Розв'язування прикладів і задач. Читання прикладів. Креслення та порівняння відрізків (Урок – гра «Що? Де? Коли?»). Учні вчаться визначати проблемну ситуацію завдяки евристичним запитанням, або пошуковому діалогу, по – різному читати приклади, точно креслити відрізки та вміти їх порівнювати.розвивати мислення, навички швидких обчислень; виховувати вміння працювати колективно, почуття справедливості, дисциплінованість.
Тема уроку. Розв’язування прикладів і задач. Читання прикладів. Креслення та порівняння відрізків (Урок – гра «Що? Де? Коли?»)
Мета уроку. Вчити визначати проблемну ситуацію завдяки евристичним запитанням, або пошуковому діалогу, по – різному читати приклади, точно креслити відрізки та вміти їх порівнювати; розвивати мислення, навички швидких обчислень; виховувати вміння працювати колективно, почуття справедливості, дисциплінованість.
Обладнання. Зображення: дельфіна, колібрі, кавуна, Володимира Великого, портрети М. Шашкевича, П. Чайковського, автопортрет К. Білокур, фоторепродукція К . Білокур «Квіти за тином»; запис музичного уривку з балету П. Чайковського «Лускунчик».
Хід уроку.
І. Організація учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо проводити гру «Що?Де? Коли?» У ній братимуть участь три команди. Гра має 8 раундів – завдань. Перед кожним раундом ви отримаєте запитання, для відповіді якого потрібно виконати невеличке математичне завдання. Це дасть змогу прочитати правильну відповідь. За кожне завдання кожна команда отримуватиме певну кількість балів. Переможцем буде та команда у якої загальна кількість балів буде найбільшою. У кінці гри команда – переможець отримає приз.
(Відповіді на всі запитання написані на окремих картках і лежать на окремому столі. Зачитувати відповіді можуть або самі учні, або вчитель).
ІІІ. Робота над темою уроку. Гра «Що? Де? Коли?»
(Доцільно провести з метою формування предметно – інформаційної компетентності).
Запитання: яка тварина ніколи не спить?
- Домалюйте доміно і запишіть правильну рівність або нерівність
5 < □ □ > 6 3 = □
Відповідь: дельфін (показ малюнка або фотографії).
- Предки цього ссавця жили колись на суші. Дельфіни дихають легенями. У процесі розвитку вони навчились обходитись без сну, тому що півкулі головного мозку у дельфінів працюють та відпочивають по черзі
Друге завдання (2 бали) (Доцільно провести з метою формування предметної, естетичної компетентності).
На дошці – репродукція картини К. Білокур «Квіти за тином».
Завдання: хто автор цієї роботи?
- Запишіть приклади у два стовпчики:
10 – 2 – 5 .●9 + 1 – 4
●6 – 3 + 3 6 – 3 + 7
7 + 2 – 9 ●1 + 3 + 2
●5 + 3 – 2 8 + 2 – 5
Відповідь: Катерина Білокур (показ автопортрета)
- Катерина Білокур – народна художниця, уродженка села Богданівка на Полтавщині. Оригінальність і творчість художниці сприймається як реальна, так і казково – фантастична водночас.
Третє завдання (4 бали)
Запитання: який казковий герой прилетів до Малюка і сам себе вихваляв?
- Вставте пропущені числа (завдання виконують всі члени команди по черзі).
(Доцільно провести з метою формування предметно – соціальної компетентності: вміння швидко обчислювати, співпереживати разом із членами команди, переживати за успіх команди.)
І команда
□ + 3 = 13
16 - □ – 12
□ – 5 = 10
ІІ команда
20 - □ = 19
7 + □ = 17
□ – 4 = 10
□ + 9 = 19
ІІІ команда
5 + □ = 15
□ – 1 = 17
12 - □ = 10
□ + 1 = 11
Відповідь: Карлсон
- Цього казкового героя придумала видатна швецька письменниця Астрід Ліндгрен.
Четверте завдання (2 бали) (Доцільно провести з метою формування інформаційно – громадянської компетентності).
Запитання: Хто автор цих рядків?
Не цурайтесь
того слова,
що мати співала,
як малого сповивала,
з мали розмовляла.
- Прочитайте подані приклади різними способами
І команда ІІ команда ІІІ команда
6 + 2 = 8 9 – 3 = 6 4 – 2 = 2
10 – 7 = 3 5 + 4 = 9 7 + 1 = 8
Відповідь: Тарас Григорович Шевченко
- Поет прожив всього 47 років, з яких тільки 13 років почувався вільною людиною. За волелюбні вірші його було заслано в далекі казахські степи без права писати і малювати. Але за своє коротке життя Тарас Григорович Шевченко так багато зробив для українського народу, що його зірка ніколи не згасне в нашій пам’яті
П’яте завдання.
Звучить уривок з балету П. Чайковського «Лускунчик»
Запитання: хто створив мелодію? (Доцільно провести з метою формування естетично – предметної компетентності).
Накресліть у зошиті три відрізки:
Відповідь. П. Чайковський (показ портрета композитора).
Шосте завдання.
Запитання: яка пташка робить 60 змахів на секунду і може літати назад.
- Знайдіть помилки у прикладах і виправте їх
(Кожна команда отримує картку із прикладами).
(1к.) 12 – 3 + 1 = 10
(2к.) 8 + 2 + 3 = 15
(3к.) 18 – 8 – 5 = 6
Відповідь. Колібрі
Сьоме завдання (10 балів) (Доцільно провести з метою формування предметно – природничої компетентностей).
Запитання: кавун – це фрукт чи ягода?
- Запишіть у зошити лише відповіді.
5 + 4 8 – 4 6 + 1 8 – 1 10 – 5
10 + 2 6 – 3 3 + 7 4 + 1 10 + 5
Відповідь: кавун – це ягода
Восьме завдання. (2 бали)
Запитання: хто із князів прийняв Християнство на Русі?
(Доцільно провести з метою формування предметно – громадянської компетентності.)
Завдання. Розв’язати задачу
Учні першого класу підклеїли 10 книжок, а учні другого класу - на 4 більше. Скільки книжок підклеїли учні другого класу?
10 + 4 = 14 (кн..)
Відповідь: Володимир Великий
- Князь Володимир Великий любив книжки. Він був організатором першої школи в Києві, часто відвідував її, цікавився успіхами учнів. Володимир Великий вважав, що книжки потрібні людині так само, як парус кораблеві. (Показ портрета В. Великого).
Підсумок уроку. (підраховується кількість балів кожної команди, визначається команда – переможець, яка нагороджується символічними призами).
1