УРМ 5 клас. Письмовий твір-роздум на тему пов'язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом.

Про матеріал
План-конспект уроку РЗМ. 5 клас. Письмовий твір-роздум на тему пов'язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом.для учителів. Допомога вчителю-словеснику.
Перегляд файлу

УРМ 14-15

Тема: Письмовий твір-роздум на тему пов’язану із життєвим досвідом учнів у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною?», «Чому потрібно захищати слабших?», «Чому потрібно вивчати іноземну мову?»).

Мета: удосконалювати вміння учнів створювати усні і письмові твори-роздуми; розвивати навички монологічного висловлювання, аналізу та синтезу, зв’язне мовлення та логічне мислення; збагачувати словниковий запас дітей, розширювати їх світогляд; виховувати шанобливе ставлення до оточуючих і стійкі морально-етичні цінності.

Обладнання: комп’ютерна презентація.

І. Організаційний момент.

Гра «Передай далі»

  • Усміхніться один одному і ланцюжком передайте сусідові свою усмішку разом із компліментом, торкаючись плеча.

ІІ. Мотивація освітньої діяльності.

«Мозковий штурм»

  • Розгляньте картинку.
  • Назвіть її.
  • Сформулюйте правила поведінки порушені учнями.
  • Охарактеризуйте кожного із хлопців одним словом.

Правила поведінки учнів в школі під час уроку та перерви

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

  1. Робота з ребусом.

C:\Users\Zver\Downloads\ребус текст.jpg

  • Що таке текст?
  • Що таке тема тексту?
  • Що таке мета тексту?
  1. Робота із опорними схемами.

Які є тексти за стилем мовлення?

– Назвіть ознаки кожного стилю, його лексичні особливості,

– Які є типи текстів? Назвіть ознаки кожного типу.

Тренувальні вправи з теми Лексикологія. Слухання розуміння текстів різних стилів і типів мовлення

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з таблицею.

Особливості побудови власного висловлювання. Навчальний твір-роздум у  публіцистичному стилі на морально-етичну тему. | Презентація. Українська  мова

2. Робота з пам’яткою «Як написати твір-роздум?»

Пам'ятка для учнів "Як написати твір"

  1. Гра «За і проти» (вибір теми для написання твору)

«Чому людина має бути чемною?»

«Чому потрібно захищати слабших?»

«Чому потрібно вивчати іноземну мову?»

 

  1. Словникова робота
    1.           Лексичне значення слова.

Чемний че́мний -а, -е. Шанобливо ввічливий до людей. || В якому виявляється ввічливість, уважність люб'язність (Великий тлумачний словник сучасної української мови).

  1.           Підбір синонімів та антонімів до слова (робота у групах).

Синоніми - ґречний(з прихильністю), привітний, приязний, поштивий, ввічливий, гречний, увічливий.

Антоніми - непристойний, неввічливий, негречний, (у вищій мірі) невихований, грубий.

  1. Гра «Мікрофон»
  • Як ви розумієте вислів «бути чемним»?

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Створення орієнтовного плану твору-роздуму.

                                    План

  1. Основні правила поведінки у суспільстві.
  2. Вихованість – обличчя кожного.
  3. Як ти до людей, так вони до тебе.
  4. Чемність – одна з найбільших чеснот.
  1. Написання твору-роздуму.

VII. Узагальнення вивченого матеріалу.

VIII. Підведення підсумків уроку.

IX. Домашнє завдання.

  • Підібрати і записати 5 прислів’їв на обговорену тему.



Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кібиш Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
30219
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку