Мета: Навчальна: ознайомити учнів із застосуванням інтеграла в фізиці і техніці.. Розвиваюча: розвивати уявлення про математику, як про прикладну науку.
Виховна: виховувати акуратність, наполегливість, інтерес до вивчення математики.
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Вид уроку: урок - бенефіс.
Конструктор уроку: І. Організаційна частина.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
• Взаємоопитування «Тихе опитування».
ІІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок.
• Бліцопитування «Калейдоскоп формул»;
IV. Повідомлення теми, мети і плану уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
• Стратегія творчого пошуку «Постав запитання».
V. Удосконалення вмінь і навичок.
• Стратегія творчого пошуку «Перетворюючого мислення»; опорний конспект.
VІ. Перевірка знань учнями фактичного матеріалу.
• Стратегія творчого пошуку «Примусове поєднання»
VІІ. Підведення підсумків. Рефлексія.
• «Квітка засвоєння» (рефлексія учнів)
VІІІ. Домашнє завдання.
• Обов’язковий мінімум; тренувальні завдання; творчі завдання.
(за кожну правильну відповідь – 1 бал)
Установіть відповідність між формулою і фізичними величинами, які вона пов’язує.
Формула |
|
Фізичні величини |
|
А. |
S tt |
|
А. Робота і потужність |
|
|||
Б. |
ANtt |
|
Б. Сила струму і електричний заряд |
|
|||
В. |
qItt |
|
В. Швидкість руху і переміщення |
|
|||
Г. |
Qctt |
|
Г. Кількість теплоти і теплоємність |
|
(мотивація)
В ході уроку скласти питання до навчального матеріалу.
Колективне розв’язування
(за кожну правильну відповідь – 1 бал)
Приклад 1 |
1. Тіло рухається прямолінійно. Залежність швидкості його руху від часу задається формулою t33t2. Знайдіть шлях, пройдений тілом за перші 5 секунд. |
2. Під дією сили, що дорівнює 5 Н, пружина розтягнулася на 4 см. Яку роботу треба виконати, щоб пружина подовжилася ще на 4 см? |
3. Визначте електричний заряд, що проходить через поперечний переріз провідника за 5 секунд, якщо сила струму змінюється за законом It2t 1 |
Групова робота по рядах
1. При розтягуванні пружини на 5 см, виникає сила пружності 3 Н. яку роботу треба зробити, щоб розтягнути пружину на 5 см? |
2. Визначте електричний заряд, що проходить через поперечний переріз провідника за 6 секунд, якщо сила струму змінюється за законом It6t 5 |
Прикріпіть на дошці пелюстки квітки:
- Зелені – все зрозуміло;
- Сині – майже все зрозуміло;
- Жовті – зрозуміло наполовину;
- Оранжеві – дещо зрозуміло;
- Червоні – нічого не зрозуміло.
«Опорний конспект» на тему:
№ з/п |
Фізична величина |
Співвідношення між величинами |
Знаходження величин за допомогою інтеграла |
||||||
1 |
S – переміщення, ʋ - швидкість руху
|
|
|
||||||
2 |
A – робота, F – сила
|
|
|
x2 A Fxdx x1 |
|
||||
|
|||||||||
3 |
q – електричний заряд, I – сила струму
|
|
|
t2 q Itdt t1 |
|
||||
Прізвище, ім’я, група ______________________________________________
1. Ви брали активну участь у роботі групи ____.
2. Ви вносили вдалі пропозиції, які врахувала група_____.
3. Ви надавали підтримку іншим членам групи, заохочували їх до роботи ____.
4. Ви висували цілком нову ідею, що сподобалась іншим____.
5. Ви вдало узагальнювали думки інших і просували групу вперед___.
6. Ви доповідали класу про результати групової роботи_____.
Усього балів: _____