Використання ігрових технологій на уроках математики

Про матеріал
Даний матеріал містить опис деяких ігрових технологій. А також фрагмент уроку «Множення і ділення звичайних дробів», де вчитель звертає увагу учнів на заздалегідь підготовлену «Дошку фактів» про Україну. На ній зображена велика кількість чисел - відповідей до запропонованих завдань на уроці. Чим більше відповідей вони отримають, тим більше фактів дізнаються.
Перегляд файлу

  Використання ігрових технологій

          на уроках математики

        Гра - це особлива сфера людської активності, це перший крок дитини в культуру, це можливість розкритися ще нереалізованим здібностям і задаткам особистості. Будь-яка дитина, незалежно від її талантів і здібностей, може самореалізуватися в грі, підвищити свою самооцінку, переживши ситуацію успіху.

     Ігрові елементи використовую в різних класах. На окремих етапах уроків бувають корисні наступні ігри, які можна заповнювати різним змістом в залежності від теми уроку.

  1. «Математична зарядка». Дана гра дозволяє оперативно перевірити знання великої кількості учнів. Припустимо, йде перевірка навичок обчислень з дробами. Учитель читає завдання або демонструє їх на аркуші паперу. Перший варіант відповідає за правильні дроби, другий - за неправильні. Якщо в результаті вийшов правильна дріб, то сигналить перший варіант, якщо неправильна - другий.
  2. «Математична естафета». Учні виконують одне завдання по черзі, передаючи один одному аркуш як естафетну паличку.

3.Матеріл з уроку в 6 класі «Множення і ділення звичайних дробів»

 Вчитель звертає увагу учнів  на заздалегідь підготовлену «Дошку фактів» про Україну. На ній зображена велика кількість чисел - відповідей до запропонованих завдань на уроці. Чим більше відповідей вони отримають, тим більше фактів дізнаються.

1.

Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "медова Україна"

 

Учні відкривають перший факт про Україну.

      Україна — це великий виробник зерна (вона входить до трійки найбільших виробників ячменю). Входить до п’ятірки найбільших світових виробників меду.

 

2.

Результат пошуку зображень за запитом "Чорноземи України"

    При правильному заповненні дробового ланцюжка учні відкривають другий факт про Україну.

    На території України зосереджено ¼ всіх запасів чорнозему на планеті. Чорноземні ґрунти при правильній обробці дають найбільшу кількість врожаю. Під час Другої Світової війни німецькі солдати навіть вивозили чорнозем на поїздах.

3. Робота з підручником . Вправа 508  (1)

У випадку правильної відповіді учні відкривають третій  факт про Україну.

  Найбільш довга печера на Україні носить назву «Оптимістична» і знаходиться на Поділлі, це гіпсова печера на глибині 20м, протяжністю 216 км. Це найдовша гіпсова печера у світі і друга за протяжністю, вона поступається лише Мамонтовій печері в США. Пов’язане зображення

 

4.

Результат пошуку зображень за запитом "фото фізкультхвилинка дроби"

 

5.Виконання диференційованих завдань (робота в групах)

    Найактивніші учні з двох груп відкривають четвертий і п’ятий факти про Україну.

   Наприклад.  Серед яскравих досягнень українського літакобудування – найбільший в світі літак АН-225 «Мрія», а також найпотужніший літак АН-124 «Руслан».  

          Одна з найвідоміших у світі різдвяних пісень — це «Щедрик», народна пісня, записана українським композитором Миколою Леонтовичем. На Youtube різні виконання «Щедрика» набирають мільйони переглядів.

Відповідні слайди: Результат пошуку зображень за запитом "фото літака АН- 225 мрія" Результат пошуку зображень за запитом "фото до пісні щедрикщедрик"

 

      В якості цікавих, ілюстрованих відомостей про рідну країну, демонстрованих за допомогою презентацій (PawerPoint) варто використати і інший матеріал (інформацію про вчених,історичні факти рідного краю,правила етикету,поради лікарів під час епідемії тощо)

 

 

 

-   Гра «Детектив».

Правила гри: учні уявляють,що вони детективи і їм потрібно скласти фоторобот грабіжника. Для цього діти повинні виконати вправи. А правильні відповіді допоможуть уявити обличчя підозрюваного.

( 8 клас «Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками»)

 

 

  1. Форма голови       

 

 

 2) Волосся       

Пряме

Кучеряве

Немає волосся

 

3) Колір очей  -

Карі

Зелені

4) Ніс      -

Довгий

Короткий

Інша відповідь

5)Губи     -   

Вузькі

Широкі

 

   Учні з великим задоволенням малюють(або за заготовками складають)фоторобот. Порівнюють, співставляють, шукають спільне рішення, роблять висновки.

 

 

  •      Учні люблять цікаві і яскраві уроки. У 5-8 класах доцільно виконувати «кольорові вправи» (як самі вони і називають).На однаких елементах малюнка(якщо простіші, то учні можуть намалювати самі) пишуть однакові умови завдань і виконують. Кожній відповіді належить інший колір (картки з відповідними кольорами заздалегідь підготовлені вчителем). Даний матеріал можна використати для самоперевірки і взаємоперевірки.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\20171123_180722.jpg

 

  •       На рефлексійно –оцінювальному етапі для взаємоперевірки можна зробити маленький конкурс. Наприклад, кожен учень повинен вибрати найактивнішого на цьому уроці однокласника і подарувати йому маленький прапор(або інший відповідний до уроку предмет). Той, у кого буде найбільше прапорців, отримає найвищу оцінку.

 

    Конфуцій сказав: «Учитель та учень ростуть разом».

Ігрові форми уроків дозволяють рости як учням, так і вчителеві.

 

 

 

docx
Додано
20 січня 2023
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку