Урок - гра "Математичне кафе"

Про матеріал
Урок - гра з алгебри у 10 класі: "Математичне кафе". Тема уроку: "Похідна та її застосування"
Перегляд файлу

Тема: « Похідна та її застосування»

Гра: « Математичне кафе»

Мета: узагальнити, систематизувати знання учнів з теми; продовжити формувати вміння та навички учнів застосовувати набуті знання до розв’язування задач з даної теми;

розвивати комунікабельність, увагу, пам’ять, творчі здібності і логічне мислення учнів при розв’язуванні практичних задач;

формувати організаційну, соціально-особистісну, інформаційну, життєтворчу компетентності;

виховувати працьовитість, уважність, прагнення до знань, інтерес  до математики, її історії, бажання мати глибокі й міцні знання.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок учнів.

Форма уроку: урок - гра.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, меню, картки з завданнями,  серветки, скатертини, завдання для роботи в парах.

Етапи уроку:
1. Формування столиків з гостями(команд).
2. Складання меню.
3. Дегустація закуски.
4. Дегустація основних страв.
5. Заміна посуду(хвилинка відпочинку).
6. Комплімент від шеф – кухара.

7. Десерт із збитими сливками з кмітливістю.
8. Розрахунок(підбиття підсумків).

Хід уроку:

Вчитель: сьогодні урок у нас буде незвичайним. Ми проведемо його у кафе.

-   Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте це слово?

-   Ви відвідували кафе? Що там робили?

    Але у нас кафе не звичайне, а «математичне». Ми замовлятимемо всі страви, що стосуються цього предмету та нашої теми. Столики в нашому кафе вже замовлені. Я рада представити наших відвідувачів. Вони поділені на 2 команди.

    А це наші гості, що будуть стежити за порядком і правилами «вживання страв» (представлення журі).

    До вашої уваги меню нашого кафе.

Меню:

  1. Закуска під соусом із загадок.
  2. Каша із запитаннями.
  3. Обід на двох.
  4. Хвилинка відпочинку.
  5. Комплімент від шеф – кухара.
  6. Десерт із збитими сливками з кмітливістю.
  7. Розрахунок.

Вчитель: Дозвольте, шановні відвідувачі, дізнатися, хто ви.

Команди представляють свою назву, девіз.

Перша наша страва: закуска під соусом із загадок.

Закуска під соусом із загадок.

Командам по черзі ставлять запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Запитання:

Запитання:

  1. Що відрізняє один поїзд від іншого з точку зору математики?

(Номер поїзда)

  1. Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики й математики? (Без дробу)
  2. Що є у кожного слова, рослини і рівняння? (Корінь)
  3. Яку формулу прославив Шумахер? («Формулу – 1»)
  4. Яку геометричну фігуру використовують для покарання дітей?
    (Кут)
  5. Яка геометрична фігура товаришує із Сонцем? (Промінь)
  6. Яку форму має президентський кабінет у Білому Домі США?
    (Овальну)
  7. Яка фігура є основою будь-якої сніжинки? (Шестикутник)
  8. Геометричне тіло з Єгипту. (Піраміда)
  9. Географічний конус. (Вулкан)
  10. Скільки періодів у хокейній грі? (три)
  11. Після кількох попереджень суддя видаляє футболіста з поля ? (двох)

Наступна страва: каша із запитаннями.

   ( Запис у зошитах)

Каша із запитаннями.

Вправа «Кодування».

Я буду зачитувати вам запитання, а ви якщо згідні з моїм твердженням, то ставите 1, а якщо ні – то 2.

  1. Похідною функції f у точці х0  називається число, яке дорівнює границі відношення приросту функції до приросту аргументу, при умові, що приріст аргументу прямує до нуля.(так)
  2. Функція, яка має похідну в точці x0, називається диференційованою в цій точці.(так)
  3. Операція знаходження похідної називається логарифмуванням.(ні)
  4. Похідна функції в точці дорівнює кутовому коефіцієнту дотичної, проведеної до графіка цієї функції в точці з координатами .(так)
  5. Похідна від шляху за часом дорівнює миттєвій швидкості руху матеріальної точки – фізичний зміст похідної.(так)
  6. Похідна сталої дорівнює 1.(ні)
  7. Критичними точками функції називаються точки, в яких похідна функції дорівнює нулю, або не існує.(так)
  8. Похідна від (kx )′= 0. (ні)
  9. Щоб знайти критичні точки функції, треба розв’язати рівняння: f '(х) = 1.(ні)
  10. Точками екстремуму називаються точки максимуму і точки мінімуму функції.(так)

Взаємоперевірка:

1121121221

Третя страва: обід на двох.

Обід на двох.

(Робота в парах)

Знайдіть похідну функції:

1. .

2. .

3. .

4. .

Знайдіть значення похідної в точці :

5. .

6. , .

7. Розв’яжіть рівняння:

, якщо  .

Хвилинка відпочинку. Гімнастика для очей.

Вчитель: Зверніть увагу, що по периметру класу знаходяться кольорові листочки. Вам потрібно відшукати (очима) серед них функцію і відповідну їй похідну (всі листочки пронумеровано).

А зараз надаємо слово нашим гостям(слово журі).

Наступна у нас страва – комплімент від шеф – кухара.

Вправа: «Встанови відповідність»

1. f (x) = 5х2 - 4

А. f ′(x) = е х

2. f (x) = - 8х + 7

Б. f ′(x) = - 2

3. f (x) = х4 – 8х5

В. f ′(x) = - 8

4. f (x) = 2

Г. f ′(x) = 10х

5. f (x) = е х

Д. f ′(x) = 4х3 – 40х4

 

І як у будь якому кафе – остання страва: десерт.

Десерт із збитими сливками з кмітливістю.

Властивості функцій. За даним графіком визначити правильне твердження чи ні. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

 

 

 

 

 

Твердження для диктанту:

  1. Дана функція має три критичні точки; (так)
  2. Функція має мінімум в точці х = 0; (ні)
  3. Функція має максимум в точці х = - 1; (ні)
  4. Функція зростає на проміжках [-1; 0] і [ 1; + ∞]; (так)
  5. Функція cпадає на проміжках [-∞; -1] і [ 0; 1]; (так)
  6. Дана функція парна; (так)
  7. Її графік симетричний відносно осі ОХ; (ні)
  8. Нулі функції: у = -3; (ні)

9) На проміжках (-∞; - 1) і ( 0; 1)   f  '(х) < 0; (так)

    10)  (так)

Розрахунок.

Журі підраховує бали, зароблені учнями на уроці.

Підсумок уроку. 

 

docx
Додано
2 січня 2023
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку