Урок - дослідження " Будова слова" 5 клас

Про матеріал
Презентація допоможе вчителю провести цікавий і пізнавальний урок про значущі частини слова. Матеріал насичений ігровими моментами, поетичними хвилинками, загадками та різноманітними вправами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“ Значущі частини слова” Урок – дослідження 5 клас

Номер слайду 2

Емоційна готовність до уроку

Номер слайду 3

Епіграф до уроку: “ До словечка, До слов'ятка притулися, Може , так хоч мови рідної навчишся!”

Номер слайду 4

Тема уроку: Урок – дослідження “ Значущі частини слова”

Номер слайду 5

Мета уроку

Номер слайду 6

“ Я зможу!” Слово складається із значущих частин…………………………………………. Найголовнішим серед них є……………….. Слова, що мають спільний корінь називаються…………………………………. Значуща частина, що стоїть перед коренем називається…………………………………. Значуща частина, що стоїть після кореня називається……………………………………

Номер слайду 7

МОЛОДЦІ! “ Як козаки слова будували”

Номер слайду 8

“ Зайве слово” Будівля, будувати, будильник, будова, будинок. Підводний, водолаз, підвода, вода, водяний. Нічний, нічого, нічка, вночі, ночівля.

Номер слайду 9

Пояснювальний диктант Солов'їну, барвінкову, українську рідну мову в дар дали мені батьки. В серці ніжну і погідну збережу я мову рідну.

Номер слайду 10

Яке значення для громадян має державна мова? Поетична хвилинка

Номер слайду 11

Вибірковий диктант-загадка На сосні чи на ялинці Лісові збира гостинці. А в хатинці лісника Полісяночка прудка Знайде печиво й горішки, Ще й сухариків хоч трішки. Жвава, як вогонь, швидка, Донька лісу, хто така?

Номер слайду 12

Якщо в слові неодмінно Є його частина змінна, То є й та, що не зникає. Як її ми називаємо? ________ Визначте в словах основу. Зимонька, вітри, книги, трактори, зелений, розумна, сріблясті.

Номер слайду 13

Вставити потрібне закінчення “ Рідна мова” Не згуби свого родовод…… Безсмертн……мово, Ніжн…і терпк…… Ти є душ…. співуч…..народ…., Що був, що є, що буде у віках.

Номер слайду 14

Фізкультхвилинка

Номер слайду 15

Корінь в слові «відгадай» Префікс в слові «запитай» Суфікс в слові «нічка» Закінчення в – «криничка». Це слово________________. До якої частини мови воно належить? Доберіть до нього спільнокореневе слово, щоб воно належало до прикметників. ___________________________________________

Номер слайду 16

Скільки в нашій мові префіксів? Виявляється, цього ніхто точно не знає. Вчені вважають, що близько 50. А в китайській мові префікси відсутні взагалі. А суфікси у старих граматиках української мови називалися «наростками». Яка назва вам подобається більше?

Номер слайду 17

З наведених частин складіть слова, доповнивши тією частиною, якої не вистачає. Книж-, -к-, -ий-._______________________________________ Папер-, -ий.___________________________________________ Трав-, -ян-.___________________________________________

Номер слайду 18

Робота в парах. До поданих слів – назв предметів - допишіть спільнокореневі слова – назви дій, назви ознак. Із двома дібраними словами скластіть речення. Зразок: навчання (що?) – навчати (що робити?) – навчальний (який?) Розповідь, віра, хід, мовлення, посів, сторожа.

Номер слайду 19

Знаю… Умію… Треба попрацювати над …………

Номер слайду 20

Домашнє завдання Спишіть, одним кольором підкресліть змінні, іншим – незмінні слова. У змінних словах визначте основу та закінчення, у незмінних – укажіть належність до частини мови. Сестриця, завидна, милосердний, ненароком, світлоносний, диво, якнайголосніше, лісничий, доброта, наввипередки, покоління, співчувати, валіза, прикрощі, людство, безвітряно, добродіяти, вершки.

ppt
Додано
8 січня
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку