Мета. Опрацювати вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення; ; формувати вміння використовувати вивчений матеріал під час розв’язування задач і прикладів вдосконалювати обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність. Виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: картки, таблиці, математичне лото, дидактичні картки.
Тип уроку: урок-гра, узагальнення та систематизації знань.
І. Організаційний момент.
Привітання гостям
- Зараз сідають дівчатка – ніжність і краса нашого класу. Тепер сідають хлопчики – сила і мужність нашого класу.
- Гарний настрій – запорука успіху. Тому зараз ми з вами спробуємо налаштуватися на успіх.
Психологічна пауза, вправа «Спіймай настрій»
- Посміхніться.
- Зніміть посмішку зі свого обличчя.
- Киньте її своєму сусідові.
- Спіймайте посмішку.
- Прикрасьте нею своє обличчя.
- Про усмішку, яку ви подарували сусідові буде нагадувати вам смайлик.
1. Повідомлення теми уроку.
- Діти, ми вже вивчили з вами всі таблиці множення і ділення. Але, щоб запам’ятати таблиці на все життя потрібно її повторювати. Сьогодні на уроці ми будемо виконувати вправи і задачі на засвоєння таблиці множення і ділення.
ІІ. Пояснення умов гри.
Умови гри:
Урок наш буде незвичайний, урок-гра. Ми будемо збирати ключі від палацу «Розумників. Для того, щоб дістати всі ключі (а їх 10), треба швидко і точно виконати завдання, які вказані. За кожну відповідь отримуєте ключ. Коли всі ключі, будуть у вас, їх треба вставити до цих «кишеньок». І двері „відчиняться". Двері відчиняються тільки перед розумними людьми. Тому всі завдання треба виконувати старанно і уважно.
Якщо двері палацу відчиняться, то ви всі отримаєте нагороди. Почнемо гру.
ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Розумова розминка.
1) До зайчати на обід завітав дружок-сусід.
На пеньок зайчата сіли і по 8 морквин з'їли.
Скільки з'їдено морквин? ( 16)
2) Киця й котик залюбки
Випікали пиріжки.
Киця з тіста сім зліпила.
Котик з снігу – тільки п’ять.
Скільки всіх, малеча мила,
Пиріжків вони з’їдять? (7)
3) Скільки очей у двох котів? (4)
4) Скільки лап у 3 собак? (12)
5) Скільки крил у 5 горобців? (10)
6) Скільки вух у 4 мавп? ( 8)
7) Троє поросят купили коробку цукерок і з’їли по 5 цукерок. Скільки цукерок
з’їли поросята? (15)
(Відповідь: 16, 7, 4, 12, 10, 8, 15)
2. Усний рахунок «Дістань ключ»
Записати на сходах відповіді таблиці множення чисел 7, 8, 9.
3. Гра «Ціль – мимо»
- Діти, в наступному випробуванні нам потрібно пройти під кам’яним дощем.
(Діти усно обчислюють вирази. Якщо учень відповідає правильно, всі говорять
слово «ціль». Якщо відповідь неправильна, учні присідають і говорять слово
«мимо».)
49 : 7 – 7 7 ∙ 8 – 6 8 + 8 : 2 40 – 27 : 9
4 ∙ 4 + 16 7 ∙ 6 + 30 6 ∙ 6 : 9 15 + 15 : 3
4. Каліграфічна хвилинка.
Записати відповіді таблиці множення числа 6.
5. Робота над задачею.
Наступний ключ знаходиться у триголового змія. Щоб його здобути, потрібно
розв’язати задачу.
Одній голові змія на день потрібно 3 кг кормів. Скільки кілограмів кормів потрібно
трьом головам на тиждень?
6. Фізкультхвилинка з використанням «Піснезнайки»
7. Самостійна робота на індивідуальних картках.
7 ∙ 8 = ___ __
6 ∙ 4 = ___ __
36 : 4 =___ __
64 : 8 =___ __
5 ∙ 6 = ___ __
8 ∙ 3 = ___ __
7 ∙ 3 = ___ __
54 : 6 =___ __
Щоб перевірити розв’язання , учні використовують код і знаходять зашифроване
слово (периметр)
8 - И
9 - Р
21 - Т
24 - Е
30 - М
56 - П
ІV. Розвиток математичних знань учнів. Повторення матеріалу.
1. Робота в групах.
ГРА «ПОЛАТАЙ ДІРКИ»
На підлозі мишка
Підібрала книжку.
Сторінки гортала,
До дірок читала,
Учитель говорить, що треба полатати сторінки книжки з математики.
Зх =21 6х =18
2х =12 5х =20
4х =16 4х =24
2. Розв’язування цікавого завдання.
ГРА «МЕРТВА ПЕТЛЯ»
Виготовляємо дидактичні картки, що за формою нагадують літак. На зворотному боці — приклади типу:
63:7 72:8
54:9 63:9
24:3 56:8 і т. д.
Літаки поділено на дві ескадрильї, учні теж організовують дві команди. Перемагає та що першою виконає «бойове завдання»: розв'язати приклада — зробити «мертву петлю» — і повернутися на «аеродром».
13 . Робота в групах. Вилучити зайве число.
4. Гра « Яких рибок впіймає рибалка?»
.
7·3
6·4
6·3
5·6 3·8
8·3
24 12 · 2 4·6
5. Гра «Математичне лото». Робота в парах
4.2. Колові приклади.
- Маленькі струмочки впадають у річку. Інколи у річці трапляється вир – колові рухи води в результаті зіткнення двох течій, при обтіканні виступів берега. Діаметр лунки може сягати від кількох сантиметрів до кількох метрів
- Ми дістались такого виру. для того щоб вибратися з нього нам потрібно обчислити кругові вирази
6 · 8 |
48 - 5 · 2 |
4 + 9 · 4 |
40 - 9 · 3 |
(13 - 7)·9 |
54 : 6 + 11 |
8 · 5 - 36 |
(38 - 14):3 |
20 - 7 · 2 |
|
V. Підсумок уроку.
Молодці! Ви справилися із завданням і зібрали всі 10 ключів.
- Що нового дізналися на уроці?
- А тепер нехай кожен подумає, над чим йому потрібно попрацювати вдома?
Як називаються числа при множенні? (перший множник, другий множник, добуток)
Молодці! А ще д
Цікаві задачі.
• Сім стручків гороху взяли,
По сім зернин ми з них дістали.
Усі міркуйте, як один,
Скільки буде горошин? (7х7=49)
• 8 стрічок у Марічки,
Вдвоє менше у сестрички.
Скільки стрічок
У двох сестричок? (8:2+8=12)
Подобається дітям розв’язувати приклади, прив’язані до якогось сюжету.
7·3
6·4
6·3
5·6 3·8
8·3
24 12 · 2 4·6
Яких рибок впіймає рибалка?
Ще складніші «Лабіринти». Робота з ними проводиться після вивчення всієї таблиці множення і ділення і хорошого її засвоєння. Завдання вимагає багато часу для виконання, тому на уроці з ним можуть працювати найсильніші учні, або у вільний час. Картки можна скласти з більшою кількістю прикладів.
6•6 32 3•9 27 5•3 10 5•5 25 7•4
36 24 15 21 28
9•2 20 6•4 32 4•4 16 3•7 24 3•3
18 32 36 25 9
7•5 35 4•8 72 9•8 24 3•8 30 5•6
6•6 32 3•9 27 5•3 10 5•5 25 7•4
36 24 15 21 28
9•2 20 6•4 32 4•4 16 3•7 24 3•3
18 32 36 25 9
7•5 35 4•8 72 9•8 24 3•8 30 5•6