Урок повторення, узагальнення для групової роботи на уроці під час офлайн та онлайн навчання. Для 6 класу з теми " Римська республіка". Мета: шляхом використання ігрових форм роботи (історична естафета /
квест ) закріпити та систематизувати знання учнів про час існування
республіки у Римі; розвивати вміння, навички, командної роботи;
виховувати в учнів почуття патріотизму, толерантності, поваги до
історичного минулого.
Автор розробки: Рябінін Михайло Миколайович
Мета: шляхом використання ігрових форм роботи (історична естафета / квест ) закріпити та систематизувати знання учнів про час існування республіки у Римі; розвивати вміння, навички, командної роботи; виховувати в учнів почуття патріотизму, толерантності, поваги до історичного минулого.
Тип уроку: урок узагальнювального повторення.
Вид уроку: урок – історична естафета ( квест).
Обладнання: настінна карта, історичні атласи, роздавальний матеріал з QR кодами.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
вільно володіти вивченим матеріалом, застосовувати набуті знання та вміння в новій навчальній ситуації;
називати час громадянської війни у Римі, реформи братів Гракхів диктатури Гая Юлія Цезаря; описувати повсякденне життя римлян, архітектурні пам'ятки.
Хід уроку
І. Організаційний, мотиваційний етап. Налаштування на роботу.
Оголошення дітям формату уроку. Для початку треба сформувати команди. За допомогою прийома “ Мозаїка” об’єднуємо учнів в 4 команди (Мозаїка. Дітям видаються частини тексту або зображення, і вони повинні знайти дітей, у яких є інші частини цього тексту або зображення)
Разом визначаємо, що за спільна фраза вийшла - Озвучення епіграфа до уроку “Перемога залежить від доблесті легіонів”. Спілкування з учнями щодо того, хто міг сказати ці слова та яке їх значення.
За потреби обрати 2-3 представників учнів для запису та ведення рейтингу.
ІІ. Етап проведення квесту - Узагальнення та систематизація знань.
Команди отримують інструкції до роботи та проходження зупинок квесту. ( Додаток 1)
Вчитель з помічниками оголошують початок та кінець зупинок, фіксують проміжні результати.
ІІІ. Підведення підсумків
Визначення переможця. Виставлення оцінок. Заповнення карток з оцінювання роботи групи та самооцінювання ( Додаток 2).
ІV. Домашнє завдання
Підготуватися до тематичного оцінювання
Для додаткової оцінки виконати завдання на вибір.
Висловлюю думку/написання есе
1. Висловіть судження, чому брати Гракхи зазнали невдачі. За яких умов вони могли перемогти?
2. Під час Другої Пунічної війни римський народ проявив високу єдність і патріотизм. Що, на вашу думку, спонукало римських громадян в І ст. до н. е. воювати між собою та проявляти жорстокість до своїх співгромадян?
3. Поміркуйте, чому республіканський устрій не зміг запобігти громадянським війнам у Римі. Висловіть судження, якими засобами варто вирішувати суперечності між різними верствами населення та партіями всередині країни.
Додаток 1
Інструкція до роботи команди
І. Визначитися з назвою команди та девізом. ( назву команди вписати в картку по центрі стола). Розподілити обов’язки команди: обрати лідера, секретаря, секунданта, спікера). Час на опрацювання - 5 хв.
Оцінювання: 3 б. своєчасність виконання завдання. 1 б за оригінальність назви.
ІІ. Проходження квесту. Квест має 6 зупинок. Кожна зупинка оцінюється в балах від 1 до 5. Початок та кінець зупинки оголошує вчитель. Слідкуємо за часом. Секретар команди буде вести записи в картку Команди. Спочатку за qrкодом відкрийте інтерактивне поле зупинок квесту.
Додаток 2
Картка роботи команди
Назва команди____________________________
Девіз ____________________________________________________
Учасники________________________________________________________________________________________________________________________
Номер зупинки |
Відповідь |
Бал ( заповнюється командою) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Листок самооцінювання та взаємооцінювання __________________________
Ім’я та прізвище |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Активно приймав/ла участь в обговоренні завдань |
|
|
|
|
|
Завдання мені були …. |
|
|
|
|
|
Я пропонув/ла власні ідеї та варіанти відповідей |
|
|
|
|
|
Я гарно поводився/поводилась під час роботи команди |
|
|
|
|
|