська революція.
  • Центральна Рада.
  • Генеральний Секретаріат.
  • Універсали УЦР.
  • Автономія.
  • Суверенітет.
  • Соборність.

Основні дати:

1917–1921рр.- Українська революція.

10 (23) червня 1917р. - Пер­ший універсал Центральної Ради.

3 (16) липня1917р. - Другий універсал Центральної Ради.

7 (20) листопада1917р. – Третій універсал Центральної Ради.

9 (22) січня 1918р. - Четвертий універсал Центральної Ради.

Персоналії: М. Грушевський, С.Петлюра, В.Винниченко, П.Скоропадський.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • Проаналізувати державотворчу діяльність ЦР;
  • Визначити хронологічну послідовність подій;
  • Сформулювати особисту позицію щодо оцінки державотворчої діяльності  ЦР;
  • Зазначити здобутки і прорахунки  ЦР.

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.

Привітання викладача та учнів. Перевірка готовності до уроку. Учні попередньо об’єднюються в три групи, які мають випереджальне завдання.

Вступне слово викладача.

 

Психологічне налаштування: відеоролік

 

 «Криптограма»:

Кожна команда, відповідно до зашифрованого  коду, повинна  знайти в підручнику: дату, пов’язати із нею подію відповідно до теми, назвати представницький орган українських демократичних сил та  особу, історично пов’язану з цим. (код до шифру: с-сторінка, №-рядка  зверху, № - порядковий номер слова злівого боку).

 

  • Команда «ДЕРЖАВОТВОРЦІ»

Вкажіть дату:

«С309 – Р8- №2»

Представницький орган українських демократичних сил:

«С309 - Р23-№3+№4»

 (Відповідь: 1917рік , Центральна Рада, М. Грушевський…)

  • Команда  «ІСТОРИКИ»

Вкажіть дату:

«С158 - Р30,Р31-№7,№8,№9»

Подія:

«С158 - Р31-№3,№4»

 (Відповідь: 29 квітня 1918рік , державний переворот, Павло Скоропадський …)

 

  • Команда  «АРХІВАРІУСИ»

Вкажіть дату:

«С30 - Р26-№3,№4,№5»

Подія:

«С126 - Р7-№5,№6,№7 »

( Відповідь: 22 січня  1919рік, єдина соборна держава-соборність, Є.Петрушевич…)

 

Оголошення теми уроку

Тема нашого уроку: Українська революція 1917–1921 років.

Перегляд відеороліка «Як змінювалася мапа України періоду 1917-1921 рр.»

 

 Українська революція  розпочалася в умовах революційних потрясінь, які охопили Російську імперію у березні 1917-го. Ключовим її рушієм був український народ і його політична еліта, що еволюціонувала від ідей політичної автономії та федерації до усвідомлення власної державної незалежності. 

 

 

ЛОКАЦІЯ№ 1.   «Фішбоун»

(Перед учнями ставиться проблемне питання: Чому в 1917році  відбулась українська революція? Учні повинні зясувати її причини, аргументувати їх фактами та зробити  висновок. Оцінюється активність кожної команди. Максимальна кількість балів – 4 бала)

 

                                    

 

 

 

Голова риби: поставлена про-блема.

Верхній кістяк риби: визначаю-ться причини.

Нижній кістяк риби: визначаю-ться факти.

Хвіст риби: висновки.

 

 

 

 

 

 

ЛОКАЦІЯ № 2.  «Стоп-кадр».

(Учням пропонується 9 фотогріфій, 7 з яких пов’язані з історичними подіями того часу. Учні повинні знайти фото, які відповідають першим ознакам української революції 1917-1921рр. Кожна правильна відповідь- 1 бал).

(Відповідь: Українська революція -  це…..парламент,армія,уряд,територія та кордони, українська  академія наук, поштова марка,гривня - грошова одиниця).

  

ЛОКАЦІЯ №4  «Історичні  батли».

(Команди ставлять одна одній по 5 запитань.Оцінюється корректність питання та правильність надання відповіді. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал).

Запитання для команд:

 

Команда «ДЕРЖАВОТВОРЦІ»:

1. Розшифруйте абревіатуру УСС.

2.Співавтор Універсалів Української Централь­ної Ради, один із керівників антигетьманського пов­стання, Голова Директорії УНР

3. Між якими державами  9 лютого 1918 р. було укладено Брест-Литовський мирний договір?

4. Яка подія в ході війни радянської Росії про­ти УНР увійшла в історію України, як символ націо­нальної честі?

5. Орган державної влади УНР, із яким  пов'язаний третій етап Української революції
1917—1921 рр..

Відповіді:

1.Українські січові стрільці.

2. В. Винниченко.

3. УНР і Німеччина, Австро-Угорщина, Туреччина, Болгарія.

4. Бій під Крутами 16 (29) січня 1918 р.

5. Директорія УНР.

Команда  «ІСТОРИКИ»:

1.Розшифруйте абревіатуру УНР

2.Назвіть склад Директорії УНР, створеної в ли­стопаді 1918 р.

3.Державний діяч, очільник Української Дер­жави.

4. Чому ЗУНР, на відміну від УНР, вдалося ство­рити ефективний державний апарат?

5. Універсал, що проголосив автономію України і дата прийняття.

Відповіді:

1. Українська Народна Республіка.

2.В. Винниченко, С. Петлюра, Ф. Швець, А. Макаренко, П. Андрієвський.

3. П. Скоропадський.

4. Національні кадри в ЗУНР становили особи з юридичною освітою й досвідом депутатської та фахо­вої роботи.

5. Перший універсал  10 (23) червня 1917 р.

 

Команда  «АРХІВАРІУСИ» :

1.Розшифруйте абревіатуру ЗУНР

2. Назва уряду Української Центральної Ради.

3. Назвіть дві іноземні політичні сили, які в роки грома­дянської війни боролися за українські землі.

4.Український державний діяч, Головний ота­ман армії УНР

5. Політика, яку з 1919 р. в Україні запровадили більшовики.

Відповіді:

1. Західноукраїнська Народна Республіка.

2. Генеральний секретаріат.

3. Більшовики, денікінці.

4. С. Петлюра.

5.«Воєнний комунізм».

 

ЛОКАЦІЯ№5.  «Журналістське розслідування».

(Учні отримали випереджальне домашнє завдання: підготовити повідомлення відповідно до обраного питання та представити його у вигляді презентації.

Команда «ДЕРЖАВОТВОРЦІ» - Ставлення до УНР українців (презентація).

Команда  «ІСТОРИКИ» -Ставлення Росії до української революції (презентація).

Команда  «АРХІВАРІУСИ» - Вінничина у період 1917-1921рр. (відеоматеріал).

 

ЛОКАЦІЯ №6. «Псевдоніми».

(Командам  пропонується по 2 псевдонима та фото історичного діяча. Вони повинні назвати ім’я та  розказати про нього).

 

ЛОКАЦІЯ№7.   «Географічна підказка»

(Команди мають назвати  місто, пов'язане з подіями  української  революції 1917-1921рр. за допомогою трьох підказок (максимальна кількість балів -3 бали).

Фото№1:

  • 1. Фото.
  • 2. Одне з найбільших промислових міст України.
  • 3.  Це місто було першою столицею України.

(відповідь: Харків)

Фото№2:

  • 1. Фото.
  • 2. Місто було столицею України з лютого 1919-по березень 1919 ; з травня по червень 1920р.
  • 3. Це місто є  нашим обласним  центром  ….

(відповідь: Вінниця)

Фото№3:

  • 1. Фото.
  • 2. Одне з найстаріших міст Європи.
  •  3. Це місто є  столицею України.

(відповідь: Київ)

 

ЛОКАЦІЯ №8.  «Артефакти».

(Передбачає виконання капітанами команд. Робота  з  документами.  Потрібно прочитати  документ. Визначіть, яку подію описано в ньому. Коли й де вона відбулася?  Визначіть історичне значення події).

  1. Назва документу…
  2. Дата прийняття…
  3. Значення та наслідки…

 

 «Архіваріуси»

Документ №1:

 

                                                Народе України.

Твоєю силою,  волею, словом стала на Землі українській вільна
Народня Республіка.Справдилась колишня давня мрія батьків твоїх,
- борців  за  вольности і права трудящих.

Але в тяжку годину  відродилась  воля  України.  Чотири  роки
лютої  війни  знесилили  наш  край і людність.  Фабрики товарів не
виробляють.  Заводи спиняються.  Залізниці розхитані. Гроші в ціні
падають.  Хліба зменьшується.  Насуває голод. По краю розплодились
юрми грабіжників і  злодіїв,  особливо,  коли  з  фронту  посунуло
військо, счинивши кріваву різню, заколот і руїну на нашій землі.

Через усе це не могли відбутися вибори в Українські Установчі
Збори в  приписаний  нашим  попереднім Універсалом час.  Ці Збори,

призначені на нинішній день, не змогли зібратись, щоб  приняти  з

наших рук нашу тимчасову найвищу революційну владу над  Україною,

уставити  лад   в   Народній   Республіці   нашій, організувати                                        

нове Правительство.

Ми, Українська  Центральна Рада,  зробили всі заходи,  щоб не
допустити  цеї  братовбивчої  війни  двох  сусідніх  народів,  але
петроградське  правительство  не  пішло  нам назустріч і веде далі
кріваву боротьбу з нашим народом і Республікою…

Ми, Українська   Центральна   Рада,  обрана  з'їздами  селян,
робітників і салдатів України,  на те  пристати  ніяк  не  можемо,
ніяких війн піддержувати не будемо, бо український народ хоче миру
і мир демократичний повинен бути як найшвидче.

Але для  того,  щоб  ні руське правительство,  ні яке инше не
ставили Україні на перешкоді установити той бажаний мир, для того,
щоб  вести  свій  край  до  ладу,  творчої  роботи,  до  кріплення
революції  та  волі  нашої,  ми,   Українська   Центральна   Рада,
оповіщаємо всіх громадян України:

Однині Українська Народня Республіка стає самостійною, ні від
нікого   незалежною,  вільною,  суверенною  державою  українського
народу….

 

Відповідь:

IV Універсал – 9(22) січня 1918 р.  Декларував незалежність України. УНР проголошувалася «самостійною, ні від кого не залежною, вільною суверенною державою українського народу».

 Історичне значення: це було історичне рішення Ради, яке свідчило про остаточний розрив з імперським центром. Керівництво і більшість членів УЦР нарешті перейшли на позиції самостійників. Народ закликали до захисту своєї держави. Та цей важливий юридичний акт було проголошено надто пізно, коли кульмінаційний момент українського національного руху вже був пройдений. Захистити Київ Універсал не допоміг. Ідея самостійності України жила в головах кращих представників українського народу.

 

 

 

«Історики»

Документ №2:

 «Коли з боку Бахмача і Чернігова рушили на Київ більшовицькі ешелони, уряд не міг послати для того, щоб їх зупинити, жодної військової частини. Тоді нашвидку було зібрано загін із студентів та гім­назистів старших класів і відправлено їх — букваль­но на знищення — назустріч добре озброєним і чис­ленним силам більшовиків. У той час, коли юнаки (у більшості ніколи не тримали в руках рушниці) сміливо вступили в бій проти більшовицьких заго­нів, їхні командири,— група офіцерів — залиши­лися в поїзді та організували пиятику у вагонах; більшовики без труднощів розбили  загін молоді і по­гнали його зі станції.

Помітивши небезпеку, керівництво, яке перебу­вало в поїзді, спішно дало сигнал на від'їзд ешелону, не затримавшись ні на хвилину, щоб забрати з со­бою втікаючих...

Шлях на Київ тепер був зовсім відкритий. Гово­рять, ініціатива відправлення на очевидну загибель декількох сотень бідолашної молоді належала вій­ськовому міністру М. В. Поршу.

Інший колишній військовий міністр — Петлюра зібрав партизанський загін, щоб відбити наступ більшовиків з боку Полтави. Він чекав їх зі своїм загоном на станції Гребінка Київо - Полтавської за­лізниці, але більшовики, обійшовши цю станцію, ру­шили на Київ ґрунтовою дорогою. Петлюра, повер­нувшись зі своїм загоном у Київ, підніс на деякий час настрій його захисників, тому що поширив чутку нібито він «розбив вщент» більшовиків під Гребін­кою.

Однак незабаром з'ясувалося дійсне становище. Над Києвом знову розпочали рватися снаряди. Кіль­ка днів тривала пекельна канонада, і в ніч на 25 січ­ня члени уряду, лідери фракції Центральної ради і дехто з її членів виїхали з Києва по Житомирсько­му шосе, а за ними відступили українські війська. Від'їзд був раптовий, без будь-якого попередження, хоча б всіх членів Центральної ради та найвідоміших політичних діячів. Вранці 26 січня стало зовсім тихо, стихла стрілянина... пішов густий сніг і, зда­валося, що все заспокоїлося і настав відпочинок піс­ля пекельних днів боротьби».

 

Відповідь:

Бій під Крутами, 16 (29) січня 1918 р.

Історичне значення: українська сторона втратила вбитими від 300 до 400 чоловік, але змогла затримати більшовицьку армію, вигравши для УНР трохи часу. Ця затримка дала змогу Центральній Раді заключити Берестейський мир 9 лютого 1918 року та зберегти молоду Українську Державу.Подвиг студентів-крутян став символом мужності та беззастережної любові до власної Батьківщини. За часів радянської влади, про бій під Крутами забули на довгих 70 років, до отримання Україною незалежності. Тільки в останні роки історики почали активно вивчати наявні матеріали. І хоча зараз виникає більше питань, ніж відповідей, незмінним залишається один факт: битва під Крутами – одна з визначних сторінок історії України, яку ми маємо пам’ятати.

