Урок - гра на тему: "Розв`язування вправ"

Про матеріал
Дидактичний матеріал до нестандартного уроку (урок - гра) на тему: "Розв'язування вправ на знаходження площ плоских фігур", та опорний конспект до теми: "Обчислення площ за допомогою визначених інтегралів".
Перегляд файлу



Мета:

 

Навчальна: формування вміння в учнів застосовувати інтеграл до обчислення площ плоских фігур.

Розвиваюча: розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, математичну грамотність.

Виховна: виховувати акуратність, наполегливість, інтерес до вивчення математики.

 

Тип уроку:  застосування знань, умінь і навичок.

 

Вид уроку:  урок - гра.

 

Конструктор уроку:

 

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 

      Міні проект;

      інтерактивна гра «Інформаційна палітра»

 

ІІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок.

 

      Інтерактивна гра «Унікум»

 

IV.          Повідомлення теми, мети і плану уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

      План уроку (правила гри).

 

V.   Удосконалення вмінь і навичок.

 

      Інтерактивна вправа «Альпініст»; опорний конспект.

 

VІ. Застосування знань, умінь і навичок.

 

      Самостійна робота

 

VІІ. Підведення підсумків.

 

      Рефлексія («Зв'язок поколінь»)

 

VІІІ. Домашнє завдання. 

 

      Обов’язковий мінімум;  тренувальні завдання; творчі завдання.

 

 

План уроку (правила гри):

1.   Учні – детективи – початківці хочуть отримати роботу.

2.   Для цього треба скласти резюме.

3.   Пройти стажування.

4.   Обговорити заробітну платню.

 

1.  Резюме для роботодавця

Інтерактивна гра «Інформаційна палітра»

(перевірка Д/з)

Початковий рівень (за кожну правильну відповідь – 0,5 балів)

 

Я можу

Я вмію

Я знаю Я вивчив

Я сьогодні

Я завжди

1.     Таблицю первісних

2.     Правила обчислення первісних

3.     Формулу Ньютона - Лейбніца  

4.     Означення криволінійної трапеції

5.     Формулу знаходження площі криволінійної трапеції

6.     Формулу, за якою можна знайти абсцису вершини параболи

7.     Алгоритм знаходження площ плоских фігур

8.     ……….( свій варіант) 

2.  Стажування

Інтерактивна гра «Унікум»

(актуалізація)

Середній рівень (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

 

 

 

 

3.   Стажування (робота в парах)

Інтерактивна вправа «Альпініст»

(удосконалення вмінь і навичок)

Середній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бали)

 

Пара, яка першою виконає завдання , записує відповідь на дошці.

Знайдіть площу фігури, обмеженої лініями:

1yx2 2x2 і y24xx2

7

2y і yx8

x

4.  Обговорення заробітної платні

(Самостійна робота)

«Прес - конференція»  (осмислення нового матеріалу) Початковий рівень (3 бали)

 

Укажіть вираз для знаходження площі заштрихованої фігури, зображеної на малюнку.

1

А. x2dx

1

1

В.     x2dx

0

 

1

Б. x2dx

1

1

Г.   x2dx

1

 

Середній рівень (3 бали)

 

Укажіть формулу для обчислення площі фігури, зображеної на малюнку.

2

А. (2xx2)dx

1

2

В.   (2xx2)dx

1

 

2

Б. (x2 x2)dx

1

2

Г.   (x2x2)dx

1

 

Достатній рівень (3 бали)

 

Обчисліть площу фігури,обмеженої лініями:

yx2 4x4і yx4

 

Високий рівень (3 бали)

 

Обчисліть площу фігури,обмеженої лініями:

ysin xі ycosx, 0x 2

 

5.      «Зв'язок поколінь»

(рефлексія)

 

1. Ким із детективів ви сьогодні себе відчували? Чому? 

 

2. Що сподобалося або не сподобалося на уроці? Оцініть свою роботу сьогодні.

 

Домашнє завдання (диференційоване)

Індивідуально. Обчислити площу фігури, обмеженої лініями: у2x у 923x

          

«Опорний конспект»  на тему: 

«Обчислення площ   за допомогою визначених інтегралів»

 

 

1. Площа криволінійної трапеціії

Означення

Ілюстрація

Площа криволінійної трапеції, обмеженої графіком неперервної невід’ємної на відрізку [a; b] функції f (x), віссю Ох і прямими

 x = a і x = b, дорівнює

 

 

b

S   f xdx a

 

2. Площа фігури, обмеженої графіками двох функцій і прямими  x = a і x = b.

Формула

Приклад

Якщо на заданому відрізку [a; b] неперервні функції у = f1 (x)

і у = f2 (x) мають ту властивість, що f2xf1x для всіх  х  [a; b], то

 

b

S  f2xf1xdx a

Обчисліть площу фігури, обмеженої лініями    yx2 2, yx4

Розв’язання

 Зобразимо задані лінії і абсциси їх точок перетину. Абсциси точок перетину: х2 + 2 = х + 4, х2 – х – 2 = 0, х1 = –1, х2 = 2. Тоді за формулою

2

S  x 4x2 2dx

1

2

x 2x2dx

1

x22 2xx33  21 4 12.           

 

 

pdf
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку