Урок №1
Тема. Досліджую прикметник. Розпізнаю слова – назви ознак. Доповнюю речення. Вчуся брати інтерв'ю.
Мета: вчити спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати слова– назви ознак за питаннями який? яка? яке? Які?; формувати предметні компетентності: вміння ставити питання до слів, упізнавати предмети за їх ознаками; розвивати базові навички і вміння, необхідні для подальшого розвитку комунікативної компетенції; виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, доброзичливість, гуманність, повагу до людей.
Комплекс наскрізних умінь:
- уточнює, що було складно на уроці;
- оцінює власну роботу на уроці.
Обладнання: мультимедійний комплект, кубик, яблуко, книга, світлина дітей, м'яч, ЛЕГО, картки із завданням,
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: урок-дайджест
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Гра-асоціація «Кольорові слова».
Пропоную назвати «жовті» слова (сонце, лимон, кульбаба…), «зелені» (трава, крокодил, листя, гусінь …)
Очікування
-Чого ви очікуєте від уроку?
ІІ. Актуалізація і коригування опорних знань та уявлень учнів
— Сьогодні ми продовжуємо мандрівку до Країни Граматика. З нами вирушать й наші вірні друзі Ґаджик, Родзинка, Читалочка і Щебетунчик.
— А чи пам'ятаєте ви, хто в цій країні живе? (Іменник)
Інтерактивна технологія «Кубування»
Зробити кубик з невеликої коробки з довжиною ребра 20 -25 см. Написати на кожній грані кубика вказівки (по одній на грані). Вчитель проводить учнів через процес «кубування», пропонуючи їм в усній формі думки на запропоновану тему.
1грань – іменники – це слова …
2 грань – відповідають на питання …
3 грань – на питання ЩО? відповідають …
4 грань – на питання ХТО? відповідають …
5 грань - іменники є …. і …
6 грань – як пишуться власні іменники?
2. Каліграфічна хвилинка.
Оо оо
Оз озн
Ознака
Педагогічна технологія «Щоденні 5». Робота із словом.
3. Словничок
Стіна слів ОЗНАКА - риса, властивість, особливість, прикмета.
Звуко-буквений аналіз слова, визначення кількості складів, поділ для переносу
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та мети уроку.
Бажаю вам думати швидко, відповідати чітко, творчо працювати й старанно писати.
Пропоную кожній групі малюнок одного з предметів: яблуко, книга, світлина дітей, м'яч.
Завдання: підготувати презентацію отриманого предмета (словесно його «описати»).
1 група, які питання ви ставили до свого предмета, щоб виконати завдання? 2 група? 3 група? 4 група?
Отримуючи відповіді учнів на дошці прикріплюю малюнок предмета, а під ним відповідне питання:
Яка? Який? Яке? Які?
VІ . Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Інтерактивна технологія «Проблемне запитання»
С. 72 вправа 1
свято новий
рік веселе
ялинка новорічні
подарунки красива
Інтерактивна технологія «Розвідники» С. 72 вправа 2
Робота в парах. Інтерактивна технологія «Дослідники» С. 72 вправа 3
Пальчикова гімнастика. Гра «Варенички»
Учні повторюють слова і рухи за вчителем.
Проведи дослідження.
Педагогічна технологія «Щоденні 5». Стіна слів.
Прикметники – слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які? називають ознаки предметів.
Слухання казки «Друзі назавжди». (Додаток до уроку)
- Чому Іменник подружився з Прикметником?
V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності.
Формування вміння користуватися знаннями
Зимові канікули я провела в Карпатах. Там є чудова база відпочинку «Буковель». Чисте повітря, лижні прогулянки, смачна їжа й веселі розваги. Це був гарний відпочинок!
Експрес-тест.
Інтерактивна технологія «Детективи».
Повторне читання тексту учнями.
Завдання: Знайти у розповіді слова – назви ознак, тобто прикметники й виписати їх у зошит.
Фізкультхвилинка
VІ. Закріплення вивченого)
Довідка: льодовий, крижаний, казковий, хитрий, величезний, колючий.
Я побував на виставці … фігур. Там бачив зоопарк із … звірів. У тому зоопарку були … зайці, … лисиця, … слон, … їжачок.
Завдання: допоможіть Щебетунчику добрати слова-ознаки до поданих слів
СНІЖИНКА (яка?) КІНЬ (який?) КОШЕНЯ (яке?) РУКАВИЧКИ (які?)
VІІ. Підсумок
Учитель називає ряд слів. Якщо учень чує слово – іменник, то цеглинку ставить вертикально, якщо прикметник – горизонтально.
2. Інтерактивна технологія «Незакінчених речень»
-Сьогодні на уроці я запам’ятав…
-Я навчився на уроці…
-Мені сподобалось…
VІІ. Рефлексія
Пірамідка настрою.
Додаток до уроку
Друзі назавжди
Казка
У Країні Граматиці проживали поважні частини мови — Іменник і Прикметник. Але вони були незнайомі між собою. Та одного разу доля звела їх разом.
— Ти хто? — запитав Іменник, побачивши Прикметника.
— Я не можу відповісти на це питання. Я знаю тільки, який я? А ти який?
— А я можу відповісти лише на питання «хто?» або «що?». А от який я — не знаю...
Тут у кущах пробіг Зайчик. Іменник і Прикметник переглянулися.
— Заєць! — сказав Іменник.
— Сірий, довговухий, куцохвостий, прудкий! — додав Прикметник і посміхнувся.
Тим часом набігла хмарка, і прямо Іменникові на ніс упала велика дощова крапля.
— Дощ, — промовив той.
— Теплий, літній, короткочасний, — заспокоїв Прикметник і засміявся, хоч на нього теж упало кілька крапель.
— Парасолька! — вигукнув Іменник, швидко розкривши її, і запросив свого нового знайомого сховатися від дощу.
— Гарна, яскрава! — похвалив парасольку Прикметник. Він був дуже радий зустрічі з Іменником, адже вони так легко порозумілися.
— Добрі, вірні, щирі, справжні... — почав він схвильовано говорити. Іменник одразу зрозумів, про що той думає, і продовжив:
— Друзі! Побратими!
З того часу й почалася дружба Іменника й Прикметника. Прикметник так шанує Іменника, що називає його старшим братом і завжди пристає на його бік.