 

 

« Державотворці »

Документ №3:

 

«Стоїть морозний день, дерева вкриті інеєм. З са­мого ранку місто святковий вигляд. Скрізь націо­нальні прапори і транспаранти. На Тріумфальній арці при вході з Володимирської вулиці до Софій­ської площі — старовинні герби Східної України і Галичини. По всьому майдані на стовпах герби чи не всіх українських губерній і плакати.

Об одинадцятій ранку під звуки музики почали йти сюди українські піхотні частини, артилерія та самострільні команди, котрі стали шпалерами з усіх чотирьох боків площі. За військом рушили люди, зібралася велика кількість народу, заповнила всю площу й сусідні вулиці.

Розміщенням делегацій по місцях та всім церемо­ніалом свята завідував артист Микола Садовський. Незабаром поперед війська стали нові шереги з уч­нів, котрі в супроводі вчителів прийшли з націо­нальними прапорами і плакатами. Опісля надійшли делегації від міністерств та інших установ, були хресні ходи з усіх київських церков.

Духовенство зібралося у Софійському соборі на Службу Божу. На майдані стає дедалі тісніше. Займають свої місця члени Галицької делегації, урядовці з головою Ради Міністрів Володимиром Че-хівським, делегати Трудового Конгресу, представни­ки Національного Союзу, найвищі цивільні та вій­ськові достойники, закордонні дипломати.

У тиші, що запала на якусь хвилину, здалеку по­чулися поклики "Слава!" на честь членів Директорії, котрі під'їжджали на автомобілях. Військовий оркестр грає Національний Гімн. Настає найурочи­стіший момент свята.

Промовляв голова Директорії Володимир Винниченко. Після цього архієпископ Агапіт відслужив з духовенством молебень. Відбувся військовий па­рад галицького легіону Січових Стрільців, якими командував полковник Євген Коновалець. Наступ­ного дня почав роботу Трудовий Конгрес».

 

Відповідь:

Це документ «Проголошення Акту Злуки УНР і ЗУНР» . Її ще називають  «Велика Злука». Урочисто була оголошена 22 січня 1919 р. на Софійському майдані в Києві універсалу про об'єднання  УНР і ЗУНР  у  соборну  Україну, День соборності України.

(об'єднання Української народної республіки (УНР) і Західно-Української Народної Республіки (ЗУНР).

Історичне значення:

 

 

ЛОКАЦІЯ №9.  «Відеонатяки».

(Учням  пропонується продивитися  фрагменти  із  художніх  фільмів про даний істо-ричний період і дати відповіді на питання:

Фільм 1

Скажіть про яку форму  державного правління згадується у відеосюжеті  і з чиїм приходом до влади  її можна пов'язати  ? (це монархічна форма  державного правління,  прихід до влади П. Скоропадського…

Фільм 2

Які художники розробляли українські банкноти часів української революції?

(Відповідь: Г. Нарбут., І. Золотов, І. Модзалевський).

Фільм 3

Дайте визначення поняттю отаманщина і назвіть найвідоміших отаманів?

(Відповідь: Отаманщина Засилля різних збройних формувань в умовах відсутності реальої державної влади;період в історії визвольних змагань,який найчастіше асоціюється із селянським повстанським рухом 1918-1923рр. Махно,Григор'єв,Зелений,Ангел.)

Фільм 4

Хто цей історичний діяч і як ви думаєте, про яку він  говорить  спільну  угоду проти більшовиків?

(Відповідь: Симон Петлюра , мова йдеться про Варшавську угоду(21-24квітня 1920р.) між представниками УНР  та Польщею).

 

 

 

Фільм 5

Він - Отаман, він- очільник  Революційної повстанської армії України,назвіть цю особистість?    (НЕСТОР. Махно)

Фільм 6

 «Весілля в Малинівці»:  У 1919-му в одній з повітових управ на Київщині тримали портрети Шевченка, Леніна й Олександра ІІІ – на випадок перемоги українських, більшовицьких чи білогвардійських військ…

 

 

ЛОКАЦІЯ №10.   «Дебати».

(Командам ставляться завдання: «Протягом однієї хвилини обговорити і знайти відповідь на питання:  «Що спільного між історичним періодом української  революції 1917-1921рр. і сьогоденням?»

 

ЛОКАЦІЯ №11.   «Піраміда досягнень».

(Команди роблять висновки по темі уроку в наступній послідовності:

учні записують перший рядок, виражений одним словом, як правило, іменником; другий рядок учні будують із двома словами; третій – трьома; четвертий – чотирма…

Чого ж змогли досягти українці?

     Державність

     Територія, кордони

     Герб, прапор, гімн

     Київ повернув статус столиці

     Офіційна українська мова, культура, історія

     Закладення традицій національного війська та боротьби за незалежність

 

 

 

ЛОКАЦІЯ №12.  «Палітра вражень».

Учні дають відповідь на питання: Які враження ви отримали від уроку?

(знання, задоволення, гордість за предків, нова інформація, почуття гідності за свою історію, патріотизм, впевненість у собі, уміння працювати в команді, інтерес до історії)

 

  Підведення підсумків.

Оголошення  оцінок та аналіз роботи учнів.

 

 

 

 

Домашнє завдання:

Опрацювати:

-         Підручник О.С. Марченко; І.М.Скирда. Історія України ( у визначеннях, таблицях і схемах) 10 кл.,стр.16-37;

-         інтернет-джерела:

https://www.radiosvoboda.org/a/ukrainian-revolution-1917-1921/28444030.html;

http://vinnytsia-museum.in.ua/rooms/room-11;

http://www.archives.gov.ua/Sections/Constitution/2/

https://www.radiosvoboda.org/a/ukrainian-revolution-1917-1921/28444030.html

https://nv.ua/ukr/project/istoria-100-vydayushchikhsya-l-40004783.html

http://unr.memory.gov.ua/

http://tsdea.archives.gov.ua/ua/?page=nezal_19_#U_1

https://myukraine.org.ua/biy-pid-krutamy/

https://www.radiosvoboda.org/a/revolution-1917-frontmen/28361874.html

-         інфографічні карти:

http://www.memory.gov.ua/sites/default/files/images/ukrayinska_revolyuciya_1917-1921_-_3.jpg

-         скласти «Таблицю Елвермана» з даної теми.

Зміст проблеми формулюється таким чином, щоб можна було відповісти  на запитання як позитивно, так і негативно (кількість аргументів та контраргументів повинна бути однаковою).

 

 

ТАК

 

ПРОБЛЕМА

 

НІ

 

Висловіть свою точку зору стосовно доцільності називати Грушевського «батьком української історії».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист

КОМАНДА «ДЕРЖАВОТВОРЦІ»

 

№ з/п

 

Назва локації

 

Бали

1

Локація  «Крептограма»

 

2

Локація  «Фішбоун»

 

3

Локація   «Стоп-кадр»

 

4

Локація   «Історичні  батли»

 

5

Локація   «Журналістське розслідування»

 

6

Локація   «Псевдоніми»

 

7

Локація   «Географічна підказка»

 

8

Локація   «Артефакти»

 

9

Локація  «Відеонатяки»

 

10

Локація  «Дебати»

 

11

Локація  «Піраміда досягнень»

 

12

Локація  «Палітра вражень»

 

Загалом

 

 

 

Маршрутний лист

КОМАНДА «ІСТОРИКИ»

 

№ з/п

 

Назва локації

 

Бали

1

Локація  «Крептограма»

 

2

Локація  «Фішбоун»

 

3

Локація   «Стоп-кадр»

 

4

Локація   «Історичні  батли»

 

5

Локація   «Журналістське розслідування»

 

6

Локація   «Псевдоніми»

 

7

Локація   «Географічна підказка»

 

8

Локація   «Артефакти»

 

9

Локація  «Відеонатяки»

 

10

Локація  «Дебати»

 

11

Локація  «Піраміда досягнень»

 

12

Локація  «Палітра вражень»

 

Загалом

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист

КОМАНДА «АРХІВАРІУСИ»

 

№ з/п

 

Назва локації

 

Бали

1

Локація  «Крептограма»

 

2

Локація  «Фішбоун»

 

3

Локація   «Стоп-кадр»

 

4

Локація   «Історичні  батли»

 

5

Локація   «Журналістське розслідування»

 

6

Локація   «Псевдоніми»

 

7

Локація   «Географічна підказка»

 

8

Локація   «Артефакти»

 

9

Локація  «Відеонатяки»

 

10

Локація  «Дебати»

 

11

Локація  «Піраміда досягнень»

 

12

Локація  «Палітра вражень»

 

Загалом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатковий матеріал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інфографіка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 вересня 2023
Переглядів
940
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку