Умій дружити. Куточок друзів ( Урок)

Про матеріал
Розробку уроку я досліджую світ (1 клас) до підручника Бібік Н.М., Боднарчук Г.П. (Видавництво «Ранок», 2018) Навчаю дітей мислити критично. Створюю ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, даю можливість кожному відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили.
Перегляд файлу

Я досліджую світ /1 клас/

Тема. Умій дружити

 

 

Мета. Формування предметних компетентностей:

  • глибше представити поняття «дружба»;
  • допомогти дітям з’ясувати  критерії справжньої дружби.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:

       учити учнів аналізувати інформацію, виділяти головне, застосовувати на практиці;

        формулювати, висловлювати, доводити свою думку;

соціальна :

        формувати навички співробітництва в групі, команді, уміння адаптуватись, виконувати різні функції в групі;

        підтримувати гармонійні стосунки з оточуючими;

   розв’язувати проблеми, що виникають у різних життєвих ситуаціях;

комунікативна:

       намагатися створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів;

        сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті.

Тип уроку : урок формування умінь.

Обладнання: мультимедійний комплект, три написи для технології «Обери позицію»; матеріали для гри «Сіамські близнюки»; картки для роботи в групах, підручники, цеглинки LEGO для об’єднання в групи, кубик Блума.    

 

 

                                                        Хід уроку

 

І. Ранкова зустріч

   1. Вітання в колі друзів.

- Діти, я пропоную всім стати у коло для проведення ранкової зустрічі.

 

  • Давайте і ми, друзі, почнемо цей день зі щирого привітання.

          У цьому класі – друзі всі:              ( три хлопки)

          І ти, і ми, і ви.

Руку дай тому, хто зліва,                           

Руку дай тому, хто справа.                        

Посміхнись тому, хто зліва,

Посміхнись тому, хто справа.

Ми – одна сім'я!                          (розвести руки в сторони, показати на всіх)

Слайд 2    - Я  рада бачити всіх вас, бажаю вам бути

усміхненими,

сміливими ,

працьовитими,

ініціативними,

хорошими,

уважними.

Всім гарного настрою, адже гарний настрій – це перший крок до успіху.

Із гарним настроєм краще навчатися, а також  веселіше гратися і гуляти.

       2. Календар дня.

- Хто бажає зробити синоптичне повідомлення?

а)  погода дня, заповнення календаря

Сьогодні:

Місяць – квітень.  Число – 19.  День тижня – п’ятниця.       

 Погода -  

Настрій -

Заповнення календаря.

    3. Інтелектуальна розминка – з числом 19.

-  Який сьогодні день тижня по порядку?

-  Назвіть братика і сестричку «п’ятниці».

-  Яка зараз частина доби? (Ранок) 

-  Яке число буде післязавтра?

-  З яких цифр складається сьогоднішнє число?

-  Складіть приклади з цими цифрами. 

-  Число 19 одноцифрове чи двоцифрове?

-  Скільки у слові складів?(4 скл.)

 - В слові квітень назвіть м'які приголосні.

     4.  Експрес-інформація дітей про народний календар квітня.

( Крісло автора)

( Двоє дітей по черзі читають повідомлення)

1 учень:

1. Квітень з водою, а травень з травою.

2. У квітні ранковий туман віщує хорошу погоду.

3. У квітні ясні ночі закінчуються приморозками.

4. Журавлі прилетіли і полудень принесли.

5. Пізня весна – влітку буде холодна погода.

2 учень:

1. Якщо в холодний день заспіває півень - потепліє.

2. Якщо навесні летить багато павутиння, то літо буде спекотне.

3. Якщо весна маловітряна – то літо сухе.

4. Сині хмари – на тепло і дощ.

 

    5.  Об’єднання в групи.                                                                                    

- А зараз підійдіть до столу і оберіть собі цеглинку LEGO та об’єднайтеся у групи за кольорами.

 -  Хто хоче пояснити, чому саме цеглинку такого кольору ви обрали.

  (Червоний – радість; жовтий – колір сонця, достаток; зелений – колір весни; синій – колір неба, моря; оранжевий – колір теплоти ). 

ІІ. Робота над темою уроку

     1. Гра «Розсипанка».          Слайд 3

- Щоб дізнатися про що ми будемо говорити сьогодні на уроці, вам необхідно скласти слово із розсипаних букв.( Дружба)

   2. Оголошення теми і мети уроку.

 - Сьогодні ми будемо  говорити   не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким  повинен   бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити закони дружби  і довести, що дружба – це  найбільший і найдорожчий скарб.

Слайд 4

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити.

Тож без друга не прожити.

(Сідають на місця)

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

      1. Розповідь вчителя.

- Дорогі мої діти! Багато учнів у нашому класі. І всі такі різні. І дівчатка не схожі між собою, і хлопчики. Та ще ж дівчатка не схожі на хлопчиків, а хлопчики – на дівчаток. І все це зветься – КЛАС.

- І щоб наш клас був дружний, треба щоб кожен член нашої класної родини цього хотів, прагнув до цього.

    2. Складання павутинки (Асоціативного «куща).    Слайд 5

- Що спадає на думку, коли чуємо це слово? З чим воно асоціюється?

(радість, повага, чесність, вірність, допомога, добро, друг)

   3. Стіна слів.

- Зверніть увагу на стіну слів.

Чого ми не згадали? ( справедливість, доброзичливість, щедрість, щирість, довіра)

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Слухання ситуації.

(Вирішення проблемного питання)

Ситуація

Таня  та Оля живуть в одному будинку, в одному під’їзді й обидві на восьмому поверсі. Вони разом ідуть до школи, де навчаються в одному класі, і завжди разом повертаються додому.

  • Нам потрібно вирішити таке проблемне питання:

« Таня і Оля – справжні друзі?»

  • Але не поспішайте з висновками. Я хочу вам запропонувати відео під назвою «Мудрі казки тітоньки Сови».    Слайд 6
  1. Вправа «Обери позицію».           Слайд 7

На  дошці – три написи: «ЗА», «ПРОТИ», «НЕ ЗНАЮ».

Діти займають певну позицію по питанню «Чи можна назвати Олю і Таню справжніми друзями»», 1-2 хвилини обговорюють свій вибір у групах і презентують.

Після викладу різних точок зору – запитання:

- Чи не змінив хтось із вас своєї думки, чи не хоче перейти до іншого напису? Обґрунтуйте причини свого переходу.

  1. Вправа «Сіамські близнюки».     Слайд 8

Вибираємо пару дітей.

У коробці :

 складена газета;

 пляшка з кришкою, що лежить окремо;

 ключі;

 кубики;

 ручка з ковпачком (окремо);

 олівець;

 гумка.

Пара «близнюків» обіймає одне одного за талію так, щоб у кожного була вільна лише одна рука: в однієї дитини – ліва, в іншої – права. За командою вчителя пара починає працювати:

 розгорніть газету;

 закрутіть пляшку;

 покладіть її на газету;

 покладіть на газету всі дрібні речі;

 згорнути газету, скласти все  у подарунковий пакет.

Запитання:

 Чи сподобалося вам працювати разом?

 Що вам допомогло швидко виконати завдання?

  1. Вправа «Кубування»  - про свого друга і презентування себе для однокласників(пишем на листочках).    Слайд 9

1. Назви (друга)

2. Чому (опиши товариша)

3. Поясни (ти справді думаєш, що... ти впевнений, що...)

4. Поділись (поділись, що ти відчуваєш,коли..., чому ти вибрав...)

5. Придумай (що буде,якщо..., придумай, як...)

6. Запропонуй (запропонуй, де..., запропонуй, як..., що, якщо...)

     5.  Руханка.      Слайд 10

    6.  Гра «Так-так-так, ні-ні-ні»(усно) Поради для дружних дітей від старенької  Шапокляк.       Слайд 11

 -  На електронну адресу нашої школи для учнів 1-А класу надійшов лист від героїні мультика старенької Шапокляк «Поради для дружних дітей».

 Всі ми знаємо, що дорослі прожили набагато довше життя, ніж діти, тому вони часто дають нам поради. А от чи прислухатися до таких порад, чи ні, ми з вами поміркуємо, коли почуємо поради героїні мультика старенької Шапокляк.

На екрані подаються поради, якщо діти згідні – хлопають руками, якщо не згідні – тупотять ногами.

Поради:

Якщо  біля твого дому пищить голодне цуценя – нагодуй його.

Якщо твій друг упав на слизькій дорозі, слід довго і голосно сміятися, бо друзів не можна засмучувати.

На день народження свого друга подаруй йому те, що у тебе завалялось.

Якщо твоя бабуся захворіла – обов’язково провідай її,  адже їй потрібна твоя увага.

Якщо у твого друга з’явилась нова іграшка, якою він не дає тобі погратися, зламай її.

 - Чи варто прислухатись до порад Шапокляк ? До всіх?

- Молодці! Упоралися із завданням.

            7. Гра «Друзі».     Слайд 12

- Пригадайте свої улюблені мультфільми та казки. Подивіться на дані світлини  і скажіть, чи можна назвати цих  героїв друзями ?

Кіт Леопольд ( Миші надокучливі, бешкетники, постій нохочуть йому зробити щось погане, насолити).

