УРМ 14-15
Тема: Письмовий твір-роздум на тему пов’язану із життєвим досвідом учнів у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною?», «Чому потрібно захищати слабших?», «Чому потрібно вивчати іноземну мову?»).
Мета: удосконалювати вміння учнів створювати усні і письмові твори-роздуми; розвивати навички монологічного висловлювання, аналізу та синтезу, зв’язне мовлення та логічне мислення; збагачувати словниковий запас дітей, розширювати їх світогляд; виховувати шанобливе ставлення до оточуючих і стійкі морально-етичні цінності.
Обладнання: комп’ютерна презентація.
І. Організаційний момент.
Гра «Передай далі»
ІІ. Мотивація освітньої діяльності.
«Мозковий штурм»
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
– Які є тексти за стилем мовлення?
– Назвіть ознаки кожного стилю, його лексичні особливості,
– Які є типи текстів? Назвіть ознаки кожного типу.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з таблицею.
2. Робота з пам’яткою «Як написати твір-роздум?»
«Чому людина має бути чемною?»
«Чому потрібно захищати слабших?»
«Чому потрібно вивчати іноземну мову?»
Чемний че́мний -а, -е. Шанобливо ввічливий до людей. || В якому виявляється ввічливість, уважність люб'язність (Великий тлумачний словник сучасної української мови).
Синоніми - ґречний(з прихильністю), привітний, приязний, поштивий, ввічливий, гречний, увічливий.
Антоніми - непристойний, неввічливий, негречний, (у вищій мірі) невихований, грубий.
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
План
VII. Узагальнення вивченого матеріалу.
VIII. Підведення підсумків уроку.
IX. Домашнє завдання.