Урок - екскурсія "Співставлення об'єктів навколишнього світу за довжиною. Зіставлення об'єктів за розмірами. Поняття «найбільший - найменший».

Про матеріал

Даний матеріал призначений для: • створення максимально сприятливих умов для розвитку особистості учня;

• умов для використання індивідуальних особливостей учнів у навчальній діяльності та ситуації успіху;

• формування предметної математичної та ключової компетентності через ознайомлення учнів з предметом математика;

• навчання лічбі в прямому та зворотньому порядку вперед і назад, використовуючи порядкові числівники; ознайомлення учнів з розміщенням предметів у просторі з використанням слів «зліва — направо», «справа — наліво»; «найбільший — найменший»;

• практичне застосовування отриманих знань під час порівняння предметів за їх розміром.

Перегляд файлу

Математика                Урок –екскурсія       

Тема. Співставлення об'єктів навколишнього світу за довжиною. Зіставлення об'єктів за розмірами.  Поняття «найбільший - найменший». Складання запитань із словом «скільки».

Підготовчі вправи до написання вправ.

Мета:

       створення максимально сприятливих умов для розвитку особистості учня;

       умов для використання індивідуальних особливостей учнів у навчальній діяльності та ситуації успіху;

       формування   предметної     математичної             та         ключової                    компетентності             через ознайомлення учнів з предметом математика;

       навчання  лічбі в прямому та зворотньому порядку вперед і назад, використовуючи порядкові числівники; ознайомлення учнів з розміщенням предметів у просторі з використанням слів «зліва — направо», «справа — наліво»; «найбільший — найменший»;  практичне застосовування отриманих знань під час порівняння предметів за їх розміром;

       вправляння   в написанні елементів цифр;

       формування комунікативних умінь учнів шляхом збагачення мовного запасу учнів математичними термінами, розвиток уваги,пам’яті , логічного мислення;

       виховання інтересу до математики шляхом творчого підходу до виконання математичних завдань.

 

Хід уроку I. Організаційний момент Сенсорне спілкування.

Вправа «Теплий промінчик»

Учитель повідомляє мету, час, місце проведення екскурсії, радить, як одягнутися,дає завдання для спостережень,наприклад: назвати й показати, порахувати найбільш поширені дерева і кущі у парку,звернути увагу на розташування предметів у просторі, на висоту дерев, кущів.

II. Вступна бесіда -Скажіть, будь ласка, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Вправа «Очікування»

Від себе я очікую.. На уроці я буду….

Я постараюсь…

Моя мета досягти… Вступна бесіда

— Сьогодні у вас незвичайний урок математики. Це урок – екскурсія на пришкільну ділянку, у «зелену зону».

Ми з вами побачимо багато цікавого,подивимося на світ природи зовсім по іншому, зробимо безліч відкриттів,навчимося любити і оберігати природу.

II. Повторення вивченого матеріалу

image 

1) Весела лічба

    Горобець злетів на  дерево,                                                                                   

А там горобчик ще один.

Скільки горобчиків усіх? Полічіть швиденько їх!

    Підігріла .сова чайник,

Запросила дев’ять сов.

«Приходьте всі на чай!»

Скільки сов, відповідай!                            

2. – Діти, відгадайте загадки про дерева, кущі, які нам допоможуть у вивченні математики.

image                                                       Загадки

Білосніжні китиці серед листя світяться. Їх духмяний запах, друзі, розливавсь по всій окрузі. (Акація)

image 

Проливала дрібні сльози молода дівиця. Полоскала довгі коси у чистій водиці. (Верба)

Дерево росте крислате, листям різьбленим багате. Примостились під листочки в тюбетеєчках синочки. (Дуб)

image 

Як прийде весна в садочок — до лиця білий віночок, ну а восени цій кралі приглянулися коралі. (Калина)

image 

Що за диво? На гіллі їжачки ростуть малі. В них гостренькі колючки та зелені кожушки. (Каштани)

image 

Наче сонечко на вітах, зацвіли пахучі квіти. Втішилась сім’я бджолина, — буде з медом вся родина. (Липа)

image 

Боягузка у гайочку заховалась за дубочки. Не лякав ніхто панянку, та тремтить безперестанку. (Осика)

image 

Восени панянки зняли одяганки, а висока пані ще у сарафані. (Сосна)

image 

Стережуть колючки їй цвіт весняний запашний, а осінньої години — червонясті намистини. (Шипшина)

Мов зелений їжачок, має безліч голочок. Поспішає до оселі в новорічні дні веселі. (Ялинка)

2)  Лічба від 1 до 10 в прямому і зворотньому порядку

      Порахувати ялини праворуч (ліворуч)від нас;

      Скільки всього ялинок (сосен,дубів, каштанів)?

      Скільки горобчиків сидить на акації?

      Скільки грибів виросло на стовбурі дуба?

      Скільки пташок перелетіло з гілки ялини на гілку сосни? Знайти найвищу ялинку(сосну,акацію,вербу,тополю);

      Знайти найнижчу липу(сосну, каштан,дуб, ялину);

3)  Повторення лічилки «Раз — ялинка, два — дубок» Раз — ялинка, Два — дубок.

