26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок - гра "Закріплення таблиці множення та ділення"

Про матеріал
Вдосконалювати обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність. Виховувати інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Мета. Опрацювати вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення; ; формувати вміння використовувати вивчений матеріал під час розв’язування задач і прикладів вдосконалювати обчислювальні навички.  Розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність. Виховувати інтерес до вивчення математики.

Обладнання: картки, таблиці, математичне лото, дидактичні картки.

Тип уроку: урок-гра, узагальнення та систематизації знань.

І. Організаційний момент.

Привітання гостям
- Зараз сідають дівчатка – ніжність і краса нашого класу. Тепер сідають хлопчики – сила і мужність нашого класу.
- Гарний настрій – запорука успіху. Тому зараз ми з вами спробуємо налаштуватися на успіх.
Психологічна пауза, вправа «Спіймай настрій»
- Посміхніться.
- Зніміть посмішку зі свого обличчя.
- Киньте її своєму сусідові.
- Спіймайте посмішку.
- Прикрасьте нею своє обличчя.
- Про усмішку, яку ви подарували сусідові буде нагадувати вам смайлик.

 

    1. Повідомлення теми уроку.

 - Діти, ми вже вивчили з вами всі таблиці множення і ділення. Але, щоб запам’ятати таблиці на все життя потрібно її повторювати. Сьогодні на уроці ми будемо виконувати вправи і задачі на засвоєння таблиці множення і ділення.

ІІ. Пояснення умов гри.

    Умови гри:

Урок наш буде незвичайний, урок-гра. Ми будемо збирати ключі від палацу «Розумників. Для того, щоб дістати всі ключі (а їх 10), треба швидко і точно виконати завдання, які вказані. За кожну відповідь отримуєте ключ. Коли всі ключі, будуть у вас, їх треба вставити до цих «кишеньок». І двері „відчиняться".  Двері відчиняються тільки перед розумними людьми. Тому всі завдання треба виконувати старанно і уважно.

Якщо двері палацу відчиняться, то ви всі отримаєте нагороди.  Почнемо гру.

ІІІ.     Контроль, корекція і закріплення знань.

    1. Розумова розминка.

1) До зайчати на обід завітав дружок-сусід.

    На пеньок зайчата сіли  і по 8 морквин з'їли.

    Скільки з'їдено морквин? ( 16)

 

2) Киця й котик залюбки

    Випікали пиріжки.

    Киця з тіста сім зліпила.

    Котик з снігу – тільки пять.

    Скільки всіх, малеча мила,

    Пиріжків вони зїдять? (7)

 

        3) Скільки очей у двох котів? (4)

        4) Скільки лап у 3 собак? (12)

        5) Скільки крил у 5 горобців? (10)

        6) Скільки вух у 4 мавп?  ( 8)

        7) Троє поросят купили коробку цукерок і з’їли по 5 цукерок. Скільки цукерок         

        з’їли   поросята? (15)

          (Відповідь: 16, 7,  4, 12, 10, 8, 15)

   2. Усний рахунок «Дістань ключ»

Записати на сходах відповіді таблиці множення чисел 7, 8, 9.

3. Гра «Ціль – мимо»

- Діти, в наступному випробуванні нам потрібно пройти під кам’яним дощем.

(Діти усно обчислюють вирази. Якщо учень відповідає правильно, всі говорять

слово «ціль». Якщо відповідь неправильна, учні присідають і говорять слово

«мимо».)

49 : 7 – 7                 7 ∙ 8 – 6               8 + 8 : 2             40 – 27 : 9

4 ∙ 4 + 16                7 ∙ 6 + 30              6 ∙ 6 : 9              15 + 15 : 3  

4. Каліграфічна хвилинка.

  Записати відповіді таблиці множення числа 6.

5. Робота над задачею.

Наступний ключ знаходиться у триголового змія. Щоб його здобути, потрібно

розв’язати задачу.

Одній голові змія на день потрібно 3 кг кормів. Скільки кілограмів кормів потрібно

трьом головам на тиждень?

 

6. Фізкультхвилинка з використанням «Піснезнайки»

7. Самостійна робота на індивідуальних картках.

7 ∙ 8  = ___   __     

6 ∙ 4  = ___  __   

36 : 4 =___  __                

64 : 8 =___  __           

5 ∙ 6 = ___  __            

8 ∙ 3 = ___  __            

7 ∙ 3  = ___  __           

54 : 6 =___  __           

Щоб перевірити розв’язання , учні використовують код і знаходять зашифроване

слово (периметр)

    8   -  И

    9   -  Р

   21  -  Т

   24  -  Е

   30  -  М

   56  -  П

ІV.   Розвиток математичних знань учнів. Повторення матеріалу.

 

1. Робота в групах.

 ГРА «ПОЛАТАЙ ДІРКИ»

На підлозі мишка

Підібрала книжку.

Сторінки гортала,

До дірок читала,

Учитель говорить, що треба полатати сторінки книжки з математики.

 

Зх     =21                               =18

2х    =12                                 =20

4х    =16                                 =24

 

 

2. Розв’язування цікавого завдання.

ГРА «МЕРТВА ПЕТЛЯ»

Виготовляємо дидактичні картки, що за формою нага­дують літак. На зворотному боці — приклади типу:

63:7                 72:8

54:9                 63:9

24:3                 56:8 і т. д.

 

Літаки поділено на дві ескадрильї, учні теж організо­вують дві команди. Перема­гає та що першою виконає «бойове завдання»: розв'язати прикла­да — зробити «мертву петлю» — і повернутися на «аеродром».

 

 

 

 

13 . Робота в групах. Вилучити зайве число.

 

4. Гра « Яких рибок впіймає  рибалка?»

.                                                   

7·3                       

                                                               6·4                                                             

                                                                                                                              6·3

                                                                         5·6                  3·8     

                                                                                                                               8·3                                                                       

24                                     12 · 2                   4·6                    

 

 

 

5. Гра «Математичне лото». Робота в парах

4.2. Колові приклади.

- Маленькі струмочки впадають у річку. Інколи у річці трапляється вир – колові рухи води в результаті зіткнення двох течій, при обтіканні виступів берега. Діаметр лунки може сягати від кількох сантиметрів  до кількох метрів 
- Ми дістались такого виру. для того щоб вибратися з нього нам потрібно обчислити кругові вирази

6 · 8

48 - 5 · 2

4 + 9 · 4

40 - 9 · 3

(13 - 7)·9

54 : 6 + 11

8 · 5 - 36

(38 - 14):3

20 - 7 · 2

 

 

V. Підсумок уроку.

Молодці! Ви справилися із завданням і зібрали всі 10 ключів.

- Що нового дізналися на уроці?

- А тепер нехай кожен подумає, над чим йому потрібно попрацювати вдома?

 

 

 

Як називаються числа при множенні? (перший множник, другий множник, добуток)

  • Як називаються числа при діленні? (ділене, дільник, частка)
  • Яку дію виконаємо, якщо сказано:
    • «на … більше»,
    • «на … менше»?
  • Яку дію виконаємо, якщо сказано:
    • « у …рази більше»,
    • « у… рази менше»?

Молодці! А ще д

Цікаві задачі.

• Сім стручків гороху взяли,
По сім зернин ми з них дістали.
Усі міркуйте, як один,
Скільки буде горошин? (7х7=49)

• 8 стрічок у Марічки,
Вдвоє менше у сестрички.
Скільки стрічок
У двох сестричок? (8:2+8=12)

Подобається дітям розв’язувати приклади, прив’язані до якогось сюжету.

 

 


                                                 

7·3                       

                                                               6·4                                                             

                                                                                                                              6·3

                                                                         5·6                  3·8     

                                                                                                                               8·3                                                                       

24                                     12 · 2                   4·6                    

 

Яких рибок впіймає  рибалка?

 

Ще складніші «Лабіринти». Робота з ними проводиться після вивчення всієї таблиці множення і ділення і хорошого її засвоєння. Завдання вимагає багато часу для виконання, тому на уроці з ним можуть працювати найсильніші учні, або у вільний час. Картки можна скласти з більшою кількістю прикладів.

 

6•6     32    3•9    27      5•3   10    5•5    25    7•4

 

  36                24                 15              21               28

 

9•2     20    6•4     32    4•4    16    3•7    24     3•3

 

18                  32                36              25                9

 

7•5     35    4•8     72     9•8   24     3•8   30    5•6

 

 

 

6•6     32    3•9    27      5•3   10    5•5    25    7•4

 

  36                24                 15              21               28

 

9•2     20    6•4     32    4•4    16    3•7    24     3•3

 

 18                 32                36              25                9

 

7•5     35    4•8     72     9•8   24     3•8   30    5•6

 

 

docx
Додано
11 вересня
Переглядів
58
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку