Матеріали можуть бути використані для уроку або заходу з математики у 7 класі. Презентація містить відомості про українського математика М. В. Остроградського, вікторину.
Урок-захід, присвячений видатному математику, педагогу, вченому М. В. Остроградському
Номер слайду 2
Остроградський Михайло Васильович24.09.1801, с. Пашенівка Полтавської обл. — 20.12.1861, Полтава
Номер слайду 3
Походив з родини збіднілих дворян, які мали глибоке козацьке коріння
Номер слайду 4
Навчання М. В. Остроградського. Коли Михайлові виповнилося 8 років, батько віддав його до Полтавської гімназії. Спочатку юний Остроградський вчився неохоче. Але поступово Остроградський починає вчитися з величезним захопленням і невдовзі вже дивує свого вчителя успіхами в математиці.
Номер слайду 5
Навчання М. В. Остроградського. В 1816 р. юнак стає студентом Харківського університету, який закінчує у 1818 році
Номер слайду 6
Подорож до Парижу. Остроградський приймає сміливе рішення — їхати до Парижа, який був у той час центром наукових досліджень з тих проблем, що найбільше цікавили молодого математика. Остроградський прожив у Парижі шість років У 1826 р. Остроградський подає до Паризької Академії наук своє дослідження з поширення хвиль на поверхні рідини.
Номер слайду 7
Слава та визнання. У 1828 р. М. Остроградський повертається до Петербурга уже відомим вченим. До Остроградського приходять слава і визнання. У 1831 р. його обирають академіком Петербурзької Академії наук, згодом він стає членом-кореспондентом Паризької Академії наук, дійсним членом ряду інших академій: Римської, Туринської, Американської, почесним членом Київського та Московського університетів та багатьох наукових товариств.
Номер слайду 8
Остроградський - педагог. З поверненням Остроградського до Петербурга розкрився ще один визначний його талант — талант блискучого лектора і педагога. Навчальні заклади, в яких викладав Михайло Васильович, забезпечували студентам найкращу математичну підготовку. Вчений викладав одночасно у Головному педагогічному інституті та в чотирьох військових навчальних закладах Петербурга
Номер слайду 9
Номер слайду 10
З Україною в серці…Працюючи у Петербурзі, Михайло Васильович ніколи не втрачав зв'язків з рідною землею. Він захоплювався українським співом, поезією народних свят, шанував народне слово. Маючи чудову пам'ять, знав багато віршів, добре декламував. Найбільше любив Тараса Шевченка. Михайло Васильович на все життя зберіг любов до свого краю, до рідної мови.
Номер слайду 11
Математики давно звикли до термінів: рівняння Остроградського, метод Остроградського, формула Остроградського—Гаусса, принцип Остроградського—Гамільтона. Та в наш час у наукових журналах з математичної фізики з'явилися нові терміни: механіка Остроградського, квантова теорія поля Остроградського, варіаційні принципи Остроградського.
Номер слайду 12
У серпні 2001 року Національний банк України з ініціативи Харківського університету випустив пам’ятну монету “Михайло Остроградський” з серії “Видатні діячі України”
Номер слайду 13
І-й тур. В якому селі народився М. В. Остроградський?В якому році народився М. В. Остроградський? Назвіть українського поета, вірші якого дуже любив декламувати М. В. Остроградський. В якому році Національний банк України випустив пам’ятну монету на честь М. В. Остроградського.
Номер слайду 14
Яка держава, в часи М. В. Остроградського, була джерелом науки?Назвіть навчальні заклади де вчився М. В. Остроградський. Чи мав він спочатку бажання вчитись, ким мріяв стати хлопчик на початку навчання.
Номер слайду 15
II- тур Рибалка ловив рибу. На запитання «Скільки ти впіймав риби?–відповів: «Половину від 8, шість без голови і дев’ять без хвоста». Жінка, ідучи до Києва, зустріла трьох чоловік. Кожний із них ніс мішок, а в кожному мішку– по коту. Скільки живих істот ішло до Києва?
Номер слайду 16
Петрик каже: « Позавчора мені було ще 10 років, а в наступному році мені виповниться 13». Чи може таке бути? Чому в Україні дорівнює сума одного Володимира, двох Іванів, одного Григорія, двох Михайлів, одного Тараса і однієї Лесі?
Номер слайду 17
3-й тур «Всезнайко»1. Назвіть основні види трикутників.2. Якщо один із суміжних кутів 50°, то чому дорівнює другий3. Якщо два кути трикутника мають по 45°, то чому дорівнює третій. Який цей трикутник 4. Якщо є дві прямі, які перетинаються і один кут дорівнює 30°, то чому дорівнюють решта кутів
Номер слайду 18
5. Якщо два кути трикутника дорівнюють 35°, 50°, то чому дорівнюють всі зовнішні кути трикутника 6. Чи можливо, щоб існував трикутник зі сторонами 3 см, 4см, 8см 7. Коли чапля стоїть на одній нозі,то вона важить 5 кг. Скільки буде важити чапля, як стане на дві ноги?8. Екіпаж, до якого запрягли троє коней ,проїхав за 1 годину 15 км. З якою швидкістю біг кожен кінь?
Номер слайду 19
9. У палки 2 кінці, якщо один із кінців одпиляти, то скільки кінців залишиться?10. На озері ростуть лілії. Кожного дня їх число подвоюється, а на 20-й день заросло все озеро. На який день заросла половина озера?