Три — березовий гайок,

А чотири — це травиця.

П’ять — мурашка трудівниця.

Шість — колючий їжачок.

Сім — грибок боровичок.

Вісім — білка.

Дев’ять — пташка.

Десять — квіточка ромашка.

 

III. Ознайомлення з новим матеріалом

1) Порядкова лічба                                 Казка

Посадив хлопчик калину біля старого колодязя. Йшли роки. Виросла калина ,красуня ніжна й чарівна, вабить людське око. Листя у неї широке, лапате, але ніжне.

Настала золота осінь. Люди торкаються її осіннього листя. Ніби дитячі рученята, тягнуться до них листочки. Червоні,зелені, коричневі фарби увібрало в себе калинове осіннє листя. Пишне, розлоге гілля тремтить від подиху осіннього вітру. Стиглі червоні кетяги калини, налиті соком, вклоняються до землі.

Вирішили пташки поласувати ягодами калини. Першим прилетів горобчик, поласував ягідкою та й покликав  всю зграю горобчиків. Другою прилетіла синичка . яка відвідала чудових соковитих ягід, подякувала кущику за смакоту. Третьою та четвертою прилетіли сороки – білобоки, п’ятим – голуб, шостим, сьомим, восьмим були голуби:білий, сизий, чорнуватий.

Усі птахи дякували кущику за смачні ягоди, а людині – за вчасно посаджений кущ, за турботливе ставлення до природи, до птахів.

Запитання

— Хто першим прилетів до калинки? — Хто другим? — Хто третім? І так далі.

Учитель бере по черзі листочки дерев. Діти рахують їх за вчителем:

«Перший — горобчик, друга —синичка..».

Виховна бесіда.

       Діти, як слід відноситися до природи?

       Як потрібно оберігати птахів, звірів?

       Яку допомогу можна надати птахам?

       Складіть правила поведінки у природній зоні.

2)  Геометричний матеріал

Розгляньте будівлі навколо пришкільної ділянки. Якої вони форми? ( В основі їх лежить геометрична фігура - прямокутник)

      Який будинок найвищий? Який найнижчий?

      Який будинок найширший?

      На якому будинку найвищий димар?

      У якому будинку найбільше вікон? У якому найменше вікон?

      imageФізкультхвилинка

 

Один, два – дерева.

Три, чотири – вийшли звірі.

П ять, шість  - пада лист.

Сім,вісім – птахи в лісі. Дев ять. Десять – це сунички Підвели червоні личка.

 

3)  Бесіда про птахів

Діти тримають малюнки пташок: лелека, горобець, сорока, снігур.

— Порахуйте птахів «зліва — направо», а потім «справа — наліво» (першалелека, другийгоробець...)

Висновок. Кількість предметів не залежить від напряму лічби. Якщо напрям лічби не вказаний, то рахують «зліва — направо».

— Діти, а які з цих птахів відлітають у теплі краї? (Лелека)

— Скільки лелек на малюнку? (Одна)

— А на якому місці вона стоїть, якщо вважати «зліва — направо»? (На першому) — Які птахи залишаються зимувати? Назвіть їх.

— Тоді говорять так: «Усі птахи, крім лелеки, зимують у нас», або «Лелека — перелітний птах, а решта — неперелітні».

4) Гра «Закінчи речення»

— У кожної пташки є дзьоб.  — У кожної пташки є... (крила, лапки, очі, пір’я...).

— Усі пташки вміють... (літати).

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1) Гра «Хто найнижчий»     Учитель виставляє команду дітей з 5-6 учнів.

- Хто найнижчий на зріст?

— Хто стоїть першим?

— Хто — другим?

— Хто — третім?

— Скільки всього учнів?

— Хто з них найвищий?

— Хто з них найнижчий?

— Назвіть учнів від найвищого до найнижчого. — Між якими учнями стоїть Оленка?

Фізкультхвилинка

Трава — низенька-низенька,

(Присісти.)     Дерева високі-високі.   Вітер дерева колише, гойдає,   (Потягнутися.) То вправо, то вліво хитає.   То вперед, то назад,   То вниз нахиляє.

 (Нахилити тулуб вліво-вправо, вперед-назад.)

2) Підготовка до написання цифр ( паличками на піску, руками у повітрі)) Учні малюють ялиночки, чергуючи високі і низькі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія

 Учитель називає дерева: тополя, ялина, дуб, сосна.

 Діти запам’ятовують назви дерев , лічать зліва направо, використовуючи порядкову лічбу.  - Яке дерево найвище? Яке найнижче?

-      Діти, пригадаймо, які завдання ми виконували на уроці - екскурсії?

-      Що  було найцікавішим? Які труднощі у вас виникали під час уроку?

— Що вам запам'яталося? - Що б зробили по -іншому? - Що б хотіли зробити знову? Тоді до нових зустрічей у країні Математики!

 

pdf
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 січня 2023
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку