Украънська мова 2 клас. Досліджую прикметник. Розпізнаю слова – назви ознак. Доповнюю речення. Вчуся брати інтерв'ю.

Про матеріал
Урок насищенний різними видами робіт, можна використовувати для відкритого уроку.
Перегляд файлу

Урок №1

Тема. Досліджую прикметник. Розпізнаю слова – назви ознак.               Доповнюю речення. Вчуся брати інтерв'ю.

Мета: вчити спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати слова– назви ознак за питаннями який? яка? яке? Які?; формувати предметні компетентності: вміння ставити питання до слів, упізнавати предмети за їх ознаками;  розвивати базові навички і вміння, необхідні для подальшого розвитку комунікативної компетенції; виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, доброзичливість, гуманність, повагу до людей.

Комплекс наскрізних умінь:

- уточнює, що було складно на уроці;

- оцінює власну роботу на уроці.

Обладнання:  мультимедійний комплект,  кубик, яблуко, книга, світлина дітей, м'яч, ЛЕГО, картки із завданням,

Тип уроку:         комбінований

Форма проведення:  урок-дайджест

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 Створення позитивного психологічного клімату класу.  

Гра-асоціація «Кольорові слова».

 Пропоную назвати «жовті» слова (сонце, лимон, кульбаба…), «зелені» (трава, крокодил, листя, гусінь …)

 Очікування

-Чого ви очікуєте від уроку?

ІІ. Актуалізація  і коригування опорних знань та уявлень учнів

— Сьогодні ми продовжуємо мандрівку до Країни Граматика. З нами вирушать й наші вірні друзі Ґаджик, Родзинка, Читалочка і Щебетунчик.

— А чи пам'ятаєте ви, хто в цій країні  живе?  (Іменник)

Інтерактивна технологія «Кубування»

 Зробити кубик з невеликої коробки з довжиною ребра 20 -25 см. Написати на кожній грані кубика вказівки (по одній на грані). Вчитель проводить учнів через процес «кубування», пропонуючи їм  в усній формі думки на запропоновану тему.      

1грань – іменники – це слова …

2 грань – відповідають на питання …

3 грань – на питання ЩО? відповідають …

4 грань – на питання ХТО? відповідають …

5 грань - іменники є …. і …

6 грань  як пишуться власні іменники?

2.  Каліграфічна хвилинка.

Оо  оо

Оз  озн

Ознака

  • Чи знаєте ви, що означає це слово?

Педагогічна технологія «Щоденні 5». Робота із словом.

3. Словничок

Стіна слів ОЗНАКА - риса, властивість, особливість, прикмета.

Звуко-буквений аналіз слова, визначення кількості складів, поділ для переносу

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та мети уроку.

  1. Вступне слово вчителя
  •       Живуть у країні Граматики  ще слова, які називають ознаку предмета. Це дуже важливі та потрібні слова. Сьогодні ми з ними познайомимось і дізнаємось, як їх називають,  та на які питання вони відповідають.

Бажаю вам думати швидко, відповідати чітко, творчо працювати й старанно писати.

  1.                 Робота в групах. Інтерактивна технологія «Визнач ознаку».

  Пропоную кожній групі  малюнок одного з предметів:  яблуко, книга, світлина дітей, м'яч.

Завдання:  підготувати презентацію отриманого предмета (словесно його  «описати»).

  1. Презентація предмета.
  •              Ви молодці. Правильно визначили ознаку кожного предмета.

1 група, які питання ви ставили до свого предмета, щоб виконати завдання? 2 група?  3 група? 4 група?

Отримуючи відповіді учнів на дошці прикріплюю  малюнок предмета, а  під ним  відповідне питання:

Яка?     Який?     Яке?     Які?

 

VІ . Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1. Робота з підручником

Інтерактивна технологія  «Проблемне запитання»     

С. 72 вправа 1

  •    Після зимових канікул у школі  знову зустрілися вірні друзі Ґаджик, Родзинка, Читалочка і Щебетунчик. Кожний з них розповідав про свій відпочинок. Прочитайте, які слова використали у своїх розповідях Читалочка і Щебетунчик.

свято                      новий

рік                            веселе

ялинка                    новорічні

подарунки              красива

 

Інтерактивна технологія «Розвідники» С. 72   вправа 2   

  • Визначте, хто з дітей використав іменники?
  • Поясни, чому так вважаєш?

 

Робота в парах.   Інтерактивна технологія  «Дослідники» С. 72   вправа 3

  •       Поєднайте слова Читалочки з відповідними словами Щебетунчика. Перевірка.
  •       Запишіть утворені сполучення слів.

Пальчикова гімнастика.   Гра «Варенички»

Учні повторюють слова і рухи за вчителем.

  • Просіяли борошно (рух руками ліворуч -праворуч).
  • Замісили тісто (кулаком по долоні)
  • Зробили ковбаску (відповідні рухи руками)
  • Зліпили варенички (натиснути на вушка)

Проведи дослідження.

  1. На які питання відповідають слова Щебетунчика?
  2. Визначте, що називають ці слова – предмети чи ознаки?
  • Перевіримо за правилом. С. 72.

 

Педагогічна технологія «Щоденні 5».     Стіна слів.

Прикметники – слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які?  називають ознаки предметів.

Слухання казки «Друзі назавжди».  (Додаток до уроку)

- Чому Іменник подружився з Прикметником?

V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності.

Формування вміння користуватися знаннями

  1.   Робота з текстом         С. 73 вправа 5
  • Прочитайте текст. (читання мовчки)

Зимові канікули я провела в Карпатах. Там є чудова база відпочинку «Буковель». Чисте повітря, лижні прогулянки, смачна їжа й веселі розваги. Це був гарний відпочинок!

Експрес-тест.

  • Де провела канікули Родзинка?
  • Яку назву мала база відпочинку?
  • Чи сподобався відпочинок Читалочці?

Інтерактивна технологія «Детективи».

  Повторне читання тексту учнями.

Завдання:    Знайти у розповіді слова – назви ознак, тобто прикметники й  виписати їх у зошит.

 

  1. Робота в парах «Інтерв'ю»
  • Візьміть інтерв'ю  з однокласника (однокласниці). С. 73 вправа 7
  1. Де ти провів (провела) свої канікули?
  2. Що найбільше сподобалося?
  3.        Якими словами – назвами ознак можеш описати свою матусю?

Фізкультхвилинка

VІ. Закріплення вивченого)

  1. Інтерактивна технологія «Творча лабораторія» с. 73 вправа 6
  •       Прочитай розповідь  Ґаджика.  Скориставшись довідкою доповни її прикметниками.

Довідка: льодовий, крижаний, казковий, хитрий, величезний, колючий.

Я побував на виставці … фігур. Там бачив зоопарк із … звірів. У тому зоопарку були … зайці, … лисиця, … слон, … їжачок.

 

  1. Самостійна робота  (картки)         Гра «Слова»

Завдання:  допоможіть Щебетунчику добрати слова-ознаки до поданих слів

СНІЖИНКА (яка?)  КІНЬ (який?)    КОШЕНЯ (яке?)    РУКАВИЧКИ (які?)

VІІ. Підсумок

  1. Лего – гра «Візерунок»

Учитель називає ряд слів.  Якщо учень чує слово – іменник, то цеглинку ставить вертикально, якщо прикметник – горизонтально.

  • МОРЕ    СОЛОНЕ    УЧНІ    АКТИВНІ    РОЗУМНІ  СТАРАННІ\
  • ЯСКРАВЕ   СОНЦЕ    ГУСТИЙ    ТУМАН     ХОЛОДНА   ЗИМА

2.  Інтерактивна технологія «Незакінчених речень»

-Сьогодні на уроці я запам’ятав…

-Я навчився на уроці…

-Мені сподобалось…

VІІ. Рефлексія      

Пірамідка настрою.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

 

Друзі назавжди

Казка

У Країні Граматиці проживали поважні частини мови — Іменник і Прикметник. Але вони були незнайомі між собою. Та одного разу доля звела їх разом.

— Ти хто? — запитав Іменник, побачивши Прикметника.

— Я не можу відповісти на це питання. Я знаю тільки, який я? А ти який?

— А я можу відповісти лише на питання «хто?» або «що?». А от який я — не знаю...

Тут у кущах пробіг Зайчик. Іменник і Прикметник переглянулися.

— Заєць! — сказав Іменник.

— Сірий, довговухий, куцохвостий, прудкий! — додав Прикметник і посміхнувся.

Тим часом набігла хмарка, і прямо Іменникові на ніс упала велика дощова крапля.

— Дощ, — промовив той.

— Теплий, літній, короткочасний, — заспокоїв Прикметник і засміявся, хоч на нього теж упало кілька крапель.

— Парасолька! — вигукнув Іменник, швидко розкривши її, і запросив свого нового знайомого сховатися від дощу.

— Гарна, яскрава! — похвалив парасольку Прикметник. Він був дуже радий зустрічі з Іменником, адже вони так легко порозумілися.

— Добрі, вірні, щирі, справжні... — почав він схвильовано говорити. Іменник одразу зрозумів, про що той думає, і продовжив:

— Друзі! Побратими!

З того часу й почалася дружба Іменника й Прикметника. Прикметник так шанує Іменника, що називає його старшим братом і завжди пристає на його бік.

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку