Урок читання
Тема : Улюблене свято всіх дітей. Н. Даценко «Зниклий мішок».
Мета: розширити знання учнів про святого Миколая;
вчити правильно, виразно, свідомо читати твори; вдосконалювати навички
аналізу тексту;
збагачувати словниковий запас;
розвивати пам'ять, увагу;
розвивати зв’язне мовлення;
сприяти розвитку мотивації до добрих вчинків;
виховувати віру в силу добра;
вчити бути слухняними і добрими.
І .Організація класу
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
2.1 Бесіда
- Яке улюблене свято всіх дітей?
- За що ти любиш це свято ?
Вчитель: за давньою традицією напередодні свята усі діти пишуть листа Святому Миколаю.
- Хто з вас уже підготував листа?
- Хто може прочитати свого листа ?
2.2 « Лист Миколаю » ( бажаючі зачитують свій лист )
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
3.1 Бесіда
- Що ти знаєш про Святого Миколая ?
3.2 Перегляд відео про Святого Миколая
ІV . Вивчення нового матеріалу.
4.1 Слухання твору Ніни Даценко « Загублений мішок» ( аудіозапис )
4.2 Читання тексту « ланцюжком »
4.3 Аналіз змісту прочитаного за запитаннями ( бесіда з елементами вібіркового читання) :
- Хто герої твору ?
- Куди зібрався Святий Миколай ?
- Як він до цього приготувався ?
- Що сталося з мішком ?
- Куди привели сліди Святого Миколая?
- Про що розповів Святий Миколай інопланетянину?
- Чому засмутився інопланетянин?
- Чи потрапив Святий Миколай до інопланетян ?
4.4 Бесіда .
- Як ти думаєш , які погані твої справи записані у книгу Миколая?
- Чи записані там твої добрі справи?
4.5 Фотогалерея (перегляд фото дітей , які готували діти завчасно про їхні добрі справи)
4.6 Перегляд мультфільма – пісні « Миколай до мене не прийде»
-Чи до всіх у твоїй родині приходить Святий Миколай?
- Як ти можеш подбати , щоб свято було у всіх твоїх рідних ?
4.7. Вправи на розвиток швидкості читання.
Гра « Розвідники » (вчитель зачитує початок речення , а діти швидко відшукують його продовження і зачитують його. )
4.8. Гра « Переплутанка » (вчитель навмисно переплутує зміст речення і зачитує його. Діти виправляють речення і зачитують правильний варіант)
V. Закріплення вивченого
5.1 Придумайте продовження казки ( усно )
5.2 Вправа « Подарунок Миколаю »
- Що б ти подарував Святому Миколаю?
- Чи знаєш ти , хто може залишитися в цей день без подарунка ?
( одинокі бабусі та дідусі , родини , які знаходяться у скрутному матеріальному становищі , діти – сироти )
5.3 Пошукова робота ( дізнатися від батьків , хто потребує допомоги )
Вправа « Для кого я можу стати Миколаєм?»
( роздуми дітей)
5.4 Слухання пісні « Миколай » муз .Т. Ціхоцької , ансамбль « Жайворонки »
VІ .Рефлексія
- Сьогодні я дізнався…
- Мені було цікаво …
- Цей урок мене навчив…
VІІ. Самооцінювання своєї роботи учнями ( діти підходять до дошки і на шкалі закріплюють свою іменну картку на певному числі )
VІІІ. Підсумок