Ну, постривай!( Вовк постійно хоче з’їсти Зайця).

Дюймовочка ( Дівчинка піклувалася про ластівку , коли та була дуже слабкою, а ластівка врятувала дівчинку від скупого крота).

Малиш і Карлсон.( В житті хлопчика появляється Карлсон, з яким вони разом проводять багато часу)

  1. Продовження бесіди.

Гра  «Добре – погане».     Слайд 13

- Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга. Саме тому кажуть «пліч-о-пліч», «почуття ліктя».

- Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю й смутком, поговорити про все, весело погратись.

- Пограємо в гру «Добре-погане».

- Добрі слова ми залишаємо для себе і своїх друзів, а на погані – не зважаємо.

Захистив, заспокоїв, образив, поділився, ударив, зруйнував, пожалів, злякав, подарував, обманув.

  1. Вправа «Навчаючи – вчуся» або

«Квітка-семицвітка»–правила дружби.      Слайд 14

Робота в групах.

- Діти, скажіть, чому в одних дітей багато друзів, а з деякими ніхто не хоче гратися?

- Різні діти поводять себе по-різному. Одні люблять завжди командувати, інші – постійно на щось ображаються, треті – готові в усьому поступатися іншим, аби тільки з ними грали.

- Які правила треба пам’ятати, якщо хочеш мати багато друзів? Про це ми зараз і поговоримо.

- Ви отримуєте картки, на яких записано по одному правилу дружби. Вам потрібно прочитати це правило, запам’ятати, а потім переказати кожному члену своєї групи, а також вислухати і засвоїти зміст правил інших членів своєї групи.

- Коли час вичерпається, ви розкажете вивчені правила дружби, а картки прикріпимо на нашу квіточку дружби.

- (сигнал)

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Додай слово».      Слайд 15-16

     - Послухайте вірш і скажіть, яким повинен бути друг.

 Щоб могли ми гарно жити,

 Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

 Щоб не стати ... (ворогами).

 І запам’ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

 Друг нас виручити може,

У біді він ... (допоможе).

 А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

 Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

 Друг не стане кепкувати 

 і на людях нас... (повчати).

 А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

 Й ти для друга — вірним... (будь)!

 Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

 Знай, моя дитино мила,

 Дружба — це велика... (сила)!

V. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Підсумкова бесіда. Вправа «Мікрофон».

- Якою вам уявляється людина, що не має друзів?

Чи хотіли б ви бути на її місці? Чому?

- Як потрібно вибирати друзів?

- Чи можуть бути твоїми друзями мама і тато? Обґрунтуйте свою думку.

- Які правила дружби ви запам’ятали?

                 2. Висновки

- Я сподіваюся, що змогла вас переконати, що дружба – найбільший скарб.

Пам’ятайте!

Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

Друга шукай, а знайди – тримай.

То ж хай вам щастить у дружбі, а хто ще не знайшов друзів – шукайте!

А друзі знайдуть вас!

             3.  Вправа «Ми – друзі».       Слайд 17

- Пропоную вам стати у коло, взятися за руки і тричі повторити:

«Давайте дружно будемо жити

І нашою дружбою дорожити».

4.  Теми для Щоденника вражень.

 Друг – це той, з ким мені добре.

 Мій подарунок другові (подрузі).

Підведення підсумків

         Діти, ось і добігає кінця наш урок. Сподіваюсь, що він  збагатив ваші душі і серця знаннями про дружбу. А тепер подивіться на сусіда справа, на сусіда зліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. А яким буде наш клас? За вашими посмішками сподіваюсь, що дружнім. І від кожного з нас залежить, як швидко в нашому класі буде добре всім, як швидко про нас скажуть: 1клас – дружній  клас, там гарні діти!

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1.  Бабіченко Н.Ю. Ранкові зустрічі. 1 клас. – Х.: Видавнича група «Основа», 2018. – 143 с.
  2.  Бібік Н.М. Нова українська школа: порадник для вчителя. - К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди»», 2017. - 206с.
  3. Бібік Н.М., Бондарчук Г.П Я досліджую світ: підручник інтегрованого курсу для 1 класів закладів загальної середньої освіти : у 2 частинах. Частина 2: посібник для вчителя. – Харків: Видавництво «Ранок», 2018.- 58 с.
  4. Бібік Н.М., Бондарчук Г.П Я досліджую світ: робочий зошит : 1 клас: Частина 2. - Харків: Видавництво «Ранок», 2019.-47 с.
  5. Ягупа І.А. Інтегровані заняття. Я досліджую світ. 1-й клас.//Початкова освіта, №4, 2018. – с.9-35.

 

docx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку