У матеріалах: шкільне Положення про предметний тиждень, умови конкурсів, які проводяться протягом одного дня або цілого тижня поза навчальним часом. Практика показує, що дітям подобаються конкурси Судоку, малюнків, сенканів. Легше оцінювати стіннівки, якщо є єдині вимоги до їх змісту (конкурс стіннівок). Конкурс усного рахунку ми замінили на участь у Прангліміне на освітньому сайті Міксіке, але можливий і такий варіант.
Затверджено
науково-методичною радою
Добровеличківської спеціалізованої загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів
(протокол № 1 від 05.09.2014 р.)
Положення
про шкільний предметний тиждень
Предметний тиждень – комплекс навчально-виховних заходів, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення та поширення знань з предметів, збагачення методичного досвіду вчителів
- учні школи, які вивчають предмет або освітню галузь;
- до участі в предметних тижнях можуть бути запрошені фахівці з наукової та педагогічної роботи, творчі колективи, громадськість.
КОНКУРС УСНОГО РАХУНКУ
Метою Конкурсу є розвиток творчого потенціалу учнівської молоді, звернення уваги на необхідність підвищення рівня усного рахунку, підвищення якості освіти.
Основними завданнями конкурсу є поглиблення й концентрація уваги учнів, розвиток оперативної пам'яті й мислення дітей, підлітків, юнаків та дівчат.
Учасники конкурсу – учні 4-10 класів.
Організатори – вчителі математики, учні 11 класу.
Під час Конкурсу учасники проходять поетапне (обмежене в часі) виконання тестів, що включають приклади на арифметичні дії: додавання, віднімання, множення і ділення.
Кожен учасник Конкурсу отримує тест з усного рахунку (50 прикладів на додавання) встановленого зразка, у якому записує своє прізвище, ім’я, дату, відповіді. На виконання тестів з додавання відводиться 6 хвилин, на віднімання – 7 хв, на множення – 8 хвилин, на ділення – 9 хвилин.
При підведенні підсумків журі враховує час виконання (бонусні бали за дострокове виконання) та кількість правильних відповідей.
Результати конкурсу оголошуються не пізніше наступного робочого дня після проведення Конкурсу шляхом оприлюднюються на сайті школи.
Магічні квадрати
До відома. Магічні квадрати — це квадратні таблиці натуральних чисел з однаковою кількістю рядків і стовпців, які мають одну й ту ж саму суму чисел у всіх рядках, стовпцях і діагоналях.
На рисунку показано, як можна побудувати магічний квадрат 3x3.
Такий квадрат єдиний. Решту магічних квадратів 3x3 можна одержати з нього або шляхом повороту навколо центра, або відображенням відносно однієї з його осей симетрії.
Зі збільшенням розмірів квадрата (кількості клітинок) швидко зростає кількість можливих магічних квадратів такого розміру. Кількість різних магічних квадратів розміром 4x4 дорівнює 880, а розміром 5x5 — наближається до чверті мільйона.
Судоку
До відома. Судоку — заснована на логіці японська головоломка з числами. В перекладі з японської мови «су» позначає слово «число», «доку» має безліч різних перекладів, але в цілому означає щось одне, одиничне, цілісне.
Рішення головоломки потребує терпіння і здатності до логічного мислення. За деякими даними рішення головоломок Судоку поліпшує пам'ять, мислення, а також перешкоджає розвитку і навіть лікує захворювання, пов'язані з головним мозком (таких, як хвороба Альцгеймера).
Ігрове поле складається з квадрата, розміром 9×9, розділеного на менші квадрати (їх ще називають „регіони”) із стороною 3×3 клітинки. Таким чином, все поле налічує 81 клітинку. У деяких з них вже на початку гри розташовані числа (від 1 до 9). Залежно від того, скільки клітинок вже заповнено, конкретну судоку можна віднести до легких або складних.
Мета головоломки - необхідно заповнити вільні клітинки цифрами від 1 до 9 так, щоб в кожному рядку, в кожному стовпці і в кожному малому квадраті 3×3, кожна цифра зустрічалася лише один раз. Правильна головоломка має лише одне рішення.
Кількість можливих комбінацій в судоку 9х9 складає за розрахунками Бертхама Фельгенхауера (англ. Bertram Felgenhauer) 6 670 903 752 021 072 936 960.
КОНКУРС СУДОКУ
«МАТЕМАТИЧНИЙ КВАДРАТ»
у вівторок – судоку І-ІІ рівня складності (здати 29.03. до 17.00)
у середу – судоку ІІІ рівня складності (здати 30.03 до 17.00)
у четвер – судоку ІV рівня складності (здати 31.03 до 17.00)
ПРИКЛАДИ СУДОКУ
І рівень Учасник _______________________
|
І рівень Учасник _______________________
|
І рівень Учасник _______________________
|
І рівень Учасник _______________________
|
І рівень Учасник _______________________
|
І рівень Учасник _______________________
|
ІІ рівень Учасник _______________________
|
ІІ рівень Учасник _______________________ |
ІІ рівень Учасник _______________________
|
ІІ рівень Учасник _______________________ |
ІІ рівень Учасник _______________________
|
ІІ рівень Учасник _______________________ |
ІІІ рівень Учасник _______________________
|
ІІІ рівень Учасник _______________________
|
ІІІ рівень Учасник _______________________
|
ІІІ рівень Учасник _______________________
|
ІІІ рівень Учасник _______________________
|
ІІІ рівень Учасник _______________________
|
ІV рівень Учасник _______________________
|
ІV рівень Учасник _______________________
|
ІV рівень Учасник _______________________
|
ІV рівень Учасник _______________________
|
ІV рівень Учасник _______________________
|
ІV рівень Учасник _______________________
|
Умови конкурсу
Сірникова олімпіада
І тур – учні розв’язують 12 головоломок із сірниками. За підсумками І туру визначаються 12 учасників.
ІІ тур – учні розв’язують 4 головоломки із сірниками. За підсумками ІІ туру визначаються 6 учасників.
ІІІ тур – учні розв’язують 3 головоломки. За підсумками ІІІ туру визначають 3 фіналісти.
Фінал - учні розв’язують 1 головоломку - хто швидше. За підсумками визначається один переможець.
Конкурс малюнків
Умови конкурсу – малюнки мають бути виконані ЛИШЕ за допомогою цифр
АБО геометричних фігур.
Можна використати аркуш у клітинку.
Роботи приймаються до 17.00 12 березня 2015 року
До розгляду не приймаються роботи виконані НЕОХАЙНО
КОНКУРС
МАТЕМАТИЧНИХ СЕНКАНІВ
1) скласти сенкан, темою якого є математичний термін,
2) зробити зображення до нього.
3. Конкурс проводиться протягом Тижня математики. Початок 29 березня 2016 року (9.00), закінчення – 31березня 2016 року (17.00)
4. За результатами конкурсу визначається переможець, що буде відзначений на шкільній лінійці.
Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
Наприклад
Коефіцієнт
Числовий, перший
Визначає, характеризує, відрізняє
Додаються при зведенні подібних доданків
Множник
Симетрія
Осьова, центральна
Впорядковує, прикрашає, вражає
Постійно зустрічається у житті
Основа
Конкурс стіннівок «Математика – це…»
Анкета
учня ____ класу
Моя участь у Тижні математики
на лінійці,
від вчителя математики,
від вихователя
Розгадував ребуси,
Читав газету «Математика – це життя»
Малював за числами,
Розгадував кросворди,
Малював за координатами.
Розгадування судоку,
Усного рахунку,
«Я люблю Україну! Я люблю математику!»
____________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата _______________
Анкета
учня ____ класу
Моя участь у Тижні математики
на лінійці,
від вчителя математики,
від вихователя
Розгадував ребуси,
Читав газету «Математика – це життя»
Малював за числами,
Розгадував кросворди,
Малював за координатами.
Розгадування судоку,
Усного рахунку,
«Я люблю Україну! Я люблю математику!»
_________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата _______________