Тема. ТАБЕЛЬ-КАЛЕНДАР. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: ознайомити учнів з табелем-календарем; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на дві і три дії; розвивати математичне мовлення; виховувати старанність.
Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач.
Тип уроку. Комбінований.
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ .
1. Перевірка домашнього завдання
- Запишіть вирази та обчисліть їх значення зручним способом.
Відповіді: 68; 47; 5; 76.
- Як називаються компоненти при множенні?
- Замініть додавання множенням; 16 + 16 + 16 + 16.
- Замініть множення додаванням; 15-3.
5. Робота за картками. (Індивідуальна робота)
Під час уроку за необхідності
6. Пальчикова гімнастика
- Відгадайте загадки.
А іншим указує. (Календар)
- Сьогодні на уроці ми ознайомимося з табелем-календарем, будемо вчитися орієнтуватися в ньому, а також продовжимо розв’язувати задачі і приклади, що містять дію множення.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Робота за табелем-календарем (с. 19, завдання 119)
- Розгляньте календар.
У ньому показано, як рік ділиться на місяці, місяці — на тижні, тижні — на дні. Місяць має 30 або 31 день. У лютому 28 або 29 днів. Рік, у якому лютий має 29 днів, називають високосним.
- Скільки місяців має рік?
- Скільки місяців мають по 31 дню?
- Яке сьогодні число, день тижня, місяць?
2.Первинне закріплення (с. 20, завдання 120)
- Які пори року ви знаєте? Скільки їх?
- Скільки днів триває літо? осінь? зима? весна? 100 років — століття.
3.Фізкультхвилинка
VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1.Робота над задачею (с. 19, завдання 117)
1) Аналіз задачі за питаннями вчителя.
- Складіть коротку умову до задачі.
7 д.— ?, по 3 рушники
?
Ід.— 4 рушники
2)Диференційоване розв'язування задачі.
- Сильніші учні розв’язують задачу виразом.
3 х 7 + 4 = 25 (р.)
Усі решта — під керівництвом учителя по діях.
2.Самостійна робота
- Обчисліть приклади.
8 + 45 34 - (12 - 6) 2 х 7 - 12
3.Робота над задачею (с. 19,завдання 118)
1)Аналіз задачі, складання короткої умови.
Петрик — 17 каштанів
Сергійко — 14 каштанів ? на ? >
Василько — ?, на 6 каштанів <
- Прочитайте розв’язання задачі з підручника.
- Поясніть, про що дізналися кожною дією.
4.Робота з геометричним матеріалом
Довжина відрізка АВ — 8 см, а відрізок КМ у 2 рази коротший. Знайдіть довжину відрізка КМ.
- Накресліть ці відрізки в зошиті.
5.Завдання з логічним навантаженням
ЩО ЇЛИ КОТИ?
В кожного своя є миска, їсть кіт Мурзик не сосиску,
їсть не рибу кіт Васько і не кашу з молоком.
І руденька Любка наша їсть із мисочки не кашу.
Біла кицька Віолетта Уподобала котлету.
- Хто їсть рибу, хто — сосиску?
- Хто вподобав каші миску?
(Рибу — Любка, сосиску — Васько, а кашу — Мурзик.)
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Що нового дізналися на уроці?
- Який рік називають високосним?
- На який день тижня припадає твій день народження? Новий рік?
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 20, завдання 121; 122.